1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutie automata Tiptronic la A6 C6 (4F) - probleme diverse si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de oviok, 4 Iul 2010.

  1. oviok 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2010
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A6, 2.7, 2006
    Salut

    Am un Audi A6 din 2006 de 2,7 TDI cu cutie automata. Astazi am fost plecat cu masina si totul a fost ok (niciun sunet ciudat, comportament normal etc.). Dupa ce am lasat-o in fata portii cca 3 ore de la ultima plimbare nu mai pot sa o bag in viteza. In bord in mod normal cand e pe parcare P e intr-un chenar rosu. La mine PRNDS sunt scrise cu alb dar a disparut patratelul rosu. In mod normal cand apasam pedala de frana se auzea un tacanit cum ca e cuplata cutia (cred) pt ca-l simteam si la maneta schimbatorului. Acum pauza. Apas pedala de frana si degeaba. Am bagat mana in spatele pedalei si am dat de un cablu cu aspect de arc negru cu un fir f subtire prins de el si lipite unul de altul cu un fel de banda. An tras de el si am reusit sa scot cam 10 cm. Oare e rupt cablul acela? Cert e ca nu pot ajunge la un service doar pe platforma pt ca nu am cum sa cuplez cutia. A mai patit cineva asa ceva? Aveti idee daca e cablul acela cam cat ar costa si daca e complicat de schimbat?

    Sper sa primesc un sfat.

    Mersi
     
  2. tucudean87

    tucudean87 Platinum Member

    Înscris:
    3 Mai 2009
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A6, C7, 2014, 2.0 tdi 177hp+
    .

    In primul rand iti trebuie pe cineva cu vag-com sa o scanezi. Poate sa fie 2 probleme la tine: prima, sa se fi stricat intrerupatorul de la pedala de frana, ii chiar sub pedala de frana. Sau electromacnetul de la schimbatorul de viteze care decupleaza maneta cand calci frana (ticaitul acela care il auziai si simteai in maneta cand calcai pedala de frana).
     
  3. oviok 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2010
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A6, 2.7, 2006
    Astazi merg cu masina in service. O sa pun rezultatul pe forum.

    Mersi.
     
  4. oviok 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2010
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A6, 2.7, 2006
    Cei de la tractari au avut la ei si un tester si mi-au rez masina pe loc. Cica era o eroare la un senzor de la intrare in cutie. Mi-au spus sa fac niste km si sa mai merg odata sa puna tester-ul pe ea si daca nu mai da eroarea e ok, daca nu trebuie schimbat senzorul.

    Se pare c ade data asta am scapat destul de ieftin (100 Ron).
     
  5. oviok 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2010
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A6, 2.7, 2006
    M-am bucurat degeaba. dupa 2 zile aceeasi chestie. Cu motorul pornit in pozitia P am vazut cum a disparut patratelul rosu si .... Am chemat iarasi pe cineva sa-mi stearga eroarea, am dus-o la service si problema vine de la o placa de sub schimbator. Codul e 4F1919065A. Am cautat pe net dar am gasit doar pe site-urile rusesti, bulgaresti etc.... Eroarea pe care mi-o da este P0706 (asta daca mai pateste cineva sa stie despre ce e vb). Se pare ca mai am o eroare (P1576) cu privire la tamponul de la motor partea stanga. Impreuna piese costa aici cca 900 lei + TVA. Incerc sa vad in Germania cat ar fi.
     
    alexandruodinulescu@yahoo și Cosmin790 apreciază asta.
  6. lucian190

    lucian190 Silver Member

    Înscris:
    26 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A8 - 4H / D4 / 3.0 QUATTRO 250 cp. TDI 2012 cod motor CDTA
    cutie viteze tiptronic

    Desigur, ne-am achizitionat un automobil cu cutie de viteze automata pentru usurinta conducerii, mersul lin si elegant, dar ce ne facem cand apar probleme, cum ar fi smuciturile la cuplare sau/si la schimbarea treptelor? De regula aceste simptome sunt asociate cu o uzura prematura a blocului hidraulic sau de comanda. Ce este un bloc hidraulic si de ce au aparut aceste uzuri premature?

