1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutia automata la A8 D3 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A8 D3 (2003 - 2010)' creată de edwardmihail, 11 Mar 2009.

  1. stefan550

    stefan550 Platinum Member

    Înscris:
    19 Ian 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Ex: S4 Quattro, CGXC 3.0 TFSI, 2013
    Eu nu as recomanda schimbarea uleiului daca masina nu are nici o problema. Computerul transmisiei isi face diverse adaptari in fuctie de gradul de uzura al uleiului si daca nu a fost schimbat cu regularitate, cu siguranta ii vei face mai mult rau decat bine transmisiei cu schimbul de ulei acum. Iti spun din experienta: a8-ul meu la 190.000 km mergea foarte bine, cutia schimba bine, dar am spus sa ii schimb uleiul si filtrul. Zis si facut, iar in 8000 km transmisia a cedat si a trebuit refacuta.
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Computerul isi face adaptari in functie de gradul de uzura al uleiului ? De cand stie un modul ce vascozitate si ce vechime are uleiul ?
     
  3. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    Si eu am schimbat recent uleiul si filtrul, si dupa adaptarea facuta la service, inginerul mi-a spus ca e posibil ca in cateva mii de km sa se simta un pic diferit cutia pana se "invata" cu noul ulei. Dupa care va reveni la normal.

    @stefan550 de unde stii ca nu ar fii cedat oricum? ai inceput sa ai probleme imediat dupa ce ai schimbat uleiul? si daca da..unde ai facut operatiunea?
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Evident ca va functiona altfel cutia cu un ulei nou decat cu unul folosit X ani.
    Dar nu citeste nici un modul vascozitatea si vechimea uleiului pentru a adapta cutia in functie de acesti parametri. Asta ar insemna daca ai un ulei de 10 ani in masina, calculatorul sa adapteze cutia sa mearga cu acel ulei, nu s-ar mai strica niciodata.
     
  5. AndreiValentin

    AndreiValentin 4th Gear Member

    Înscris:
    28 Sep 2014
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A8 3.0 TDI 2013
    @djxme200 unde ai schimbat uleiul si cat te-a costat?vreau sa ii fac o revizie capitala la masina si vreau sa ii schimb si uleiul in cutie cu ocazia asta.Mersi
     
  6. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    Vechimea nu are cum sa o citeasca clar. Dar in functie de anumiti parametrii el isi face anumite adaptari. Cel putin asta am inteles eu. Ceva de genul cand scoti bateria cateva ore si se reseteaza calculatorul motorului si isi modifica singur parametrii dupa aceea.

    Ca o gluma, oricum Audi spune ca nu se schimba uleiul in cutie decat daca ai probleme, probabil ca de aceea nu? :))

    @AndreiValentin la service faur in Bucuresti. Contacteaza-i pentru o oferta cel mai bine. Eu unul am fost foarte multumit!
     
    AndreiValentin apreciază asta.
  7. apokalypsm

    apokalypsm Silver Member

    Înscris:
    21 Aug 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 3.0 TDI ASB Tiptronic quattro 2005
    Am gasit la un service (se ocupa cu ada ceva) in sect 6 pret de inlocuire ulei+ filtru+garnituri 790 ron. Pretul e ok, dar intrebarea e daca uleiul Ravenol pentru ATF e ok sau cel de la ZF e mult superior dpdv calitativ?
     
  8. apokalypsm

    apokalypsm Silver Member

    Înscris:
    21 Aug 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 3.0 TDI ASB Tiptronic quattro 2005
    Salutare,
    Ce parere aveti de ce am gasit eu ? Cum se face pana la urma cu acest lifetime fill ? Eu am 211.000 km si schimba perfect.

    09L.png
     
  9. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Ei asa zic ca doar se completeaza. Daca ai curajul asta, foarte bine.:)
    Si da, in general asa e, nu cauti probleme acolo unde nu sunt (cel putin deocamdata, dar iti doresc niciodata...).
     
