1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutia de viteze Manuala la Audi 80 - 90 - 100 (B3 - B4) - probleme si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de audinel, 10 Dec 2007.

  1. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    Nu e frectie la picior de lemn,Ionut.Cutia de viteze se uzeaza si incepe sa sune din cauza ca scade uleiul din ea si se uzeaza excesiv.O cutie la care se schimba uleiul poate fi salvata.Personal am facut asa ceva la cutia de viteze a masinii tatalui meu.Vajaia cutia(a cincea),am bagat ulei si a disparut vajaitul.Nu e 100% rezolvare si regula( de altfel nici solutia data de tine),dar omu` poate scapa mai ieftin.Oricum nu se pune vaselina intr-o cutie de viteze de Audi.
     
  2. shumy

    shumy Silver Member

    Înscris:
    17 Noi 2009
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    Audi 80 b4 ,1.6 CC, 74 kw, tip motor ADA (1994)
    Multumesc, o sa fac si schimbul de ulei desi sunt aproape convins ca nu o sa se schimbe nimic din pacate.
     
  3. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Şi eu te asigur că nu se va rezolva problema. Înainte de a te apuca de cumpărat uleiuri şi alte zemuri miraculoase, scoate şurubul de nivel al cutiei. Dacă simti cu degetul că uleiul este aproape de marginea găurii sau chiar curge puţin din cutie, nu te mai obosi su schimbatul lui pentru că vei cheltui nişte bani aiurea. Pinioanele pereche pentru treptele 4 şi 5 sunt uzate, din acest motiv cutia "fluieră". Rulmenţii dau de regulă altfel de zgomot, un uruit şi cîteodată vibraţii la anumite turaţii când intră în rezonanţă.
     
  4. shumy

    shumy Silver Member

    Înscris:
    17 Noi 2009
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    Audi 80 b4 ,1.6 CC, 74 kw, tip motor ADA (1994)
    ...faza este ca a inceput de o vreme sa faca asa si in treapta a-3-a...
    uleiul este la nivel pentru ca am verificat acest lucru, am bagat acum ceva timp in cutie si un aditiv de cutie. Rezultat - 0
     
  5. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    Atunci inclin si eu catre ce spun colegii,e obosita cutia.:hi::respekt:
     
  6. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Salza

    Pai si eu ce am zis pina acum. La o cutie de audi e cam greu sa se rezolve cu ulei zgomotul. Daca erea dacie mai ziceam dar asa e audi si la o asemenea cutie zgomotul apare cind e uzata . Si uleiul are o vina dar nu asa de mare plus ca daca nu ai pierderi nu are unde sa se duca. Cutia cedeaza in timp ginditi-va ca masinile astea au 20-25 de ani e normal sa mai cada ceva la ele nu?
     
  7. coman ionel

    coman ionel 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Iun 2010
    Locație:
    BISTRITA
    Masina:
    audi 80 B4 1,9 TDI 1993
    Va rog cine poate sa ma ajute cu un sfat.
    La audi 80 din 93 am ramas in strada fara sa pot cupla nici una din treptele de viteza.
    Intr-o intersectie unde am incercat sa fortez trecerea mi-a murit motorul, exact cum ai da drumul la ambreaj prea repede, dupa care la plecare mi-a intrat foarte greu in trapta 1 apoi a iesit f greu sa o pot introduce in treapta a 2 apoi nici nu a vrut sa mai iasa nici sa mai intre in nici o treapta atata timp cat motorul este pornit.
    Mentionez ca, cu motorul oprit intra f probleme in oricare din treptele de viteza, deasemenea in mers daca, calc pedala de ambreaj imi debreaza, masina pierde din viteza ca si cum ar fi pe liber.
    Probleme la disc nu cred ca sunt, nu imi patineaza, volanta imi este fixa, in schimb am gasit deasupra cutiei de viteze, ca o sufa de metal bifurcata, care este f slabita pe tot traseul ei, adica un capat al ei este sub volan, pleaca pe sub motor deasupra cutiei de viteze, apoi capatul celelelt se termina in partea dreapta a masinii desupra rotii, prinse de caroserie.
    Acolo sa fie problema? Va rog dati_mi ceva sfaturi si cam cat ar costa "readucerea pe drumurile publice" a masinii.
    Va multumesc anticipat.
     
