1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Blow-Off Valve - TT Mk2 8J - discutii diverse

Discuție în 'Audi TT Mk2 (8J) (2006 - 2014)' creată de radu2006, 27 Apr 2008.

  1. radu2006

    radu2006 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    audi A6 2005 3,0 TDI quattro---audi tt mk2 2.0 TFSI
    salut, tocmai mi-am luat un audi tt 2.0 tfsi si ma intereseaza care ar fi avantajul montarii blow-off valve...daca cineva are pus pe masina (ma intereseaza ce face exact pt a proteja turbina) mersi
     
  2. f4271

    f4271 4th Gear Member

    Înscris:
    6 Noi 2007
    Locație:
    acasa
    Masina:
    A4, 3.0tdi quattro, full options 2009 (e criza, strangem cureaua)
  3. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    am sa explic pe scurt
    functia principala a unei asfel de valve este de by pass, a aerului din admisie.

    masina stock are o valva care se numeste Diverter Valve. diverterul preia presiunea de aer care ramane pe admisie cand clapeta de acceleratie este inchisa si o redirectioneaza in admisie dar inainte de turbo! Diverterul este pozitionat DUPA turbo.
    Ce face un diverter este foarte OK, preia presiunea si o recircula, astfel castigi 2 chestii. aer mai mult pe admisie si protejarea turbinei.

    Cum se protejeaza turbina prin aceste supape by pass?
    Aerul care tinde sa se intoarca pe admisie catre turbo atunci cand clapeta de acc este inchisa, mai intai trece pe la Diverter si este redirectionat. Daca nu ar exista acest DV, aerul s-ar intoarce peste turbo si ar forta invartirea in sens contrar a palelor. Daca s-ar intampla asta, in momentul acceleratiei repunerea in rotatia corecta a palelor ar dura mai mult si astfel s-ar traduce prin LAG turbo.

    Asadar se incearca ramanere in rotatia corecta a palelor. si prin asta noi spunem ca protejam turbina. de fapt turbina nu se poate strica cu aer curat...dar in fine. ajuta la Spool Up!

    ce face BOV? BOV face acelasi lucru ca si un DV pana la un moment dat. BOV preia presiunea extra (back pressure catre turbo) si o da afara! n-o recircula cum face un DV.
    De ce ar fi mai bun un BOV? pai...in principiu n-ar fi. ci doar de sound cateodata...
    alt avantaj la BOV ar fi ca se poate regla si anume , cand sa preia aerul sa-l dea afara...mai devreme decat ar face=o un DV sau mai tarziu. dar asta nu constituie un real avantaj.

    de principiu configuratia motoarelor turbo de la audi nu-s concepute pentru BOV. asa ca eu unul nu recomand un BOV, ci recomand un DV original sau unul aftermarket.

    nu prea a fost pe scrut...dar sper ca ai inteles ideea.
     
  4. radu2006

    radu2006 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    audi A6 2005 3,0 TDI quattro---audi tt mk2 2.0 TFSI
    nu a fost scurt dar a fost foarte util.nici eu nu vad rostul sa inlocuiesc DV doar pt sound. nu credeam ca exista stock pe masina. Mersi mult !!!
     
  5. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    pe masina exista, acel Diverter ;)
     
  6. Emeraldu

    Emeraldu 2nd Gear Member

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    B
    Masina:
    Audi TT quattro 225 cp
    Si-a luat un prieten BOV de la Forge si se aude destul de bine pe un TT quattro 225
    Evident ca a pierdut ceva caluti putere - atat cat sa se simta la cox. Dar cine mai face psssssssss cand schimba vitezele :) ?

    Acelasi efect il obtii daca scoti electro-valva de presiune care comanda DV-ul (BOV-ul) :)
     
    Ultima editare: 30 Apr 2008
  7. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi

    nu faceti asa ceva la masinile voastre!

    si as fi bucuros sa nu mai dati indicatii de genul asta pe forum. dati PM catre cine vreti voi cu asa ceva!

    va multumesc
     
  8. ZgabeartA

    ZgabeartA 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Sep 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi TT, 1.8T 180 CP
    de curiozitate intreb, pierzi putere atunci cand montezi blow-off ?
     
  9. barladi

    barladi Gold Member

    Înscris:
    10 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A7 3.0 Tdi (CDUC)- cca 300 CP
    Da...si eu sunt curios. Se pierde putere daca se monteaza BOV????.....K tocmai vroiam sa-mi iau un bOV, in speranta k masina va functiona mai bine, in nici un caz nu asteptam o pierdere de putere
     
  10. Jeff 3rd Gear Member

    Înscris:
    9 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Mitsubishi EVO
    Supapa de fabrica este cu recirculare (dump-valve), adica aerul pe care il elibereaza se intoarce in admisie si intra in amestec. Calculatorul stie acest lucru, pe care il coreleaza cu informatiile primite de la debitmetru. In cazul schimbari DV cu un BOV, aerul respectiv nu mai este recirculat, el fiind eliberat in atmosfera prin acel "Pssssssht!" sexy. Numai ca ECU isi face amestecul luand in calcul si acea cantitate de aer, care nu mai exista - de aici functionarea necorespunzatoare.
     