  10. apokalypsm

    apokalypsm Silver Member

    Înscris:
    21 Aug 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 3.0 TDI ASB Tiptronic quattro 2005
    Ceea ce imi e frica in RO este procedura care se gaseste si pe net si e simpla si clara, dar nush cat de respectata e. Din unele cutii se scot 4.5l ceea ce e putin(adica nu respecta tamperatura), in DE pe unde am citit ei scot cam 7.5l maxim.de obicei 7 sau extrag si din cvertizor si bagi 9l. Eu o sa optez pentru o verificare de nivel deocamdata. Daca o sa detectez pilitura in ulei acum o sa imi pun niste semne de intrabre daca nu o sa il las asa uleiul. Exact cum ai zis nu o sa caut probleme unde nu sunt.
    Si inca o chestie pe ETKA pentru VIN ul meu imi da ca trebuie sa folosesc AUDI G 060162 A2 care e 8HP verde???? Nu ar trebuie sa fie 6HP cu norma AUDI G 055055 A2 ?
     
    Ultima editare: 11 Feb 2016
  11. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    A mea e din 2006 si tot Lifeguard Fluid 8 mi-au pus daca la el te referi. Am intrebat inginerul si mi-a explicat ca se face adaptarea pentru noul tip de ulei si nu sunt probleme. Si chiar daca as fi pus acelasi tip de ulei tot ar fi trebuit sa faca adaptarea pentru ca noul ulei are alte proprietati decat cel vechi. La mine au iesit cam 6.5L si au completat cu 6.7L.
     
  12. apokalypsm

    apokalypsm Silver Member

    Înscris:
    21 Aug 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 3.0 TDI ASB Tiptronic quattro 2005
    Tu esti unul din cei carora li s-a facut corect schimbul. Si vrei sa zici ca fac ei un fel de SW updape sau pur si simplu fac o aadaptare care pur si simplu ii spun cutiei ca a primit ulei nou?
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ulei transmisie automată
    Cutie de viteze 09L, Cu reumplare - 9,80 litru
    Cutie de viteze 09L, Cantitate de schimb - 8,00 litru

    Specificaţie ulei transmisie automată
    Cutie de viteze 09L - G 060 162 A2 Ulei original

    Deci cam asta ar fi. Te scuturi de cateva milioane si faci schimbul, chiar daca la altii merg mult si bine cu acelasi ulei. Sau ... mergi in continuare asa riscand.
     
    Alex Hennessy și Vedi vini apreciază asta.
  14. apokalypsm

    apokalypsm Silver Member

    Înscris:
    21 Aug 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 3.0 TDI ASB Tiptronic quattro 2005
    Multumesc pentru info. G 060 162 A2 ar fi cel 8HP verde. Sigur nu trebuie un sw update pentru ca trec de la albastru la verde? Sau doar trebuie o simpla adaptare sa stie cutia ca a primit ulei nou?
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nefiind posesor de cutie automata, asta numai stiu. Dar poti afla oricand cu un mail/telefon la reprezentanta. Ii intrebi in ce consta schimbul de ulei si ce adaptari se fac.
     
  16. NonoGe

    NonoGe 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Mar 2015
    Locație:
    Săcele
    Masina:
    Audi A4 avant, 2,0 TDI, 2018, DEUA -Ex. A6, 3,0 TDI, BMK / A4 2,0 TDI, CAGA
    "Apokalypsm" se gaseste ulei albastru OM, eu am schimbat acum o luna. Este mai scump, eu l-am luat la 250 ron/litru, dar elimina procedura de trecere la ulei verde. Daca citesti pe forum Audi A6 referitor la cutie se detaliaza de alti colegi exact procedura. Daca se trece la alt tip de ulei verde-galben cei de la reprezentanta parca schimba initial 2-3 litri apoi dupa 1000 km fac schimbul definitiv cu adaptarea cutiei. Daca nu gasesti cod de ulei verde eu pot sa-l caut maine. Exact se utilizeaza intre 5-5,5 litri maxim cu pierderi la pompa folosita. Succes.
     
