1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Electroventilator si/sau releu electroventilator clima la A4 B5 - probleme diverse - cauze si rezolv

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de 91DON, 22 Feb 2010.

  1. iulian_18

    iulian_18 2nd Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B5, 1.6 (101 Cp ), 1995
    Multumesc Stefan pt raspuns. Banuiesc ca mufa aceea este una din cele doua aflate sub capacul de plasic de la vasul de servo. O sa incerc in weekendul asta sa vad daca reusesc sa-l fac sa porneasca...

    Se poate testa in vreun fel cu VAG ?
     
  2. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    Cu VAG-ul nu.
    Asa e, e una din cele 2 mufe, din pacate nu mai tin minte care, eu l-am schimbat acum vreo 2 ani
     
  3. cosmin_ms

    cosmin_ms 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Apr 2014
    Locație:
    Tg Mures
    Masina:
    Audi A4 , 1.6 ADP , 1995
    Salutare,
    Acum o saptamana am verificat si eu cu mufa alimentata direct pentru a testa ventilatorul. La mine functioneaza pe direct. Mufa, daca bine tin eu minte, e aia din mijloc. Scoti capacul ala de langa vasul de servo, prin tragere in sus, apoi desfaci mufa. Nu mai tin minte care e plusul. Cred ca maro, dar poti verifica uitandu-te la firele care pleaca de la radiatorul de la clima care vor corespunde la mufa. Ambele fire sunt imbracate in invelis de plastic negru. Eu am motor de 1,6 ADP si am folosit doua fire cu papuci in capat apoi am legat la baterie.
    La mine nu merge deloc ventilatorul, decat pe direct. Am sa verific si eu siguranta.
    Spor la treaba si o zi buna !
     
    Ultima editare de un moderator: 10 Iul 2014
  4. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    La audi maro e minus, masa
     
    ionut29 apreciază asta.
  5. iulian_18

    iulian_18 2nd Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B5, 1.6 (101 Cp ), 1995
    Salutare ! Astazi am fost sa verific electroventilatorul la masina si am avut o surpriza..., ventilatorul nu era conectat motiv pt care nici nu pornea.Cel mai probabil cand am facut distributia masinii, mecanicul a uitat sa conecteze acea mufa... Acuma merge si totul este ok :D.
    In cazul meu, mufa de conectare este cea din partea dreapta, are un fir rosu ( probabil + ) si unul maro ( care este - ) iar mufa este verzuie la mine.

    Intre timp am tot cautat diferite rezolvari la problema si am dat peste un forum unde un tip explica pas cu pas cum sa schimbati carbunii la acest ventilator. Va atasez linkul cu explicatiile deoarece va pot fi utile .

    http://vwforum.promotor.ro/topic/57702-diy-reconditionare-electroventilator-clima-passat-b5b55/

    Sper sa nu fie vreo problema vis a vis de postarea link-ului, dar mie personal mi se pare de mare ajutor la problema aceasta.

    Multa bafta !!! :D
     
    Ultima editare: 12 Iul 2014
  6. BaiatBun

    BaiatBun 2nd Gear Member

    Înscris:
    6 Feb 2014
    Locație:
    Campia Turzii
    Masina:
    A6 1,8t 1998
    Cum scot si eu ventilatorul de clima afara,are joc marisor si suna urat,am desfacut surubelul care il tine blocat,l-am rasucit ,a iesit din locul lui,am scos si aparatoarea de plastic de la distributie si am tras in sus dar nu gasesc nicio pozitie sa il scot de tot afara.
    Surubul central e strans bine,de la ce poate sa aiba joc?e fixat pe ceva rulment?
    Motorul e 1,8 t AEB pe a6c5
     
  7. razvan.chiperi 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Mar 2015
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi a4 b5 1995
    Salut la toata lumea.
    Am si eu o mica problema, imi urca apa la 95 grade, am schimbat senzori, sonda de pe radiator, termostatu, releul, si urca la fel. Ceea ce vreau sa stiu este daca ventilatorul mic ar trebui sa porneasca la 90 grade sau e doar pentru climatronic acel ventilator, pt ca mie imi porneste doar la AC si nu gasesc o parere exacta, am gasit pareri ca ar trebui sa porneasca si ca nu ar trebui sa porneasca cand motorul ajunge la 90 de grade, nu stiu ce sa cred acuma.
    masina mea este un audi a4 b5, 1.6 benzina...an 1995
     
  8. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    "ventilatorul mic"...
    Adica ai si ventilator mare, da? Ala porneste?
    Termostatul pe care l-ai schimbat, la ce temperatura deschide circuitul? Te-ai gandit ca poate aia e temperatura de lucru pentru termostatul ala?
    Si nu am inteles, care e problema ca motorul ajunge la 95 grade? Benzinarul ajunge frecvent la temperaturi intre 90 si 103 grade, e adevarat, vara in mers bara la bara. Si nu e o problema asta. E benzinar si tinde sa se supraincalzeasca.
    Antigelul nu fierbe la 100 grade, ca apa de pe aragaz.
     
