Ca sa mergi doar pe ventilatia normala apesi butonul ECON (nu butonul OFF) si o sa ai la fel de multa caldura ca si cand merge climatronicul, nu se simte nici o diferenta, poate doar la consumul de carburant. Despre scaderea temperaturii la apa nu stiu exact, dar cred ca daca dai caldura spre maxim cand stai pe loc si motorul e in ralati, o buna parte din apa fierbinte de la motor vine spre radiatorul de incalzire si astfel scade putin temperatura apei la motor.
Bun, daca apas butonul e-con si dau pe 16 grade ? In cazul asta vine aer la 16 grade de afara fara a mai fi folosit climatronicul ?. Si daca vreau sa primes aer la temeperatura de afara (ca la masinile normale fara clima) ? PS prima mea masina cu climatronic
master, butonul ECON iti decupleaza compresorul de la clima. Asta inseamna ca tie iti merg normal toate ventilatoarele, clapele, etc, dar nu iti mai circula "freon" prin vaporizator. Si daca apesi butonul ECON si dai pe 16 grade, daca afara sunt 16 grade sau mai putin, atunci da, iti va baga aer la 16 grade in masina. Daca sunt mai mult de 16 grade afara, atunci o sa vezi cum creste turatia la ventilatoare, deoarece el incearca sa-ti faca in masina 16 grade cu aer de afara de... 18 sau 20 de exemplu. Evident ca nu reuseste, dar macar incearca . Daca vrei sa primesti aer la temperatura de afara, oei deschizi geamul ( ) ori faci ceea ce ti-am spus: setezi o temperatura pe clima mai mica decat afara (cam greu pe frigurile astea totusi sa faci asta). In concluzie: nu prea poti folosi clima pe post de ventilator si mie personal mi se pare foarte bine acest lucru. Clima intotdeauna va incerca sa-ti faca in masina temperatura pe care i-ai setat-o tu in bord.
Uite explicatia din manual: Mod de operare economic ECON Modul de operare economic serveşte la economisirea de combustibil - apăsaţi pentru pornire tasta ECON - apăsaţi pentru oprire din nou tasta ECON sau tasta AUTO În modul de operare ECON, instalaţia de răcire este oprită – instalaţiile de încălzire şi de ventilaţie sunt reglate automat. ECON înseamnă „Economie”. Prin oprirea instalaţiei de răcire (compresor) se economiseşte combustibil. Vă rugăm să aveţi în vedere faptul că în modul de operare ECON temperatura spaţiului interior nu poate fi mai scăzută decât temperatura exterioară. Nu are loc o răcire şi aerul nu este dezumidificat (pericol de aburire a geamurilor). În cazul vehiculelor cu motorină se opreşte în modul ECON şi încălzirea auxiliară şi se economiseşte astfel combustibil. dacă doriţi să economisiţi combustibil alegeţi modul ECON dacă deschideţi în mers geamurile sau trapa* activaţi modul ECON Spor la teste ........
de 1 sapt merg numai cu ECON si parca,parca consumul e mai mic! doar k la mine pot sa activez si butonul AUTO si ECON in acelasi timp! in acest caz mai functioneaza compresorul de la clima?
xaby69 Nu, compresorul de la clima functioneaza doar cand nu ai modul ECON activat, in rest toate variantele de recilcure a aerului functioneaza normal.
Daca tu asa zici ... asa o fi! Dar cred ca nici tu nu ai inteles ce am vrut sa zic! Poate m-am exprimat gresit dar avand in vedere ca topicul se refera la "cum putem sa reducem consumul" ar fi trebuit sa-ti dai seama, ce am vrut sa zic! Dar au argumentat deja altii. In afara de ce au zis baietii, pe frigurile astea, dimineata dupa ce pornesc masina eu activez butonul de "recirculare" si astfel se incalzeste mai repede in masina! Pentru drumuri scurte dimineata, este chiar indicat, dupa care activez modul "econ"! Astfel putem sa economisim ceva in plus. Referitor la aerul conditionat, este indicat sa-l folosim din cand in cand si iarna! Acesta reduce umiditatea din aer si din aceasta cauza este bine sa-l activam cand incep sa se abureasca geamurile. Climatronicul poate sa mearga in continu, nu se intampla nimic, dar nu are rost pentru ca acuma iarna nu poate sa ne dea temperatura dorita, atata timp cat motorul este rece si mai ales pentru ca urca consumul de combustibil, deoarece compresorul de clima este in functiune.