    Blocul hidraulic, in engleza Valve body, este componenta ce guverneaza intreaga functionare a cutiei de viteze automata. Aici sunt monitorizate si comandate schimbarile de treapta, aici se controleaza presiunea pe ambreiaje ce permite cuplarea lina si schimbarile de viteze fara intreruperea fluxului de putere catre roti. Desigur aceasta piesa mai indeplineste multe alte sarcini dar nu vom intra in detalii mult prea tehnice, acest articol avand scopul familiarizarii cu generalitatile blocului de comanda din cutia de viteze automata.

    De ce apar uzuri premature si ce putem face ca sa le evitam? Uzurile premature apar in primul rand din cauza neschimbarii uleiului la timp. Chiar daca se specifica ca transmisia nu necesita schimb de ulei acesta trebuie facut nu mai tarziu de 60.000 km. Uleiul, printre alte roluri, are importantul rol de a transporta particulele rezultate in urma uzurii normale. Acestea trebuie sa ajunga in baia de ulei unde sunt filtrate de catre filtru astfel uleiul curat poate ajunge in pompa si in blocul hidraulic. In cele din urma mizeria va infunda filtrul si in ultima instanta aceasta ajunge in pompa si in blocul hidraulic unde face cele mai mari probleme. Blocul hidraulic este caracterizat prin tolerante foarte mici ceea ce inseamna ca o particula de numai cativa microni poate bloca o valva sau poate zgaria un alezaj in care circula valva respectiva. Acestea se numesc uzuri premature si pot fi destul de costisitoare comparativ cu un schimb de ulei la timp. Uneori un schimb de ulei chiar si mult upa cei 60.000km poate readuce la viata o cutie automata, iar simptomele ce denota o problema pot disparea. Din experienta va pot spune ca am avut succes cu astfel de schimburi. De asemenea uleiul trebuie sa fie unul de calitate si recomandat pentru cutia respectiva.

    Daca problema nu se rezolva cu un schimb de ulei si filtru atunci nu va faceti probleme, exista piese si metode de reparat blocul hidraulic.

    In consecinta, smuciturile pot fi evitate prin schimbul uleiului la timp, iar daca totusi au aparut cautati asistenta de calitate in domeniu si asta cat mai repede pentru a rezolva problema cat mai ieftin. Continuarea functionarii cu aceste simptome poate duce la reparatii foarte costisitoare.

    Am mai citit si am gasit si poze cu sectiune din convertorul cutiei de viteze. tare complicat si incilcit dar..

    Sper sa va fie de ajutor.
     

    Fișiere atașate:

  7. lucian190

    lucian190 Silver Member

    Înscris:
    26 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A8 - 4H / D4 / 3.0 QUATTRO 250 cp. TDI 2012 cod motor CDTA
    ATENTIE rog citit.Motoarele BMK 3.0 TDI V6 224 Cp si de cutiile de viteza cod HKG

    Poate ar fi bine sa fie mutat acest post intr-o arie mult mai importanta si sa fie tinut cap de afis sa poata fi citit de catre toti membri, deoarece consider ca probleme a luat amploare chiar daca pina acum numai EU am avut curajul sa va spun ce am patit cu masina mea. Stiu ca poate voi deranja cu ceeace voi spune in urmatoarele randuri dar, doresc ca toti voi cei de aici sa cititi cu mare atentie si sa ma ajutati nu numai pe mine si pe voi care (DOAMNE FERESTE puteti fi printre noi cei cu probleme) sa facem o lista (cu cei care au sau au avut probleme majore) si de ce nu sa informam printr-o scrisoare sper atit cat se poate de oficiala din partea Club*********** (daca nu este posibil ma voi ocupa personal de aceasta scriosare pe banii mei - vezi traducere, text si trimitere) si nu numai, atit aici la Porsche Romania cat si la firma mama Audi Ingolstadt Germania. Consider ca lucrurile nu pot ramine asa doar la nivelul de vorbe si atit. Am crezut ca eu am fost un ghinionist prin problemele pe care le-am avut cu motorul sau cu masina, cutia in general dar................cind la ora actuala suntem deja 4 (PATRU) persoane - 3 (trei) de aici din club si 1 persoana din afara clubului nu o mai pot considera o particularitate. Acum sa va explic totul:

    VOM VORBI DE MOTOARELE cod BMK 3.0 TDI V6 224 Cp si de CUTIILE DE VITEZA cod HKG..........in EXCLUSIVITATE FABRICATE IN 2005 - 2007.

    1 - prima persoana care m-a sunat a fost amicul meu de unde iau piese de peste 5 ani care avea linga el un bun amic de-al lui cu acceasi problema cu a mea adica sa spart motorul;

    2 - a 2 a persoana care m-a sunat a fost cineva de aici (din bun simt si din respect nu ii voi da numele - nickname-ul) care dupa 2 saptamini de la anuntul meu cu motorul mi-a trimis un PM prin care ma ruga sa dialogam acceasi problema cu a mea;

    3 - a 3 a persoana care m-a sunat a fost cineva de aici (din bun simt si din respect nu ii voi da numele - nickname-ul) care dupa 6 saptamini de la anuntul meu cu motorul mi-a trimis un PM prin care ma ruga sa dialogam acceasi problema cu a mea.

    Va rog din tot sufletul sa fim uniti. As dori sa-mi trimiteti toti cei care aveti probleme grave (vezi motor si cutie) toate datele masinilor voastre pentru a intocmi o adresa cat mai completa si exacta catre Porsche Romania cat si la firma mama Audi Ingolstadt Germania. Daca ne vom ascunde dupa deget sau daca vom rade unii de altii sau daca nu vom lua masuri vom merge in continuare asa cum stim noi Romanii ca niste lasi, hirciogi si delasatori,etc. Sper sa nu se inteleaga gresit, nu vreau ca cineva sa interpreteze aceste randuri ca o jignire dar ceeace se intimpla nu este ceva normal din contra este ceva foarte grav care nu suporta nici aminare, nici delasare din partea noastra a tuturor. Daca voi cei care nu aveti probleme si sper sa nu aveti niciodata considerati ca gresesc eu ma opresc aici si nu voi mai spune nimic din problemele mele sau ale altora. Daca impartasiti si voi aceeasi gindire cu mine va rog sa ma ajutati. Cei 2 colegi si nu numai sunt rugati sa-mi trimita datele complete ale masinii pe PM. Promit sa nu fac public ABSOLUT NIMIC decat cu acordul tuturor persoanelor implicate in acesta problema. Va multumesc anticipat tuturor si va astept pe toti cu mare interes si ajutor. Sper ca orice comentariu sa fie la obiect si benefic pentru a redacta viitoarea scrisoarea catre Audi Ingolstadt Germania la care nu doresc sa renunt. As fi fericit sa fie implicata intr-un final si mass media de ce nu !!! Cu respect colegul vostru Lucian Laslea - Bucuresti telefon 0722511524. :readit::hi::respekt::hi:
    NOTA: daca mai sunt si altfel de motoare sau cutii cu probleme grave rog PM date complete masina si care a fost cauza/problema.
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Ian 2014
  8. traian si decebal Platinum Member

    Înscris:
    4 Feb 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    BMW 520xd, G30
    lucian, daca masina are 4-5-6 ani, nu vei reusi sa faci absolut nimic.
    stiu pe cineva care nu a reusit sa obtina pe garantie un ambreiaj de a5(motor1.8 tfsi-170cp), dupa 15.000km
     
