1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Climatronic - Aer Conditionat - Compresor AC la A4 B6 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de b-13-way, 14 Mai 2008.

  1. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Sunt 2 tipuri de compresoare pe A4 B6, cu prindere pe stanga sau cu prindere pe dreapta - sau mai simplu pentru unii - cu 3 urechi sau cu 4 urechi de prindere.
     
  2. marian91

    marian91 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Iul 2017
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B6 1.9 TDI AWX 2002
    Va salut.Intampin si eu o problema cu climatronicul.Am achiziționat masina in toamna(a4 b6 1.9 Tdi 2002) si inca din prima zi imi statea aprins permanent butonul ECON.Nu am luat in seama deoarece a venit iarna si am zis ca o sa ma ocup de această problemă in primavara.Am încărcat cu freon,presiunea cu motorul pornit imi sta între 4 și 5 bari,însă nu imi porneste compresoru AC si nici electroventilatorul.Pe VCDS am doar eroarea "00604 - potentiometer positioning motor for air flow flap (g113)" insa nu cred sa influenteze functionarea compresorului.Cum pot avea acces la mufe sa vad daca imi vine curent?Am vazut ca se poate pune si climatronicul pe direct pentru a vedea dacă porneste.Pot face asta fara sa il demontez?Multumesc

    Am făcut câteva măsurători cu vcds.Mentionez ca temperatura indicată in bord era 19.5 °C

    [​IMG]
     
  3. Vlad Fru

    Vlad Fru 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2017
    Locație:
    București / Horezu
    Masina:
    A4 B8 CAHA 170cp quattro
    Hristos a inviat!

    Colegi, am o problema la clima la un audi a4 b6, fab 2001( model 2002), 1.9tdi 131cp, VIN WAUZZZ8EX2A134008 si anume nu imi mai porneste compresorul de aer. Mentionez faptul ca am citit tot topicul integral, doar ca pt problema mea, unii au scapat ba cu incarcare de freon, ba cu flansa montata la loc, ba cu senzor de presiune schimbat, etc.
    Problema am depistat-o sapt trecuta, mai exact miercuri cand m-am urcat in masina si am simtit ca baga cald, deci clima era setata pe 22 si afara 30 de grade. Am apasat ECON pt a porni compresorul. M-am uitat la ventilator si nu pornea, conductele erau calde. Seara am pus vcds-ul pe HVAC si mi-a aparut eroare pe V71 cu intermitenta, nimic grav, care sa impiedice pornirea compresorului. Presiunea in instalatie era normala, 7 bar la temperatura de aprox 25 grade afara, curent primea compresorul (cel putin pe tester), econ-ul se stingea la apasarea lui, doar ca NU pornea. Ventilatorul l-am putut porni si de pe engine si de pe clima, deci functioneaza. Am dat output test pe clima, fara efect.
    Mentionez faptul ca toata iarna am mers cu ECON-ul activat, compresor oprit, cu activarea lui o data pe saptamana.
    In ziua de vineri, am fost sa imi bag freon, crezand ca scap usor. Am avut in instalatie 312g freon si 0g ulei. Am bagat 520g freon, 5g ulei si 5g substanta de contrast, tot degeaba, compresorul nu porneste. Presiunea era de 4 bar la 15 grade afara, deci normala. Am ajuns acasa si am dat scutul jos, crezand ca gasesc "surprize" in el, dar nimic. Am desfacut pana si modulul de pe tragger, crezand ca am fire intrerupte si nimic. Cred ca am compresor care merge tot timpul, deoarece am vazut ca se invarte si mijlocul lui. Nu am vazut niciun fel de ambreiaj sau ceva de genul. Am vazut doar o mufa neagra, deasupra compresorului, la care nu am avut acces sa il alimentez pe direct, deoarece locul este prea mic si inghesuit.
    Ce vreau sa aflu este ce model de compresor am pe masina, deoarece nu am gasit nicio eticheta pe el(ori nu am vazut-o eu) si daca ventilatorul porneste imediat sau dupa cateva secunde dupa pornirea compresorului. Sau daca este un coleg din Bucuresti, binevoitor, poate ii dam de cap, comparand cu masina lui.

    Va multumesc anticipat!
     
