1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Caldura in masina - caloriferul de caldura - la A3 8P - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de amotida, 21 Mar 2014.

  1. amotida 3rd Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    A3 sportback 2.0 TDI Quattro, 170 PS, S-line, 2010, Cod motor CBBB
    Salutare la toata lumea,

    Am urmatoarea problema, va rog daca ma puteti ajuta cu pareri si/sau sfaturi:

    Sezon rece, dau pe incalzire (fara aer conditionat), incalzeste, insa dupa cca 30-40 minute de mers, nu mai da deloc caldura. Ventilatoarele intra in turatii mai mari dar nu baga caldura. Schimbat pe aer conditionat, tot nu da caldura. Verificat daca atunci cand totusi da caldura, la High (adica daca nu ma insel peste 27 grade celsius cerute) cat de cald este aerul suflat: prea putin cald (adica, eu m-as fi asteptat sa dea fierbinte, insa da doar caldut). Intrebat mecanicul la Service, mi-a zis sa vin sa-mi schimbe termostatul. Insa inainte de a procede la acest lucru, va cer voua pareri deoarece nu as dori sa ajung in situatia de a schimba termostatul si sa nu cumva sa fie de la el problema (mai ales ca mi s-a spus ca schimbul acestei piese dureaza vreo 3 ore, dat fiind locul unde se gaseste si manopera necesara, etc).
     
    Ultima editare de un moderator: 21 Mar 2014
    gabrielgorgan apreciază asta.
  2. amotida 3rd Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    A3 sportback 2.0 TDI Quattro, 170 PS, S-line, 2010, Cod motor CBBB
    N-a mai dat nimeni pe-aici vreun raspuns si azi m-am dus decis la Service-ul unde mi s-a zis ca termostatul ar fi de vina (apropo, mai vorbisem intre timp cu inca 3 mecanici diferiti carora le-am dat semnalmentele descrise mai sus, si, la randul lor, tot termostatul au zis ca ar putea fi de vina) cu gand sa-l schimb. Acolo, la receptie, am spus faptul ca unul de-al lor mi-a zis data trecuta de termostat, au comandat piesa, eu insa am specificat ca doresc sa vorbesc cu mecanicul ce se va ocupa de masina, sa aud parerea sa caci nu doresc sa schimb termostatul si sa realizez apoi ca problema persista.
    Mecanicul s-a uitat pe la ea, a facut vreo doua chestii cu motorul si caldura pornite si a declarat ca nu a mai auzit de asa simptome niciodata, dat fiind ca indicatorul sta permanent la 90 cu motorul cald, nu urca, nu coboara, declarand in final ca parerea lui e ca nu poate fi termostatul de vina! L-a chemat pe celalalt cu care discutasem data trecuta (ala care daduse primul verdict), au pus si un tester sa vada de erori ceva, n-au depistat nimic. A ramas un pic "ca-n tren"...
     
    gabrielgorgan apreciază asta.
  3. amotida 3rd Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    A3 sportback 2.0 TDI Quattro, 170 PS, S-line, 2010, Cod motor CBBB
    Salut.
    Voi continua in acest topic cu orice noutate pe care o am sau o voi avea, in speranta ca voi ajunge totusi la rezolvarea problemei si ca, poate, daca alt coleg forumist va avea o problema similara, cautarile mele sa fie de ajutor.

    Intreband pe diversi, am ajuns la un mecanic mai chitibusar, insistent si rabdator de felul sau, care, chiar daca e profilat pe mercedes, repara insa si alte marci. El mi-a facut fel de fel de scanari si teste cu VAS.
    Concluzii diverse:
    -A desfacut furtunul ce iese din vas expansiune, lasat sa circule apa; a exclus posibilitatea unei functionari anormale/deficitare a pompei de apa.
    -Testele facute cu VAS au relevat temperaturile prea mici ale caldurii bagate de aeroterma.
    -La relanti, caldura este mult deficitara, furtunele ce intra in calorifer avand o temperatura inegala. La accelerari, furtunele se incalzesc uniform precum si caldura introdusa in habitaclu se accentueaza (neajungand insa sa "friga").
    -La High, avand doar prima scara de ventilatie, caldura este oarecum ok, inclusiv la relanti; marind insa ventilatia, caldura scade in intensitate.
    -Scanarile au aratat si o eroare permanenta, 01487 (nu stie de la ce ar putea fi) precum si diversi parametri ce nu par prea buni (inclusiv dupa parerea unui prieten de-al meu care mi-a facut, si in mers, diverse scanari cu AUTOCOM; pun si 3 fotografii mai jos).

