1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia racire motor - la A6 C7 - antigel - termostat - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C7 (2011 - 2018)' creată de barladi, 26 Dec 2015.

  1. marianu

    marianu Silver Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A6 2019 2.0 204 cp
    ca si la audi nu vad logica perdelei daca termostatele lucreaza.....sau nu mai stie nimeni sa le faca bune....
     
  2. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Termostatele lucreaza normal, doar ca nu inchid complet. Altfel nu pot explica cum de radiatorul este cald fara ca motorul sa fi ajuns in 90. Teoretic, abia cand motorul ajunge in 90 termostatul deschide pentru ca apa sa treaca prin radiator. Ori cat timp radiatorul e deja cald inseamna ca termostatul nu inchide complet. Cum termostatul e nou si nu e trompeta ieftina, cel vechi facea la fel....tind sa cred ca fie instalatia a fost proiectata asa fel incat un anumit volum de lichid sa circule liber prin radiator indiferent de temperatura motorului.......fie termostatul nu este singura piesa care controleaza trecerea lichidului prin radiator, varianta sustinuta de spusele colegului de mai sus despre acea supapa unisens.......
    Eu, dupa logica mea vad doar aceste 2 variante. Cartonul pus in fata imbunatateste fantastic de mult situatia, o aduce practic la normal....ceea ce sustine iarasi ideea cu circulatul prematur al lichidului prin radiator ...
     
    marianu apreciază asta.
  3. Stefan_stefeco 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A6 C7 (G4); 2,0 TDI, 177CP. 2012, multitronic
    Buna seara, am revenit cu precizari cu privire la schimbatul acelui furtun cu supapa de sens (si termostat....sau ce o fi). Am comandat furtunul acum 2 saptamini iar saptamina trecuta am fost sunat si mi s-a comunicat ca pentru acest tip de furtun nu exista termen de livrare si trebuie sa mai astept. Nu am altceva de facut decit sa ma inarmez cu "rabdarea magarului" si sa ma conformez situatiei. Odata cu venirea caldurii am intrebat daca acea operatiune de "strangulare" afecteaza functionarea motorului si mi s-a raspuns de specialistul care a facut aceasta operatiune ca nu este nici o problema, doar sa fiumai atent la indicatorul de temperatura. Pot sa va spun ca motorul functioneaza in coditii bune si nu a facut nici un fel de problema. Temperatura se mentine la 4 linii si functioneaza mult mai "rotund" si "silentios" (alimentez cu motorina normala de la OMV). iar consumul este mult mai mic.
    Intrebare: a mai facut cineva acesta operatiune de "strangulare" si daca da ce rezultate ati obtinut?
    Va doresc o seara frumoasa si am sa revin cu detalii dupa montajul furtunului.
     
  4. alex2680

    alex2680 5th Gear Member

    Înscris:
    18 Noi 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.0 TDI Ultra S tronic, 2015
    Voua nici la temperaturi de 5-10 grade nu va urca apa la 4 linii?
     
  5. Audi_MST

    Audi_MST 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2013
    Locație:
    Târgu-Mureș
    Masina:
    Audi A6 4G 2.0 TDI Multitronic, 2012
    De la 5 grade comportamentul e normal. Am scos cartonul de cateva zile iar problema a reaparut imediat. La temperatura joasa, in jur de 0 grade, urca rar la 2 liniuțe. Deci povestea ca motorul nu produce suficienta caldura e neadevarat. Cu cartonul pus era la 90 grade si cand afara erau -10 grade. Sunt curios cu supapa de sens daca se rezolva problema dar daca nu cred ca termostatele principale is gresit facute si nu inchid sau deschid prea repede
     
  6. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Din 2 termostate pe original sa fie defecte ambele, mi se pare putin probabil. Doar...doar daca prin constructie sunt facute sa deschida prea repede. Desi....cu mana verificand, radiatorul este calc si la o temperatura a motorului de 50 grade. Ori asta nu e normal. Ori din constructie e prevazut sa circule un volhm de lichid pe langa termostat....ori termostatul nu e singur dispozitiv ce inchide complet circuitul. Asa s-ar explica supapa unisens. Desi, din ce vad...tare ma tem ca supapa unisens este de fapt furtunul cu termostatul EGR.

    Eu am scos jumatate din bucata de linoleum dintre radiatoare. S-a incalzit nitel, nu mai e nevoie de toata suprafata protejata. Trebuie sa permit si o ventilare mai ales ziua la +16 grade. Totul e ok. La 0 grade ieri noapte pana la Bucuresti nu au fost probleme. S-a incalzit rapid si a mentinut 90 grade. La intoarcere la +16 iarasi ok...nu a depasit deloc 90.


