1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Electroventilator si/sau releu electroventilator clima la A4 B5 - probleme diverse - cauze si rezolv

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de 91DON, 22 Feb 2010.

  1. 1n$4n3 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B5 2.6 V6 benzina 1996
    Salut! Am un A4 B5 2.6.. Cu doua ventilatoare - mare pt motor si mic pentru clima. Asta iarna am tot auzit un scartait ca de curea o vreme pana in momentul in care a inceput sa se tureze la maxim un ventilator.. Am deschis capota si am observat ca este vorba de electroventilatorul de clima.. Insa clima nu mai functiona pe masina de ceva timp.. Asa ca am decis sa il deconectez in ideea de a nu-mi omora bateria..

    Momentan am reparat ce era de reparat la clima si as vrea sa rezolv si problema electroventilatorului acesteia care pleaca la turatie maxima imediat ce pun contactul si ramane asa indiferent de situatie pana decuplez contactul..

    De demontat ma descurc.. Mai departe insa?.. Trebuie intervenit asupra electriventilatorului sau trebuie cautat ceva pe instalatia electrica (releu/siguranta ceva)?..

    Merci!


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  2. 1n$4n3 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B5 2.6 V6 benzina 1996
    Hello again!..

    Am inlocuit un senzor de pe radiator si problema cu electroventilatorul de clima care pornea direct cand puneam contactul s-a rezolvat.

    Momentan insa, acesta porneste ok si anume doar daca cuplez clima din bord, insa dupa 1-2 minute incepe sa se tureze la maxim si pe deasupra vibreaza de se simte pana in habitaclu..

    1) este normal sa se tureze la maxim dupa 1-2 minute de utilizare clima?
    2) care este motivul pentru care acel electroventilator de clima vibreaza atat de tare?
     
  3. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    1. Nu e normal.
    2. Probabil vibratiile sunt date de uzura a lagarului in jurul caruia se invarte. Cel mai probabil va trebui inlocuit. Ventilatorul cu totul.
     
    Ultima editare: 20 Apr 2016
    1n$4n3 apreciază asta.
  4. adrianu93 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Dec 2014
    Locație:
    Vadu Crisului
    Masina:
    Audi a4, 1.9 TDI 116 CP, 2001
    Salut! Am urmatoarea problema cu electroventilatorul: Nu porneste! Mentionez ca l-am schimbat si am pus unul nou, cel vechi era dus, foarte dus, pana acolo ca periile sau ce a mai ramas din ele(arcurile care apasau pe perii) mi-au sectionat colectorul care era in scurt. In fine, l-am schimbat si surpriza, NU MERGE! Am verificat sigurantele, m-am gandit ca la curentul pe care il consuma are nevoie si de un releu pe care l-am cautat dar nu sunt sigur ca l-am si gasit, oricum, din cate relee am verificat, toate sunt ok. Electroventilatorul nou l-am testat pe direct si merge. Mi-ar fi de mare ajutor o parere sau un sfat! Mersi frumos!
     
  5. attila31 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Apr 2017
    Locație:
    Beclean
    Masina:
    Audi A4 B5 1.9 TDI AJM
    Salutare!!! Am si eu o problema la electrovetilatorul de la clima!!!

    Cand pornesc masina imi merge ventilatorul intruna si daca pun temperatura in masina pe cald sau pe rece tot merge!!! Este normal sau este ceva defect acolo??
    Eu din cate stiu cand il pui pe cald ar trebui sa fie oprit doar vara cand e pe rece sa functioneze nu ???

    Va rog sa ma ajutati daca se poate!!!!

    MULTUMESC!!!!
     
  6. Ciuca ionut 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2016
    Locație:
    Cobia
    Masina:
    Audi a5 2.0tfsi quattro s-tronic 2012
    Salut! As vrea sa stiu la ce temperatura a antigelului trebuie sa porneasca electroventilatorul? Masina este a4 b5 1.8Turbo. Am stat cu Ac-ul pornit pe loc cam 15 min si temperatura motorului a ajuns la 100 si ceva de grade si nu a pornit electroventilatorul. Precizez ca in mers nu scade temp sub 90°C si nici iarna. Cum am plecat de pe loc in 300 de metri temp a ajuns la 90°c. Este Vre.o problema sau este ceva normal? Mulțumesc!
     
