1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Geamuri fata /spate - macara geam la A4 B5 - probleme diverse si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de cozmino, 7 Sep 2010.

  1. AlexG

    AlexG 5th Gear Member

    Înscris:
    31 Mar 2014
    Locație:
    Prahova
    Masina:
    Audi A4 B5/1.6 ADP/ 12.1999
    Am si eu nevoie de ajutor..dupa ce am vopsit masina chederele metalice de vin prinse in nitiri la a4 b5 sedan stau asa in valuri nu se mai aseaza bine vreau sa iau altele sa le inlocuiesc. Am inteles cum se desfac ele dar cum pot demonta geamul mic lateral cel in forma de triunghi? Cat de greu se demonteaza ca sa pot sa scot sina asta metalica?
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Poftim.
     
    AlexG apreciază asta.
  3. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Salut,

    Acum ca a venit vremea umeda, geamul de la sofer face fente tot mai des. Interesant este, spre deosebire de restul problemelor expuse aici, ca se manifesta doar la umezeala mai serioasa si uneori la frig.
    In principiu urca pana la jumate, da de greu si scade viteza si aleatoriu coboara datorita protectiei sau trece hopul si continua pana sus. Nu are mereu aceleasi simptome.

    In acest caz, sa fie tot clemele de vina sau patinele ce merg pe sine?

    Mersi.
     
  4. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Desfa usa si vezi. Dureaza maxim 5 minute.. ai 5 suruburi.
     
  5. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Am desfacut-o de nenumarate ori vara asta, nu am observat nimic spart, fisurat sau lipsa.
    Nefiind un defect "clasic", nu prea stiu ce sa verific exact.
     
  6. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Parerea mea ca sunt clemele fisurate doar ca nu ai observat lucrul asta..daca acele cabluri trag in acelasi timp iar o ureche de la clema este fisurata ( in momentul in care actionezi geamul se forteaza clema si tind sa cred ca nu mai are unghiul bun de glisare.)
     
  7. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Am hotarat sa iau un kit de reparatie (cleme, cablu si rola) si merg la sigur asa. Daca tot desfac, macar sa fie cu folos.
     
  8. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    O sa vezi ca dupa ce dai totul jos , o sa aflii problema , revino doar cu rezolvarea problemei. Cum merge dupa schimbare.
     
  9. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Sper sa o schimb mai ales că a început ploaia.
     
  10. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Am rezolvat problema in proportie de 80%.

    Era fisurata clema dinspre stalpul central, iar fisura era in partea superioara de aici, probabil, si manifestarea doar la ridicarea geamului. Am observat fisura cand am miscat de geam stanga - dreapta.
    Noile cleme aveau lacasul pentru limba de metal mai ingust si a trebuit sa polizez din limba. Geamul urca si coboara "ca la raliu", dar clema noua loveste in ceva cand mai are 2 degete pana sus.
     
  11. huhurez 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Sep 2017
    Locație:
    Bt
    Masina:
    Audi A4 B5, 1.6,8D, ASP
    Dragi colegi, toti vorbesc despre cat de usor se demonteaza cadrul care tine geamul din fata.

    Realitatea e alta: dupa ce am demontat fata de usa (pe dreapta fata), cablul de la clapa de deschidere a usii, am scos cu greu mufa de la butonul de actionare a geamului, apoi mufa de la boxe (jos).

    Problema e din faptul ca si oglinda este fixata impreuna cu cadrul si nu stiu cum sa o scot odata ce firul ei, care vine din burduful dintre balamalele portierei, este continuu. Cum sa separ oglinda de cadru? Altfel nu am cum sa separ cadrul de burduful cu toata cablaraia :( ...

    Am incercat deci sa evit problema si sa inventez o alta varianta de a schimba piesele de plastic : sa desfac cu o cheie torx direct suruburile de pe piesele de aluminiu ce sustin geamul ( suruburile sunt in dos, inspre tabla exterioara a portierei, iar inspre fata de usa se vad doar piulitele (de forma patrata). Am pus o oglinjoara de dama (din acelea de buzunar, de circa 5 x 9 cm ) pe interiorul portierei, am asezat-o pe bara orizontala mediana de aluminiu care are rol de intarire a portierei (antisoc), vazand astfel capul surubului care este ascuns in mod obisnuit.

    Cu alte cuvinte, vreau sa incerc sa demontez doar ansamblul din 2 piese care intra in contact direct cu sticla (plus cauciucul dintre ele), atat pe cel din fata cat si pe cel din spate.