  11. barladi

    barladi Gold Member

    Înscris:
    10 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A7 3.0 Tdi (CDUC)- cca 300 CP
    Saptamana asta cred k o sa-mi iau si eu un DV, numai k am o dilema. M-am hotarat pt Forge 007p. Masina avea stock presiune 1 in turbina. Dupa modificarile facute, vreau constant 1,3 si boost maxim 1,5. Care arc ar trebui folosit la aceasta supapa?

    verde 0,54 bar
    galben 0,81
    albastru 1,08
    rosu 1,36


    La alti colegi de pe forum am vazut k folosesc arcul galben. Ma gandesc....petru ce vreau eu nu e prea mic? :uhm:
     
  12. barladi

    barladi Gold Member

    Înscris:
    10 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A7 3.0 Tdi (CDUC)- cca 300 CP
    Am gasit singur raspunsul. Arc galben. Valorile pe care le-am primit eu nu prea coincid cu cele de pe siteul Forge. Valorile lui sunt 15-23 psi, adica 1,03 - 1,58 bar
     
  13. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    de ce vrei sa schimbi Diverterul original cu unul Forge? este foarte posibil sa nu te ajute deloc...
    sugestia mea este sa cauti sa montezi un DV pentru RS6 (modelul de 4.2 Bi-turbo) este mai persmisiv si nu cred ca ajunge la pretul lui DV007.

    Green - 5-15 PSI
    Yellow - 15-23 PSI
    Blue - 23-30 PSI
    Red - 30 + PSI (NU SE RECOMANDA PENTRU DV007)

    Daca pui un arc mai tare decat ai nevoie poti afecta turbina in mod negativ!

    uite un mic review aici, ca sa te convingi

    Sfatul meu: ramai cu DV stock, sau cauta ceva OEM de RS6
     
    Ultima editare: 13 Feb 2009
  14. barladi

    barladi Gold Member

    Înscris:
    10 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A7 3.0 Tdi (CDUC)- cca 300 CP
    Din pacate sau din fericire l-am luat deja. Nu aveau arc galben, asa k o sa-l folosesc deocamdata pe cel verde cu care era echipata supapa. Nu stiu ce sa zic......acum l-am luat.....sper sa merite. Pe toata lumea am auzit k daca resoftezi ECU, tre schimbat DV-ul original pt k are o membrana f subtire si nu ajuta
     
  15. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    uite-ma pe mine cu masina softata de un an jumate si DV-ul original rezista! si presiune am suficienta..chiar si 1.5bar
     
  16. barladi

    barladi Gold Member

    Înscris:
    10 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A7 3.0 Tdi (CDUC)- cca 300 CP
    S-a intamplat exact la fix. De vreo 2 zile, aveam impresia k nu mia trage masina. Azi oricum eram programat la service sa schimb distributia, si am schimbat si DV, care imi dadea eroare se pare pe vag-com. Si merge destul de bine. Nu stiu daca demarajul scazut erau sau nu din cauza DV-ului, dar dp ce l-am schimbat, masina si-a recapatat demarajul
     
  17. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    e posibil sa fi avut ghinion sa pierzi ceva aer p undeva...e posibil chiar pe la DV...cine stie..acum e bine ca trage cum trebuie!
     
  18. Gorobete

    Gorobete Gold Member

    Înscris:
    29 Mai 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Trocarici
    Mda...dupa o perioada in care am facut tot felul de cercetari pentru a vedea de ce nu merge, ieri am descoperit si problema... la dumper valve-ul de fabrica e crapata si desprinsa o bucata mare din membrana! :busted_cop:
    Din cauza asta, de cateva luni, masina tragea ca dracu...
    Acum nu stiu ce sa fac si cu ce sa o inlocuiesc....sfaturi??? Daca asta OEM a mea a crapat, e clar ca nici alta nu va face fata...asa ca ce imi recomandati? Pls help!
     
  19. Gorobete

    Gorobete Gold Member

    Înscris:
    29 Mai 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Trocarici
    Mda...am facut ceva cercetari si de luat, voi lua supapa de la Forge, e mult mai buna. problema e sa o iau si cu spacer sau nu? (cel care da aerul afara)
    Si daca iau cu spacer, sa fie ajustabil sau fix? Sper sa imi poata da un raspuns cineva care stie mai mult aceasta problema din practica....:sos:

    P.S. Ma intereseaza performanta, nu show-off... Totusi, cat de mari pot fi pierderile cauzate de spacer DACA ACESTEA EXISTA???:sos:
     
  20. Dr.Silviu

    Dr.Silviu Gold Member

    Înscris:
    13 Mar 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 2007
    Si eu as merge pe Forge.. Dar mai exista alternativa OEM revision H care nu mai are probleme...
     

Distribuie pagina asta