    Mecanicul inca nu a ajuns la un verdict final si absolut. Unele concluzii insa ar fi (enumar in ordinea in care el crede ca ar putea conta, inclusiv un oarecare cumul intre ele):
    -problema termostat.
    -problema sensor presiune AC.
    -eventual infundare relativa a caloriferului.

    Propuneri:
    -in prima faza, introducerea unui flush radiator si vedem dupa vreo doua-trei zile.
    -schimbare termostat si vedem apoi.

    Mentionez ca la a treia foto, activarea termostatului ramasese la 0% pe parcursul unei jumatati de ora de mers in care am avut Autocomul pus (in bord insa, acul arata in permanenta 90 grade, motorul fiind cald inca dinaintea plecarii cu testerul).
    Din pacate nu am putut face si fotografii ale testelor si scanarilor cu VAS-ul.

    [​IMG]
    [​IMG]
    http://prntscr.com/354orh

    PS: Nustiu ce fac gresit de nu se incarca fotografiile; singura forma care mi-o arata forumul este sa scriu URL-ul, am urcat de 3 ori, a ramas doar una :( Incerc sa sciu text:

    A.
    Climate.
    1 system responding. 2 fault codes found.
    Climate control-ACC(2 fault codes)
    01487
    -system function test, value not reached
    -faulty signal
    -permanent
    ------------------
    01487
    -system function test, value not reached
    -faulty signal
    -permanent

    B.
    AC compressor, current > 0.35 A
    AC compressor control, duty cycle > 33%
    AC pressure sensor > 21%
    A/C pressure > 6.0 Bar

    C.
    (a treia foto se vede in linkul pus)
     
    Ultima editare: 29 Mar 2014
    gabrielgorgan apreciază asta.
  4. cata181

    cata181 Audi Expert

    Înscris:
    24 Sep 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI Quattro 190 kW (254 PS)
    Eu as miza mai mult pe cea cu caloriferul infundat. Incearca sa il dai jos si sa sufli pe o parte sa vezi cu ce forta iese aerul pe partea cealalta.
     
  5. amotida 3rd Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    A3 sportback 2.0 TDI Quattro, 170 PS, S-line, 2010, Cod motor CBBB
    Au aparut noutati in ecuatia problemelor mele, chestiuni pe care nu le-am scris aici de la inceput, iar cand au aparut nu am facut o corelatie cu problema ce aparea la caldura.
    Saptamana trecuta fusesem pana in Bucovina la socrii mei, distanta rulata cca 240 km, clima pornita, mers in viteza destul de mare. Inainte de a ajunge la ei (si deci a opri), am prins un drum bun, drept si gol de vreo 2-3 km unde chiar am rulat cu viteza mare (asa pentru satisfactia sofatului). Am oprit la socri, am stat circa o ora, apoi am vrut sa mergem la un cumnat.
    La prima miscare a masinii, a dat in bord semnul de atentionare a sistemului de racire, m-am uitat la vasul de expansiune, acesta refulase, lipsea cca 700 ml pana la normal. Am completat si am plecat, punand problema pe seama faptului ca poate la ultima revizie (ce o facusem de curand) vreun Dorel-mecanic mi-a umplut prea mult vasul de expansiune.
    Duminica am fost la Chisinau (cca 160-170km), drum deluros, mers in forta, turat. Exact cand am ajuns acolo in oras, mai aveam putin pana sa opresc, hop, iar atentionare a sistemului de racire! Opresc, ma uit la vas expansiune, refulase iar... Treaba nu e buna imi zic; de luni, umblu iar prin mecanici, alegand sa merg din nou la service-ul unde facusem si revizia.
    Punem toate datele problemei cap la cap, toate concluziile unora, altora, erori, pareri, etc, mecanicul ce a luat masina in primire si seful de service imi spun ca exista probabilitatea ca pompa de apa sa fie de vina (poate mai da rateuri, poate nu se-nvarte cum trebuie), astfel oarecum e logic de ce tevile la relanti nu se incalzesc similar, tot la relanti aparuse si presiunea in instalatie (cand refulase) si ca ei vor sa o dea jos sa o controleze. OK, zic eu, iau si decizia de schimbare a distributiei cu aceasta ocazie daca tot ma vazusem cu masina desfacuta toata pe masa (pacat doar ca am cam ajuns sa ma cert cu seful de service caci mi-a facut mari figuri la propunerea mea de a aduce piesele mele, asta insa e alta poveste si nu vreau sa va obosesc cu ea) precum si schimbarea termostatului cu unul nou. Dupa demontarea pompei mi s-a spus ca era "varza".
    La ora cand scriu acest post sunt foarte suparat, sunt inca un car de nervi pe mecanicii respectivi pentru fitele ce mi le-au facut, plus ca mi s-a zis ca nu e deloc sigur ca problema cu incalzirea va fi rezolvata si nici referitor la presiunea care se formeaza atunci cand refuleaza vasul de expansiune... :( Adica, daca dupa schimburile ce mi le vor efectua maine problema refularilor inca va mai apare vreodata, atunci mai exista o oarecare banuiala, aceasta fiind garnitura de chiuloasa. Distractii peste distractii nene! Ia sa vedem...
     
