1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Baterie - Alternator - Electromotor la Audi 80 - 90 - 100 (B3 - B4)

Discuție în 'Modele clasice' creată de Bogdan.IS, 15 Dec 2009.

  1. El Greco

    El Greco Bronze Member

    Înscris:
    10 Apr 2010
    Locație:
    Undeva in Moldova...
    Masina:
    Din gama VW !
    Salut!
    Sunt nevoit sa schimb bendix-ul electromotorului,iar la magazin mi s-a cerut codul de pe electromotor!
    Intrebarea mea este daca se potriveste codul de pe un alt electromotor de B4-1.9 TDI,acelasi cod motor,1Z?
    Spun asta pentru ca nu vreau sa desfac demarorul pentru a citi codul si sa stau cu masina demontata pana a 2-a zi,pana vine piesa si il pot monta la loc!

    P.S.
    Am gasit pe un site rusesc poze detaliate cu electromotorul si codurile de pe el!
    Multumesc!
     
  2. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    In mers s-a aprins martorul pentru incarcarea bateriei.Am verificat conductorii electrici aferenti alternatorului,si sunt ok;legaturile electrice sunt ferme.
    Am lovit usor in alternator,si acum incarca,dar bineinteles ca nu ma voi rezuma doar la aceasta metoda de a-l face sa functioneaze.
    Rog pe cei care au cunostinte despre depanarea alternatoarelor,sa imi spuna ce trebuie sa inlocuiesc (releu incarcare,punte,carbuni),pentru a rezolva problema.
    Multumesc.
     
  3. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    daca ai lovit in el si incarca...carbunii clar.
     
  4. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Ai avut aceeasi problema,si rezolvarea a fost inlocuirea carbunilor?
    Imi poti spune ce cod au carbunii?
     
  5. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    acelasi simptom il are si demarorul cu care am avut recent probleme. uite cum functioneaza treaba : carbunii sunt apasati pe rotor de un arc, fiecare carbune are arcul lui. in momentul in care se tocesc, se uzeaza, intre suportul care tine carbunele pe pozitie, arc si carbune se depune mizerie care blocheaza carbunele sa mai ajunga in contact cu rototrul, arcul din cauza mizeriei nu-l mai poate impinge pana pe rotor. in momentul in care tu bati in alternator ( demaror in cazul meu), carbunii se misca si de deblocheaza = vin in contact cu rotorul = incarca si merg. asta e simptom de carbuni uzati / tociti. nu cunosc codul, la un meserias probabil tii schimba ieftin. cred ca sunt carbuni stas.
    si da, rezolvarea este inlocuirea lor. de obicei te tin cam o viata :)
     
  6. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Odata cu inlocuirea carbunilor,e un moment oportun pentru a verifica/schimba si alte elemente ale alternatorului?
     
  7. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Poţi lua cărbuni de care vrei Romeo, inclusiv de aspirator sau de flex. Dacă n-au aceiaşi formă cu locaşul în care trebuie să intre, îi pileşti pe două laturi sau pe o latură, depinde de cei pe care-i găseşti. Îi cositoreşti de suport, lăsând o libertate de mişcare suficientă ca ei să poată culisa pe măsură ce se uzează, şi e gata treaba.
    În afară de regulatorul de tensiune (care conţine cei doi cărbuni), n-ai ce verifica la alternator, eventual uită-te la jocul rulmenţilor. Dacă-l roteşti de fulie (cu regulatorul demontat) mişcarea trebuie să fie lină şi neînsoţită de zgomote suspecte. Uruitul dezvăluie uzura acestora şi este recomandabil să-i schimbi.
    În toate alternatoarele pe care le-am demontat (Bosch, Valeo), am descoperit rulmenţi româneşti URB !!! Şi tot româneşti am pus, fără să apară probleme.
     
  8. daniell

    daniell Bronze Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 b7 1,9tdi, AUDI A2 1.4tdi
    Ca sa iasa treaba cum trebuie odata cu schimbarea periilor ar trebui si rectificarea colectorului, in marea majoritate a cazurilor acesta se ovalizeaza.
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Ian 2012
  9. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Am demontat alternatorul,si carbunii sunt inca ok. Partea proasta e ca rotorul are un canal pronuntat de uzura format,cel mai probabil,datorita unui carbune ramas blocat.
    Deocamdata l-am curatat,l-am remontat si pare sa functioneze ok. Ramane sa vad care varianta e mai rezonabila; sa caut un rotor bun,sa rectific actualul rotor,ori sa inlocuiesc alternatorul cu totul.
    Va multumesc pentru indrumari.
     
  10. daniell

    daniell Bronze Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 b7 1,9tdi, AUDI A2 1.4tdi
    remediere

    Exact ce ziceam mai devreme, merge o rectificare, santul de care zici apare din cauza prafului care ajunge acolo si nu poate fi izolat.Asta e problema care apare mai mult cind mergi fara scut.
     