    Sincer....jenanta solutia asta pentru o masina ce a costat de noua 70k euro.....inacceptabil.... chiar daca in rest totul e super ok.
     
    marianu și lillejhon apreciază asta.
  7. daniel cosar

    daniel cosar 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Mai 2016
    Locație:
    Izegem
    Masina:
    AUDI A8 D3, 3.0, 2008
    Salut. Sunt proaspăt posesor de A6 4G, 3L Biturbo si am o întrebare pt cei care știu. Este normal ca sa rămână ventilatoarele de la motor pornite dupa ce opresc motorul? Știu ca la modelul anterior era o problema cu ventilatoarele care rămâneau pornite. Menționez ca am observat asta dupa un drum de cca 20km, deci motorul era la 90de grade. Sper sa nu fii postat in locul greșit.
     
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Despre regenerare DPF ai auzit ? Topcicurile dedicate despre asta le-ai citit inainte sa scrii ? Chiar nu crezi ca s-a mai scris despre asta pe forum si pe net in general. De ce nu citesti manualul de utilizare si intretinere a masinii care o ai ? In plus, pe caldurile astea, chiar daca nu face regenerare DPF-ul in functie de softul ECU pot ramane ventilatoarele pornite. Sunt multe masini care asa se manifesta.
     
  9. daniel cosar

    daniel cosar 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Mai 2016
    Locație:
    Izegem
    Masina:
    AUDI A8 D3, 3.0, 2008
    In primul rând mulțumesc pentru raspuns.
    Am mașina de 3 zile, nu am citit toate topicurile dedicate. De regenerare am auzit doar, nu știu cum se face si ce presupune deci nu pot spune ca am citit topicurile despre asta. Nu am mai avut mașini cu DPF. Am nevoie de o direcție, despre ce sa caut sa citesc si când nu știi pui o întrebare unor oameni binevoitori sa te ajute. Manualul meu este in germana așa ca il citesc degeaba.
     
  10. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cum gasesti manualul in romana este scris in topicul dedicat. Cum isi face regenerarea DPF-ul este scris in topicul dedicat aici in aria asta si in alte arii care chiar daca trateaza alt model de Audi, ce scrie acolo se aplica si la tine. Inainte sa scriem ceva pe forum avem obligatia sa citim forumul fara sa punem intrebari inutile si care se repeta. Si eu multumesc pentru intelegere.
     
  11. Oliver24 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Apr 2012
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A6 2.0 TDI 177 CP- CGCL-
    Salutare dragi colegi! Mi se pare incredibil că problema nu a fost rezolvată până acum de Audi, deși au trecut ceva ani de când modelul a ieșit. Acum iarăși vine iarna și mă întreb dacă ar fi ok să îmi pun și eu carton în spatele grilei....ca la daciile vechi pe frig mare. Am însă o altă întrebare: ce lichid de răcire folosiți? G12 sau G13? G12 este de culoare roz iar G13 este mov. Nu am găsit deocamdată un răspuns clar, unii îmi spun să pun G12 alții susțin că este necesar G13. Am auzit că există și variante de G12+ ȘI G12++. Eu cumpăram mereu G12 de la Hepu...
     
  12. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Daca ai cartea masinii, scrie acolo. La mine de exemplu scrie ca doar in caz de nevoie se pune G12+, altefel G12++ sau G13. Si la mine in vas se vede tot roz.

    Poti pune linistit G12++.

    Antigel.jpg
     
    Ultima editare: 17 Oct 2017
  13. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    @Oliver24 problema cu incalzirea nu se poate remedia pentru ca e o omisiune din proiectarea si gandirea motorului.... De aceea motorul ultra a fost refacut complet si nu este vechiul 2.0 cu ceva imbunatatiri..... Oficial niciodata acest lucru nu va fi recunoscut insa.
    Da, din pacate suntem nevoiti sa apelam la acel carton intre radiatoare, ca la batranele dacii..... dar, sa stii ca e o solutie foarte eficienta, iti spun din experienta personala de anul trecut.

    Eu, anul trecut am avut un soc efectiv cand pe o temperatura exterioara de -15 -17 grade, de la Piatra Neamt pana la Bucuresti motorul nu a depasit prima liniuta, indiferent de stilul de condus. Atunci am realizat cat de frustrant este sa mergi cu o masina premium si sa trebuiasca sa stai imbracat bine sa nu iti fie frig, pentru ca incalzirea lui auxiliara nu facea fata......

    Unul din marile esecuri ale marcii din ultimii ani..... :(
     
    Audi_MST apreciază asta.
  14. nutzu89

    nutzu89 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Ian 2016
    Locație:
    galati
    Masina:
    audi a6 c7 2011
    Fratilor 2 ani am mers si eu cu problema incalzirii si asta din cauza posturile de pe Forum pana cand mi-am luat inima in dinti si problema in maini de am pus un termostat nou. De atunci problema rezolvata totul merge snur !!
     
  15. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Bravo....tu esti singurul de pe acest forum care a rezolvat problema.....Noi, ceilalti, nu am reusit...
     
    OLARIU SORIN apreciază asta.
  16. Toader Alin 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2017
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    Audi a6 2.0TDI ultra 2015
    Salut,
    La masina din profil imi curge antigel. M-am dus la cineva si mi-a spus ca e arsa chiuloasa care o sa coste reparatia in jur de 2.000 lei. Pot fi si alte cauze ?
     
