1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Baterie - Electromotor - Alternator la A4 B8 - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de Valush, 17 Mar 2009.

  1. sandumbogdan

    sandumbogdan Gold Member

    Înscris:
    26 Mai 2015
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 TDI multitronic CAGA 105kW 2011
    Schimba bateria. Daca o schimbi acum, inainte sa scada la 10% atunci poti pune o baterie normala de 500-700 ron, cu aceeasi capacitate si asta e tot ce trebuie sa faci. E foarte probabil ca bateria noua sa fie recunoscuta si calculatorul sa se adapteze automat. Asa a fost la mine, dar obligatoriu sa fie de capcitate identica cu cea anterioara.
    Daca scade la 10% intra in protectie si atunci ori trebuie sa iei baterie cu cod bem care e semnificativ mai scumpa, undeva pe la 900-1200 ron sau iei una normala si sa te chinui cu codari care pot sau nu sa functioneze.
    Schimba bateria acum pt. ca sigur nu te duce toata iarna daca acum cand abia a inceput iarna si e chiar caldut pt. perioada asta e la 20%. Cel mai probabil o sa cedeze in ianuarie cand vine frigul.
     
  2. IntensE 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mar 2015
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4, 1.8 TFSI, 2008
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Vezi ce baterie ai acum, Moll sau Varta, cumperi acelasi brand cu acelasi amperaj.
     
  4. ilky

    ilky Silver Member

    Înscris:
    14 Mar 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 -2.0 TDI 2009 CAGA
    Povestea cu intratul in protectia la 10% nu prea cred ca e adevarata si spun asta pentru ca am pornit-o eu anu trecut de la 10% si nu a intrat in nici o protectie, depinde de ECU. Apoi asta cu afisajul in MMI e cam un fix pix, daca pui VCDS ul o sa vezi ca incarcarea difera, gen la 73% incarcare ai 100% in MMI si la 50 % incarcare,ai 10% in MMI .Personal o am pe cea orginala,de 8 ani, care e la 53% agging, cea care a pornit anu trecut de la 10% in MMI la -17grade, care a pornit si anu asta de la 30 % si sta la 100% in MMI mereu dupa 10 minute de mers constant . Si cu toate astea si eu o voi schimba pe 1 februarie :)
    Durata de viata a unei baterii depinde de numarul de cicluri de descarcare /incarcare , daca sunt complete sau nu,de temperatura unde sta masina, de cat de bine incarca alternatorul si cat de mici sunt pierderile de tensiune pe cabluri/traseu. Eu nu zic sa nu o schimbi, nici pe departe ... iar daca te hotarasti sa o schimbi din Vin decoder ,daca ai cerut, ai amperajul si curentul de pornire, iar marca o vezi pe baterie, cumperi la fel si stai 4 ani linistit.
     
  5. K U L

    K U L Platinum Member

    Înscris:
    19 Ian 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 4G 3.0 BITDI
    La 10% da eroare pe can, energy management active. Dar asta nu inseamna ca nu porneste masina.
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Exact, la 10% iti genereaza erori pe majoritatea modulelor. Evident, in cazul asta BEM-ul isi face treaba si la punerea contactului opreste toti consumatorii (clima, MMI, incalzire in scaune, lumini interioare, etc) pentru a crea o rezerva de putere sa porneasca masina.
     
  7. IntensE 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mar 2015
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4, 1.8 TFSI, 2008
    Bun, am baterie Moll 60Ah.

    [​IMG]

    De gasit una ca asta, m-am uitat si nu gasesc niciunde. Sunt pe emag o gramada sunt 3 baterii Moll dar nici una ca asta, toate sunt Mark 3 si tot felul de nebunii.

    Ce sa fac ? Sa iau o Varta ? Sa iau un Moll de 60Ah de pe emag sau Mark 3, etc ?

    Asta este bateria de pe emag de care vorbeam (nu fac reclama):
    http://www.emag.ro/baterie-auto-moll-m3-plus-k2-60ah-83060/pd/DYXRBMBBM/

    E ok ?
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Vezi care are review-uri mai bune. Tot ce te intereseaza pe tine este sa fie de acelasi amperaj si atat.

    Normal ca nu o sa gasesti nici una ca asta, cea pe care o ai acum este OE. Evident ca poti lua pe comanda de la orice magazin de piese auto sau reprezentanta tot baterie OE, dar nu o sa mai costa 300-400 ron, ci undeva la 800 ron.
     
