Ceasuri Bord - martori bord si becuri din bord A3 8L - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8L (1996 – 2003)' creată de emanuellA4, 2 Dec 2008.

  1. MariusSCM

    MariusSCM Silver Member

    Înscris:
    19 Noi 2011
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    Audi A3 - 1.6 (BFQ) 102 CP
    Cred ca se pot schimba.

    Inainte de ITP incearca sa stergi erorile de pe motor si se va stinge check-ul pentru o perioada.
     
  2. mariusracean

    mariusracean 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2014
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A3, 1.6 AVU, 2002
    Multumesc din nou de raspuns.

    La mine daca sterg erorile de la sondele lambda, apar dupa ce pornesc motorul in maxim 5 minute. Nu s-ar aprinde si check engine la fel de repede?
     
  3. MariusSCM

    MariusSCM Silver Member

    Înscris:
    19 Noi 2011
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    Audi A3 - 1.6 (BFQ) 102 CP
    Si mie imi apar erorile imediat dupa ce pornesc motorul, dar check-ul se aprinde doar dupa ce merg cativa kilometri. Cateodata nu se aprinde nici dupa 100km sau se aprinde si dupa se stinge.
     
  4. mariusracean

    mariusracean 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2014
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A3, 1.6 AVU, 2002
    Salutare. Mai am o mica problema:

    Poate indicatorul de temperatura de la ceasuri (daca este decalat cu 1-2 mm) sa influenteze sistemul de racire al motorului? Daca da, cum? Transmite ceva informatii catre ECU?

    Scriu asta pentru ca am ceva probleme cu racirea motorului, si dupa senzori, termostate, zeci de diagnoze, procedeaza exact ca aici:
    http://www.clubaudi.ro/threads/sist...fect-la-a3-8l-cauze-si-rezolvari.7344/page-14

    Si apare ca rezolvare schimbarea ceasurilor.

    Si inca o intrebare: Se poate repeara cesul de temperatura decalat cu 1-2mm? Restul merg ok. 8L0 920 900 L e codul de pe ceasuri.

    Multumesc.
     
  5. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6 2,5 V6 TDI Avant,150 cp,2001,Motor AKN
    Intii ca sa fi sigur daca e decalat ceasul de la temperatura fa un output test pe instruments.Daca intradevar e decalat se poate regla scotind ceasurile si pui indicatorul in pozitia orei 12.
    Si nu, nu influenteaza racirea motorului acest decalaj
     
  6. alle_ares

    alle_ares 6th Gear Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Medias
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    Poate ca ceasurile de benzina sa aibe aceasi problema toate(zic eu)
    Cand am luat masina, acul de la temperatuta nu statea exact la 90 fix, batut in cuie, ci era putin inclinat spre 100 (adica daca trageai o linie la axul acului, nu forma o perpendiculara cu unghiul de 90 grade).
    Ceasul ce il am acuma indica la fel, nu sta exact la 90, cu putin inclinat, daca privesti exact din vada ceasului, il vezi ca e la 90, dar nicidecum acul rosu nu formeaza o linie continua cu linia alba ce indica 90 grade. Sper ca m-ai inteles. Asta nu inseamna nimic, doar ca asa indica el, oricit l-am scos si l-am asezat, el tot asa sta. Este un defect de fabricatie, zic eu
     
  7. mariusracean

    mariusracean 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2014
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A3, 1.6 AVU, 2002
    Multumesc de raspunsuri. Acuma problema completa:
    Ceasurile pot opri functionarea A/C-ului daca detecteaza temperatura motorului mai mare decat 118 grade. Mi se pare normal. Informatia o am de aici:

    http://workshop-manuals.com/audi/a2...n_display_zone_1....4_(of_display_group_002)/

    Deci la o diagnoza pe AC, daca apare codul 11 (vedeti linkul de mai sus), si temperatura motorului nu ajunge la 118 grade, avem o problema.