    Clemele din plastic erau sparte, normal, deci le-am montat pe cele noi (se introduc intai "urechile" clemei in muchia sinei de tabla pe care vor glisa, clema fiind perpendiculara pe usa, apoi se roteste incat sa se alinieze cu sina, si se va alinia cu un pacanit, lovindu-se de sina si ajungand in spatele ei, fiind acum paralela cu usa). Am actionat motorasul si am coborat din butonul de pe usa soferului cablul cu piesele de plumb pana la mijlocul portierei (incat sa fie in pozitia unde portiera e mai umflata, ca sa fie mai usor de lucrat), apoi am fixat plumbul in cleme (e ceva mai greu, fiindca e foarte intins cablul de otel care are plumbul pe el, insa cu o oglinda se poate vedea pozitia in care trebuie sa ajunga, desi e greu de impins in locasul din clema de plastic, eu am folosit o surubelnita in cruce, si intai am tensionat cablul incat sa iasa la muchia sinei piesa aia de plumb, chiar in cant, ca sa o vad). E ceva mai dificila faza asta, fiindca plumbul o sa aiba tendinta sa nu intre acolo unde dorim si o sa sara din plastic datorita tensiunii din cablu. Daca reusiti, aveti cablul cu clemele de plastic fixate pe el.

    Deschiderea surubului de care vorbeam permite ca suportul de aluminiu - ce imbraca baza geamului cu un manson de cauciuc - sa fie slabit, sa gliseze in fata, apoi coboram geamul cu suportul la nivelul clemei (eu l-am sustinut pe mijloc tot cu un lemn, cum a spus colegul de mai sus), incat sa bagam pe orizontala limba lui din aluminiu in clema de plastic. Dupa care ar urma sa strangem la loc surubul si sa intepenim geamul in suport.

    Cam asta e in teorie, problema e ca e foarte dificil sa strangi inapoi surubul dupa ce l-ai desfacut. Eu inca nu am finalizat procedura, si inca studiez problema, sa vad cum se poate face cel mai usor. Ideea e ca nu vreau sa "joace" geamul in mansonul lui de cauciuc, mai ales daca merg cu geamul deschis, la viteze mari, de la vibratii.

    A mai incercat cineva varianta asta ? Ideea e ca nu se desface cadrul geamului din cele 4 suruburi uriase din fata si spate, si nu mai trebuie echilibrat, reglat, nimic. Nu stiu daca nu gresesc, insa probabil asa o fi fost montat initial geamul (desi trebuie sa te bagi cu antebratul in portiera, ca sa poti manevra usor cheia torx care desurubeaza / insurubeaza surubul cu cap ascuns). Nu am pus poze, fiindca eram cu mainile foarte murdare cand am facut operatiile astea si nu puteam folosi telefonul ca sa fac poze. Oricum, odata ce desfaci fata de usa vezi imediat la ce ma refer (suportul de aluminiu, mansonul de cauciuc, piulita cu forma patrata, bara de aluminiu orizontala, cablurile, tot).

    Recomandarea mea este sa va procurati inainte de a va apuca de treaba un set de chei torx cu toate marimile - sunt vreo 10 in total (care se numesc la noi in comert si chei imbus in stea). Cam asta e, astept pareri sau sugestii, de la cei mai experimentati, si multumesc oricui care a reusit sa finalizeze treaba asta si imi da vreo solutie.
     
  12. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Daca nu ai truse (plural) de scule, nu poti avea pretentii sa poti demonta ceva.
    Ogllinda se da jos, e si logic, nu?
    Faptul ca in burduf ai fire continue inseamna ca mufele sunt mai departe. Daca desfaceai plasticul din stanga footrestului, vedeai.
     
  13. huhurez 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Sep 2017
    Locație:
    Bt
    Masina:
    Audi A4 B5, 1.6,8D, ASP
    Ovidiu "footrest" ar insemna suport de picioare, care e in masina nu pe usa (deci e vorba de carcasa de plastic a stalpului de pe caroserie - nu de pe usa) ? corecteaza-ma daca gresesc :)
     
  14. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Salutare,

    Îmi poate confirma cineva daca insertia din geamul lateral stanga reprezinta antena? Masina are navigatie si sistem Bose, dar stiu ca antena pentru GPS este pe plafon. La zoom maxim se observa linii verticale aurii, le-am incadrat cu dungile rosii.

    Multumesc!
     
  15. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Da, este una din antene.
     
    paul14 apreciază asta.
  16. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Multumesc, Cristi!
     
  17. Tony_Montana

    Tony_Montana 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Ian 2018
    Locație:
    Valu Lui Traian
    Masina:
    Audi A4 B5 1.9 Tdi Ajm An Fabricatie 2000
    Salutare,
    Am gasit un tutorial pentru demontare macara geam la Audi A4 B5

     

Distribuie pagina asta