  9. Sever.SVR

    Sever.SVR 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Mai 2014
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A4 B5, 1996, 1.8 ADR 124CP
    Am un Audi A4 B5 1.8i ADR, 92kw, Quattro, al carui vascocuplaj imi huruie ingrozitor, si am impresia ca este de la rulmentul fuliei, adica am dat jos transmisia si am verificat fiecare element, din pompa de apa, de servo si alternator nu este zgomotul, cand invart de fulia vascocuplajului simt ca merge sagadat si scoate un zgomot usor.


    Vreau sa stiu daca se poate schimba doar rulmentul fuliei respective, si daca mai este alt rulment in zona respectiva, am vazut ca vascocuplajul se poate invartii independent de aceasta fulie cam 1 sfert de tura, sau ceva de genu...
     
  10. LuChIaN0

    LuChIaN0 Gold Member

    Înscris:
    2 Feb 2008
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A4 1,9 tdi 116 CP AJM 2001 B5 (facelift) DUK
    Probleme ventilator clima

    Am si eu o problema cu ventilatorul de la clima, la mine nu pornește deloc si nu știu de unde sa m-a apuc !!
     
  11. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Mergi la un electrician auto bun. Stie el ce are de facut. Trebuie sa faci niste masuratori sau iei legatura cu Nucu si te ajuta el.
     
  12. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Se poate schimba doar rulmentul,ai nevoie de o oglinda de mecanic are un inel de siguranta in exterior ,nu nimeresti pe pipaite se foloseste un patent pentru inelele desigur,inainte se scoate vascocuplajul.
     
    Ultima editare: 25 Apr 2015
  13. LuChIaN0

    LuChIaN0 Gold Member

    Înscris:
    2 Feb 2008
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A4 1,9 tdi 116 CP AJM 2001 B5 (facelift) DUK
    Pentru cei care au schimbat electroventilatorul !!! Ce marca, preț ați ales ???
     
  14. nashu 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    audi a4, 1.6 , 2001
    Este normal ca ventilatorul actionat de vascocuplaj sa il opresti cu mana cand apa are 100 de grade?
     
  15. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Da, daca ai pielea groasa pe degete :) .
     
  16. nashu 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    audi a4, 1.6 , 2001
    Deci este normal sa il opresc cu degetul la temperatura aia sau nu !?
    Mentionez ca am soriciul normal pe degete
     
  17. Samy.

    Samy. Gold Member

    Înscris:
    25 Iul 2008
    Locație:
    Argeș
    Masina:
    A4 avant 1.8T AJL 180Hp, Golf4 2.0i AQY 115Hp
    Poti sa-l opresti cu mana chiar si cand apa in motor are 100 grade, dar radiatorul nu emite sufucienta caldura, astfel incat sa dilate pilitura de cupru din visco.
    Cuplarea viscoventilatorului depinde de caldura cedata prin convectie sau radiatie de catre radiator, si nu depinde in mod direct de temperatura din interiorul motorului.
     
  18. coco_catalin

    coco_catalin Gold Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi A4 B5 / 1.6 ADP / 101 CP / 1997
    Salut ovidiutm.
    Am vazut ca ati discutat despre vascocuplaj si stiu ca si tu ai avut B5 .
    Eventuala problema sta in felul urmator: pe canicula asta dupa ce merg 200 km ori ca merg 20 km si las masina pornita pe loc 20-30 min observ ca incepe sa urce temperatura 94-95-96 grade (deocamdata a urcat doar pana la 96 grade) si imediat cand pornesc la drum in 3-4 minute temperatura la apa imi scade inapoi la 89 grade.
    Intrebarea e: cum imi dau seama daca e vascocuplajul terminat ca nu as vrea sa-mi bag degetele pe la paleta aia si sa raman fara degete :) Iti multumesc anticipat! :friends:
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Aug 2015
  19. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Pai învârti paleta cu motorul oprit.
    O data la rece.
    O dată după ce ai facut un drum și motorul e cald.
    Dacă nu simți diferențe între cele 2 încercări, e terminat.
     
  20. coco_catalin

    coco_catalin Gold Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi A4 B5 / 1.6 ADP / 101 CP / 1997
    Salut Ovidiu!
    Astazi am facut in jur de 250 km, si da, intr-adevar, cred ca e terminat electroventilatorul.
    Am invartit de paleta inainte sa pornesc motorul dimineata si se invartea usor.
    Dupa distanta parcursa cand am oprit motorul tot asa de usor se invartea, temperatura la apa era la 89 grade.
    Am pornit iar motorul si l-am lasat vreo jumatate de ora pornit pana am vazut ca incepe sa urce acul la temperatura la apa si am oprit motorul si am invartit de paleta, tot asa de usor se invarte.
    Deci nici o diferenta intre cald si rece... :(

    P.S. Multumesc Cristi de mutarea mesajului!
    Scuze ca nu am postat unde trebuia dar am vazut ca baietii deja discutau despre problema asta m-am gandit ca primesc un raspuns mai repede :)
    Intre timp o sa citesc si aceste 10 pagini sa vad ce au spus baietii si pe aici.
    O zi buna!
     
    Ultima editare: 15 Aug 2015

Distribuie pagina asta