    Acuma, problema poate sa vina de la senzorul G62 de pe motor, cu 4 fire, din care unul duce la indicatorul din bord de pe ceasuri, sau de la ceasuri, care vad informatii aiurea.

    Eu credeam ca avand acul decalat, s-ar putea sa faca figura. Dar cu tot cu decalaj, acul nu imi trece de 110 grade niciodata (fluctueaza ca nebunul intre 90-110). Totusi AC-ul mi se opreste cand acul ajunge la 110, cu codul 11 (vezi linkul de mai sus).

    Alta intrebare: oare pot sa cumpar ceasuri mai vechi si sa schimb motorasul de la indicatorul de temperatura? Asa m-a sfatuit un electronist. Oare se potrivesc?
     
  8. alle_ares

    alle_ares 6th Gear Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Medias
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    In primul rind,coolant-ul nu trebuie sa depaseasca 115 grade veci(defapt nu ar trebui sa depaseasca 110,temp in motor),daca depaseste,atunci ai o problema la sistemul de racire,care nu cred ca este de la ceas.sau poate senzorul nu mai indica bine si da informatii eronate la ecu.
    acul de la ceas poate face asa din cauza ca este defect el(este o posibilitate),asta daca esti sigur ca restul functioneaza in parametri normali.
    ceasurile de benzina ptr 2000-2003 se gasesc greu si sunt cam scumpe,mult succes sa gasesti unul,dar daca tot iei,ce rost are sa il repari pe cel ce il ai?schimbale,sau poate ai noroc sa gasesti unul defect(din alta cauza si clar este mai ieftin) si sa il repari pe al tau.
    nu stiu ce sa zic,daca iei un ceas din 1997-2000 si daca ce iti trebuie tie ar fi compatibil si ar functiona
    am citit ce scrie in link-ul ala,dar nu vad unde scrie ca ceasurile opresc AC.temp mare a mototrului opresc AC ptr ca ventilatoarele tale merg ca nebunele sa raceasca mototrul,este un pic logic.din cite stiu eu,temp optima maxima la care poate ajunge motorul tau,este de 115 garde,deja peste intra ventilatoarele in regim de avarii,stage 2,din cite stiu eu
    cauta aici pe forum,ca undeva este un link cu explicatii despre sistemul de racire facut de cei la VW,si este detaliat cu toate informatiile.acolo nimic nu zice de ceasuri de bord
    Revin cu un update....am cautat configuratia pinilor la ceasurile de bord ptr a3 dupa 2000 (am gasit doar cel cu BC,asta presupune ca si cel fara BC are acceasi configuratie la bule si green connector)si la blue connector pinul 8 este ptr coolant temperature si pinul 12 este ptr air conditioner shutoff(se pare ca asa este,cit traim,tot invatam :))
    la reprezenta VW Mures mi-au zis ca ceasul de bord sunt doar un element de afisare sau indicare
    toate "lucrarile" la masina sunt facute doar de ECU
     
    Ultima editare: 24 Aug 2016
  9. mariusracean

    mariusracean 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2014
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A3, 1.6 AVU, 2002
    @alle_ares Multumesc de raspuns. In sfarsit am un raspuns. Ma bucur ca ai vazut ca ceasurile opresc AC-ul

    Uite cum e la mine la masina: temperatura apei este masurata de senzorul G62 / G2. Adica sunt 2 senzori intr-o carcasa, fiecare cu treaba lui. Carcasa are 4 pini.

    2 pini merg direct la ECU. Asta e senzorul G62. Asta ii da informatii despre temperatura. Daca intru pe VCDS -> Engine -> Measuring Blocks -> 131 (temperaturi + thermostat), foarte rar imi arata temperatura mai mare decat 109.5 grade. Cand a fost foarte cald afara imi arata pana la 112 pentru perioade foarte scurte de timp. Controlul electric al termostatului intra in functiune si reducea temperatura inapoi la 109.5.