  8. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Salza. Ai putea avea urmatoarele probleme:1 pompa de ambreiaj sau cilidrul receptor de pe cutie. 2 rulment de presiune sau furca de ambreiaj. 3 placa de presiune. Verifica nivelul de lichid din vas. Comanda la ambreiaj e hidraulica nu pe cablu. Daca ai cablu inseamna ca cineva a umblat la masina
     
  9. coman ionel

    coman ionel 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Iun 2010
    Locație:
    BISTRITA
    Masina:
    audi 80 B4 1,9 TDI 1993
    Revin cu poze despre firul - sufa la care faceam referire ca este f slabita, adica nu este incordata sau angrenata de ceva
     
  10. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    Aia e sufa care iti trage volanul in bord la impact frontal.In cazul in care nu stiai,la B4 in caz de impact frontal,cu centura pusa,se retrage volanul sa nu dai cu capul de el.Si la mine e la fel.Sufa nu are nici o legatura cu ambreiajul.Posibilele probleme le-a enumerat corect Ionut, mai sus,nu are rost sa ma repet.
     
    Ultima editare: 15 Aug 2011
  11. coman ionel

    coman ionel 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Iun 2010
    Locație:
    BISTRITA
    Masina:
    audi 80 B4 1,9 TDI 1993
    Aha, inteleg, inteleg. Multumesc pentru lămuriri, maine merg cu masina in service sa incerc sa o rezolv.
    O seara placuta
     
  12. bibanu47

    bibanu47 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Noi 2008
    Locație:
    Alexandria City
    Masina:
    Audi 100 CD Avant,2.0D si Audi 100 CC Avant,2.3i
    Salut,

    Poate cel care a avut-o inainte a pus cutie model vechi sau poate a fost automatica si a pus si el ce tip de cutie a gasit mai ieftina,in conditiile in care are ambreiaj pe cablu.
     
  13. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Salza

    Ce nu am vazut eu in pozele puse de tine este pompa de ambreiaj. Si nici conducta ce duce la cilindrul receptor de pe cutie. Se poate sa ma insel eu dar nu am vazut. Verifica daca iti functioneaza pompa si iti comanda cilindrul.
     
  14. klaudiuxyx

    klaudiuxyx 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Mar 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A8 D3, 4.2 BFM, Audi A6 C7 2.0 CGLE, Audi 100 C4, 2.3 AAR
    Probleme senzor temperatura ulei cutie la un Audi 100 2.3 E C4, motor AAR

    Dupa ce am facut o scanare am aflat ca acest senzor Transmission Fluid Temperature Sensor, nu lucreaza in parametrii adik : cat mashina este rece totul este ok, iar cand se incalzeste displayul din bord cu PRND321 incepe sa nu imi mai indice in ce treapta este cutia, marcajul se plimba in toate treptele si la schimbarile de viteza park apare un mic shock, nu este deranjant dar il percep.

    Poate cineva sa mi spuna unde este aplasat acel senzor pentru a-l schimba ? Am inteles ca sunt 2 senzori unul care duce la bord cu 2 pini si altul care duce in alta parte cu 4 pini.... dar sunt in ceatza cu amplasarea lor !
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Aug 2011
  15. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    Ultima editare de un moderator: 24 Aug 2011
  16. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    pentru klaudiuxyx:

    Senzorul de temperatura (G93) se afla in blocul de valve care la randul sau se afla in partea de jos a cutiei de viteze ( in interior ). In partea din spate a cutiei de viteze trebuie sa ai un conector electric mai mare, cu 12 contacte. In acel conector sunt conexiunile electrice ale valvelor si ale senzorului de temperatura. Intre pinul 1 si pinul 12 ar trebui sa fie senzorul de temperatura ( ATF temperature sensor ). Valoarea rezistentei electrice ar trebui sa fie 247K la 20 grade, 48,8K la 60 grade si 7,4K la 120 grade.

    Displayul nu merge pentru ca ai probleme la cutie si in acest fel iti arata ca ceva nu este in regula. Asa se intampla si la modelele mai noi. Displayul este comandat de calculatorul cutiei de viteze printr-un singur fir si este singurul indicator optic de stare a transmisiei, nu exista indicator de defectiune.
     
