1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Distributia si/sau Transmisia/Accesorii/Auxiliare Motor DIESEL 2.0 TDI la A4 B8 - diverse probleme

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de bogdann, 25 Iun 2012.

  1. Andi Man

    Andi Man 3rd Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2016
    Locație:
    Suedia
    Masina:
    A4 B8 Avant, 2.0 TDI 110 KW (CJCD), NYM, 2014
    Cumpara si simeringul de la arborele cotit, se schimba usor daca tot shimbi distributia. De cele mai multe ori poti sa ai o pierdere mica de ulei pe acolo si e bine sa il ai, nu costa mult.
    upload_2019-8-22_9-30-12.png
     
  2. ilky

    ilky Silver Member

    Înscris:
    14 Mar 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 -2.0 TDI 2009 CAGA
    Salut,
    Ce parere aveti: ar mai merge 500 km sau trebuie sa o schimb urgent ? Avea o dunga de vreo luna asa dar azi am vazut restul. Intreb pentru ca sunt in concediu teoretic si am dubii. E cureaua de transmisie / accesorii / auxiliare.
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Mergi linistit.
     
    ilky apreciază asta.
  4. ilky

    ilky Silver Member

    Înscris:
    14 Mar 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 -2.0 TDI 2009 CAGA
    Merci fain!
     
  5. Bejan Geanina 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Noi 2019
    Locație:
    Belgia
    Masina:
    Audi a4 b9
    Bună ziua,
    Azi dimineață am observat un zgomot ciudat la motor, un zgomot ce nu l-am mai auzit pana acum. Atașez 2 video în speranța că poate s-a mai confruntat cineva cu aceiași problema. Mulțumesc anticipat. Din păcate nu pot adauga video.
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu mai atasa video. Atasezi degeaba. Citeste topicul asta integral si mergi la mecanic sa faca asta ce am scris eu mai jos si in forumul asta de zeci de ori:

    Inainte sa scrii pe forum de ce nu ai demontat cureaua ?

    Adica de ce nu ai facut ce am scris eu aici:

    Ca sa verifici zgomotul si/sau cureaua faci proba asta descrisa de mine in mai multe topicuri:

    Citez:

    ........ Uite cum faci o proba:

    Ca sa vezi de unde vine zgomotul demontezi cureaua de accesorii / auxiliare / transmisie pentru ca sa izolezi / elimini din calcul antrenarea rolelor. Daca acel zgomot nu mai este prezent este evident ca ai o problema cu
    - intinzator accesorii/auxiliare/transmisie
    - rola de ghidaj accesorii/auxiliare/transmisie de jos de langa compresorul de aer conditionat
    - rola alternator
    - fulia aer conditionat
    - rola alternator si/sau rola compresorului aer conditionat sau chiar toate rolele pot face probleme.

    Tot ce ti-am spus trebuia sa stie sa faca asta un mecanic adevarat nu un "plapumar"

    Cu acea curea demontata si motorul pornit misti de volan stanga dreapta si daca acel zgomot nu mai este prezent schimbi tot ce ti-am spus eu mai sus.

    Daca tot mai face dupa ce ai schimbat toate rolele si intinzatorul inclusiv fulia de la compresorul de aer conditionat (aici treaba este mai complicata pentru ca metoda de desfacere a fuliei de aer conditionat presupune niste scule speciale si acea fulie nu prea se gaseste de vanzare) te indrepti spre schimbarea pompei de servodirectie sau mai precis chiar spre desfacerea motorului. Bafta.


    Daca si dupa ce demontezi cureaua si s-a facut tot ce este mentionat anterior, tot se mai aude, treaba se complica si mergi la mecanic sa te apuci de demontat motorul (distributie si altele) si facute alte verficari.

    Din spatele tastaturii nu remediezi problema.
     