  7. opreadan36 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Sep 2017
    Locație:
    gherla
    Masina:
    a4 b5,1.8,1996
    salut.am un audi a4 b5 ,1.8 motor ADR si in vara asta am pornit la un drum lung si nu a mai pornit termocupla.cand stateam pe loc cu motorul pornit apa iesea prin locul acela special de la bazinul de apa si furtunele se umflau,dar temperatura nu crestea pe ceas mai sus de 90.l-am verificat separat si motorasul merge pe direct.daca ma poate ajuta cineva cu un sfat
     
  8. Vlad04NOZ

    Vlad04NOZ Gold Member

    Înscris:
    20 Sep 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi B3 1.8S & Audi A4 B5 Avant
    Verificati sub coloana volan in zona unde sunt localizate si releele este o siguranta de 40 Amperi prin care se alimenteaza ventilatorul de clima....se poate sa fie arsa....saptamana trecuta am intalnit la un Audi A6 C5 1.8 benzina la care nu mergea ventilatorul si daca statea mai mult timp pe loc temperatura apei crestea peste 100 grade
     
    ionut29 și Ciuca ionut apreciază asta.
  9. cozmin-vali 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Noi 2016
    Locație:
    Roman
    Masina:
    a4 b5 quatro, 2.5 tdi, 1999
    Buna ziua,
    Caut si eu acelasi faimos releu pentru electroventilatorul de la AC. Nu mai vrea sa porneasca AC-ul. Am pus pe direct cu fire si electroventilatorul este ok. Nu am gasit nicio siguranta arsa, am masurat cu aparatul si cele 2 sigurante de 50 si 40, am masurat 30 A cu motorul pornit. Din cate stiu eu acel elctroventilator are 2 trepte de viteze. Cine declanseaza treapta 2, releul unde este situat ?
     
  10. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Im aceeasi incapere cu ECU.
    (Sub stergatorul stanga).
     
  11. cozmin-vali 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Noi 2016
    Locație:
    Roman
    Masina:
    a4 b5 quatro, 2.5 tdi, 1999
    Din cate am inteles este ultimul releu din stanga jos, am verificat cu baterie si multimetru toate releele de jos si sunt oky. Probabil mai sunt si alte conditii sa porneasca acel ventilator.....
    Primul releu 372 este pentru ventilator, urmatorul 370 pentru bujii apoi alt releu 372 si inca unul ... am mai gasit si o sigurata cu carcasa de metal si inca 2 de 30 si 40 A daca imi aduc aminte bine
     
  12. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Jur ca nu am inteles nimic.
    Ventilatorul de AC porneste cand primeste comanda din climatronic. Treaba ta e sa verifici siguranta, releul si ventilatorul. Daca toate sunt bune, si cablajul nu e intrerupt inseamna ca nu porneste compresorul de clima (alte n cauze) si nu are motiv sa porneasca ventilatorul. Pe romaneste ventilatorul de la AC nu porneste din cauza compresorului, nu invers.
    Studiaza si documentul de mai jos:
     
    cozmin-vali apreciază asta.
  13. cozmin-vali 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Noi 2016
    Locație:
    Roman
    Masina:
    a4 b5 quatro, 2.5 tdi, 1999
    Multumesc mult Ovidiu.
    Releele si sigurantele sunt ok le-am verificat, nu stiu sa citesc toata schema insa cred ca din cauza compresorului nu porneste - am gasit cureaua sarita.
    Montez o curea noua si sa vad dupa daca vrea sa porneasca. Pe ce parte are filet vascocuplajul pentru ca sa pot da jos capacul sa ajung la intinzator.
    Merci mult Ovidiu.
     
  14. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Nu mai stiu, daca la masina ta ai 2 curele de accesorii sau 1. Daca ai 2, ai acces de sub masina la intinzator.
    Daca zici ca e cureaua sarita tare cred ca e o problema la compresor.
    Nu stiu cum e prins vascocuplajul si decat sa zic o prostie, mai bine las pe altcineva.
     
  15. Iulian1996 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Iun 2019
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    Passat b5.5
    Salutare!
    Aveti idee dacă din cauza acestor erori nu mai merge ventilatorul de la clima? Nu mai pornește atunci cand dau drumul la clima, pe direct cu doua fire de la baterie merge. Mulțumesc mult
     
  16. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Nu are legatura cu erorile.
    Mergi la service de clime sa vada care e problema.
     

Distribuie pagina asta