1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Distributia la motorul 1.8 i - (procedura identica 1.8T) la A4 B5 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de eminence, 23 Oct 2008.

  1. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
    Te contrazic drogas il am, stiu cum arata, se pare ca cine a umblat inainte la masina a uitat sa il scoata. Probabil sau posibil ca acela sa ascunda un fix/modificare/reparartie facut de cineva dar tind sa cred ca a fost o lipsa de profesionalism acolo. Multumesc oricum pentru sfat. Acum intrebarea a doua e cea leagata de cuplu de strangere cat este pentru came respectiv pentru suruburi intinzator si capac semeringuri came ?
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Mai 2014
  2. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    Eu unu nu stiu dar nici nu imi bat capu. Strangi la mana cu bun simt exact atunci cand pocneste incheietura inseamna ca ai atins NM ceruti ... :D
     
  3. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
    :) funny dar nu prea merge asa la came daca era un capac mai ziceam din ce am vazut eu e undeva intre 8-10 Nm .
     
    Ultima editare: 13 Mai 2014
  4. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Ai aici o parte din cuplurile de strangere sunt in franceza unitatea de masura este in m.kg (1 m.kg =1 daN=10Nm) pentru ADR,AEB,ADP.
     
    Ultima editare: 15 Mai 2014
  5. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
    Multumesc Iulian , sa vedem ce fac sper sa pot pune un tutorial ceva dupa aceea daca totul e ok si o sa am timp .
     
  6. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
    Am ca ma gasit si eu in cartea de service tabelul cu valori in principiu tot ce M6 se strange la 10Nm o sa atasez zilele acestea o poza cu el pentru cei interesati sa umble la axele cu came sau intinzator semeringuri etc .
     
  7. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    -este nevoie de o cheie dinamometrica mica ceva mai scumpa cele uzuale incep de la 28 Nm.

    1 m.kg =1 daN=10Nm
    O cheie dinamometrica are gradatiile Nm insa exista o parte si in m.Kg sau daN,acele cupluri postate de mine sunt in 1 m.kg =1 daN.
     
    Ultima editare: 31 Aug 2014
  8. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
    Da stiu Iulian am si eu una acasa si incepe de pe la 36 dar gasesc eu o varianta .
     
  9. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Bushman,daca ai probleme asa mari cu motorul nu ar fi mai bine sa-l schimbi,gaseste un ADR de prin 99 si cred ca ai rezolvat problema,nu stiu,este doar o parere personala.
     
  10. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
    Man o sa schimb masina cu totul si asta o sa o bag intr-un proces de restaurare momentan mai trag de ea pana cand o sa pot sa ami iau alta .
    Apropo am un update am incercat sa dau intinzatorul jos dar m-am lovit de lene respectiv trebuie dat traggerul jos sa am aces la arbmore sa il invart si asa ca amamanat pe saptamana viitoare ca se pare ca intinzatorul e nu asa rau cum credeam, are rupta talpa de jos doar jumatate eu credeam ca era complet rupta cum am mai vazut la altii .
    Am vazut pe ebay parca ca se vinde separat talpa aceea ce parere aveti ? se merita sa schimbi talpa aia sau sa cumperi nou intinzatorul ? eu deja l-am cumparat evident dar intreb asta de dragul discutiei .
     
  11. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Am o intrebare pe la cat va mai faceti voi distributia?
    Normal este 90 de mii sau 4 ani,am batut deja 4 ani am cam 60-65 de mii,parca m-as mai intinde 20 de mii. :)

    Cunosc riscurile eram curios cam cat v-ati intins voi.:)
     
  12. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Eu am schimbat-o la 90.000,vreau sa spun ca , cureaua,rola si intinzatorul hidraulic erau intr-o stare excelenta,mai mergeau linistit 20.000.De acum mai jos de 100.000 nu o schimb.
     
  13. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Ma interesa si numarul de ani;m-as intinde inca 6 luni;nu cred ca mai fac 20 de mii pana in decembrie.
     
  14. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Am facut totusi distributia .
    Postez pasii care trebuie facuti,am facut-o impreuna cu un prieten.

    1.Se demonteaza farurile aveti 2 suruburi deasupra;pentru semnalizare se trage in exterior;desigur inainte deconectati cablurile electrice.
    Foto 1 si 2

    2.Masca se demonteaza prin desurubarea:

    -un surub x2 in dreptul rotilor Foto 3 surubul este dupa protectia de plastic de la roti.
    -un surub x2 in zona faurilor aprox pe lateral(bagati mana prin decupajul farurilor) Foto 4
    Sagetile va gideaza oarecum,nu sunt foarte vizibile suruburile
    -3 suruburiX2 la tragere,posibil sa fie 4 cu timpul incep sa dispara suruburi de pe masina Foto 5
     
  15. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    3.Dupa demontare se vad ceva 4 orificii unde se strange bara fata; la mine sunt 3 suruburi la voi poate sunt toate 4. Foto 1 si 2