  9. lucian190

    lucian190 Silver Member

    Înscris:
    26 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A8 - 4H / D4 / 3.0 QUATTRO 250 cp. TDI 2012 cod motor CDTA
    o.k

    nu am sa fac aceasta scrisoare cu gindul sa castig ceva anume. vreau sa stie ca au probleme si vreau sa stie ca noi cei de aici din Romania nu traim de pe o zi pe alta si nici nu suntem niste prosti care tac din gura si se fac ca ploua asa hai bai ca aia nu stiu absolut nimic...............etc. in + totu-si sunt masini care ar trebui sa fie fara probleme la motor macar 300.000 km sa nu zicem 400.000 km deoarece si pretul este pe masura si nu mai vorbim de pretentiile pe care le ridica ei ca firma/concern nu ? cam asa zic eu. :hi::respekt::hi:
     
  10. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    alba iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    Cred ca si-au dat seama ca au probleme, ca au produs-o doar 2 ani. Degeaba le zici acum (dupa 4 ani de la ultimul model produs) ca un model scos din productie are probleme.

    Daca, crezi ca rezolvi ceva, bafta! Astept sa vad ce iese.
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Feb 2011
  11. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Stiu ca exista un site unde gasesti toate rechemarile in service in functie de masina(motor, serie, an de fabricatie...etc).La noi acele rechemari nu prea se practica si de aici apar probleme.Esti sigur ca la motorul tau nu exista rechemari pentru anumite interventii?Problemele sunt cunoscute de Audi fara doar si poate, insa doar in anumite cazuri fac ceva pentru a rezolva.
    Pana la urma, motorul tau ce problema a avut(spuneai de releu, insa nu erai sigur)?Adresarea unei scrisori catre Audi fara a avea in spate sprijinul unui service recunoscut de ei, este o munca in zadar.Si eu am vrut sa fac acelasi lucru in momentul in care am cumparat o piesa noua, originala, ce nu s-a potrivit pe masina.La momentul respectiv am constatat ca ma lupt cu morile de vant , pentru ca PBN nu a recunoscut defectul de fabricatie la nivelul a 2 piese identice.
     
  12. lucian190

    lucian190 Silver Member

    Înscris:
    26 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A8 - 4H / D4 / 3.0 QUATTRO 250 cp. TDI 2012 cod motor CDTA
    Catalin problema mea a fost spargerea piesei <turbo>, la motorul celui care nu este de pe forum a fost injectorul/injectoarele iar la ceilalti 2 colegi ai nostri inca nu stiu exact ce si cum dar, sper sa aflu/aflam, asta daca voi dori si ei sa faca publica toata tarasenia. eu am rabdare si pina atunci voi :readit::readit::readit:
     
  13. TTs

    TTs pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Turbina,injectoarele pica si la alte motoare diesel,nu pot spune ca este tipic acestui motor;si turbina GTB2260vk(cat si celelalte putin mai mici) aflate pe 3,0tdi se folosesc cu succes pe motoarele 1,9 si 2,0tdi pt cresterea in putere.
     
    Ultima editare: 27 Feb 2011
    GABRIEL ST apreciază asta.
  14. lucian190

    lucian190 Silver Member

    Înscris:
    26 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A8 - 4H / D4 / 3.0 QUATTRO 250 cp. TDI 2012 cod motor CDTA
    salut

