1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutia Manuala de viteze si/sau Ambreiaj la A3 8P - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de paul_e88, 22 Oct 2008.

  1. Byron

    Byron 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mai 2018
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A3, 2.0 TDI, 2008
    Am schimbat si eu ambreiajul si volanta, kit de la Sachs. Fostul proprietar pusese LUK. Totul foarte ok, au disparut trepidatiile, gata cu problemele la plecarile de pe loc, gata cu agatul periodic in treptele de viteza, bruscari la schimbarile de trepte, etc. Masina merge foarte lin, nu mergea asa de bine nici cand am luat-o, acum doi ani. Da ma obisnuisem cu ea asa.

    Pedala de ambreiaj e mai tare ca inainte, trebuie sa ma obisnuiesc. Inainte era moale, fina. Imi placea foarte mult, speram sa fie la fel, sau aproape la fel, eh.

    Volanta era cam dusa, avea tot felul de jocuri, ambreiajul era si el intr-o stare nasoala. Mi-a aratat mecanicul. Dar nu aveam sunetele alea specifice la volanta, tacanituri, etc, in fine, totul e bine.

    Sunetul ala pe care l-am postat se mai aude cand las de ambreiaj in treapta I, e foarte ciudata treaba. Nu influenteaza cu ceva, doar ca se aude. O sa merg pana la mecanic saptamana viitoare sa se mai uite. Dar e ciudat pentru ca am cam schimbat tot ce era de schimbat cand a fost nevoie, deci intretin masina. In fine, poate ii dau de cap si la sunetul ala :)))
     
    Ultima editare: 26 Iun 2020
  2. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Cateva observatii dupa ceva timp de la remedierea cutiei de viteze manuala la masina mea Audi A4 1.4 TFSI

    - Rulmentii de la diferential pica, asta e clar, mai devreme sau mai tarziu pica. Se schimba si ulterior difera foarte mult fiabilitatea in functie de calitatea rulmentilor pusi si viitorul ulei de cutie.
    - Uleiul din cutia de viteze, nu este 75w90 cum am vazut ca au tendita unii mecanici sa puna in ele ci 75w - Ravenol MTF-3 fiind alegerea mea pentru cutia de viteze. Sincer am ramas putin dezamagit de calitatea uleiului de cutie original ( am fost deja cu cutia de viteze pe masa de doua ori ).
    - Cantitatea de ulei necesara este 1.9-2 litri pentru o revizie si pentru o cutie uscata de 2.2 litri. Sfatul meu este sa folositi aproximativ 2.5 litri de ulei in cutia de viteze care vine cu motorul de 1.4 TFSI ( LNY in cazul meu ). Conform spuselor mecanicului care mi-a reparat cutia, nu ar fi suficient ulei in cutie si ar putea determina uzura prematura pentru pinionul de la treapta 6.
     
  3. alexutzu79

    alexutzu79 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Iul 2009
    Locație:
    oradea
    Masina:
    Audi A6 c7 2.0tdi cod motor:cglc
    Buna tuturor. Dețin un audi a3 din 2009 1.6 benzina . Pățesc foarte des sa rămân fără putere la motor in treapta a2-a când încerc sa accelerez îmi taie efectiv puterea la motor. Dacă încerc sa scot din viteza și o reintroduc, in treapta a2-a (aceeași treapta) 90% din cazuri merge ok. In alte trepte de viteza nu am nici o problema. Ma poate ajuta cineva? Mulțumesc anticipat
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu e de la cutie atata timp cat intra ok in viteza si nu sare din treapta respectiva, cauta problema in alta parte.
     
  5. alexutzu79

    alexutzu79 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Iul 2009
    Locație:
    oradea
    Masina:
    Audi A6 c7 2.0tdi cod motor:cglc
    Multumesc.
     
