1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Frane - discuri - lichid - martori aprinsi in bord Frane - modificare sistem de franare la A4 B9

Discuție în 'Audi A4 B9 (2015 - prezent)' creată de NELUALECSA, 25 Noi 2018.

  1. NELUALECSA 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Apr 2018
    Locație:
    Anglia
    Masina:
    A4, B9, 2016, 1.4, 150 Cp
    Salut. Am și eu o nelămurire. Doresc sa îmi achiziționez placute de frână fata, ptr a4 b9 8w, 2016, 1.4 tfsi. Pe net observ ca sunt 2 tipuri, unul cu lungimea de 155 mm și un al doilea tip cu lungimea de 255 mm. Ma poate ajuta cineva cu tipul de placute necesar pentru modelul meu de audi? Precizez ca nu sunt în posesia mașinii ptr următoarele 5 săptămâni și nu pot verifica personal. Va mulțumesc
     
  2. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Serie de caroserie.
     
  3. BoboT

    BoboT 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2018
    Locație:
    Elvetia
    Masina:
    Audi A4 B9 TDI 190 Quattro
    Ieri am observat urmatorul comportament:

    Conditii: pe autostrada, ploaie/fulguiala media spre slaba, sosea umeda dar fara a fi acoperiata de pelicula de apa, temperatura 1-2 grade. Desigur multe particule de apa ridicate de rotile masinilor din fata. Cauciucuri de iarna noi schimbate acum 3 saptamani.

    La 120-130 km/h , pe banada 2, a trebuit sa franez - un camion se baga in depasire si toate masinile din fata au franat. Nu violent, ci o franare ferma - aveam distanta mai mult decat suficienta in fata.
    In primul moment dupa ce apas frana nu se intampla aproape nimic, masina nu franeaza aproape de loc. Un urmatorul moment, o senzatie ca imi fuge spatele spre stanga si fata spre dreapta. Nu mult, dar sezizabil si suficient cat sa ma sperie. Masina s-a stabilizat in momentul urmator, cu o foarte mica corectie de volan din partea mea, si a inceput sa franeze normal, asa cum ma asteptam sa o faca din primul moment. NU a intrat nici ABS nici ESP.

    Initial am crezut ca am acvaplanat, desi , dupa cum am spus, pe sosea nu parea sa fie pelicula de apa.

    Dar, dupa 10 minute, cand traficul s-a eliberat, am incercat aceeasi manevra, cu exact acelasi rezultat.
    Dar cand am incercat sa o repet imediat dupa, masina a franat mult mai bine, cu o ezitare nult mai mica; am accelerat si franat imediat de cateva ori, de fiecare data o franare impecabila. Dupa 10-15 minute de mers fara a frana, am incercat din nou, si din nou la prima franare s-a repetat faza cu lipsa de reactie, si deviatia catre dreapta, a doua franare mai bine, a treia si urmatoarele foarte bune. In seara asta am testat franele pe ploaie serioasa la 80 km pe ora, si acelasi comportament, desi mai putin pronuntat.

    Mentionez ca alaltaieri am mers prin Germania, in conditii de carosabil uscat, iar franarea la viteze de 160-180 km/h a fost impecabila.

    Presupun ca ezitarea initiala e datorata formarii unei pelicule de apa pe discuri, care se elimina dupa prima si a doua franare. Totusi ma intreb daca asta e tot, si daca e normal - nu am mai sesizat asa ceva la nici o alta masina, si am avut destule.
    Dar partea cu trasul spre dreapta mi se pare insa chiar foarte periculos, si nu il pot explica prin conditiile meteo.

    Pareri?
     
  4. Lucian96 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Ian 2016
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A6 4F2, 2011, CAHA
    Presupui bine, da nu cred ca pelicula e de apa, ca n-ar sta pe discuri. Cred ca se face o mazga de la mizeria de pe sosea si aia ramane pe discuri. Nu stiu cine face sistemul ABS, ESP, etc. pe audi, dar sunt masini la care sistemul ESP franeaza insesizabil masina o data la cateva minute in cazul descris de tine mai sus: cand masina merge cu viteza constanta, senzorul de ploaie detecteaza ceva si soferul nu actioneaza frana, tocmai ca in cazul unei franari de urgenta sa nu patesti ce ai patit tu.
     