De mentionat ca acel compresor de la clima nu este in functiune sub -5 grade, deci puteti sa lasati linistiti clima pe AUTO ca oricum consumul e acelasi (la temperatura exterioara sub -5 grade evident). Clima poate (si chiar asta face) sa dea temperatura dorita si setata la bord indiferent daca e iarna sau vara. Problema e ca iarna la benzinare dureaza un pic pana se incalzeste motorul, in timp ce la diesel, deoarece se incalzeste oricum mai greu, exista o incalzire (electrica) auxiliara care face ca dupa numai 1-2 km sa simtim deja cum sufla aer caldut. AUDI recomanda ca tot timpul climatronicul sa fie pe AUTO. Asta din mai multe motive printre care: se evita stationarea lichidului in compresor (prin nefunctionarea acestuia), se introduce in habitaclu permanent aer uscat si astfel se evita aburirea geamurilor), se evita formarea de ciuperci urat mirositoare si generatoare de alergii in conductele prin care trece aerul catre habitaclu si altele. Cat priveste consumul de combustibil, diferenta nu este semnificativa, iar daca se iau in considerare si avantajele climatronicului, atunci chiar ca nu se justifica 0,5 litri mai putin. Cand clima merge la max ia din puterea masinii pana la max 5 cai, deci nu e cine stie ce, avand in vedere ca la max merge numai primele 4-5 minute vara cand afara sunt 40 de grade si noi setam 18 la interior.
Mersi pentru explicatii, chiar sunt foarte utile. Nu stiam ca, compresorul de klima nu functioneaza sub -5 grade.
Asata chiar nu stiam, e un lucru interesant. Despre treaba asta chiar am fost informat cand am cumparat masina (de la reprezentanta din germania) si mi-au explicat panoul de bord, iar ei au zis ca daca pornesc clima odata pe saptamana e suficient ca sa nu se formeze tot felul de chestii urat mirosotoare pe instalatia de ventilatie. Si mai ziceau ca sunt niste garnituri care se usuca si se detorioreaza daca nu pornesti deloc clima timp de cateva luni cat dureaza sezonul rece. Cat despre consum .... eu cred ca e intre 0,5 si 1l, sau chiar 1l, iar daca facem un calcul, la un drum mai lung cum ar fi 1000 Km si un consum de 0,5l/100Km o sa vedem ca ne rezulta frumoasa cantitate de 5l carburant cu care unii merg destul de mult mai ales in afara localitatii.
salutare,si eu sunt din mimisoara si pana acum cateva saptamani am avut un a4 1.6 ;2000 si consumul in orasul nostru drag era undeva la 10-11l/100 deci eu zic ca e un consum f bun al tau,acum am un a4 1.9 tdi 131 cp si consumul acuma inainte de sarbatori nu mi-a scazut sub 11.5 pe comp. de bord
http://www.skoda.ro/page.php?SM_ID=264 Asta e un link care te trimite pe site-ul Skoda cu niste sfaturi de la Edgar Plattner(cel care a scos mai multe recorduri la consum redus pe mai multe tipuri de masini). Sunt niste sfaturi de interes general care ai putea sa le iei in seama caci se aplica la toate masinile. Multa bafta!