    4.Cam asa arata masina dupa ce a fost demontate bara si blocurile optice.Foto 3

    5.Demontati radiatorul de clima 2 suruburi X2 se observa in Foto 2 suruburile deconectati si alimentarea compresorului;+sa nu uit senzorul de joasa presiune se observa este debransat.asezat pe lateral Foto 4.
    -radiatorul de clima fara suruburi Foto 5
     
    Ultima editare: 23 Sep 2014
  16. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    6.Se scoate antigelul din radiator Foto 1 si debransati furtunele ce intra in radiator. Foto 3
    7.apoi se demonteaza 2 suruburi de pe materalul barii negre am marcat 2 sageti Foto 2
    8.debransati manunchiul de cabluri&conectiile de sub bidonul de servo +una undeva in dreptul radiatorului in spate+inchiderea capotei(2 surubri)
    O sa le observati altfel nu va iesi radiatorul in totalitate.
     
    Ultima editare: 1 Oct 2014
  17. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Apoi treaba serioasa:
    1.4 suruburi la elicea vasco-cuplului si 4 suruburi de la fulia vibrochenului
    Asta este partea grea daca se rupe vreu surub nu este bine.
    2.se scot cele 2 masti de protectie de la distributie se ajunge ca in poza.
    O sa revin cu urmatorii pasi mai tarziu;operatiunea s-a terminat cu bine,parcursi deja 100 de km.
     
    Ultima editare: 29 Sep 2014
  18. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Urmatoarea etapa :
    -se demonteaza fulia de la pompa de apa 4 suruburi (2) se scoate cureaua;nu este nevoie sa demontati fulia de la servo.(1)
    -vibrochenul-acel pinion mare de jos de la distributie ca in poza .(3)
    fulia este deja demontata,cele 4 suruburi pot pune probleme ,indicat sa folositi un sparay deblocant.
    Le-am notat pentru o buna vizibilitate.
     
    Ultima editare: 23 Sep 2014
  19. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    -Distributia in sine
    1.Se marcheaza cu un marcher pozitiile celor 3 pinioane si cureaua veche ;daca le puteti si bloca si mai bine;sunt scule speciale de blocare nu am avut asa ceva
    suficient cat sa nu impinga cineva accidental cele 3 pinioane.
    2.se demonteaza rola mica si rola mare (se introduce un imbus sau o cheie BTR in locasul rolei+o cheie cu clichet ) pe care preseaza tensiometrul;sunt notate cu X in poza.
    3.se scoate cureaua veche si se marcheaza noua curea cu marker in aceasi pozitie,pe aceasi dinti cu rabdare.

    O sa revin cu montarea ei mai tarziu.Pauza pentru o bere.:p
     
    Ultima editare: 10 Dec 2014
  20. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Montarea kitului de distributie;aici se poate veni cu corectii probabil.

    1.Am montat cureaua noua,inainte de montarea rolelor si tensiometrului
    2.Am montat rola pe care vine tensiometrul,rola are o singura pozitie oricum.
    Vine perpendicular pe tija tensiometrului,problema apare daca cureaua nu este identica cu fosta.
    3.Apoi se monteaza tensiometrul si rola mica
    -la final important : se deblocheaza tensiometrul din siguranta lui.
    In foto se observa locul gol fara role,tensiometru si ...desigur fara curea.
    -dupa ce se realimenteaza circuitul de racire cu antigel,nu turati masina foarte tare sa nu fortati vascocupla asa cum am facut eu,lasati motorul la ralalti sa functioneze
    aerisirea se face singura,foarte important 7 litri trebuie sa aveti in sistem,nu mai putin.
    -m-am ales cu un zgomot initial de la vascocupla tinand-o in turatie,un sunt subtire aparuse care a disparut din cate se pare pe parcurs.


    Operatiunea necesita un grad mare de atentie;necesita scule torxuri,tubulare,clicket 1/2 etc nimic special tot ce trebuie sa aiba un pasionat auto sau un mecanic.
    -o cheie dinamometrica mica (strangerea este de 2,5 kg =25 Nm) ar fi foarte buna; pentru motoare cu procent mare de aluminiu in componenta gen A6 este indispensabila
    -pe modele obisnuite se poate strange bine fiecare surub +eventual o solutie antidefiletare gen Loctite albastru.
    -80% din servisuri nu folosesc cheie dinamometrica mica in criza de timp...si de bani :)


    Observatii:
    -Nu am descris demontarea curelei de clima,a curelei de accesorii si intinzatorului acesteia considerand ca lucrul asta deja cunoscut;inainte de a face o distributie este bine sa stiti lucrurile mai simple apoi cele mai riscante in ceea ce priveste functionarea motorului.
    -Pentru demontarea-montarea pompei de apa o sa fac un topic separat,indiferent cum o inlocuiesti cu corp integral sau doar partea cu elicea necesita cateva manevre si alte poze,explicatii etc
    http://www.clubaudi.ro/audi-a4-b5-1...erse-probleme-si-rezolvari-89.html#post546460


    Succes.Distributie valabila pentru 1.8i si 1.8T.
     
    Ultima editare: 10 Dec 2014

Distribuie pagina asta