    Znstefan apreciază asta.
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Curge sau dispare ?
     
  18. Toader Alin 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2017
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    Audi a6 2.0TDI ultra 2015
    Curge pe la supapa de la buson , e o presiune foarte mare in vas si in furtunele de circulare a apei...
     
  19. Oliver24 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Apr 2012
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A6 2.0 TDI 177 CP- CGCL-
    @MarianMaxx mersi, am găsit până la urmă un antigel cu configurația G13, după codul dat de carte.

    @dentimarius mersi de răspuns. Totuși, ceea ce este ciudat este că nu la toți se comportă la fel motorul. Spre exemplu, am văzut că la unii la 0 grade în oraș nici după zece kilometrii nu atinge 4 liniuțe la alții din contră. Eu am observat acest fenomen iarna trecută după ce am cumpărat mașina. La o temperatură între -5 și -10 grade la mers constant pe DN60 cu o viteză sub 100km/h nu atingea 4 liniuțe niciodată, abia când reușeam să intru pe autostradă și urcam viteza la 120 km/h reușeam să ajung la 90 de grade.

    Am în schimb o altă întrebare pentru voi. Oare pompele de apă electrice (cele care pică destul de des la acest tip de motor) nu influențează în sens negativ temperatura motorului? Mi s-a întâmplat să îmi pice recent această pompă și pe friguri de 2-3 grade cu plus am atins ușor temperatura optimă. Ar fi fost interesant să vedem cum se comportă pe friguri mai mari dar la cât este de sensibilă mașina nu am riscat și am schimbat-o. Acuma nu aș ști să răspund dacă motorul s-a comportat mai bine cu cea stricată sau nu în ceea ce privește încălzirea, dar mi-a trecut prin cap și m-am gândit să vă întreb.

    Totuși nu înțeleg de ce se încăpățânează cei de la Audi să susțină că nu este nici un fel de problemă cu încălzirea motorului. Nu cred că ar fi trebuit să reproiecteze tot motorul pentru asta.... nu era suficient să proiecteze un alt tip de termostat care să deschidă mai greu? Sau de ex. să recomande utilizarea unui antigel cu o altă configurație?
     
  20. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Termostatele au rolul de a inchide circuitul fluidului de racire prin radiatorul de racire, ele deschizand doar pentru pierderea surplusului de caldura. Ok...asta stie toata lumea....la mine cel putin problema este ca radiatorul se incalzeste destul de bine si pana sa ajunga fluidul la temperatura de 90 grade. Asta inseamna ca unul din termostate e blocat pe deschis. Schimbat termostatele cu altele pe original, problema fix la fel. Un prieten cu A4 fix aceeasi problema. Inca un prieten cu A6 la fel ca al meu, la fel ...aceeasi problema. Generalizand, si cu colegii de aici ajung la concluzia ca problema de fapt este in proiectarea sistemului de racire, si anume ca din proiectare a fost gandit asa fel incat o cantitate destul de mare de fluid sa circule prin radiator indiferent de temperatura, termostatul avand doar rolul de a creste volumul de lichid circulat prin radiator. Explicatia e sustinuta si de incalzirea mult mai rapida prin acoperirea radiatorului cu un carton.

    Oliver....din experienta iti spun...mersul in orase nu este la fel nici macar in 2 orase. Personal, am crezut ca am o problema cu consumul......in Piatra Neamt, in 4-5 km termini de strabatut orasul......cu un consum in vremea asta de 13-14(motorul nu intrece de 50 grade cand deja ajung la destinatie, treceri de pietoni si semafoare din 300 in 300 metri si nu exagerez credeti-ma). In Bucurestiscot consum in jur de 10, poate chiar putin sub.....de ce? Pentur ca drumurile sunt mai lungi, motorul ajunge in 90 grade, sunt sectoare unde se merge cu 70-80 km/h...toate astea scad consumul. Oarecum suna aberant, dar experienta mea proprie sustine acest fapt.....In Bucuresti am consum mai mic decat in Piatra Neamt.....cam invers decat ar parea logic sa fie.Vad ca ai schimbat o pompa de apa....schimba ceva cu ceva incalzirea motorului ? :)

    Atentie si cu cartonul la radiator...EU mi-am activat Laptimer si imi arata temperatura la ulei, in baie. Pe bord afiseaza a patra liniuta la temperatura incepand cu 82 grade la ulei, si sta pe 4 liniute chiar si la 115 grade. Nu va bazati ca 4 liniute inseamna 90 grade. Riscati sa prajiti multe la motor. Cand am de facut drumuri lungi pun cartonul pana se incalzeste motorul, apoi las o treime din radiator descoperit si urmaresc temperatura. Din discutii am inteles ca 100-108 grade e normal sa fie la drumurile lungi......dar 115 grade oare mai este safe ?
     
    Oliver24 apreciază asta.

Distribuie pagina asta