1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Bujiile motor diesel la A4 B6 - Martorul de la Bujiile de preincalzire aprins - schimbare bujii

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de jony, 9 Feb 2008.

  1. George Ioan 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Iul 2016
    Locație:
    Sebes
    Masina:
    Audi A4 B6, 1.9 TDI, 131hp, AVF, 2003
    Salut. Indiferent de temperatura de afara, martorul bujiilor incandescente din bord sta doar o secunda aprins(testat la min 4 grade). In consecinta am scos fisele bujiilor si am verificat tensiunea, atat cu un voltmetru cat si cu lampa de control. Concluzia a fost ca la punerea succesiva a contactului nu am tensiune pe fise. Am facut o scanare cu VAG.COM si am urmatoarea eroare: 01039 - Coolant Temperature Sensor (G2) 30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent. Intrebarea mea este daca acest senzor G2 are vreo influenta asupra bujiilor sau ar trebui sa ma orientez catre releu?

    Multumesc anticipat.
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Are legatura.
    Senzorul ala este 2in1 ca sa zic asa. G2 si G62, s-a mai discutat asta pe forum. Un senzor trimite informatii catre IC si celalalt catre ECU, unde ECU la randul lui catre releul bujiilor.
    Daca senzorul citeste mereu 20grade, ECU va crede ca afara este cald si va trimite aceasta informatie catre releul bujiilor. Caz in care bujiile tale se vor comporta mereu ca si cum ar fi vara.
    Schimba-l si scapi de probleme.
     
    George Ioan apreciază asta.
  3. George Ioan 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Iul 2016
    Locație:
    Sebes
    Masina:
    Audi A4 B6, 1.9 TDI, 131hp, AVF, 2003
    Multumesc pentru raspuns. Cat mai curand o sa inlocuiesc senzorul.
     
  4. uscatu83

    uscatu83 6th Gear Member

    Înscris:
    2 Sep 2013
    Locație:
    Popesti Leordeni
    Masina:
    Audi A4, B6, 2002, 1,9 TDI (AWX) 131CP.
    Astazi am verificat bujiile la masina cu multimetrul, deoarece de cand a venit frigul porneste putin mai greu si 2-3 secunde dupa pornire fluctueaza turometrul de cateva ori intre 800-100 rotatii. Primele trei arata 1,2 ohm iar ultima, 0,9. Am scos bujia cu 0,9 ohm sa vad de ce difera si am testat-o si cu fire direct de la baterie. Abia s-a inrosit putin varful si in doua sec s-a ars, nu mai da nimic nici pe aparat si nu se mai incalzeste. Bujia este febi 15949 si la o cautare pe net aflu ca nu e pt masina mea. Am incercat sa dau celelalte trei jos, dar erau cam intepenite si nu le-am fortat. Am masurat fisele la punerea contactului, si nu dau curent deloc, ce-i drept era motorul putin cald. O sa incerc maine dimineata la rece fara sa pornesc motorul sa vad daca dau curent, daca nu o sa verific releul si siguranta. E posibil sa fi sarit siguranta din cauza acestei bujii care e pentru alte motoare?

    Ce mecanic sa fi fost ala de a pus alt tip de bujie? Eu am masina de trei ani si nu am desfacut pana acum bujiile. Codul febi pt motorul meu ar fi 27226 din ce am gasit
     
    Ultima editare: 4 Dec 2016
  5. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Mecanicul e ala care pune ce spune clientul - el poate recomanda, nu obliga. Daca clientul zice ca vrea doar o bujie schimbata, doar nu o sa le plateasca mecanicul pe celelalte. Cat despre faptul ca nu era ce trebuia... e posibil tot proprietarul sa o fi adus gresit, sau sa o fi pus mecanicul pe principiu, hai ca iti pun una de pe aici...
    Tu, se pare - desi esti pe val cu verificarile, faci aceeasi greseala: schimbi 1 bujie ca e arsa sau nu e de acolo iar celelalte 3 le lasi acolo pentru ca sunt intepenite. Chiar imi pare rau de masina ta, se pare ca va porni din ce in ce mai greu si va cere acumulator schimbat tot mai des. Dar, probabil toamna viitoare o vei vinde si vei "fericii" pe un nou detinator de B6 care va spune in topicul de achizitie, fie ca a avut numai probleme, fie ca nu a schimbat nimic la ea insa din cand in cand pleaca cu cealalta masina...
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    @uscatu83 La masini nu sare siguranta (ca la apartament), ci se arde. Si nu, nu e posibil sa iti fi ars nici o siguranta din cauza unei bujii.
    Bujiile se schimba la set (chiar daca e doar 1 arsa).
    Du-te la un service sa ti le schimbe, ca tare presimt ca vei rupe vreuna in chiuloasa si te vei invarti pe langa masina.
    Pui Beru sau Bosch, nu Febi.
     