  5. pronet

    pronet Bronze Member

    Înscris:
    7 Mai 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    VW Tiguan 5N 2.0 TDI, 2014
    Este implementat sistemul care are frana de mana electronica. Nu esp-ul franeaza ...ci sist abs...brake disk wiping.
     
  6. sackzitul

    sackzitul 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2010
    Locație:
    TM
    Masina:
    Audi A4 B9 2.0TDI 190cp
    La mine a murit butonul de la frâna de "mana", automat și ACC ul, deși frâna de mana se punea când parcam automat (o dezactiva tot automat autohold ul la plecare).

    Am făcut diagnoza, scria ca butonul e problema.

    Ca să nu stau o luna la "prietenii" de la Porsche pentru programare, constatare și garanție, l-am cumpărat eu, 300lei și gata, am pus si câteva poze de la montaj.

    Merge perfect. Am desfăcut si butonul vechi dar nu pare nimic rupt, interesant... oricum e cu 10 pini, e o mica placa înauntru, nu chiar un simplu buton.

    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
    tendor, Tundra Silviu, porto91 și alți 4 apreciază asta.
  7. saionut

    saionut 4th Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2018
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 Sport B9, 2.0 TDI (DEUA), 150 CP, S-Tronic, 2017
    Salutare,

    Cer si eu parerea voastra, cei mult mai priceputi in ale automobilelor decat mine :)
    In urma cu o luna si o saptamana, la 30.000 de KM, am efectuat revizia si inspectia tehnica. La placutele de frana, rezultatul a fost 5.6 mm pe fata si 5.4 mm pe spate. Acum cateva zile, la 32.000 de km, s-a aprins in bordul martorul pentru placutele de frana cu mesajul "Brake pads: wear limit reached. You can continue driving. Please contact workshop.
    Chiar se poate ca de la status Ok sa ajunga la limita in doar 2000 de km? Probabil ca verdictul celor de la service va fi schimbare indiferent daca este vorba doar de cablul intrerupt (cum am mai citit situatii), sau un senzor defect.
     
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Da se poate pentru ca tu nu vezi placuta interioara situata in spatele discului care aia se toceste cel mai repede si doar aia are senzor.
     
  9. saionut

    saionut 4th Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2018
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 Sport B9, 2.0 TDI (DEUA), 150 CP, S-Tronic, 2017
    Ok, m-am linistit. Multumesc frumos Cristi
     
  10. bmdbmw

    bmdbmw Bronze Member

    Înscris:
    29 Apr 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9 DEUA 110kw, 2015 / Q3 8U CUVC 110kw, 2016
    Tocmai am schimbat placutele, cea de pe interior era putin mai tocita ca cea de pe exterior - e normal sa fie asa. Cu toate astea nu cred ca la tine e cazul sa se fi tocit de la 5.4mm: sa zicem ca cea de pe interior avea de fapt 3.4mm -> in 2000km nu avea cum sa se toceasca astfel incat sa ajunga la senzor.

    Rezumand: oricum ar fi, schimba placutele si ai grija cand le comanzi pe cele noi sa comanzi si senzorul de uzura.
     
  11. saionut

    saionut 4th Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2018
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 Sport B9, 2.0 TDI (DEUA), 150 CP, S-Tronic, 2017
    Fiind in garantie...trebuie sa ma duc la service la audi, banuiesc ca stiu si ei ce trebuie sa comande....oricum multumesc pentru sfat, ma voi asigura sa fie ceea ce trebuie.
     
  12. bobalex18

    bobalex18 Audi Expert

    Înscris:
    21 Iun 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9, 2.0 TDI 2016 Stronic&quattro
    Plăcuțele nu mai intra la garanție. Le poți face oriunde dorești. Eventual pui oe ca să nu apară comentarii. Dar totuși la 30k? Lui cristimate i le-au schimbat la 60k iar eu am 73k și nu mi s-a aprins martorul.
     