    Ultima editare: 11 Feb 2016
  17. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    Sincer nu stiu daca i s-a facut sw update, desi nu cred..din ce stiu se poate face doar de catre Audi in conexiune cu serverul fabricii. Adaptare i s-a facut cu siguranta, a fost conectat software-ul ZF si s-a efectuat procedura respectiva.

    Nu vad de ce as merge la diversi altii, sau sa caut feluri sa "fentez" procedurile cand manopera la service ZF este 210ron fara tva pentru tot schimbul. Singura cerinta este sa se foloseasca ulei, filtru si garnitura originale, iar preturile lor sunt la fel ca pe piata.
     
  18. apokalypsm

    apokalypsm Silver Member

    Înscris:
    21 Aug 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 3.0 TDI ASB Tiptronic quattro 2005
    Revin cu noi informatii si anume:
    G 055005 ATF (yellow) = ZF LifeGuard 6 approx from production dates 2004
    G 055162 A? ATF (blue) = ZF LifeGuard 6+ (From February 2005 production)
    G 060162 A? ATF (green) = ZF LifeGuard 8 (From March 2008 production)
    Voi ati pus albastru pentru ca albastru trebuie si e ok asa. Pentru mine ar trebuie galben.
    Am vorbit cu cineva care se pricepe la cutii ZF si mi-a spus surprinzator de multe cum ar fi:
    1. Eu am ulei galben si pot sa schimb filtrul(+garnitura) si sa completez cu maxim 7l galben. (varianta cea mai ieftina cam 1100 ron cu manopera)
    2. Sa pui ulei verde tot maxim 7l cu schimba de filtru. E o varianta cu dus intors, nu e nici cal nici magar. La cele mai multe masini merge.(fara probleme de la ulei albastru la verde).
    3. Sa scoti toti cei 9.5L si sa ii inlocuiesti cu verde. E cea mai scumpa varianta recomandata pentru masinile cu nr mare de km fara schimb. Dupa care trebuie si resoftata cutia. El mi-a spus ca a avut si cazuri care nu au vrut resoftare si nu au avut probleme. E o varianta pe care nu toati o pot face pentru ca trebuie extractoare scumpe pentru a scoate tot inclusiv din convertizor. Aceasta metoda rezolva si problema sunetului "fasait ascutit" pe care o au cand schimba din a 3-a in a 4-a in forja. Acesta metoda costa cam 2000 ron cu resoftare cu tot.
    Sper ca sa va fie de folos aceste informatii pe care le-am aflat.
     
  19. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Nu mi se pare scump 2000 de ron pentru toate operatiunile de la pct. 3, daca bineinteles ai si garantie pentru ceea ce sustin ei ca se rezolva.
     
  20. stefan550

    stefan550 Platinum Member

    Înscris:
    19 Ian 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Ex: S4 Quattro, CGXC 3.0 TFSI, 2013
    @audi66: nu am cerut detalii cu privire la cum si de cand stie cutia ce vascozitate are uleiul, insa la cat sunt de complexe nu ar trebui sa ne surprinda ca ar fi posibila varianta aceasta. Nu am reparat masina pe marginea drumului si sunt foarte sigur ca persoana care sustine lucrurile astea are mai multa experienta si pricepere decat unii dintre noi, cei care postam pe forumuri.

    In cazul meu sunt sigur ca nu s-ar fi stricat daca nu umblam la ulei fiindca a mers deja o perioada mare de timp inainte de schimb, foarte bine chiar, iar in nici 3000 km de la schimb a trebuit sa desfac transmisia pt o revizie generala (rectificat tc, schimb discuri, valve, etc).

    Nu sunt impotriva intretinerii preventive insa, la o masina cu rulaj foarte mare si unde nu exista un istoric service care sa confirme revizia regulata a transmisiei, parerea mea personala este ca mai bine te bucuri de masina in continuare. Repet, opinie personala, nu inseamna ca este adevarul suprem.
     
    Ultima editare: 12 Feb 2016

Distribuie pagina asta