  7. uscatu83

    uscatu83 6th Gear Member

    Înscris:
    2 Sep 2013
    Locație:
    Popesti Leordeni
    Masina:
    Audi A4, B6, 2002, 1,9 TDI (AWX) 131CP.
    Nu am zis ca schimb doar o bujie, am zis ca decat una a iesit usor. Celelalte le-am dat cu wd 40 sa stea pana maine si maine cu motorul incalzit le atac.
    Apropo Ovidiutm, nu sunt genul care merge cu ea pana cade. Am schimbat tot ce era de schimbat la ea pana acum. Asta era singura ,,buba" ,ca sa zic asa, cu pornirea dimineata, si nu porneste foarte greu, porneste cam la a doua rotatie de motor si prima cheie.
     
    Ultima editare: 4 Dec 2016
  8. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Porneste la a doua rotatie pentru ca a venit frigul si bujiile sunt obosite/arse. Daca masina sta afara peste noapte, stai sa vezi cum porneste prin ianuarie cand o fi mai frig...
     
  9. uscatu83

    uscatu83 6th Gear Member

    Înscris:
    2 Sep 2013
    Locație:
    Popesti Leordeni
    Masina:
    Audi A4, B6, 2002, 1,9 TDI (AWX) 131CP.
    Am desfacut toate bujiile cu motorul incalzit in prealabil. Rezultatul: sunt toate febi 15949 V11 F9 628, dintre care una este arsa. Celelalte 3 probate la baterie, devin incandescente, mai putin 3 mm in partea de sus a electrodului.
    Urmeaza sa le schimb pe toate.
    Uitati pentru ce masini erau bujiile.
     
    Ultima editare: 5 Dec 2016
  10. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Niciodata Febi nu a echipat grupul VAG cu bujii. Pe masina ta s-au montat din fabrica Beru, Denso, Bosch sau in cazuri mai rare NGK.
     
  11. uscatu83

    uscatu83 6th Gear Member

    Înscris:
    2 Sep 2013
    Locație:
    Popesti Leordeni
    Masina:
    Audi A4, B6, 2002, 1,9 TDI (AWX) 131CP.
    Astea le-am gasit pe masina. Probabil ca au fost schimbate inainte sa fie masina la mine (e la mine de 3 ani).
     
  12. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Eu recomand Beru.
    Cu Bosch am avut o singura data probleme 1/1, cu Beru niciodata... si am schimbat la mai multe masini.
     
  13. pisti19

    pisti19 Bronze Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Baia Mare, Maramures
    Masina:
    A4, b6, 1.9 tdi, 2003, 131 cp, AWX
    Buna. Intrebare : daca nu am tensiune pe bujii, e de vina releul de bujii ? Are legatura si cu lipsa tensiunii pe / la injectoare ? Cum identific releul de bujii in cutia ecu ? Multumesc.
     
  14. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Uite asa :
     
    pisti19 apreciază asta.
  15. pisti19

    pisti19 Bronze Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Baia Mare, Maramures
    Masina:
    A4, b6, 1.9 tdi, 2003, 131 cp, AWX
    In cutia ecu am 3 relee : sa inteleg ca cel din mijloc ar fi respectivul releu. Corect ?
     
  16. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Localizeaza-l exact dupa pozitia din imagine, e identica cu ce ai in cutia ECU.
     
    pisti19 apreciază asta.
  17. pisti19

    pisti19 Bronze Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Baia Mare, Maramures
    Masina:
    A4, b6, 1.9 tdi, 2003, 131 cp, AWX
    Dupa o verificare a releului 202 - de bujii, rezulta urmatoarele : cu contactul pus, pe pinii 87 - 30 sunt 11,74 v, pe pinii 86 - 85 doar 0,03 v, masurati cu releul in mufa. Scotand releul in pinii mama aferenti 87 si 31 (firele groase de alimentare) avem tot 11,74 v. Alimentand separat de soclu releul cu 2 fire direct de la bateria masinii pe pinii 87 si 30, nu anclanseaza (nu face clant). Concluzia mea : releul respectiv is death, rezultand lipsa tensiunii pe bujii. Corect ? Multumesc.
     
  18. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    La ce temp.exterioara ai facut masuratorile??

    Releul functioneaza dupa ce primeste unele informatii printre care de la G62(daca temp.e mai mare de 5° releul nu o sa alimenteze bujiile).

    Acum ca ai alimentat releul separat e alta treaba/eu ti am spus cum functioneaza in regim normal.
     
  19. pisti19

    pisti19 Bronze Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Baia Mare, Maramures
    Masina:
    A4, b6, 1.9 tdi, 2003, 131 cp, AWX
    romy.b : in garaj, la 12-13 grade. Daca releul era bun, nu trebuia sa anclanseze?
     
  20. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Tocmai ti am spus ca, daca temp exterioara nu este sub 5° circuitul de preincalzire nu o sa functioneze/bujiile nu o sa fie alimentate, singurul lucru pe care il vezi este martorul din bord ce se aprinde.
     

Distribuie pagina asta