Mie mi-a placut chestia cu parbrizul..am incercat azi-dimineata si chiar tine faza..Dupa ce am pornit motorul am lasat parasolarele jos si mi s-a dezghetat mult mai repede geamul...restul prefer sa nu le incerc ca nu vreau sa ii iau recordul lui bunicu'
Este un consumb bun la motorizarea pe care o ai tu.Eu am un A4 din 2000 1.6l si imi consuma cam 9-10l
Houa Generatie http://static.blogo.it/autoblog/audi_a4_B6_B8_big.jpg Uite ce spune Audi despre audi 1.8 T sa vedem iar apar oameni cu consumuri de 13-14-15l/100km? sper ca nu!
andreipit In primul rand nu stiu cat de oficial "AUDI" este site-ul ala. In al doilea rand, daca ma uit la acceleratii vad ca ar trebui sa fie -3,5% si nu +3,5% (ca doar accelereaza mai repede B8 fata de B6). Si in al treilea rand, consumurile alea date in fisele tehnice sunt obtinute pe bancul de proba nu in conditii reale de mers, cu sofer de 45 de kg, fara zeama de spalat parbrizul, doar cu 10 l de benzina in rezervor, cu un anume tip de benzina, fara alte chestii pe masina, in asa fel incat sa indeplineasca un anume ISO. Iar ce prevede ISO ala nu prea se pupa cu ce e in realitate, de aceea toti producatorii cand dau consumul de combustibil si/sau emisia de CO2 trebuie sa spuna conform carei norme au fost obtinute rezultatele respective. Alea sunt niste valori ORIENTATIVE, folosite pentru a putea compara 2 masini in luarea deciziei de cumparare. Si in plus de astea, mai trebuie luati in calcul si alti factori, care au suficienta influenta asupra consumului: calitatea combustibilului, a asfaltului, stilul de mers, conditiile meteo si de trafic etc.
dupa cum vad nu prea te-a lamurit nimeni in legatura cu consumul la acest tip de motor. ce pot eu sa iti spun avand acelasi motor ca si tine este ca in oras consumul mergand normal este undeva la 11-12 la suta iar sportiv urca la 15-16 la suta, afara din oras la 120 km la ora consuma in jur de 7 iar la 160-180 km la ora 8-9 litrii la suta de km. avand inainte un golf 4 de 1.6 cu comp. de bord in aceleasi conditii in oras lua cam 9-10 la suta deci diferenta la consum nu este prea mare fata de ce ai in plus la puterea motorului aprox. 30cp. din ce am observat pe comp de bord la golf, consumul era mare la plecarile de pe loc in stil sportiv sau prelungite in treapta de viteza inferioara si la pornirea climei. de asemenea cum bine spuneau colegii mai sus la coborarea unei pante se lasa masina in viteza si consumul este 0 sau scoasa din viteza cosumu de relanty adika in jurul a 1 l pe ora. ce pot sa iti spun ca o concluzie consum mic poti avea doar mergand subturat ceea ce nu mi-a recomandat nici un mecanic dar avand in vedere cele descrise mai sus trebuie sa gasim o cale de mijloc. sper ca ti-am fost de folos cumva si daca mai ai si alte probeme si te pot ajuta cu cea mai mare placere. cu stima.
eu am avut consumul ultima data 13% oras si afara maxim 7% Consumul este normal pt motorizarea de 2.0 benzina. Si eu prima data am zis ca e cam exagerat dar asta e consumul la 2.0 benzina.
Eu cu 1.8 in Constanta schimbat intre 2500-3000 am cam 12%... Am mai facut ieri si 2 intreceri la semafor ca de... azi cand ma uit la ac, sa plang. Cred ca o sa trec pe benzina 1.9 sau 2.5 de preferat.
audi a4 cabrio eu am un audi a4 cabrio 2.4 si imi consuma in oras undeva intre 11.5-15litri si cam 10-10.5 in exterior cu viteze intre 180-230km/h.eu sunt relativ multumit.am avut un a6 2.8 si consuma 20-22litri in oras.