1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia racire motor la Audi A4 B8- nu sta la 90 grade - termostate - radiator racire motor

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de amirus, 26 Noi 2011.

  1. Robert93 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2016
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    Audi A4 2.0 TDI AN:2010
    Asa am pățit și eu la audi a4 b8 cod motor cagc.am schimbat termostat mic apoi senzor g62 și tot nimic tot asa mergea când porneam caldura scădea acul la temperatura.problema a fost termostatul mare cel principal.
     
  2. alecs.ro

    alecs.ro Bronze Member

    Înscris:
    11 Mai 2014
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4,B8 2011 CAGA 2.0TDI 143hp Multitronic LLA
    Buna seara,
    Schita din postul #471 este pentru schimbarea termostatului principal?
    Mai exact nu stiu unde e situat termostatul principal.
     
  3. paulkf

    paulkf Audi Expert

    Înscris:
    7 Aug 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B8 AVANT, 2.0TDI CAGA 105KW, 2011, Manual
    Il gasesti undeva sub pompa de inalta presiune si ansamblul clapeta acceleratie/EGR. Ar veni cam in spatele alternatorului, inspre habitaclu.
     
  4. alecs.ro

    alecs.ro Bronze Member

    Înscris:
    11 Mai 2014
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4,B8 2011 CAGA 2.0TDI 143hp Multitronic LLA
    După schimbarea termostatului dacă in prezent am in masina antigel G13 si completez cat pierd cu antigel G12 e vreo problemă ?
     
  5. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu este nici o problema. Este acelasi lichid de racire = antigel.

    Iata explicatia:

    G12- antigel fara silicati, continut redus de fosfati , pe baza de propilen-glicol - culoare ROZ , etichetat si G12 + sau G12++

    G13- antigel fara fosfati, fara amine, fara fosfor - culoare MOV

    Se poate completa fara probleme cu G13 peste orice norma G12 si invers !

    Nu este recomandata combinatia cu G11 (antigel cu silicati pe baza de mono-etilenglicol) - culoare ALBASTRU/VERDE sau cei de tip D-culoare GALBEN


    Si uite ce contine G13 ca sa intelegi ca este acelasi cu G12 dar mai prietenos cu mediul.

    Antigel G13 - ce contine modificat.png
     
    DeViAnS, sandumbogdan și alecs.ro apreciază asta.
  6. MajeStik

    MajeStik 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Dec 2017
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4 B9 2017 2.0 TDI
    Am rezolvat problema termostatului 2 pe CAGA, in sensul ca apa nu trecea de 60 de grade doar in conditii de mers extrem de sportiv dar dupa ce se revenea la un stil de mers normal, constant, se racea imediat.

    Am comandat termostatul dupa codul Behr TH580 (4E0 121 113) a fost 75 de lei si l am montat. Ca sa il montez am fost nevoit sa demontez teava groasa si neagra de antigel de sub furtunul de admisie si cateva furtune de deasupra termostatului 2 ca sa am loc. Am folosit un cleste cu cablu flexibil pentru a desface cuplele rapide (colierele). E ceva de munca si va fi nevoie de completare cu antigel pentru ca se pierde destul.

    Mentionez ca am cutie manuala pe masina.
     
    iuli69, adrianutz, Smiley și încă o persoană apreciază asta.
  7. wrss 3rd Gear Member

    Înscris:
    31 Oct 2014
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 2012 143 CP CJCA Multitronic
    Eu am pus Behr 1K0 121 113 A, pe motor CAGA cutie automată și nici o diferența.
     
  8. alecs.ro

    alecs.ro Bronze Member

    Înscris:
    11 Mai 2014
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4,B8 2011 CAGA 2.0TDI 143hp Multitronic LLA
    Azi am incercat sa schimb termostatul la mașină și din pacate nu reusesc sa scot acea țeava de plastic ce e pe lângă motor ce vine in termostat. E vreo strategie ceva ? Sa scot termostatul afara cu tot cu acea țeava nu pot de filtrul de ulei.

    Pentru termostatul 2 este ok codul 4E0 121 113 la CAGA cutie automată multitronic ?
    As dori sa il schimb si pe acela dacă tot am umblat la primul termostat.
     
  9. DanielCosmin

    DanielCosmin 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Noi 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B8 CGLC 2.0 177 CP 2013
    alecs.ro salut,
    Este ceva de munca sa scoti țeava din termostat, vezi ca are un șurub in dreptul carcasei filtrului de ulei, il scoti, este destul de incomod, apoi tragi usor de țeavă, rotind usor de ea. Intr-un final va iesi din termostat, mie mi-a luat cam 1 ora sa o scoti, fără să stric ceva.
    Sfat: eventual sa ai si un o-ring de schimb, este posibil sa se rupă cel de pe țeavă cand o scoti si va pierde antigel pe acolo. La montare este recomandat sa lubrifiezi un pic o-ringurile, ca sa nu ai probleme la montaj. Spor la treaba!

    P.S.:

    Vezi ca si cu scoaterea termostatului, după ce ai scos țeava, este ceva de munca.