  13. SV 23 FBI

    SV 23 FBI 5th Gear Member

    Înscris:
    21 Oct 2011
    Locație:
    Torino
    Masina:
    A4 B9 2.0 TDI quattro 190 CP DETA 2016
    Eu am 89.000 km si inca nimic. Vizibil par sa mai duca inca mult si bine. Ce-i drept eu am cumparat masina cu 69.000 km si nu pot stii daca au fost schimbate pana atunci dar tind sa cred ca nu.
     
  14. saionut

    saionut 4th Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2018
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 Sport B9, 2.0 TDI (DEUA), 150 CP, S-Tronic, 2017
    @bobalex18 daca spuneai asta acum 2 zile...scapam de cateva milioane aruncate pe fereastra celor de la midocar
    Sincer nu stiu de ce asa rapid, si mie mi se pare prea “devreme”, dar asta este viata. Insa nu imi pare rau, am preferat sa le schimb, sa fie totul ok decat sa am emotii sau cine stie ce evenimente neplacute.
     
    bobalex18 apreciază asta.
  15. dreiutz

    dreiutz 6th Gear Member

    Înscris:
    13 Mai 2014
    Locație:
    Luxemburg
    Masina:
    Audi A4 B9 2.0 TDI DETA 2016
    Placutele sunt un consumabil, e normal sa apara uzuri diferite in functie de stilul de mers. Eu le-am schimbat de doua ori in 80.000 km. Cum zic cei de la service "mai mergeau" dar cred ca daca mergi pana la uzura maxima risti sa strici discurile, depinde si unde te "prinde" necazul...
     
  16. porto91

    porto91 4th Gear Member

    Înscris:
    15 Apr 2015
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 B9 2016 2.0 TDI DEUA
    Salutare! Ce plăcuțe de frână ați pus? Oscilez între ATE și OEM, e diferență de 273lei per total. (1123 vs 850) Oare merită diferența? Recomandați alt brand? Mulțumesc
     
  17. marcelush

    marcelush Banned

    Înscris:
    22 Feb 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4, B9, (DETA), S-tronic, 2.0 tdi, 190cp, quattro
    Am pus marca Delphi pe fata la 330 lei si marca TRW pe spate la 220 lei. Cand dai la o parte bullshit-ul de marketing si povesti frumoase de adormit copii sunt fix același lucru, cu o diferenta enormă de preț.
    Eu iti spun acum exact impresia mea de utilizator: am avut plăcute OE care s-au tocit dupa 35.000 km. Am luat aftermarket si am dat de 3 ori mai puțin: arata la fel, au aceeasi forma si aceeasi compoziție, franeaza absolut identic, nu e nicio diferență ... absolut niciuna. Ca si comparatie ma refer strict la plăcute de frâna.
     
  18. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Pai ce facem, comparam Delphi cu OE ?
    Normal ca OE sunt scumpe, insa calitatea nu are termen de comparatie cu Delphi.
     
  19. bobalex18

    bobalex18 Audi Expert

    Înscris:
    21 Iun 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9, 2.0 TDI 2016 Stronic&quattro
    Eu am pus OE: 1050 lei față spate (cu tot cu senzori). La mine primul set a ținut 80.000 km. Din câte știu nu găsești încă Ate pentru B9 iar TRW doar pe spate.

    De pe ebay poți lua cu inveliș ceramic și scapi de praful de la plăcuțe, la un preț similar cu OE. Un prieten pune ferodo dar îl țin 15-20.000 km
     
    sackzitul apreciază asta.
  20. marcelush

    marcelush Banned

    Înscris:
    22 Feb 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4, B9, (DETA), S-tronic, 2.0 tdi, 190cp, quattro
    Ai dreptate Bobalex, deocamdată pe spate doar TRW
    Senzorii sunt separat dar pot fi folosiți cu orice placuta
     
    sackzitul apreciază asta.

Distribuie pagina asta