    Ultima editare de un moderator: 26 Aug 2011
  17. klaudiuxyx

    klaudiuxyx 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Mar 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A8 D3, 4.2 BFM, Audi A6 C7 2.0 CGLE, Audi 100 C4, 2.3 AAR
    Multumesc mult pentru lamuriri, noroc ca exista cateva persoane pe forum care chiar sunt "tatici" ca sa zicem asa la modele clasice !

    alex_hobeanu am facut si o scanare cu VAG si mi-a dat o valoare ciudata. Senzorul lucreaza pana in jur de 40 C, apoi ramane blocat.

    Cat masina este rece totul este ok si diplay-ul din bord merge, dupa ce se incalzeste ,senzorul ramane la valoare de 37 - 38 C... de aici si problemele banuiesc. Poate sa fie si altceva , gen contact imperfect pe pini sau cel mai sigur este dus si trebuie schimbat ?




    Foloseste Edit data viitoare. Nu mai posta consecutiv. Poti Edita un mesaj timp de 60 minute de cand a fost scris. Respecta regulamentul. Te rog nu mai folosi TZ, K, SH sau limbaj de mess sau chat si/sau prescurtari ale cuvintelor pentru ca nu ai voie conform regulamentului. Multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 26 Aug 2011
  18. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Intai de toate presupun ca transmisia este tip 097, cea cu 4 viteze si buton economy / sport. Ti-am postat o bucata din schema electrica si anume conexiunile dintre calculatorul cutiei si conectorul cu 12 pini al blocului de valve. Schema este de audi 80 dar trebuie sa fie la fel si la 100, se poate sa fie diferite culorile unor fire. Eu as face in felul urmator: demontat calculatorul cutiei si masurat cu un multimetru digital, intre pinul 18 si 30 al conectorului din instalatia electrica a masinii, rezistenta electrica a senzorului de temperatura. Cu uleiul rece ar trebui sa fie in jur de 250K (la 20 de grade) iar cu uleiul cald mai putin de 10K ( peste 100 grade ). Daca ai aceste valori inseamna ca defectiunea este in calculator. Daca nu inseamna ca fie senzorul de temperatura e defect, fie ai un contact prost in conectorul cu 12 pini din spatele cutiei de viteze. Se poate de asemenea sa simulezi senzorul cu ajutorul unei rezistente de 10K si sa vezi ce temperatura iti indica in vagcom, dar asta e ceva mai complicat de facut.

    Ti-am dat mesaj privat cu nr. meu de telefon. Suna-ma daca nu te descurci si o sa incerc sa te ajut.
     
    Ultima editare: 27 Aug 2011
  19. CooSmiN Guest

    Probleme cutie

    Salut...
    Am si eu o mica problema...
    Am un Audi 80 Avant B4, 2.0E, ABK, 1995 si bineinteles cutie automata...cutie ce a inceput sa faca urat de la un timp, in sensul ca are momente (cam dese) cand, la plecarea de pe loc, trebuie sa o turez la 3000-4000 rpm ca sa reusesc sa o misc. Simptomul a inceput sa se manifeste la scurt timp dupa ce mi s-a spart o conducta prin care circula uleiul din cutie si am ramas fara ulei. Ideea e ca in principiu stiu ca trebuie sa o dau jos si sa o repar sau sa o schimb.
    Vreau sa stiu:
    1. A mai reparat cineva? E costisitor?
    2. Ca sa fac o modificare de la automata la manuala, de pe ce motor ar trebui sa iau cutia ca sa se potriveasca?
    3. Pentru modificarea de mai sus trebuie sa caut neaparat tot un 80 Avant?
    4. Planetarele trebuiesc schimbate si ele?


    Mersi frumos si scuze...
     
    Ultima editare de un moderator: 11 Sep 2011
  20. zeno

    zeno 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Dec 2010
    Locație:
    Livezile
    Masina:
    Audi 100 C4 , 1.9(1z) mTD 66kw?? 1993 & AAT&ABP 2.5 94
    Ca sa fie mai simplu am gasit acest "calculator" in format .xls , ai nevoie doar sa introduci tipul de cutie (codul) si iti arata toti parametrii inclusiv turatia motorului la anumita viteza (km/h).Se poate pune in paralel 2 tipuri de cutie si compara.
     

Distribuie pagina asta