  7. Ghelasev 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2019
    Locație:
    Braila
    Masina:
    A4 2.0 TDI B8 2009
    Salut,
    Am o mare problema legata de distribuție. In ultimul timp motorul făcea zgomote aiurea și am hotărât să schimb kit accesori. Dacă tot am demontat atât am verificat și distribuția. Am adus arborele la punct si axa cu came dar dupa punerea la punct am descoperit ca pompa de injecție este cu doi dinți mai jos fata de locul de calare. Cum as putea face sa pun și pompa la punct ? Este o anumita metoda pentru reglare acestui tip de pompa ? Masina este Audi A4 B8 2.0 Tdi cod motor CAGA 143 cp an 2009

    IMG_20200129_220803.jpg IMG_20200129_220402.jpg
     
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    In primul rand cand ai calat jos la vibrochen de ce ai mai facut semne cu vopsea ? Nu ai folosit cale dedicate si dornuri de fixare ? Vad un dorn de fixare sus la axa cu came dar trebuie verificat cum se misca in canalul de pe axa cu came. Daca este decalat acel pinion de la pompa de inalte il demontezi si il repozitionezi. Demontezi toata distributia si remontezi la loc adica inchizi intinzatorul la distributie cu un fixator (de obicei se foloseste un dorn mic sau un capat de sarma otelita) pentru a scoate cureaua de distributie. Nu este nicio alta metoda. Totul trebuie facut de la zero cu demontarea tutiror pieselor de la distributie inclusiv demontezi = scoti pinionul ala mare de sus de la axa cu came. De ce nu mergi la profesionisti care fac asta toata ziua si au sculele dedicate si necesare ?
     
  9. Ghelasev 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2019
    Locație:
    Braila
    Masina:
    A4 2.0 TDI B8 2009
    Am cala pentru vibrochen doar s-a nimerit o poza cu ea scoasa și semnele le-am dat sa vad mai bine când ajunge la punct pentru ca am tot rotit de motor. În privința la profesionisti cam asta este nivelul lor la Braila - adica nu exista - si sunt nevoit sa fac singur tot ce pot eu sa fac pe partea mecanica. În privința schimbari de distribuție și reparații la masina ma descurc destul de bine. Scule am cât un service auto mai mic. Singura problema este că nu am avut probleme de felul asta legate de pompa de inalte privind alinierea și am făcut o întrebare înainte sa fac și eu alta "duda" mai mare.
     
  10. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    In spatele pinionului mic de la pompa de inalte este o gaura pentru introdus dorn si acea gaura se aliniaza cu un semn - este o deschizatura in spatele pinionului mai precis este o tabla care arata ca un papuc deschis la jumatate - existent pe pinionul mic. Ai vazut asta ? Intra acolo dornul de fixare care trece prin tabla aia. Vezi ca trebuie foarte bine centrat pinionul cu acea gaura si aliniat cu celelalte doau puncte de reper adica semnul jos la vibrochen si dornul de sus care caleaza pinionul mare de pe axa cu came. Pentru asta trebuie slabite suruburile de la pinionul mic si invartit de surubul ala mare din centru cu tubulara de 24. Daca dupa ce rotesti tot nu vine la gaura pentru dorn, scoti pinionul si il repozitionezi.
    Se verifica si cum vin centrate suruburile de strangere = fixare ale pinioanelor adica ele trebuie sa cada cat mai pe mijloc la fixarea / strangerea definitiva.
    E greu de spus asta, adica pasii de urmat pentru punerea la punct a unei distributii, prin mesaj scris deoarece multe lucruri se fac prin comparatie si demontare montare de mai multe ori pana se aliniaza la punct totul asa cum trebuie. Urmareste tutoriale pe youtube pentru ca sunt cateva pe acolo. Bafta.
     
    smurff și NonoGe apreciază asta.
  11. Ghelasev 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2019
    Locație:
    Braila
    Masina:
    A4 2.0 TDI B8 2009
    Ok mulțumesc frumos pentru răspuns
     
  12. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Asa montezi o distributie la motor CR 2.0 TDI. Asta ti-a spus Cristi, adica sa blochezi pinionul mic de la pompa de inalte asa cum este in poza atasata de mine.
    Deja markerul si semnele cu vopsea nu-si mai au rostul la motoarele astea.
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    La 50 lei cat costa trusa, cine Doamne iarta-ma mai monteaza distributii cu marker-ul ?
     
  14. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Multi dupa cum se vede.
     