  9. sandumbogdan

    sandumbogdan Gold Member

    Înscris:
    26 Mai 2015
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 TDI multitronic CAGA 105kW 2011
    E mica, deci e bine ca e mai ieftina. Eu am de 110Ah. Tu poti sa pui orice marca dar sa fie de 60Ah. Eu am ales Varta dar si Bosch sau Moll sunt foarte bune. Important e sa fie de 60Ah ca sa nu fie nevoie sa modifici codarea.
     
  10. ilky

    ilky Silver Member

    Înscris:
    14 Mar 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 -2.0 TDI 2009 CAGA
    ca idee:
    Address 19: CAN Gateway (8T0 907 468 H)

    14:23:49 Group 018: Power Supply (Battery)
    14.600 V Battery Voltage
    3.6 A Battery Current
    -2.0°C Battery Temp. (Estimate)
    -1.0°C Battery Temp. (Ambience)

    14:23:49 Group 019: Power Supply (Battery)
    69.0 % Battery State of Charge (SOC)
    30.0 % Battery State (as shown in MMI)
    53.0 % Battery Aging (derived fr. Load)
    84.0 % Battery Aging (derived fr. Output)

    14:23:49 Group 020: Power Supply (Battery)
    5.2 mOhm Internal Battery Resistance (actual)
    3.6 mOhm Internal Battery Resistance (stan.)
    15 Ah Battery Capacity (actual/available)
    12.40 V Quiescent Voltage
     
  11. Cristian S

    Cristian S 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iun 2016
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4 B8 Avant, 2.0 TDi 143 CP, 2009, Multitronic
    Salut, am si eu o problema cel putin ciudata.Acum 2 zile nu a mai pornit masina dupa 2 zile de stat in parcare, am verificat incarcarea pe MMI 10%, i-am dat curent a pornit instant, am mers vre-o jumatate de ora cu ea, tot 10%. Am incarcat bateria, am testat-o cu un tester, baterie ok. Cu VCDS am verificat incarcarea, nu vrea sa bage mai mult de 13.6 V in baterie, la alternator am 14.5V. Curentul de incarcare pare ok, intre 5 si 20A, indiferent ce consumatori pornesc, curentul de incarcare variaza (creste/scade) putin si se stabilizeaza. Am pe masina o baterie BOSCH 85 Ah. La un moment dat acum cateva luni am dat bornele jos? Am incercat sa codez bateria cu un cod de baterie corespunzator caracteristicilor bateriei, accepta codul, dar incarcarea tot nu creste peste 13,6. Nu cred ca e de vina vre-un cablu, banuiesc ca este ceva electronic, valoarea care o am pe VCDS la tensiune este acceasi cu valoarea indicata de voltmetru la baterie (13,2; 13,4, 13,6 etc, cat imi apare pe VCDS am si la baterie, deci pare sa limiteze tensiunea dintr-un motiv). Daca las VCDS-ul conectat sa pot vedea consumul pe baterie, incui masina imi apare un consum de 5-6A ceea ce mi se pare destul de mult. Are cineva idee ce s-ar putea intampla? Multumesc.
     
  12. trusca.virgil

    trusca.virgil 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Mai 2010
    Locație:
    Drobeta-Turnu Severin
    Masina:
    A4 B8, 2.0 TDI, 2008, CAGA
    Salutare! Dețin un A4 B8, motor de 2 TDI, 143 cp. Am observat că în diminetile cu grade sub zero masina nu mai pornește asa ușor. Am verificat bateria la un service și mi s-a spus ca are 73%. Aveți idee care ar fi cauza? Poate sa fie și de la alternator? Atașez alăturat și un video. Vă multumesc!
     
  13. tommy lee

    tommy lee 5th Gear Member

    Înscris:
    18 Mar 2012
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B8 avant, 2.0 TDI (CAGA) 143CP, 2010
    Cauze pot fi multe. Poate fi bateria "lesinata", in cazul asta trebuie alta. Cati ani are bateria?
    Apoi poate fi incarcarea, care din nou vine cu mai multe cauze: codare gresita a bateriei sau alternator sau pierderi pe circuitul de incarcare... Ce spune VCDS, cat ai incarcare? In compartimentul motor, la plusul din fata parbrizului, ce tensiune ai cu motorul pornit? Cei de la service ti-au verificat doar bateria?
    Cam astea ar fi, cu informatiile pe care ni le-ai dat.
    Craciun fericit!
     
  14. ilky

    ilky Silver Member

    Înscris:
    14 Mar 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 -2.0 TDI 2009 CAGA
    E prima pornire la rece? eu zic sincer ca porneste oarecum bine,nu la sfert dar bine.
     