    Ceilalti doi pini: unul merge la ceasuri, unul e masa. astia vin de pe senzorul G2. De ce dracu' s-or fi gandit astia sa puna 2 senzori intr-o carcasa nu-mi dau seama ....
    VCDS -> Instruments -> Measuring blocks -> 003
    Intotdeauna temperatura este cu 5-6 grade mai mare decat cea de mai sus (de la Engine->Measuring Blocks->131)

    De la 109 grade o ia razna. Daca pe Engine imi arata clar cum intra termostatul in functiune si mentine temperatura la 109.5 grade (Thermostat duty cycle), pe Instruments continua sa creasca. La fel si pe afisajul de la climatronic. Cand ajunge la 114-117 grade pornesc toate ventilatoarele la maxim. Atentie! pe Engine inca e aratata temperatura de 109.5, si termostatul nu se chinuie. Si culmea, ce ma enerveaza mai rau ... opreste Compresorul de AC.

    Am condus cam 2000 de km cu problema asta, daca temperatura de pe ceasuri era corecta puteam arunca motorul.

    Am schimbat 3 senzori de temperatura pana acum, si e la fel: Pe Instruments + afisaj climatronic imi arata intotdeauna o temperatura mai mare decat pe Engine, si de 109 grade o ia razna.

    Luna urmatoare o sa-mi schimb ceasurile. Am gasit un baiat care a zis ca poate sa-mi monteze ceasuri de A6. Alea se gasesc mai usor. Ma costa 700 ron toata distractia.

    Acuma intrebarile:
    1. Va rog o parere despre problema de mai sus. Orice. In afara de @alle_ares nu a raspuns nimeni nimic, nici pe alte forumuri. Jigniti-ma spuneti ca sunt dobitoc, dar macar dati-va o parere :)

    2. E ok sa pun ceasuri de A6? A mai pus cineva asa ceva? Astea pe care le am sunt Magnetti Marelli de alea cu probleme (nici nivelul de benzina nu-l indica corect, decat plinul si golul), el imi da VDO cu maxidot in pretul asta (700 ron).

    Va multumesc maxim. daca imi fac masina sa mearga bine, promit ca trec pe la toti si dau o bere!
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    Audi A6 C6 2.7 TDI 180 hp BPP 2005
    Ce senzori ai incercat pana acum ? Senzorul de temperatura antigel se pune doar OE si atat.
    Daca ai verificat/curatat (spray de contacte) si mufa senzorului si mufa clusterului si sunt ok, singura problema ramasa pare a fi clusterul defect. Dar mai asteapta si alte pareri ...
     
  11. mariusracean

    mariusracean 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2014
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A3, 1.6 AVU, 2002
    Revin cu inca ceva funny(admin, daca consideri ca nu postez unde trebuie, sterge):
    The temperature sensor is a high failure item on VWs. It is a double sensor and an erratic guage operation or no guage operation is a likely sign.

    http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=309106
     
  12. MariusSCM

    MariusSCM Silver Member

    Înscris:
    19 Noi 2011
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    Audi A3 - 1.6 (BFQ) 102 CP
    Eu am avut aceeasi problema si am schimbat ceasurile.
    Nu stiu daca o sa iti potriveasca ceasuri de A6, sunt mai mari decat cele de A3 8L si au doua afisaje in plus. Daca schimbi ceasurile nu lua altceva inafara de VDO, dar ai grija ca si acestea se pot defecta.
     
  13. mariusracean

    mariusracean 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2014
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A3, 1.6 AVU, 2002
    Multumesc pentru raspunsuri :)

    @audi66 Nu am pus senzori OE, ca am fost zgarcit. Am pus un senzor aftermarket (FEBI), verde, si l-am schimbat de 2 ori pana acum cu acelasi model, in garantie. Urmatorul o sa fie OE cu siguranta, la sfarsitul acestei saptamani.
    Mufa clusterului nu am curata-o inca, am curatat doar cea de pe senzor si cea de sub carcasa filtrului de aer (T14). Urmeaza sa dau si clusterul jos, maine.

