1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Comutatorul / switch pentru incalzirea butucului yala A4 B5 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de Ferydeva, 25 Mai 2011.

  1. Ferydeva

    Ferydeva Silver Member

    Înscris:
    9 Apr 2009
    Locație:
    deva
    Masina:
    Audi A4 1.6 ADP 1996
    Am demontat fetele la usile din fata ca am schimbat tweeterele si am observat pe partea soferului (in dreapta nu este) ca exista un comutator care este actionat chiar de catre clanta. Acest contact exista doar la usa soferului deci nu-i in broasca este direct in dreptul clantei montat si actionat de clanta. De cate ori deschizi usa din exterior se actioneaza acel intrerupator, ies din el 2 fire deci e un simplu intrerupator. Are cineva idee ce rol ar avea ?
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Noi 2014
  2. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    daca ai avea o poza ar fi bine.
    stiu ca este si o incalzire a gaurii pentru cheie, pentru masinile fara telecomanda.
    cand tragi de maner iarna se activeaza si apoi descui masina fara problee.
    nu am desfacut inca sa vad cu ochii mei si am cheie briceag din fabrica, asa ca nu prea m-a interesat subiectul asta :p
     
  3. Ferydeva

    Ferydeva Silver Member

    Înscris:
    9 Apr 2009
    Locație:
    deva
    Masina:
    Audi A4 1.6 ADP 1996
    nu am facut poza ca nu aveam cu ce acolo cand mai schimb si difuzoarele o sa fac
    masina mea nu avea telecomanda din fabrica dar ce ar putea fi de e numa pe usa soferului. mai studiez si eu sa vad daca gasesc pe net ceva despre asta
    adaug o poza ce am gasit pe net am incercuit intrerupatorul in cauza
     
    Ultima editare: 26 Mai 2011
  4. CristiAuD

    CristiAuD Silver Member

    Înscris:
    30 Dec 2008
    Locație:
    Ro
    Masina:
    alta marca
    stefan are dreptate.e switch-ul pentru modelele care au incalzire pe butucul cheii.
     
  5. Al Bundy

    Al Bundy Gold Member

    Înscris:
    11 Ian 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Skoda Octavia II FL, 2009, 2.0 TDI AG
    Confirm si eu acest aspect.
     
  6. danutzu_2001

    danutzu_2001 Bronze Member

    Înscris:
    16 Dec 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9 2018 2.0 Diesel IF-14-MHB
    Daca desface cineva zilele astea vreo fata de usa si umbla la incuietoarea soferului as fi interesat de modul de prindere (cateva poze). Ferydeva are poza (explodata) la incuietoarea sofer. Ma intereseaza cum e prins modulul 21 cu clema 8. In poza este modulul 21 dar nu stiu cum vine prins.
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Noi 2014
  7. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Sa aduc si eu putina lumina in discutia voastra: acel intrerupator este intradevar o rezistenta care se incalzeste, incalzind pe sine butucul (yala) facilitand astfel o descuiere mai usoara a masinii (cand cheia e invartita in yala) pe perioada anotimpului rece.
    Sub nici o forma acel intrerupator nu da comanda pompei de benzina ca sa arunce putin benzina pentru o pornire mai usoara (eu am diesel, spre ca nu imi arunca benzina in motor :) ). Cei care au spus asta, au visat frumos noaptea in timp ce masina lor zacea in parcare si nu mai pornea. Offtopic vorbind, o masina nu are nevoie suplimentara la pornire, daca totul functioneaza in parametrii. Numai la Dacia veche pornirea suplimentyara, exact acest fenomen de a scumpa putina benzina in carburator, era tradus prin "dai cateva pedale inainte sa ii dai cheie"... :) doamne, ce vremuri! :)

    Acum, cum functioneaza aceasta rezistenta?
    Pai presupunand ca este iarna si trebuie sa descuiati masina iar yalele sunt inghetate, nepermitandu-va sa invartiti cheia in yala... Audi are in varianta optionala yala incalzita. Da, doar yala soferului este incalzita iar aceasta primeste comanda sa se incalzeasca doar atunci cand este actionat manerul usii. Insa, asta nu e de ajuns... intrucat rezistenta se incalzeste numai pana la circa +5 grade C, (e suficienbt cat se dezghete) e nevoie ca aceasta sa fie activa o perioada de cateva secunde. Astfel, sistemul e gandit ca daca utilizatorul doreste incalzirea butucului, acesta va tine in actionare manerul usii circa 10 secunde, este maxim cat va incalzi. Apoi va incerca sa deschida cu cheia. Bineinteles, miscarea poate fi repetata pentru mai multe cicluri daca se doreste insa, e evident ca cei de la Audi au gandit acest sistem in felul asta tocmai pentru a nu supraincalzi sau pentru a exista consumatori atunci cand masina este in stare de repaus.