    Săptămâna trecută am schimbat ambele termostate, cel mare si cel mic de pe, 2.0 TDI CGLC, 177 cp.
    As zice ca situatia s-a mai îmbunătățit, dar nu prea mult, apa urca relativ repede la 70°-80 °(mers in oras) apoi daca stau la semafor sau merg in coloana scade undeva la 50°-60°.
    Am mai descoperit o supapa de sens care nu inchidea, se afla intr-un furtun 3W0122351- VENTIL, SUPAPA. Am comandat-o si pe aceea, posibil sa aiba si ea un rol pe acolo.
     
    alecs.ro și rotitza apreciază asta.
  10. Derix1

    Derix1 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Q5 40TDI FY 2.0l/140kw 4V quattro 2019
    Salut.
    Eu nu înțeleg totuși care este legătura dintre răcirea motorului și modul de condus. Ma refer la cutia multitronic care logic atunci cand vrei sa ridici temperatura motorului fie conduci in modul sport, fie in manual sa poți urca in turații. La mine in momentul când trec cutia in manual scade temperatura in 2-3 min. La fel și in sport.
     
  11. DanielCosmin

    DanielCosmin 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Noi 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B8 CGLC 2.0 177 CP 2013
    Derix1 Salut,
    Incearca sa schimbi si tu termostatul mic si supapa de sens. Vezi ce se intampla.

    Salutare tuturor si La multi ani!
    Recent am revenit după un lung drum pana in Germania. Problema cu menținerea temperaturii la 90° s-a rezolvat prin inlocuirea ambelor termostate, desi cred ca era suficienta inlocuirea doar a celui mic si a supapei de sens ventil. La acest drum apa a stat ceas acolo, cu mici excepții cand la coborari lungi mai scadea câteodată dar apoi revenea la 90°. Mentionez ca nu am schimbat inca acea supapa ventil pe care am descoperit-o ulterior, inca nu a venit, si cred ca are un rol destul de important pe circuitul de răcire.
     
    Iulian rotaru apreciază asta.
  12. Derix1

    Derix1 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Q5 40TDI FY 2.0l/140kw 4V quattro 2019
    Mulțumesc pentru sfat.
     
  13. labontu 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2017
    Locație:
    Italia
    Masina:
    A4 b8 2.0 caga 103kw 2008
    Si eu la fel am avut, aceeasi problema. Am schimbat termostatul din imaginea atasata mesajului anterior si problema s-a rezolvat
     
    DanielCosmin și sandumbogdan apreciază asta.
  14. whit3_shark 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Oct 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B8 CAHA 170 cp 2009
    Salutare,
    Am schimbat si eu ambele termostate. Cel principal de la motor, nu am gasit OEM (care este bun fiindca deschide la fix 82 grade si inchide complet la 67 grade) si am pus Cloristat de 82 grade si nu s-a schimbat nimic.
    Astazi l-am schimbat pe al 2-lea care era blocat pe deschis cu unul original si s-a imbunatatit putin situatia dar tot nu sare de 50 grade apa decat daca stau pe loc sau daca ii pun carton in fata la radiator. Ceva idei ?
     
  15. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Trebuia sa cumperi Wahler sau Beru.Sa știi ca de multe ori contează și ce cumperi.
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Sau Behr, nu Beru. :)
     
    gabi_74 și paulkf apreciază asta.
  17. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Exact asa este Behr.Mea culpa,dar cu tehnologia asta de pe smartphone te trezești cu tot felul de cuvinte.
     
  18. ALEXANDRU83 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2017
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    AUDI A4B8 Avant, 2.0L CGLD 163hp, 2012
    Salutare lume,
    Am si eu problema cu incalzitul motorului.
    Am motor 2L 163cp CGLD
    Dupa ce am schimbat termostatul ne rezolvand problema cu incazitul
    Am studiat circuitul de racire, am gasit supapele din furtune care nu cred ca au cum sa se defecteze si mi-a venit ideia sa obturez cu clestele teava nr 20.
    Surpriza!!!! Teava de sus de la radiator nu se mai incalzeste. La temp ext de 10 grade In 4 km a ajuns la 90

    Eu deduc din asta functionarea pompei electrice auxiliare pt circuitul EGR care ori nu are debit suficient pt a inchide supapele cu bila ori activarea pompei este data de ceva defect. Urmareste filmuletul pe youtube

    ..)

    Stie cineva care este functionarea corecta a pompei si a acestor supape
    Poate ma lamureste cineva unde ar fi si la mine al doilea termostat ca pe schema atasata mai jos, care cred ca e de la motorul meu, nu il gasesc.
    MULTUMESC

    Salut, cauta pe Google Audi A4 ETKA ONLINE in functie de modelul tau la "piese motor "si cam pe la jumatatea scrolului vei gasi schemele inst de racire in functie de codul motorului si litrajul acestuia
     
  19. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    Vezi ca in functie de cod motor pot fi 2 astfel de pompe, ca si la mine de altfel :) Plus ca daca nu vrei sa arzi vreo pompa ar fi mai bine sa scoti clestele ala de acolo..
     
    ALEXANDRU83 apreciază asta.
  20. whit3_shark 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Oct 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B8 CAHA 170 cp 2009
    Revin, am schimbat ambele termostate in final, ambele cu unele originale (testate in apa calda cu termometrul si deschid cum trebuie) si ... surpriza, nici o diferenta. Am pus cartonul la radiator ca sa pot sa ridic apa la 87* pe loc. Problema este din alta parte, este o problema foarte enervanta avand in vedere ca benzinarele ajung la 90* in 2 km.. Astept cu nerabdare orice idee de rezolvare.
     

Distribuie pagina asta