  6. mihai_bmv

    mihai_bmv 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Noi 2017
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi A3 2.0 Sportback 2007 cod BMM
    Revin cu un update, problema inca persista: intre timp am inlocuit cutia de viteze(cu una SH) care a cedat si am schimbat si pedala de acceleratie cu una noua, am inlocuit recent volanta, placa , disc si rulment cu piese noi Sachs. Problema se manifesta acum mai mult in treapta a 2. Ceva idei?
    Problema initiala: ''
    Salutare tuturor am si eu urmatoarea problema la masinuta mea de care se pare ca nimeni nu a mai auzit pe unde am mai intrebat, Am un A3 8PA din 2007 motor 2.0 si am o problema legata de cutia de viteza ...cred, adica merg cu masina in viteza a patra, apas ambreiajul bag in viteza a treia ( cam aici se intampla problema 4 cu 3 sau 3 cu 2) iar masina nu se mai accelereaza deloc, apas iar ambreiajul o scot din viteza (a treia in cazul de fata) o bag la loc, tot in viteza a treia si merge perfect acceleratia. Ce poate fi defect? Pe diagnoza nu arata nimic si nici in bord nu sunt martori aprinsi.

    Am uitat sa specific ca in rest motorul trage, nu are trepidatii ciudate si nu are fluctuatii la relanti sau scaderi de putere in mers"
     
    Ultima editare: 3 Aug 2020
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Fa un log in mers reproducand simptomele descrise.
     
  8. mihai_bmv

    mihai_bmv 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Noi 2017
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi A3 2.0 Sportback 2007 cod BMM
    Din pacate face doar din cand in cand, cand o apuca si nu are un interval de timp regulat.
     
  9. Ion alexandru constantin 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2017
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi a3 2005
    Salutare,
    La masina mea un a3 din 2005 sportback 2.0 140 cp inainte sa schimb kitul de ambreiaj, când trebuia sa încetinesc si din treapta 2 sa-i dau 1, ramanea blocata in viteza si pedala de ambreiaj ramane jos si nu mai puteai sa o scoți decât dacă opreai motorul. Am schimbat kitul de ambreiaj, de 2 ori in 2 zile, :) si pompa de ambreiaj iar după ce am ajuns la mai mulți mecanici azi am schimbat și conducta de ambreiaj care are pe ea o supapa si care costa aproape cat un kit de ambreiaj, fără niciun fel de rezultat. Problema este ca atunci când treci din 2 in 1 la semafor de exemplu, rămâne cuplat in viteza, nu o poți scoate decât dacă oprești motorul iar dacă nu faci chestia asta și stai cu ambreiajul apasat la maxim și eliberezi frana masina pleacă de pe loc. A mai întâlnit cineva problema asta, chiar nu mai știu ce sa-i fac ? Va multumesc .
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Cilindrul receptor, cel din poza, e ok ? Daca pierde lichid de frana, creeeaza neplaceri asupra ambreiajului. S-a facut aerisirea conform ELSA ?
     
  11. Ion alexandru constantin 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2017
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi a3 2005
    Aerisirea s-a făcut și la pedala (batraneste) si cu o butelie. Din păcate pierderi de lichid nu sunt. O sa întreb mâine mecanicul sa vad ce zice de cilindru.
     
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ai un cilindru receptor sub pedala de ambreiaj, vezi sa nu piarda lichid sau sa aibe axul rupt/crapat,
    Problema persista doar in treapta 1 ?
    Daca da, as elimina toate cauzele pe rand pana as ajunge la cutie.
     
  13. Ion alexandru constantin 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2017
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi a3 2005
    Sub pedala, am schimbat ceva, mecanicul zicea ca e pompa. Daca schimb din 2 in 1 încetinind cu ambreiajul călcat, când oprești la o intersecție spre exemplu, se blochează pedala jos și nu mai poți sa o pui pe liber. În acel moment trebuie sa oprești motorul și poți sa o scoți din viteza și se mai întâmplă în trepte mai mari cand schimbi viteza, sa se rămână pedala jos numai ca atunci nu ramane blocata ca la viteza 1 si pot sa bag piciorul sub petala si o ridic și merge.
    Atunci când ramane blocata in viteza 1 când se blochează parca agata ceva si nu ii mai da voie sa o controlezi. Pe la ce mecanici am fost în Iasi toti cam dădeau din umeri. In viteza întra bine, trage, nu agata când bagi în viteza. Eu cred ca e ceva de la ambreiaj uneori când calc pe ambreiaj pana la jumătate e moale, nu prinde nimic iar de la jumate încolo cuplează iar dacă, calc de 2-3 ori ambreiajul se întărește si prinde de sus. E ciudat fenomenul, sincer nu mai știu ce sa-i fac.
     
