Nu, am fost interesat de acest subiect, dar m-am razgandit, am vopsit partea de jos, barile si urmeaza capota...raman la vopsea
pai ar fi bine ca sa protejezi vopseaua sa pui si o folie peste ea. poti pune transparenta sunt folii rezistente la criblura. daca ne mai gandim ca vine si iarna pe drumurile noastre dragi...
Eu am foliat-o de curind toata masina,cu folie alba la pretul de 1.200 ron a fost cam scump pentru ca pe cupola si oglinzi am pus folie de carbon de culoarea jantelor O protejezi de zgirieturi de cei care trag masina prea aproape si cand deschide portiera iti loveste instant caroseria masinii. De ce sa dau 120 mil. la vopsit masina toata la reprezentanta cand am putut de fel sa o foliez doar la 1.200 ron si arata destul de frumos. Mai ai un avantaj, o speli singur si rapid, cu peria fara frica de a o zgaria.
M-am hotarat sa aplic si eu metoda asta la masina din semnatura doar ca sunt putin sceptic in legatura cu problema zgarieturilor de pe capota. La mine sunt cateva cat se poate de profunde (pana la tabla), de fapt sunt chiar mici pete de rugina. Ce solutii ar trebui sa folosesc mai intai pentru a pregati suprafata(kit, grund, sprit-kit etc)? Cateva linkuri ar fi super. Mentionez ca vreau sa aplic folie carbon 3M. adrian25 am vazut ca ai aplicat folia in 2009. Cum se prezinta la ora actuala?
Vreau sa schimb culoarea prin colantare. A mea masina este neagra din fabrica si as vrea sa o fac alba. Stie cineva cum iese daca e negru si pune colant alb deasupra, iese alb curat, sau alta nuanta ?
Salut, am un vecin care si-a colatat un Audi A6 din negru in alb. Este alb curat doar ca acel autocolant se matuieste mult mai repede decat vopseaua.
Dar dupa ce se da jos si revii la culoarea originala lipiciu ala de la colant se duce in totalitate ?
Se duce dar indicat e sa mergi la cei ce ti-au pus colantul ca ei au si solutile necesare sa nu ramana nici un gram de lipici pe masina.
O colantare completa pentru o masina de lungime medie (A4) costa undeva intre 350 si 500 euro, diferenta facand-o calitatea foliei folosite. Bineinteles, ca si in alte domenii si foliile poti fi mai ieftine si mai scumpe, calitatea reflectandu-se in pret. Asadar o folie de caliate bune NU SE MATUIESTE. O folie de calitate slaba (cea mai ieftina) se face oribil dupa numai 1 an (vezi cel putin 50% din taxiuri). La fel, un vopsit ieftin costa undeva pe la 450 euro in timp ce un vopsit de calitatea poate ajunge si la 2000 euro. Sa nu uitam insa ca la un vopsit pretul poate varia nu numai in functie de caliatea vopselei si a lacului dar se poate vopsi (optional) si interiorul (canturile usilor, pragurile interioare pana dupa chedere), si motorul, in timp ce la infoliat acestea nu se mai fac. Asadar, diferenta de pret de 100 euro intre colanta si vopsire e numai daca comparam o folie de calitate cu colantare fara motor si interior, cu o vopsire ieftina tot fara motor si interior, care, de cele mai multe ori reprezinta o spoiala ordinara. Un vopsit nu va costa niciodata pana in 500 euro si sa fie o lucrare exceptionala decat in cazurile retrase in care vopsitorul iti este prieten si chiar doreste sa te ajute sa iti vopseasca masina, fara ca el sa castige vreun ban. Altfel, vopsitul ajunge la alt pret. Intorcandu-ne la discutia despre folie. Pretul mai poate varia si in functie de gama de folie folosita, nu numai de marca. Asadar, distingem o gama larga de culori care in linii mari ar trebui sa satisfaca cam orice cerinta. Insa, cum unii dintre noi vor o culoare mai... "deosebita" exista cateva culori de folie ce au un pigment mult mai pronuntat (adica