    Inca un aspect: optiunea asta este OPTIONALA si nu e adevarat ca doar masinile ce vin din fabrica cu chei fara telecomanda, pot avea yala incalzita. Oricine isi condigureaza masina cu aceasta optiune, o poate avea chiar daca are si configuratie cu cheie si telecomanda.
    Va spun asta deoarece B5-ul meu din 1995 are aceasta optiune (pe langa multe altele care m-au mirat) si are si optiunea de cheie cu telecomanda. Vorbim de originale, bineinteles.
     
    Ultima editare: 26 Mai 2011
  8. audi11wst

    audi11wst Silver Member

    Înscris:
    26 Mar 2010
    Locație:
    marginea U.E.
    Masina:
    A3 8V/ CRLB / QMM / 2015 - A3 8L / BFQ / FDH / 2003
    şi eu am această opţiune (a venit la pachet cu încălzirea duzelor de la ştergătoare, încălzirea oglinzilor şi cu încălzirea scaunelor faţă) ... şi am închidere centralizată cu telecomandă (cheie briceag) OEM.
     
  9. Ferydeva

    Ferydeva Silver Member

    Înscris:
    9 Apr 2009
    Locație:
    deva
    Masina:
    Audi A4 1.6 ADP 1996
    Am lamurit-o atunci si pe asta .Multumesc colegilor
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Noi 2014
  10. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    Acum e doar coincidenta ca iarna cand descui masina daca e inghetata portiera nu se deschide (inchidere cu telecomanda, se descuie toata masina) si tin tras de maner la a doua incercare se deschide usa foarte usor ? La prima actionare parca trag in gol. Ce incalzeste de fapt, butucul la cheie sau broasca de pe usa ?

    LE: bine ca a venit vara si noi vorbim de iarna :)
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Noi 2014
  11. audi11wst

    audi11wst Silver Member

    Înscris:
    26 Mar 2010
    Locație:
    marginea U.E.
    Masina:
    A3 8V/ CRLB / QMM / 2015 - A3 8L / BFQ / FDH / 2003
    @Stefan - cred că se încălzește doar butucul unde se introduce cheia.
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Noi 2014
  12. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Se incalzeste doar butucul, de fapt aia e de o finete destul de mare pentru ca doar el are nevoie de incalzire.
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Noi 2014
  13. deadly88 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2011
    Locație:
    constanta
    Masina:
    A4, ADR 1.8, 1995
    probleme incuietoare

    Salut. Am si eu problema cu incuietoarea. Am observat ca mi se incinge incuietoarea de la usa destul de tare.. nu imi dau seama de la ce e mentionez ca usa se inchide si se deschide usor fara probleme. Poate a mai patit cineva asa ceva sa imi spuna si mie cum as putea sa o rezolv sau daca e normal. Multumesc
     
  14. costel71

    costel71 6th Gear Member

    Înscris:
    6 Mar 2013
    Locație:
    Brad , Hunedoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant / 1.6 AHL / 1997
    Salut. La unele modele (nu stiu daca la toate),butucul incuietorii de pe partea soferului este prevazut cu un fel de rezistenta electrica, cu rolul de a-l dezgheta pe timp de iarna. Daca si masina ta e prevazuta cu asa ceva, posibil sa fie un conector care face scurt, desi ar fi trebuit eventual sa se arda siguranta(din pacate nu stiu care este aceea si daca este vreuna dedicata special pentru asa ceva). Ca idee ar fi sa desfaci fata interioara a usii si sa verifici firele de la butuc.
     
  15. deadly88 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2011
    Locație:
    constanta
    Masina:
    A4, ADR 1.8, 1995
    Mersi pentru promtitudine. Am sa desfac fata de la usa si ma uit sa vad daca depistez ceva. Mi se parea ciudat faptul ca era fierbinte desi masina a stat inchisa aproximativ 8 ore cat am stat la munca si am gasit-o fierbinte cand sa plec... multumesc.
     
  16. mario79

    mario79 6th Gear Member

    Înscris:
    11 Dec 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    audi a 4 ,1.9 tdi ,1997
    Te-a asteptat prea mult .........si de aia s-a infierbantat..........:haha::haha::haha::wub::wub::wub:
     

Distribuie pagina asta