    Ultima editare de un moderator: 1 Apr 2014
    gabrielgorgan apreciază asta.
  6. amotida 3rd Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    A3 sportback 2.0 TDI Quattro, 170 PS, S-line, 2010, Cod motor CBBB
    Probabil risc sa transform acest topic intr-un semi-jurnal... Poate chiar sa ajung sa-mi si fac unul cum trebuie la sectiunea dedicata iar de-aici voi lua doar cu copy-paste pentru timpul respectiv :)
    (Rog, daca cumva este o incalcare de regulament, sa mi se atraga atentia de catre moderatori si sa nu mai scriu nimic pana la depistarea cauzelor si rezolvarea problemelor actuale)
    Inca o zi de munca la masina mea, cauzele sunt inca de negasit!
    Ce s-a facut azi:
    -inlocuirea curelei de distributie, a rolelor, precum si o noua pompa de apa;
    -curatat EGR, (daca tot aveam masina desfacuta toata pe masa) caci era plin de calamina;
    -pus termostat nou;
    -suflat cu presiune in calorifer si verificat daca iese acelasi volum (pare ok, nu se crede ca acesta ar fi de vina);
    -diverse teste cu vagcom;
    -la urma, un test de vreo jumatate de ora in mers, seful de service la volan.
    Concluzii:
    -problema cu caldura poate sa fie intr-o corelatie cu refularile de care ziceam anterior dar tot atat de bine poate fi o problema separata si distincta.
    -mecanicul e de parere ca exista inca o oarecare presiune neobisnuita in sistemul de racire (ramane inca valabila banuiala asupra garniturii).
    -caldura baga la accelerari, la decelerari insa nu (problema este sesizabila si in cateva minute doar de rulare).
    Masina a ramas in service. Am inteles ca maine vor da jos caloriferul pentru o verificare absoluta si pentru a-l exclude total si fara doar si poate din ecuatia problemei cu caldura. Apoi vor urma si alte teste iar daca chestiunea cu presiunea se va certifica in mod clar, atunci vor procede si la schimbarea garniturii.