    Catalin te rog daca afli ceva despre site-ul despre care vorbesti cel cu rechemarile masinilor in timp ar fi minunat sa vad/vedem si noi ce si cum. iar pe aceasta cale ii rog si pe colegii detinatorii/proprietari de A8 motoare 3.0 si nu numai pot fi si A4 sa se alature mie si numai si de ce nu poate iese ceva. daca stam si stam si nu vom face nimic ramine totul ca in tren. deja colegul nostru de aici din club.......... cu care am vorbit peste 30 minute astazi la telefon, (ne vom vedea probabil cat mai curind), el deja telefonind astazi la emisiunea Promotor si vorbind cu cei de acolo are ceva promisiuni ca ne-am putea vedea cu cineva pentru un subiect de emisiune. hmmmmmmmmm Audi A6 locul 1 ceea mai fiabila masina din Europa daaaaaaa :think::blow: pai sa ne intrebe pe noi cei care o folosim zilnic si facem peste 3 - 5 mii de km/luna ce si cum nu un test si gata mamaaaaaaaa ce masina tare................ dupa cum v-am spus eu nu mai pot sta linistit. nu vreau niciun ban inapoi ca nu are cine sa mi-l dea dar voi face un show de zile mari pentru aceasta frumoasa marca AUDI care isi permite sa face cel putin aici la noi in Romania ceeace voi ei. daca voi fi ajutat veti vedea de ce sunt in stare eu. it's time to start the show :superman::box::eiertritt::sex::sex::sex:

    rog un moderator daca considera ca este important sa faca acest post Sticky ca toti colegii cu motoare 3.0 in exclusivitate sa poata sa vina cu datele de masina si problema motorului si a cutiei. vorbim de probleme grave sau majore gen a mea si nu numai. multumesc pentru ajutor domnilor. nu va lasati asteptati domnilor numai impreuna vom putea face ceva. seara buna sa aveti.
     
    Ultima editare: 28 Feb 2011
  15. sab197

    sab197 Silver Member

    Înscris:
    11 Mai 2008
    Locație:
    BUCURESTI
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 tdi multitronic, MY 2009
    In ceea ce priveste injectoarele exista o informare service, se schimbau pe garantie sau daca reviziile sunt facute in reteaua audi se poate beneficia de culanta. Pentru cutiile de viteza exista o sumedenie de informari, una dintre ele care este destul de importanta se refera la faptul ca s-a schimbat tipul de ulei care se foloseste si ca urmare in momentul in care se schimba uleiul in cutie se face un update de soft. In cazul in care nu se face acest update se poate strica cutia.
    In concluzie sunt multe informari pe care service-urile care nu sunt reprezentante nu au de unde sa stie, iar utilizatorii se trezesc cu probleme si apoi dau vina pe producator.
    Site-ul de unde iti poti lua toate informarile online este www.erwin.audi.com, iti faci cont, platesti si apoi cauti ceea ce-ti trebuie. Eu unul ma uit periodic pe acest site desi ma duc la reprezentante pentru revizii.
     
  16. lucian190

    lucian190 Silver Member

    Înscris:
    26 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A8 - 4H / D4 / 3.0 QUATTRO 250 cp. TDI 2012 cod motor CDTA
    da

    multumesc pentru informatie continuam.:readit:
     
  17. SlayeRC 5th Gear Member

    Înscris:
    7 Mar 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A6 3.0 224CP S-Line
    Cutie viteze Tiptronic 3.0 TDI BMK A6 C6

    De doua zile am observat ca schimba ciudat din a treia in a patra (cu gol si cu turatie mare fara sa apas acceleratia). Azi aproape de casa mi s-au aprins toate becurile de pe bord corespunzatoare vitezelor : PRNDS. A mai patit cineva asa ceva? E momentul sa ma agit?
     
  18. tucudean87

    tucudean87 Platinum Member

    Înscris:
    3 Mai 2009
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A6, C7, 2014, 2.0 tdi 177hp+
    .

    Ai schimbat uleiul in cutie ? Fai repede o scanare si vezi ce erori are. Sar putea sa trebuiasca completat ulei in cutie, dar daca nu l-ai schimbat atunci ar trebui sa-l schimbi uleiul si filtru. Prima data o scanare ii sfanta.
     
  19. SlayeRC 5th Gear Member

    Înscris:
    7 Mar 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A6 3.0 224CP S-Line
    Maine am si scanat-o daca nu azi (am sunat pe cineva si imi zicea ca face timp sa treaca cu un VAG-COM). Dar sa ma agit de mii se euro sau numai de 500 ? :nyah:
     
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP

Distribuie pagina asta