  14. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Salutare colegi, ma intereseaza daca stie cineva coduriile de la volanta, discul de ambreiaj si placa de presiune de la kit-ul de conversie cu masa simpla.

    M-am saturat de volantele duble cum te dai putin la ea cum cedeaza...3 volante in aprox 100k toate sachs....
     
  15. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Salutare colegi revin si eu...
    In urma cu ceva timp cautam coduriile pentru conversie la ambreiaj, acum am kit-ul de conversie dar..... rip cutie de viteze nu mai am a3a si a4a.

    Am cautat alta cutie dar nu as da banii aiurea, in sensul ca am verificat mai multe cutii si nu imi plac....in sensul ca majoritatea au joc la ax (sus jos), altele au joc axial, alta face galagie si daca o invart cu mana...e vorba de mai multe cutii nu doar de una.
    Intrebarea mea este, aveti cumva ceva informatii despre cutia de bkd, ceva grafic sa vad cum trebuie sa fie toate.
    Vreau sa ma apuc sa o desfac si sa o repar eu, eventuak daca a mai facut cineva treaba asta sa imi spuna si mie ce ar mai fi de schimbat in afara de rulmenti (mai am o cutie veche care huruiau rulmentii in ea).
     
  16. Maria0411 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Noi 2020
    Locație:
    București
    Masina:
    A3 S-Line, 2.0 TDI (BKD), 103kw, 8PA ,2005, cutie viteze HDV
    Buna ziua,

    Ati rezolvat cumva? Si eu am aceeasi problema, ciudata si urata in acelasi timp, si nu stiu cum s-o rezolv. Am schimbat tot ce tine de ambreiaj , hidraulic in cazul meu, ( kit ambreiaj+pompa ambreiaj+rulment+volanta, rulmentul chiar schimbat de 2 ori la insistentele mecanicului) aerisire facuta. Pedala ambreiaj si cutie viteze ok-zice mecanicul. Nu sunt scurgeri de lichid frana nici sub pedala-pe mocheta, nici sub masina, fara nivel scazut de lichid de frana.

    La mine este doar in marșarier si treapta 1- ramane blocat acolo, si nu pot ridica piciorul de pe frana, altfel pleaca masina, si nici pe liber nu pot s-o pun. Doar daca opresc motorul, dar nu pot face asta la infinit.

    Ajuta cineva cu o idee, un sfat, o opinie?
    Multumesc
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Probabil ai “cateii” de la furca interioara tociti si numai actioneaza bine pe sincron.

    La exterior ai facut tot ce se putea face, acum e momentul sa dai jos cutia si sa o desfaci.
     
  18. Maria0411 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Noi 2020
    Locație:
    București
    Masina:
    A3 S-Line, 2.0 TDI (BKD), 103kw, 8PA ,2005, cutie viteze HDV
    Mecanicul zice ca este cu siguranță ceva în sistemul de ambreiaj. Dacă pleaca de pe loc cand iau piciorul de pe frana, placa de presiune este parțial cuplată și apucă arborele de intrare. Acesta este motivul pentru care am probleme cu marșarier si treapta 1.

    Dacă totusi cutia de viteze ar avea o problemă, nu ar face ca masina să porneasca înainte când eliberez frâna.
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Daca este o problema de ambreiaj de ce face doar in treapta I ?

    Pe cutie ai o furca (un selector sa ii zicem) ce actioneaza un ansamblu de furci din interiorul cutiei.

    Ansamblul ala din interior actioneaza la randul lui alte 4 furci (una pentru 1/2, alta pentru 4/5, alta pentru marche-arriere si alta pentru treapta 5/6).

    Cand o sa vezi o cutie demontata o sa iti dai seama cum functioneaza.

    Daca e o problema de ambreiaj si tu ai inlocuit kit ambreiaj, volanta, pompa, etc. De ce persista ?
     
  20. Maria0411 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Noi 2020
    Locație:
    București
    Masina:
    A3 S-Line, 2.0 TDI (BKD), 103kw, 8PA ,2005, cutie viteze HDV
    Luni vrea sa schimb placa de presiune, motivand ca ar fi defect de fabricatie.

    Multumesc
     

Distribuie pagina asta