    To be continued...
     
    gabrielgorgan apreciază asta.
  7. amotida 3rd Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    A3 sportback 2.0 TDI Quattro, 170 PS, S-line, 2010, Cod motor CBBB
    Inca o zi, inca nicio rezolvare, masina tot in service sta :(
    Azi nu au dat caloriferul jos (probabil s-au gandit ca e prea multa bataie de cap sa dea bordul jos), au hotarat sa mai puna nush'ce pompa de-a lor in loc de a mea, sa vada cum e apoi, etc. Tot nicio schimbare.
    S-a hotarat de comun acord sa comande un nou calorifer, care, odata inlocuit, daca se va rezolva problema cu caldura, bine, daca nu, nu mi-l vor "taxa".
    Am inteles ca maine dimineata ii vor mai face niste teste de compresie, poate isi vor da seama care-i faza cu presiunea pe instalatie, apoi probabil voi lua masina, iar treaba cu schimbul caloriferului se va petrece saptamana viitoare.
    Am intrebat daca problema cu caldura e distincta de problema cu refularile, mi-au raspuns ca nu pot sa-mi zica inca cu certitudine. Pe mine insa mai mult ma streseaza acum aia cu presiunea pe instalatie.
    Inteleg ca prima oara vor incerca sa faca tot posibilul intru a depista problema cu caldura, iar apoi, daca presiunea si refularile se vor mai manifesta, abia atunci vor umbla si la motor sa vada ce e pe-acolo.
     
    gabrielgorgan apreciază asta.
  8. amotida 3rd Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    A3 sportback 2.0 TDI Quattro, 170 PS, S-line, 2010, Cod motor CBBB
    Revin abia acum cu noutati:
    Pe 4 aprilie le-am zis sa nu dea caloriferul jos ci, sa-mi lege doar pe direct furtunele instalatiei, excluzand de pe circuit caloriferul, pentru a-i putea face un test conducand-o sa vad daca mai refuleaza. A refulat din nou :( Problema era deci clara; presiunea de pe instalatie formandu-se din alte cauze lesne de banuit.
    Azi a fost desfacut motorul pentru a se controla garnitura de chiulasa. Aceasta era intacta, insa ce-am descoperit la gaurelele din chiulasa din aluminiu prin care intra apa ce racea motorul ne-a "lasat masca"! Marginile acestora sunt corodate intr-un hal fara de hal (nu am avut cu ce face si o foto sa va arat aici), parca erau roase de soareci; precum si ca aproape erau infundate de o "mazga" calcifiata. De la ce anume? Nu mi s-a putut da o explicatie clara... Probabil, fostul proprietar neamt al masinii a pus vreun antigel gresit si a mers mult cu el, sau poate s-a pus pe sistemul de racire vreo solutie dintr-alea "minune", gen flush, etc, care, neutilizate corespunzator (lasate adica pe sistem doar cateva minute) si ramanand pe instalatie, corodeaza in timp.
    Corodarea e prea accentuata pentru ca sa fie rezolvata odata pentru totdeauna cu o simpla rectificare.
    Am comandat o chiulasa noua deci.
    Vor curati si radiatorul si caloriferul pe cat se poate (ca si alea mai mult ca sigur au "mazga" aia), iar daca nu se poate face treaba buna, le voi inlocui cu piese noi. Sunt hotarat sa tin masina asta mai mult timp, deci vreau sa o pun la punct asa cum trebuie, neacceptand alte variante mai de compromis.
     
    gabrielgorgan apreciază asta.
  9. andrei.ssa

    andrei.ssa 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Oct 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    Audi A4.8E
    Salut băieți !!! Se poate schimba radiatorul de căldură din habitaclul unui A3 2007 fără a se demonta bordul ?
    Vă mulțumesc !!
     
  10. amotida 3rd Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    A3 sportback 2.0 TDI Quattro, 170 PS, S-line, 2010, Cod motor CBBB
    Din cate stiu eu, nu.
    Mai precis, atunci cand mie imi vorbeau aia de la service despre schimbarea radiatorului, imi zisesera ca dau bordul jos.
     
  11. andrei.ssa

    andrei.ssa 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Oct 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    Audi A4.8E
    Mi-am turnat solutie STOP LEAK pentru radiator, iar la 2-3 zile nu am mai dadea caldura. Se poate infunda radiatorul pt caldura din bord din cauza solutiei ?
     
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu se poate ci sigur s-a infundat caloriferul de caldura. Ai facut cea mai mare prostie cand ai turnat solutia aia. Solutia aia se toarna numai in motoare din tari calde care nu folosesc si radiator/calorifer de caldura montat in masina. Bafta.
     
