Se poate inlocui motorul existent/actual adica un 2.5 TDI cod AEL cu un altul Cod AFN ? Cum procedam la RAR ? Astept raspunsuri. Merci.
AFN-ul nu este în lista de propulsoare cu care a fost echipat modelul C4. S-au pus preponderent pe modelele VW, pe Seat, iar din gama Audi, pe A4 (96-99) Să-l pui fizic pe A6C4, nu cred că-i mare filozofie, secretul este cum vei reuşi să convingi RAR-ul să nu te includă la omologări artizanale, situaţie în care totul devine peste măsură de scump ca să merite un astfel de swap.
Merci am sa fac o cerere sa o trimit la Bucuresti la RAR sa vad daca imi omologheaza fara sa mai fac test dinamic si altele. Este aceeasi norma de poluare de la 110 la 140 de cai nu depaseste 30 de cai. Sa vedem, (fac treaba asta din cauza taxelor care le platesc la 2.5).
E quattro? Daca e quattro e mai problematic, dar daca e doar cu tractiune fata nu cred sa fie probleme pentru ca e deja 1,9 tdi pe c4.
inlocuire motor Eu as dori sa inlocuiesc motor ael 140 pe transmisie quattro cu 2,7 tdi 180cp/190cp.....masina ar merita dupa cum este intretinuta,nu am studiat inca care ar fi etapele pt omologare. Poate cv raspunsuri de la alti mai patiti ,trecuti prin asa ceva
Eu nu m-aş complica, oricât de bine ar arăta maşina. Se "nasc" nişte costuri ulterioare de te doare capul. Nu ştiu nici cum arată motorul de 2,7, bănuiesc însă că un motor V6 este mai scurt decât un L5, deci să-ncapă sub capotă nu vor fi deloc probleme. Eu aş opta pentru soluţia de mai jos (cam tot pe-acolo ajungi cu puterea) şi menţii impozitul la un nivel rezonabil. PS Dacă tot vrei să arunci AEL-ul, aruncă-l până la mine-n curte.
Pt. motor nu duc lipsa de clienti ,costurile nu ar fi exagerate pt o masina buna....zic eu mai vedem.. oricum motor v6 2,5tdi pe c4 am vazut era impachetat ok si nu vibra deloc caroseria
Am un audi A6 C4 motor ABK 2.0 8v si as vrea sa schimb blocul motor cu unul de la VW Golf 3 2.0 8v GTI. Este la fel, se potriveste ?
De la 2.5 diesel AAT la AEL Dupa putine cautari am ajuns la concluzia ca teoretic nu este mult de munca atunci cand se face schimbarea de la AAT la AEL. Din punct de vedere mecanic, difera doar materialul din care sunt facute pistoanele. Dar in privinta partii electronice nu sunt atat de sigur, prin urmare va intreb pe voi. Trebuie sa schimb doar ECU, pedala de acceleratie, imobilizatoul, ceasurile, pompa de injectie si injectoarele cu unele de la o masina AEL?
Da, am si 100 si A6. Anii sunt 1993 si 1997. Am desfacut A6-le in incercarea de a scoate doar cablurile ce au legatura cu ECU dar nu am rezolvat nimic, am nevoie de ajutorul unui electronist ce se pricepe la Audi iar asa ceva e cam greu de gasit la un pret care sa nu egaleze valoarea masinii si m-am gandit la calea mai lenesa, cea in care schimb doar piesele de mai sus si pastrez cablurile.
Un AAT în stare bună, surclasează cu uşurinţă un AEL obosit şi dereglat. Asigură-te că acel AEL este viu şi n-a "beneficiat" de vreun tuning mioritic. Ideea este că foarte puţini dintre noi pot "simţi" un plus de numai 24 de cai, la un motor cu mai mult de 100 cp. În al doilea rând, cablajul de pe A6 aş recomanda să-l recuperezi întreg, în vederea refolosirii lui pe 100. Dacă nu va merge AEL-ul după swap, vei avea tot felul de îndoieli legate de compatibilizarea perfectă a circuitelor aferente motorului. Succes, nu-i foarte complicat, dar nici foarte simplu.