mai tipator), aceasta folie din urma fiind mai scumpa tomai datorita acestui aspect si datorita unei palete de culori mai restransa. Apoi, avem folia in relief care de cele mai multe ori este denumita "carbon look". La fel ca si categoria a doua aceasta forma in relief vine intr-o paleta mai larga (nicidecum numai negru si gri) insa nu la fel de larga ca prima varianta. Aceasta folie este cea mai scumpa si pentru cineva care doreste o colantare integrala cu acest tip de folie pretul poate ajunge lejer in jurul sumei de 3500 ron. Din pacate, unii dintre noi pentru care banii nu sunt o problema, nu stim sa ne limitam acest tip de folie pentru a evidentia unele elemente, si dorim sa evidentiel toata masina. Din punctul meu de vedere, folosirea excesiva a acestui material prin prisma faptului ca "imi permit" contracompenseaza lipsa simtului de estetica. Si in final, mai exista inca o paleta de folie ce nu are luciu si pe care noi o numim "folie mata" care bineinteles are un pret asemanator foliei de carbon. Un aspect important este acela ca orice imperfectiune a caroseriei care se doreste a fi colantata, trebuie adusa la nivel, adica, orice ciobitura pe bara fata sau pe capota se va umple pentru a nu ramane aer sub folie. Orice zgarietura trebuie finisata pentru a nu iesi in evidenta pe sub folie. Multi colanteaza masina tocmai din cauza acestor imperfectiuni, imperfectiuni pe care le umplu cu chit, acesta este lasat sa se usuce apoi colanteaza masina si spun ca vopseaua este impecabila pe dedesubt atunci cand doresc sa vanda masina. La decolantare este de preferat ca aceasta sa fie facuta de catre persoane care stiu ce au de facut si care vor folosi materialele necesare curatirii lacului de adeziv precum si aeroterma. Ca o concluzie, daca masina nu are defecte majore la caroserie si se doreste o schimbare de culoare provizorie sau totala (desi chiar daca iti doresti sa o lasi asa o vei colanta diferit cel putin o data la 5 ani) recomand colantarea insa, atentie, ganditi-va bine ce tip de folie veti folosi sa nu regretati dupa.
Ai dreptate.Eu am avut de ales intre colantare si vopsire.Am ajuns cu un colant alb de calitate buna la 20 de milioane ,apoi m-am gandit sa merg si la vopsitor pentru ca barile nu stateau tocmai bine si erau multe imperfectiuni la masina.Vopsitorul fiind prieten mi-a zis ca nu trecem de 20 de milioane , o chituieste si o face ca noua.Am mers am ales o vopsea buna am cumparat lac. Pretul total a fost de 23 de milioane.Acesta a inclus (tinichigerie , vopsitorie , vopsit jante + etriere , vopsit elementele cromante + grila fata negru lucios , strat dublu de lac care sa protejeze si sa ofere luciu.
De colantat masina mi-ai cerut 650 ron fara plafon. Cum poti sa spui ca mai pun 100 de euro si vopsesc toata masina ?
Eu sunt din Suceava si aici baietii mi-au cerut 650 ron, iar la Iasi unde sunt mult mai multe firme de colantare pretul e de 900 ron complet, atunci nu intrebasem fara cupola..Parerea mea zic eu ca merita sa dai 650 RON sa ii faci o schimbare de look pentru un an
Salut!Aici an Italia pentru a pune folie tip carbon ,pretul e in jur de 1000 euro.Daca masina e neagra si eu pun folie alba,o fac alba toata,trebuie trecut an talon ?
Salut!Eu am colantat toata masina ,alb,si negru(doar capota fata si plafonul).Materialul e oracal 3D.Am colantato cu 6 luni an urma si arata si in prezent bine.Nu se sgaraie usor,o pot sterge cu o carpa si cu ceva produse ce se folosesc pentru plastic,geam etc.Colantul care e lucios se sgaraie mult mai usor.O sa pun ceva foto.Lucrarea ma ajuns 400 euro.plus folia neagra pe geamuri.