  15. trusca.virgil

    trusca.virgil 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Mai 2010
    Locație:
    Drobeta-Turnu Severin
    Masina:
    A4 B8, 2.0 TDI, 2008, CAGA
    Da, e prima pornire la - 4 grade. Nu stiu daca este normal cu intreruperea aia a display-ului. Si daca face asa la -4 grade, va mai porni ea la -20?!
     
  16. adrian112

    adrian112 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 2.0TDI 2008
    Asa imi face si mie prima pornire. La mine este incarcarea buna. Eu as banui electromotorul. O sa revin cu un raspuns dupa sarbatori cand o sa o duc in service.
     
  17. IntensE 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mar 2015
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4, 1.8 TFSI, 2008
    Va salut din nou. Am achizitionat bateria de care ziceam, Moll de 60Ah.

    Initial nu pornea MMI-ul , ramanea blocat, am mers cu masina cam 30 km apoi am pus vcds, si la codare am codul bateriei vechi, deci nu am modificat nimic.

    Astea sunt valorile , va rog spuneti-mi daca e totul in regula (nu ma prea pricep):
    Address 19: CAN Gateway (8T0 907 468 H)
    14:40:22
    14.400 V Battery Voltage
    1.3 A Battery Current
    7.0°C Battery Temp. (Estimate)
    11.0°C Battery Temp. (Ambience)
    84.0 % Battery State of Charge (SOC)
    100.0 % Battery State (as shown in MMI)
    100.0 % Battery Aging (derived fr. Load)
    119.0 % Battery Aging (derived fr. Output)
    5.4 mOhm Internal Battery Resistance (actual)
    4.6 mOhm Internal Battery Resistance (stan.)
    34 Ah Battery Capacity (actual/available)

    Acuma functioneaza totul normal, MMI-ul merge bine, battery level e 100% in MMI.

    Trebuie sa merg sa fac un test de incarcare al bateriei acum la un service autorizat RAR?
     
  18. sandumbogdan

    sandumbogdan Gold Member

    Înscris:
    26 Mai 2015
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 TDI multitronic CAGA 105kW 2011
    Pare ok. Urmareste afisajul pe MMI pentru ca ar trebui sa stea la 100%. O verificare a incarcarii nu strica, dureaza 2 minute si o poti face si cu un aparat de masura banal. Daca nu stii cum sa masori o tensiune sau daca nu ai aparat de masura atunci poti sa mergi la orice service si din cate stiu eu, toate service-urile functioneaza numai cu autorizarea RAR.
     
  19. Klaau Klau 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Dec 2016
    Locație:
    Bucuresti - Drumul Taberei
    Masina:
    A4 B8 2.0 TDI 2009
    Salut baieti,

    Am un A4 B8 2009, al treilea proprietar, cu aceeasi problema: nu mai porneste decat cand vrea ea. Nu a facut decat de vreo 3- 4 ori si merg zilnic cu ea. Cand am luat-o nu am stiut de baterii codate si restul si nici de cate ori a fost schimbata bateria originala pana a ajuns la mine, asa ca atunci cand a facut prima figura de a nu porni am schimbat-o cu o marca ungureasca de 110 Ah. Am mers toata vara fara probleme iar de Sarbatori a inceput sa faca figuri. Cand ii dau curent de la alta porneste si nu mai am probleme. Am sunat si mi-am facut programare in ianuarie la Midocar insa dupa cate citesc pe aici cred ca ma voi duce sa arunc cu banii.Am pus-o pe tester si cu VCDS si imi arata datele de la fosta baterie si vreo 10 erori legate de tensiune slaba insa nu pot sa o codez pe asta pt ca nu are asa ceva. Am fost la 3 service-uri si nimeni nu se pricepe.
    Sunt dependent de masina si vreau sa o rezolv cat mai repede, imi recomandati si mie un mecanic/service priceput dar care sa stie ce sa ii faca, va rog?
     
  20. andyzaharia

    andyzaharia Audi Expert

    Înscris:
    11 Ian 2013
    Locație:
    Chișinău
    Masina:
    Current: A6 55 TFSIe 2022, Past: Audi A4 B8, 2.0 TDI CAGA, 2008
    Klaau Klau vezi ca pe B8 a fost montata baterie de 110 Ah, cauta pe google un BEM code pentru bateria de 110ah, si il bagi pe ala cu VCDSul. Da eu zic pe langa asta sa verifici daca iti incarca bateria corect, sa nu ai probleme cu cablajul.
     

Distribuie pagina asta