    @MariusSCM Am vazut discutia cu schimbatul clusterului pentru aceasta problema in topicul despre racire motor. De la tine mi-a venit ideea sa verific temperatura in ceasuri si s-o compar cu cea de la ECU. (Desi scriu putin, citesc foarte mult in acest forum).
    Nu stiu cum o sa reuseasca baiatul asta sa-mi monteze ceasuri de A6. Poate o fi crezut ca am 8P, nu 8L. Pana atunci mai caut...

    Multumesc inca odata.
     
  14. madalingyorfi

    madalingyorfi 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Aug 2015
    Locație:
    Bethausen
    Masina:
    audi a3 1.6 2001
    Salut,
    Am si eu o problema Cu martorul EPC, am sa postez un mic video sa vedeti si voi

     
  15. Cristi Staff member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Si de ce nu te duci la cineva cu VCDS sa verifici problema ?
     
  16. madalingyorfi

    madalingyorfi 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Aug 2015
    Locație:
    Bethausen
    Masina:
    audi a3 1.6 2001
    Am fost si nu apare nimic. Daca las masina la relanti cam 10 minute nu imi apare nimica si motorul merge rotund. In schimb daca ii dau cheie si o accelerez putin imediat imi apare martorul
     
  17. Cristi Staff member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ai fost la un cofetar. Ala care are VCDS este obligatoriu sa stie mai mult decat sa-ti arate ca ai sa nu erori. Trebuie sa stie sa citeasca ELSA obligatoriu, sa stie schemele electrice la tipul tau de masina conform ELSA si sa stie de ce se aprinde acel martor, sunt cateva cauze (combustibil prost, sonde la catalizator, poate chiar switch pedala frana si/sau ambreiaj si asa mai departe) . Du-te la reprezentanta in ultima instanta.
     
  18. mariusracean

    mariusracean 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2014
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A3, 1.6 AVU, 2002
    @madalingyorfi Daca ajungi prin zona Clujului, da un semn. Te pot ajuta cu un VCDS + ELSA. De cand am probleme am ajuns maestru in asa ceva :)))

    La mine se intampla la fel, dar in mers, fara turatii mari sau chestii speciale. Nu mai trage deloc masina si se aprinde EPC + ESP. La mine e din cauza sondelor lambda + clapeta acceleratie. Dupa un restart rapid la motor isi revine.

    Nu cumva dupa ce se aprinde martorul tremura la relanti si "joaca" acul de la turometru?
     
    zinareaper apreciază asta.
  19. mariusracean

    mariusracean 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2014
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A3, 1.6 AVU, 2002
    Mai am o intrebare pentru expertii in ceasuri de pe acest forum: Ce se poate intampla daca anulez firul de pe conectorul albastru, pinul 12 (AC shut-off) ?
    Era cat pe ce s-o fac azi, dar am zis ca mai bine intreb.

    In ultimul timp conduc prin Cluj cam 100-150 km zilnic (Uber, deh) si magaria cu ceasurile care opresc AC-ul ma enerveaza maxim.

    Am cumparat senzor de temperatura OE, luni il montez in service autorizat, sa nu pierd garantia. daca nici asta nu face treaba, atunci mai sap dupa ceasuri. Am gasit o bucata pe ebay UK la 140 lire. In rest, nimic, nimic :).

    Macar pana gasesc alte ceasuri sa mearga AC-ul...

    Update: Ce parere aveti de aceste ceasuri:
    http://www.ebay.com/itm/252523000499?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&fromMakeTrack=true
    Au 280 km/h viteza maxima, la mine in bord e 260 momentan. Oare se potrivesc? Le-as comanda imediat.
     
    Ultima editare: 4 Sep 2016
  20. MariusSCM

    MariusSCM Silver Member

    Înscris:
    19 Noi 2011
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    Audi A3 - 1.6 (BFQ) 102 CP
    Ceasurile alea sunt de S3. Dinalea am si eu, la mine a trebuit anulat imobilizatorul pentru ca nu puteam invata cheile.
     

Distribuie pagina asta