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Daca esti in Bucuresti sunt profesionisti pe electrica si mecanica care te pot ajuta. Din fata tastaturii nu o sa rezolvi nimic. Eu nu am inteles nimic din mesaj. Lucrurile sunt simple dar tu le-ai complicat asa cum ai scris mesajul.
     
  5. Vlad Fru

    Vlad Fru 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2017
    Locație:
    București / Horezu
    Masina:
    A4 B8 CAHA 170cp quattro
    Salut Cristi,
    Daca am scris pas cu pas cum s-a intamplat si ce am facut pana in momentul respectiv asta inseamna ca am complicat lucrurile? Sunt de parere ca 80% din raspunsul la o problema se afla chiar in datele acesteia. Daca scriam "nu imi baga aer rece masina" sunt ferm convins ca ma trimiteai sa citesc topicul de la capat. Ce e drept nu prea le am cu electrica, dar pe partea mecanica eu ma ocup de masina, nu vede service-uri.
    Am scris si VIN-ul masinii in ideea ca un coleg forumist poate sa afle ce compresor am pe masina, ca sa stiu pe la ce preturi se invart.
    Aseara m-am bagat sub masina din nou si am vazut ca nu este cu ambreiaj electromagnetic, ci cu supapa regulatoare in spatele compresorului, avand mufa neagra cu 2 pini.
    Cu toate ca am freon in instalatie, nu am erori pe clima, butonul ECON sta stins, ventilatorul nu este blocat, care ar fi urmatorul pas de verificat? Exista posibilitatea ca supapa regulatoare sa fie problema sau compresorul in sine?
    Va multumesc!
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    geanadoru76 apreciază asta.
  7. Vlad Fru

    Vlad Fru 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2017
    Locație:
    București / Horezu
    Masina:
    A4 B8 CAHA 170cp quattro
    Salut baieti,
    sunt de parere ca atunci cand venim cu o problema si exista si un final fericit sa postam rezolvarea ca sa stie si ceilalti unde a fost buba.
    Cazul meu, posturile anterioare, s-a rezolvat foarte simplu prin introducerea unui surub la fulia compresorului. Este vorba de surubul central, de M6, cu cheie de 10, care se pare ca s-a desfacut si s-a pierdut. Am depistat lipsa lui, pipaind zona respectiva si uitandu-ma cu o oglinda, deoarece locul este foarte mic si nici macar cu telefonul nu am putut focaliza si filma. Surubul, de lungime aprox 25mm si calitate 8.8 a fost dat cu pasta de blocare.
    Clima merge perfect, fara zgomote din zona fuliei. Si cum o poza face cat 1000 de cuvinte...
     
    geanadoru76 și DonDoneL apreciază asta.
  8. K3nT Platinum Member

    Înscris:
    1 Oct 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4B6 1.9TDI AVF 2003 Berlina 155HP 1BV ; A6C7 Avant Quattro 2,0 TDI -DDDA-2018
    @Vlad Fru informatiile oferite de tine sunt deja mentionate pe forum de catre alti colegi ...
     
    DonDoneL apreciază asta.
  9. HBN 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Apr 2018
    Locație:
    HUSI
    Masina:
    Audi A4 B6, 2003
    Va salut! Am intampinat o problema legata de clima si anume se aude un scarţâit în momentul in care este pornita pe auto(indiferent daca masina este pe loc sau in miscare), in momentul in care este setat econ nu se mai aude acel scarţâit. Mentionez faptul ca acest scarţâit se aude de afară. Funţionează perfect atât când este setata pe aer rece cât si pe aer cald, însă acel scârţâit este destul de deranjant si se aude destul de tare. De la ce ar putea fi ?
     
  10. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    De la ce scrie pe forum. Fa testul scris de mine in mai multe topicuri adica demontezi cureau de acesorii / auxiliare / transmisie. Cauta ce am scris eu despre asta, pe forum.

    Ca si membru nou inscris nu incepe cu intrebarile ci incep sa citim forumul incet si cu rabdare ca sa invatam. Multumesc pentru intelegere. Ultimele 2 mesaje vor fi sterse.
     
  11. Spawny91 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Noi 2017
    Locație:
    Piatra-Neamt
    Masina:
    Audi a4 b6, 1.9 tdi, 2002
    Salut !

    Am si eu o problema cu AC-ul la un A4 B6 din 2002. Am observat ca, desi temperaturile sunt ridicate, AC-ul porneste doar cand sunt in mers. Am verificat pe loc, nu se invarte ventilatorul de la clima, dar daca merg o anumita distanta si ridic capota masinii, atunci am observat ca se invarte.