  15. Theghost25 2nd Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2019
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A4 B8 2011 143hp CAGA
    Salutari !

    Detin un Audi A4 B8 2012 2.0 TDI CAGA Multitronic si de ceva vreme suspectez ca am niste probleme cu distributia.

    Totul incepe cand pornesc masina la rece.. se aude un scartait puternic din acea zona 1 minut maxim iar volanul vibreaza puternic la viraje si scartaie. Daca dau drumul la clima face si mai rau.
    Am uitat sa mentionez ca tot 1 minut masina se simte ca trage mai greu.
    Dupa cateva minute masina isi revine si merge normal.. exagarez cateva minute.. maxim 1 minut jumate 2

    Masina are 195k si nu a avut distributia schimbata deoarece in manual scrie ca se schimba la 210k. Stiu sigur ca e kilometrajul real.
    Am inceput sa circul doar cu ea doar daca am urgente pentru ca imi e frica sa nu faca vreo figura sa fac motorul praf.

    Ce parere aveti poate fi chiar distributia sau poate fi cureaua de accesori?
    Am dus-o la diversi mecanici, unu zice ca e distributia altul ca e cureaua de accesori cu tot asamblul.. nici nu stiu ce sa mai cred..
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pai, de ce nu schimbi ambele kit-uri ? De obicei cam asa se face la o masina SH careia nu ii cunosti istoricul.
    Sau pur si simplu, pentru siguranta ta, sa ai curaj sa pleci la un drum lung fara emotii.
     
  17. Theghost25 2nd Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2019
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A4 B8 2011 143hp CAGA
    Distributia o sa o schimb cat de curand se poate.. Am o intrebare: In kitul de distributie se gaseste si intinzatorul si tot ce trebuie ? sau trebuie sa le achizitionez separat?

    EDIT: M-am uitat pe un site si am vazut ca totul este inclus. Sper ca schimbarea distributiei si curelei de accesori sa se rezolve
     
    Ultima editare: 7 Feb 2020
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Se gasesc kit-uri complete, atat pentru distributie cat si pentru accesorii.
     
  19. raducosmin77

    raducosmin77 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Aug 2019
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4, B8, 2.0 tdi, 2009, motor CAGA
    Salutare,
    Dețin de 6 luni un Audi A4 B8 2.0 tdi motor CAGA din 2009. Mașina are acum 270.000 km. Am schimbat distribuție. De cum a dat frigul a început sa am o scartaitura din zona transmisiei/accesorii/auxiliare. Am schimbat cureaua, fulia de alternator, intinzatorul și o rola adica tot ce tine de kit transmisie plus releul alternator. Acum în loc de scârțâit care era doar 1-2 minute pana se incalzea motorul (zic eu), am o tacaneala stridenta ca de metal, tot pana se încălzește motorul. Tacaneala asta se accentuează în momentul când ii dau consumatori (faruri pornite, clima, dezaburire). După câteva minute nu se mai aude, dacă apăs puțin pedala la 1.000 de ture, dispare. Intinzatorul de al accesorii are o trepidație mare când are tacanitul. Trepidatiile se vad cu ochiul liber cum se accentuează când ii dau consumatori. Am tot cautat sursa problemei și rezolvarea era ce am schimbat deja. Ce ar putea sa fie ? Mașina nu are trepidații în mers, când stau pe loc și mișc volanul maxim stânga-dreapta nu se aude mai tare, când calc ambreiajul nu dispare tacanitul. Are ceva și nu știu ce. Dacă ajung cu ea la mecanic nu mai are tacanitul, doar la prima pornire face așa. Va rog dacă puteți sa ma ajutați.
     
  20. adi_bm

    adi_bm 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Apr 2013
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    A4B8 2010 CAGA
    Fix același lucru l-am pățit si eu, montează obligatoriu o curea originală la alternator!!!
    Se pare că pierde aderența de acolo acel zgomot metalic.
    Cureaua originală are o textură total diferită fața de o curea Gates aftermarket sau Dayco, eu am incercat cu ambele (bani pierduți)...
    Am montat una originală si am scăpat de problemă!
     

Distribuie pagina asta