  11. FLORIN_SB

    FLORIN_SB 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    KRAZ, SAVIEM, TATRA......AUDI 80 AVANT
    "Fara scut" a devenit un sport national la romani....nu stiu ce implica asta....dar e bine, ca mai fac si service-urile un ban cinstit:)
     
  12. andreirg

    andreirg 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2012
    Locație:
    Reghin
    Masina:
    Audi 80 b4, 1992
    Am si eu o problema, astazi am observat ca, cureaua de la alternator este putin crepata si maine trebuie sa plec in tara si nu am timp sa o schimb. Ce se poate intampla daca se rupe cureaua? pot ajunge cu masina acasa?
     
  13. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Daca se rupe cureaua ... Cand se rupe poate sa-ti afecteze si celelalte curele sau piese de la motor fiindca se va rupe cu o forta destul de mare(daca esti si in mers la viteza mare) ... si nu iti va mai incarca bateria... Deci vei putea porni cu ajutor de la alta baterie(adica sa primesti curent cu ajutorul cablurilor).
     
  14. lorenzoxxl 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iul 2012
    Locație:
    lisabona
    Masina:
    audi 80,1,6 benzina,1994
    dupa ce am mai dat o tura pe net sa vad care ar fi motivele de raman fara baterie dupa o zi pe alta am ajuns la o concluzie ALTERNATORUL(si cu ajutorul unui coleg de pe forum):readit:.am cateva intrebari deoarece nu am mai demontat asa ceva niciodata.
    1.cureaua de la alternator are legatura cu distrib adica o pot da jos linistit fara a risca sa dereglez ceva.?
    2.in afara de perii,rulmenti ce mai are de schimbat asa mai comun ma refer,am auzit ca are ceva diode?
    3.ce alte chestii ar trebui sa le stie unul ca mine cand face asemena lucru fara sa riste sa ramana pe jos?
    multumesc anticipat:respekt:
     
  15. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    1. cureaua de alternator nu are nici o legatura cu distributia. Distributia are un capac de protectie. Restul curelelor sunt expuse.

    2. Periile sunt cele mai comune "consumabile" din alternator, dar si puntea de diode mai pica... O dioda ii ca o supapa unisens: lasa sa treaca curentul intr-o parte dar nu si invers. Pune bornele aparatului de masura pe fiecare. Intr-un sens trebuie sa-ti arate o rezistenta mica. Daca inversezi bornele aparatului de masura, ar trebui sa nu-ti arate nimic.

    3.Sa duci alternatorul la cineva mai apropiat, sa poti "fura meserie" :) oricat de multe inveti, tot mai sunt cazuri in care trebuie sa mai dai un telefon sa ceri un sfat...
    De exemplu, alternatorul original, cel de 110A nu am reusit nici in zi de azi sa-l fac sa mearga brici. Am schimbat tot ce se putea schimba, inclusiv statorul si diodele.... am mers cu el si la altii si tot nu i-au dat de cap.
     
  16. lorenzoxxl 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iul 2012
    Locație:
    lisabona
    Masina:
    audi 80,1,6 benzina,1994
    cum curelele au legatura una cu alta prin fulii ma gandeam sa nu stric mai tare.
    periile sunt la fel ca la electromotor?adica 4 sudate pe o placuta?
    daca o sa dau alternatorul jos crede-ti ca mai are vreo sansa sa porneasca ajutata de o statie de energie de 10 amperi?
    nu de alta dar poate nu il termin intr-o zi.
     
  17. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    Electromotorul are periile in general mai mari decat la alternator pentru ca, consuma mult mai mult curent decat genereaza alternatorul. Asta daca vorbim de dimensiune. Daca te referi la constructie, sunt la fel, 2, dispuse diametral opus.

    De pornit, probabil o pornesti, dar dupaia mergi pe baterie. Chiar daca opresti toti consumatorii, tot mai raman bujiile care mananca curent.
     
  18. lorenzoxxl 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iul 2012
    Locație:
    lisabona
    Masina:
    audi 80,1,6 benzina,1994
    multumesc de raspuns.daca nu ma descurc tot la voi apelez.
     
  19. lorenzoxxl 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iul 2012
    Locație:
    lisabona
    Masina:
    audi 80,1,6 benzina,1994
    Am reusit sa desfac alternatorul la sfarsitul asta de saptamana, bucatica cu bucatica ajutat de cineva. Habar nu aveam ce e puntea cu diode sau regulatorul, acum m-am lamurit. Periile vechi erau pe sfert cat cele noi, le-am schimbat, puntea de diode e buna (mi-a zis cel cu care am lucrat) putin joc la rulmenti dar nimic grav.
    Crede-ti ca alternatorul nu lucra in parametri cu acele perii ?
    Periile de la alternator nu sunt dispuse 2 cate 2 diametral opus ca la electromotor. Sunt 2 paralele intr-un suport de plastic.
    Vreu sa pun aici niste poze cu alternatorul desfacut, pentru cei ca mine si nu numai, dar nu stiu cum. :think:
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Aug 2012
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP

Distribuie pagina asta