    De la ce ar putea fi?
     
  12. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Fa niste verificari/teste. Vezi daca ventilatorul se alimenteaza cand pornesti clima. Daca primeste tensiune si nu merge, iti trebuie altul.
     
  13. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Verifica si carbunii, la fosta masina pornea doar cand ii aplicam un soc mecanic.:)
     
  14. Spawny91 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Noi 2017
    Locație:
    Piatra-Neamt
    Masina:
    Audi a4 b6, 1.9 tdi, 2002
    Aeroterma din habitaclu porneste, iarna e ok am caldura si toate cele. Problema e acum cand e cald, cand pornesc AC-ul, cand stau pe loc imi vine aer cald de la motor, abia in mers incepe sa imi bage freon. Am ridicat capota la relanti si nu se invartea ventilatorul ala din dreapta, dar dupa ce a pornit in mers, am tras pe dreapta, am ridicat iar capota si atunci se invartea. O sa incerc variantele voastre, merci !
     
  15. vecian

    vecian 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Mai 2018
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    audi a4 b6 , 1.9 2004
    salutare am si eu o problema la AC , mi.am incarcat AC si nu imi baga aer rece am fost la electrician mi.a lipit un fir la termocupla de racire ca nu pornea , acuma porneste termocupla dar tot nu baga aer rece , am facut un test si mi.a dat
    00727 -senzor motor clapeta aer podea / dezghetare
    00601 - motor pas cu pas atenuator central , potentiometrul
    00604 - motor pozitionare , atenuator presiune
    Multumesc daca ma poate ajuta si pe mine cineva ?
     
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Da, schimba electricianul auto. Ala la care ai fost este praf. Mergi electrician auto profesionist, nu un agarici. Cine are diagnoza trebuie sa cunoasca ELSA si ETKA pe de rost si sa fie si un bun electrician auto care are scule si care stie sa-ti desfaca masina si sa rezolve problema adica stie exact de unde este eroarea si cum o remediaza, nu numai ca o ai.
    Cine nu indeplineste conditiile astea are degeaba diagnoza aia daca el doar iti arata cu degetul ca ai o eroare dar nu iti si rezolva problema.
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Sters erori, Basic Settings si are sanse sa scape de cateva fara nici o interventie. Restul le ia "la mana". :)
     
  18. oddyutza 2nd Gear Member

    Înscris:
    2 Mai 2014
    Locație:
    Ilfov
    Masina:
    A4 B6 8E2 1.8T AVJ & A5 8T 2.0TFSI Sportback CDNB
    Holla,
    Am o problema cu AC-ul iar pe VCDS nu am nicio eroare pe HVAC. Problema consta in, temperatura aerului rece fluctueaza foarte mult si apare miros de umezeala in masina(evident). Verificat cu VCDS si temperatura vaporizatorului variaza intre 4-5 grade si 18 grade.
    Ce am "bobinat pana acum"
    - acum aproape doi ani am schimbat filtrul uscator si supapa de expansiune : 8E0820177
    - acum doua saptamani am facut o re-freonizare cu test de vacuum si presiune - all OK
    - nu exista scapari de freon

    Testele au fost facute cu clima pe auto si setare low.
    Eu banuiesc ca valva de pe compresor ramane blocata sau o apuca un soi de parkinson...
    Help? :)
     
  19. Leonard_18

    Leonard_18 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Sep 2011
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4, 1.9TDI AVB, 2004; A4 B8 2.0TDI CNHA 2015
    Salut am si eu nevoie de ajutor.
    Am un compresor denso 6seu14 care nu baga aer rece cand stai pe loc daca o accelereze peste 1500 rpm merge frumos. Am schimbat senzoru de HP am încărcat cu gaz instalatia. Compresoru are peste 21 luni de cand e montat pe masina ( garanția ă fost 19). din citit si teste ar fi supapă de pe compresor. Si va rog sa ma ajutati cu un link un cod o supapă echivalentă pentru compresorul asta denso 6seu14c.
    Ce am gasit eu la descriere au restricție denso.
    VA multumesc
     
  20. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Iti functioneaza ventilatorul de clima, ai verificat ?
     

Distribuie pagina asta