  13. andrei.ssa

    andrei.ssa 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Oct 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    Audi A4.8E
    Mulțumesc de lămurire, măcar acum știu ce am de făcut !!!
     
  14. Danicbx

    Danicbx 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2014
    Locație:
    CLUJ
    Masina:
    Audi A3 2.0 BKD 2004
    Salutare,stie cineva 8p'ul cate ventilatoare are pe clima?(daca are unul sa doua)ma refer la cel/cele care baga aer inauntru.Mi se pare ca debitul de aer ii super mic .Astept destul de mult sa se incalzeasca iarna,cam 20 de min,dupa ce ajunge la 90 apa.
     
  15. amotida 3rd Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    A3 sportback 2.0 TDI Quattro, 170 PS, S-line, 2010, Cod motor CBBB
    Cred ca doar unul are, denumirea e "ventilator habitaclu" sau "aeroterma".
    http://prntscr.com/5xpbvs
    http://prntscr.com/5xpbmy
    Cred ca cel mai bine pentru tine ar fi sa gasesti un alt proprietar de a3 8p la al carui masina sa verifici daca sesizezi vreo diferenta de "debit" intre a lui si a ta, in aceleasi conditii (treapta de ventilare, temperatura ceruta, temperatura exterioara).
    Nu pot sa-mi dau seama din spusele tale ce inseamna incalzirea relativa pe care o ai chiar si dupa 20 de minute din momentul cand indicatorul de bord iti indica deja 90 grade...
    Asa si eu pot sa zic ca, circuland o ora in conditii de temperatura exterioara de - (minus)19 grade, avand ventilatia doar pe a treia si a patra treapta de ventilatie (daca nu ma insel am vreo 10 trepte) si temperatura ceruta pe "high", habitaclul nu s-a incalzit suficient de mult si uniform (inca ma mai treceau curenti racorosi pe la urechi... In aceleasi conditii de "temperatura ceruta" si ventilatie dar cu temperatura exterioara mai putin extrema (sa zicem -7, -5 etc), consider ca incalzirea si debitul e ok. Ce-i drept, am observat si eu urcandu-ma la altii in alte marci de masini (multe, chiar si dacia, fiat, etc) ca parca la ei aeroterma sufla mai cu putere si ca aerul e mai fierbinte decat la mine. Ce sa-ti zic... poate ai totusi o problema, poate chiar si eu am vreo problema (caci nici eu nu am schimbat caloriferul anul trecut in urma problemelor care le-am semnalat in deschiderea acestui topic, altceva fiind de vina in cazul acela)...
     
  16. eim_mada

    eim_mada 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Apr 2013
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Peugeot 508 GT 2020, 1.6 225cp, 8AT / Honda Civic Sport+ 2020, 1.5 182cp, MT
    @Danicbx Intr-o seara, vii in Marasti si facem comparatie.
    Mie mi se pare foarte ok incalzirea, cam lafel ca la B7. La -20 de grade temperatura exterioara, imi descheiam geaca inainte sa ajunga apa la 70 de grade, cu clima pusa pe Auto, la 25 de grade.
     
  17. Eduard81 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iul 2015
    Locație:
    Roman
    Masina:
    A4,1z,1996
    Salut,
    Pot scoate caloriferul de caldura fara sa demontez bordul la un Audi A3 8P an 2004 ?
     
  18. miky.a

    miky.a 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Sep 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    audi a3 2.0 tdi 140 hp
    Salutare colegi,
    Cam de acum o saptamana clima de la A3-ul meu face figuri, in sensul ca daca o am setata pe cald in partea soferului nu baga caldura de loc ci doar in partea pasagerului si indiferent de cum setez clima in partea soferului baga acelasi nivel de caldura indiferent daca e pe low sau pe high. A mai patit cineva asa ceva ? Ar mai fi de mentionat ca in partea soferului nu baga chiar aer rece ( de afara ) dar nici cald.
     
  19. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    București / Bușteni
    Masina:
    Skoda Octavia vRS, 2.0TDI, CEGA, 2010, 267CP, 586Nm
    Cu o diagnoza ai stii sigur care clapeta / motoras / flaps / volet e problema. Fa rost de un vcds.
     

Distribuie pagina asta