de ce nu mai are nici oputere nu se mai tureaza decat pana la 2200.audi80b4tdi.turbina se simte ca lucreaza,dar debitmetrul sau ce ar mai putea fii in neregula?
Incearca sa blochezi pe deschis debitmetrul. E simplu. Si vezi daca ai putere pe urma. Am un amic care are un A6 2.5TDI model 1995 si a facut asa(a adaugat o tablita acolo la debitmetru) si si-a rezolvat problema desi metoda nu e prea ortodoxa.
desi turbina se aude,ea poate sa nu lucreze la capacitatea suficienta,asa ca ar trebui sa o verifici,poate trebuie curatata,si sa stii ca turbina se oboseste daca nu turezi motorul cateodata,depinde cum conduci,ii place uneori in turatii mai mari
MERSI FRUMOS PT SFATURI.Precizez ca filtrele :aer si motorina sunt noi,turbina am dat-o jos si am curatat-o,am schimbat si EGR-ul,am sa incerc varianta cu debitmetrul.Imi e necaz ca am fost la tester si cred ca tipul nu prea se pricepea,urmeaza sa merg la un service mai bun.
audi salut.suneti-mi si mie cum inlocuiesc,sau unde este pozitionat senzorul de acceleratie la audi 80b4 tdi.mersi
Dupa ce prezinti o problema pe care intre timp a-i rezolvat-o e bine sa scrii si pe forum pentru ca poate mai sunt si altii care au aceeasi problema si vad direct rezolvarea sau macar pentru a nu se mai obosi altii sa scrie degeaba.
OK Cristi..... omul din...sfaturi invata.In cazul de fata era vorba de debitmetru,care era terminat,insa la diagnoza aparea si ceva legat de senz de acceleratie.Dupa inlocuirea debitmetrului a disparut problema cu senzorul respectiv.
se poate curata debitmetru de aer? am si eu o intrebare:se poate curata debitmetru de aer(MAF)la un audi b4 1,9tdi 90 cp an fabricatie 1994?a mai facut cineva asa ceva?sau exista vreo alta solutie in afara de a-l schimba?multumesc.
Daca e modelul MAF nu VAF atunci la cat costa poti lua unu nou, E vreo 2-3 mil, UN VAF costa 400 euroi . De curatat se paote cu alcool tehnic sau cu ultrasunete , insa nu cred sa tina mult. Din ce an e maisna ta mai exact ? Daca e dupa luna 8 an 93 ai MAF daca e pana in data aia e VAF si e cam trist.
sal aceiasi problema cu debitmetru......se mai poate face ceva cu cel vechi,sau se repara prin inlocuire?
masina e din 12/93 pe debitmetru scrie ca e din 2003,problema e ca nu stiu daca e maf sau vaf,atat va pot spune ca pe dinafara are o carcasa de aluminiu...si poate parea o intrebare tampita dar are importanta asa de mare filtrul de aer?ca inca nu e schimbat...multumesc pentru pareri dar sunt nou cu audi si astept pareri in continuare...
se pare ca e bosch motronic debitmetrul de aer...are o clapeta legata de un reostat pe care l-am curatat...deci e maf sau vaf?
Daca are carcasa de aluminiu e VAF. Ceea ce vreau sa te intreb este de ce l-ai desfacut? De unde stii ca e el defect? Ar trebui sa faci o fiagnzoa competneta si apoi sa te apuci de treaba. VAF-ul se calibreeaza din fabrica.Cum poti sa-l mai calibrezi. Ai grija. E o componeneta scumpa@@@@ Filtru lde aer in ROMANIA ar trebui sa il schimbi la un an.La cat praf este.......
Eu am incercat urmatorul test, dupa ce am constatat ca noua achizitie (1Z, 93) nu trage ca "fosta" (tot 1Z, 95) Am scos mufa de la debitmetru, si am vazut ca nu se schimba nimic in mersul motorului. Totusi, spre deosebire de alte simptome citite pe forum referitor la debitmetru defect, a mea urca in turatii pana peste 3500 dar parca mai greu. Tototdata si consumul mi se pare mai mic. Eu am concluzionat ca ar fi debitmetrul, dar astept pareri mai avizate.
Pai daca ai scos mufa la debitmetru si nu s-a intamplat nimic e clar ca nu functioneaza. Deci daca e VAf cauta prin dezmembrari unu bun; daca e MAf cumpara unul nou. Acum ca sa se poata face diferenta intre VAF si MAF este bine de stiut ca VAF-ul este mai mare ca dimensiuni decat MAF-ul. Vaf-ul este motat in asa fel incat intra un pic in capacul filtrului de aer iar MAF-ul este efectiv in prelungirea furtunului de legatura intre filtru si turbina. VAF-ul este un debitmetru volumic iar MAF-ul este un debitmetru masic si nu se pot inlocui unul cu altul. Cum ajung acasa voi pune o poza cu MAF-ul meu pentru elucidare.