Poate cineva sa ma ajute daca s-a confruntat cu aceasta problema....si anume:masina scoate gaze de carter si totodata si putin ulei (cel putin cand era in relantiu ) si il introduce pe intercooler.Totodata am observat si putina depunere de apa pe furtunul de evacuare a gazelor de carter.Am fost cu ea la 2 mecanici care sau contrazis: unul spunea ca e turbina (si anume bucsele duse) iar celalat spunea ca e uzat motorul si trebuie reconditionat(segmentat,garnitura de chiuloasa etc.) Astept parerile cunoscatorilor........mersi
Din cate am inteles motorul,1,9 PD scoate mai multe gaze carter decat altele.Nu cred sa fie o problema,in afara faptului cand ai probleme cu turbina,atunci scapa uleiul pe la ax si il baga pe admisie.Eu am schimbat turbina din cauza ca o luase tare pe ulei si il arunca deja pe esapament.Daca este mult ulei pe traseul turbo intercooler atunci intr-adevar pot fi probleme cu turbina.
Am schimbat uleiul si tot asa se manifesta.....poate cineva sa-mi spuna daca pe la capacul culbutorilor are voie sa scoata ulei pe acolo? Si daca da, ce se poate face?.....capacul sa fie defect?
In mod normal nu trebuie sa piarda ulei pe nicaieri, daca pierzi mult se poate schimba garnitura de sub capac sau se da cu gasket pe garnitura veche! In alta ordine de idei, dupa un anumit nr de km se uzeaza si turbina si segmentii motorului. Daca masina ta are multi km se poate sa fie amandoua problemele. Daca scoate fum albastru mult, consuma ulei si nu mai trage cum trebuie e dusa turbina! Pentru a determina uzura segmentilor sefoloseste un compresometru care masoara compresia pe fiecare cilindru in parte si in functie de valorile date afli daca trebuie segmentat sau nu. Daca scoate doar gaze si nu consuma ulei mult mai merge (max 1 litru la un schimb)
Referitor la capacul culbutorilor......m-am mai documentat de pe alte forumuri si am gasit ceva in legatura cu asta si rog pe cineva care s-a intalnit cu asa ceva sa posteze aici, si anume ca in capacul culbutorilor in zona de evacuare a gazelor se afla o supapa unisens care are o garnitura care cu timpul se uzeaza,prostia e ca capacul e turnat sau capsat si nu poti inlocui aceea supapa daca exista.Oare schimbul capacului ar fi solutia?
Salut, pt masina din semnatura, ma confrunt cu aceeasi problema si sunt acum in plin brain storming -sa schimb/reconditionez turbina si sa segmentez motorul? Am facut un test simplu pentru a vedea de unde ajunge uleiul in admisie: 1.redirijand evacuarea gazelor de carter spre exterior printr-un furtun de 2m lungime (la capatul furtunului am pus o sticla de plastic pentru a strange eventualul ulei acolo); 2.curatand tot traseul de admisie aer pentru a vedea ce da turbina in intercooler... Raspunsul a fost cel "asteptat": turbo si recirculare gaze carter dau aprox aceeasi cantitate de ulei... am facut testul timp de o zi, cam 300 Km, turand putin mai mult motorul decat de obicei - am strans cam 50ml de ulei. Turbina este reconditionata de 1an (40000 Km)... La testul de compresie: 21 22,5 24,5 23 bari/cil La iesirea din fabrica: 25, iar limita de uzura sub care se recomanda segmentare: 19bari. Nu stiu, pt moment, ce sa fac... masina merge perfect, doar dimineata scoate fum albastrui la pornire timp de max 5 secunde(sigur datorita uleiului adus de admisie, "scurs" pe timpul stationarii). Am desfacut si capacul carterului, dar nu am gasit decat un sistem foarte slabut de decantare a uleiului in aceasta carcasa, sub nici o forma vreun filtru epurator... rusine audi... cei de la opel, de ex, au un pahar decantor din care uleiul strans se recircula inapoi in carter... Daca aveti idei, alte pareri...
Incearca si schimba uleiul. Uleiul de proasta calitate poate cauza aceste disfunctiuni. Exacat am procedat si eu cu furtun scos de le evacuarea gazelor de careter dar dupa ce am schimbat uleiul si nu am mai avut nici o problema.La mine sa rezolvat problema prin simplul fapt ca am schimbat uleiul si filtrul de ulei.
da, problema e ca deja am schimbat uleiul... si chiar exagerez putin cand e vorba de schimb de ulei+filtre... fac asta la max 8000km
poate gresesc ca postez aici , care ma poate ajuta , cum se da intercoolerul jos la un Audi A4 B6 ? mersi .
Buna , Am dus si eu masina ieri la mecanic pentru o verificare inainte de RAR , sa ii faca schimbu de ulei si filtre etc . Si mi-a gasit radiatoru intercooler putin fisurat a zis ca pot merge la RAR asa , dar oricum vreau sa-l schimb in cel mai scurt timp posibil ... ce imi recomandati ? unul nou original am gasit la 160 euro ...dar vad ca sunt pe piata la 350-390 ron sunt ok alea ? . Multumesc anticipat .
Pentru AWX AVF AVB BKE codul intercoolerului este 8E0 145 805 S. OE se fabrica de Modine, nu vei gasi pe aftermarket acest brand. Te sfatuiesc sa cumperi unul Hella.
Intercooler-ul se da jos numai dacă dai bara din fata la o parte , sau merge și pe la roata stânga față, dând jos apărătoarea de plastic de deasupra rotii ?