Am demontat fetele la usile din fata ca am schimbat tweeterele si am observat pe partea soferului (in dreapta nu este) ca exista un comutator care este actionat chiar de catre clanta. Acest contact exista doar la usa soferului deci nu-i in broasca este direct in dreptul clantei montat si actionat de clanta. De cate ori deschizi usa din exterior se actioneaza acel intrerupator, ies din el 2 fire deci e un simplu intrerupator. Are cineva idee ce rol ar avea ?
daca ai avea o poza ar fi bine. stiu ca este si o incalzire a gaurii pentru cheie, pentru masinile fara telecomanda. cand tragi de maner iarna se activeaza si apoi descui masina fara problee. nu am desfacut inca sa vad cu ochii mei si am cheie briceag din fabrica, asa ca nu prea m-a interesat subiectul asta
nu am facut poza ca nu aveam cu ce acolo cand mai schimb si difuzoarele o sa fac masina mea nu avea telecomanda din fabrica dar ce ar putea fi de e numa pe usa soferului. mai studiez si eu sa vad daca gasesc pe net ceva despre asta adaug o poza ce am gasit pe net am incercuit intrerupatorul in cauza
Daca desface cineva zilele astea vreo fata de usa si umbla la incuietoarea soferului as fi interesat de modul de prindere (cateva poze). Ferydeva are poza (explodata) la incuietoarea sofer. Ma intereseaza cum e prins modulul 21 cu clema 8. In poza este modulul 21 dar nu stiu cum vine prins.
Sa aduc si eu putina lumina in discutia voastra: acel intrerupator este intradevar o rezistenta care se incalzeste, incalzind pe sine butucul (yala) facilitand astfel o descuiere mai usoara a masinii (cand cheia e invartita in yala) pe perioada anotimpului rece. Sub nici o forma acel intrerupator nu da comanda pompei de benzina ca sa arunce putin benzina pentru o pornire mai usoara (eu am diesel, spre ca nu imi arunca benzina in motor ). Cei care au spus asta, au visat frumos noaptea in timp ce masina lor zacea in parcare si nu mai pornea. Offtopic vorbind, o masina nu are nevoie suplimentara la pornire, daca totul functioneaza in parametrii. Numai la Dacia veche pornirea suplimentyara, exact acest fenomen de a scumpa putina benzina in carburator, era tradus prin "dai cateva pedale inainte sa ii dai cheie"... doamne, ce vremuri! Acum, cum functioneaza aceasta rezistenta? Pai presupunand ca este iarna si trebuie sa descuiati masina iar yalele sunt inghetate, nepermitandu-va sa invartiti cheia in yala... Audi are in varianta optionala yala incalzita. Da, doar yala soferului este incalzita iar aceasta primeste comanda sa se incalzeasca doar atunci cand este actionat manerul usii. Insa, asta nu e de ajuns... intrucat rezistenta se incalzeste numai pana la circa +5 grade C, (e suficienbt cat se dezghete) e nevoie ca aceasta sa fie activa o perioada de cateva secunde. Astfel, sistemul e gandit ca daca utilizatorul doreste incalzirea butucului, acesta va tine in actionare manerul usii circa 10 secunde, este maxim cat va incalzi. Apoi va incerca sa deschida cu cheia. Bineinteles, miscarea poate fi repetata pentru mai multe cicluri daca se doreste insa, e evident ca cei de la Audi au gandit acest sistem in felul asta tocmai pentru a nu supraincalzi sau pentru a exista consumatori atunci cand masina este in stare de repaus. Inca un aspect: optiunea asta este OPTIONALA si nu e adevarat ca doar masinile ce vin din fabrica cu chei fara telecomanda, pot avea yala incalzita. Oricine isi condigureaza masina cu aceasta optiune, o poate avea chiar daca are si configuratie cu cheie si telecomanda. Va spun asta deoarece B5-ul meu din 1995 are aceasta optiune (pe langa multe altele care m-au mirat) si are si optiunea de cheie cu telecomanda. Vorbim de originale, bineinteles.
şi eu am această opţiune (a venit la pachet cu încălzirea duzelor de la ştergătoare, încălzirea oglinzilor şi cu încălzirea scaunelor faţă) ... şi am închidere centralizată cu telecomandă (cheie briceag) OEM.
Acum e doar coincidenta ca iarna cand descui masina daca e inghetata portiera nu se deschide (inchidere cu telecomanda, se descuie toata masina) si tin tras de maner la a doua incercare se deschide usa foarte usor ? La prima actionare parca trag in gol. Ce incalzeste de fapt, butucul la cheie sau broasca de pe usa ? LE: bine ca a venit vara si noi vorbim de iarna
Se incalzeste doar butucul, de fapt aia e de o finete destul de mare pentru ca doar el are nevoie de incalzire.
probleme incuietoare Salut. Am si eu problema cu incuietoarea. Am observat ca mi se incinge incuietoarea de la usa destul de tare.. nu imi dau seama de la ce e mentionez ca usa se inchide si se deschide usor fara probleme. Poate a mai patit cineva asa ceva sa imi spuna si mie cum as putea sa o rezolv sau daca e normal. Multumesc
Salut. La unele modele (nu stiu daca la toate),butucul incuietorii de pe partea soferului este prevazut cu un fel de rezistenta electrica, cu rolul de a-l dezgheta pe timp de iarna. Daca si masina ta e prevazuta cu asa ceva, posibil sa fie un conector care face scurt, desi ar fi trebuit eventual sa se arda siguranta(din pacate nu stiu care este aceea si daca este vreuna dedicata special pentru asa ceva). Ca idee ar fi sa desfaci fata interioara a usii si sa verifici firele de la butuc.
Mersi pentru promtitudine. Am sa desfac fata de la usa si ma uit sa vad daca depistez ceva. Mi se parea ciudat faptul ca era fierbinte desi masina a stat inchisa aproximativ 8 ore cat am stat la munca si am gasit-o fierbinte cand sa plec... multumesc.