saptamana trecuta mi-am facut un pic de timp pentru a rezolva o problema aparuta dupa scanarea cu Vag-Com-ul: 0518 - Throttle Position Sensor (G69) 16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent. Aceasta problema o avea masina si la proprietarul anterior si se manifesta prin lipsa sincronizarii uneori a cutiei cu motorul practic masina era mai lenta uneori, mai ales la accelerare. interesant pentru mine era ca problema nu aparea si la ECU motor,initial am crezut ca e comun potentiometrul, iar restul contactelor sunt comutatoarele de capat de cursa la clapeta. o alta problema delicata era griparea celor 4 suruburi cu cap inbus de 6 si de aici imposibilitatea demontarii ansamblului clapetei. am procurat in acest scop un inbus romanesc facut la Brasov am inteles din aliaj CrMoV4 operatia de demontare in sine a decurs fara probleme. e necesar un colier nou pentru o conducta cu diametrul de aprox 14mm,deoarece cel original e de unica folosinta.de asemenea o garnitura noua cu codul original 037133073A, insa deobicei se poate reutiliza cea existenta pe motor.se desfac sigurantele de la cablul de acceleratie si se extrage cablul,se demonteaza toate furtunele care ajung la clapeta.e necesara o parghie pentru inbus,deoarece suruburile la prima desfacere opun o rezistenta considerabila din cauza gripajului in corpul galerie. se desfac si conexiunile electrice de la potentiometre (potentiometru daca avem cutie mecanica). nu e necesara deconectarea bateriei. ca spray de curatare a clapetei e bun oricare .personal am folosit unul de la PROTEC de 500ml (se consuma mai putin de jumatate).iar pentru potentiometre am folosit alcool izopropilic si betigase. odata demontat ansamblul clapetei avem acces la potentiometre,care sunt fixate intr-un corp comun de plastic cu ax metalic prin doua suruburi cu cap in cruce. pentru curatarea potentiometrelor trebuie extrase cele 2 nituri metalice ,batand in capete si ghidand cu un surub la celalat capat. din pacate in interior am omis sa pozez, insa gasim 4 piste de carbon pe care culiseaza cate 2 cursoare multipunct. verificam cu un ohmetru continuitatea (max 3kohm) si eventualele uzuri.la motorul meu la 216500km era ok. curatam cu betigasele inmuiate in alcoolul izopropilic pistele de carbon si retensionam un pic fara sa exageram lamele cursoarelor, evetual le studiem uzura cu ajutorul unei lupe.nu e necesara gresare. suntem atenti la montare sa pozitionam corect cele doua componente de plastic si garnitura dintre ele. verificam cu un ohmetru ca variatia sa fie lina, de la 1K la 3K si reintroducem prin presare niturile si reclipsam . curatarea clapetei nu creaza probleme deosebite , doar un consum substantial de spary de clapeta si multe carpe curate. murdarirea clapetei se accentueaza daca se uzeaza mebrana din recuperatorul de gaze montat pe capacul culbutorilor avand codul 037129101k (in comert se pare ca nu se gaseste decat de diesel, nu stiu daca sunt compatibile) montam ansamblul la loc pe masina in ordinea inversa demontarii. dupa ce totul e montat si verificat , cuplam vag-comul si citim ca valorile din grupa corespunzatoare clapetei sa se incadreze in parametrii din manual , de asemenea cu motorul oprit insa cu contactul pus, fara pedala apasata deschiderea afisata sa fie intre 0 si max 2 grade, iar cu pedala la fund peste 75 de grade (daca cineva doreste am sa postez adresele din vag-com). testam pe o distanta de cativa km ,accelerand in diferite trepte, ca la revenire eroarea sa nu mai apara la grupul 02 si 01 din vag-com