1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Intercooler - racitorul cu aer al turbinei - la A4 B6 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de CLASS, 13 Mar 2011.

  1. CLASS

    CLASS 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Dec 2007
    Locație:
    Luduș
    Masina:
    A6 C7 4G LCGLCF1 2014
    Poate cineva sa ma ajute daca s-a confruntat cu aceasta problema....si anume:masina scoate gaze de carter si totodata si putin ulei (cel putin cand era in relantiu ) si il introduce pe intercooler.Totodata am observat si putina depunere de apa pe furtunul de evacuare a gazelor de carter.Am fost cu ea la 2 mecanici care sau contrazis: unul spunea ca e turbina (si anume bucsele duse) iar celalat spunea ca e uzat motorul si trebuie reconditionat(segmentat,garnitura de chiuloasa etc.)
    Astept parerile cunoscatorilor........mersi
     
  2. gabex

    gabex 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    audi a4 1.9TDI 2003 AVB
    Din cate am inteles motorul,1,9 PD scoate mai multe gaze carter decat altele.Nu cred sa fie o problema,in afara faptului cand ai probleme cu turbina,atunci scapa uleiul pe la ax si il baga pe admisie.Eu am schimbat turbina din cauza ca o luase tare pe ulei si il arunca deja pe esapament.Daca este mult ulei pe traseul turbo intercooler atunci intr-adevar pot fi probleme cu turbina.
     
  3. CLASS

    CLASS 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Dec 2007
    Locație:
    Luduș
    Masina:
    A6 C7 4G LCGLCF1 2014
    Am schimbat uleiul si tot asa se manifesta.....poate cineva sa-mi spuna daca pe la capacul culbutorilor are voie sa scoata ulei pe acolo? Si daca da, ce se poate face?.....capacul sa fie defect?
     
  4. Iulian72

    Iulian72 Silver Member

    Înscris:
    14 Iun 2008
    Locație:
    Campulung
    Masina:
    A4 B8 2.0 TDI 2011, Audi A4 TDI-PD 2002 131 CP, Suzuki Swift 2017 1.0, 112 cp
    In mod normal nu trebuie sa piarda ulei pe nicaieri, daca pierzi mult se poate schimba garnitura de sub capac sau se da cu gasket pe garnitura veche! In alta ordine de idei, dupa un anumit nr de km se uzeaza si turbina si segmentii motorului. Daca masina ta are multi km se poate sa fie amandoua problemele. Daca scoate fum albastru mult, consuma ulei si nu mai trage cum trebuie e dusa turbina! Pentru a determina uzura segmentilor sefoloseste un compresometru care masoara compresia pe fiecare cilindru in parte si in functie de valorile date afli daca trebuie segmentat sau nu. Daca scoate doar gaze si nu consuma ulei mult mai merge (max 1 litru la un schimb)
     
  5. CLASS

    CLASS 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Dec 2007
    Locație:
    Luduș
    Masina:
    A6 C7 4G LCGLCF1 2014
    Referitor la capacul culbutorilor......m-am mai documentat de pe alte forumuri si am gasit ceva in legatura cu asta si rog pe cineva care s-a intalnit cu asa ceva sa posteze aici, si anume ca in capacul culbutorilor in zona de evacuare a gazelor se afla o supapa unisens care are o garnitura care cu timpul se uzeaza,prostia e ca capacul e turnat sau capsat si nu poti inlocui aceea supapa daca exista.Oare schimbul capacului ar fi solutia?
     
  6. iondonel

    iondonel 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Aug 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A4 Avant 1.9tdi 131Cp
    Salut, pt masina din semnatura, ma confrunt cu aceeasi problema si sunt acum in plin brain storming -sa schimb/reconditionez turbina si sa segmentez motorul?
    Am facut un test simplu pentru a vedea de unde ajunge uleiul in admisie:
    1.redirijand evacuarea gazelor de carter spre exterior printr-un furtun de 2m lungime (la capatul furtunului am pus o sticla de plastic pentru a strange eventualul ulei acolo);
    2.curatand tot traseul de admisie aer pentru a vedea ce da turbina in intercooler...
    Raspunsul a fost cel "asteptat": turbo si recirculare gaze carter dau aprox aceeasi cantitate de ulei... am facut testul timp de o zi, cam 300 Km, turand putin mai mult motorul decat de obicei - am strans cam 50ml de ulei.

    Turbina este reconditionata de 1an (40000 Km)...

    La testul de compresie:
    21 22,5 24,5 23 bari/cil
    La iesirea din fabrica: 25, iar limita de uzura sub care se recomanda segmentare: 19bari.

    Nu stiu, pt moment, ce sa fac... masina merge perfect, doar dimineata scoate fum albastrui la pornire timp de max 5 secunde(sigur datorita uleiului adus de admisie, "scurs" pe timpul stationarii).

    Am desfacut si capacul carterului, dar nu am gasit decat un sistem foarte slabut de decantare a uleiului in aceasta carcasa, sub nici o forma vreun filtru epurator... rusine audi... cei de la opel, de ex, au un pahar decantor din care uleiul strans se recircula inapoi in carter...

    Daca aveti idei, alte pareri...
     
    Ultima editare: 20 Mai 2011
  7. CLASS

    CLASS 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Dec 2007
    Locație:
    Luduș
    Masina:
    A6 C7 4G LCGLCF1 2014
    Incearca si schimba uleiul. Uleiul de proasta calitate poate cauza aceste disfunctiuni. Exacat am procedat si eu cu furtun scos de le evacuarea gazelor de careter dar dupa ce am schimbat uleiul si nu am mai avut nici o problema.La mine sa rezolvat problema prin simplul fapt ca am schimbat uleiul si filtrul de ulei.
     
  8. iondonel

    iondonel 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Aug 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A4 Avant 1.9tdi 131Cp
    da, problema e ca deja am schimbat uleiul... si chiar exagerez putin cand e vorba de schimb de ulei+filtre... fac asta la max 8000km
     
  9. CLASS

    CLASS 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Dec 2007
    Locație:
    Luduș
    Masina:
    A6 C7 4G LCGLCF1 2014
    Da, si eu am facut 2500 km cu uleiul pe care l-am schimbat.
     
  10. andrei_sebi18

    andrei_sebi18 3rd Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2013
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    a4 b7 2.0 tdi bpw
    Daca mergi cu furtunu de la carter scos din admisie nu se intampla nimic?
     
  11. utzaetoro 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Mar 2016
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A4 B6 1.9 TDI SLINE
    poate gresesc ca postez aici , care ma poate ajuta , cum se da intercoolerul jos la un Audi A4 B6 ? mersi .
     
  12. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Elevator, bara fata jos, desfaci furtunele de presiune care intra/ies din intercooler si cam asta e.
     
    utzaetoro apreciază asta.
  13. ZBINTU ALIN

    ZBINTU ALIN 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Sep 2016
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi-A 4-B6-AWX-1.9 TDI -131 CP- 2002
    Buna ,

    Am dus si eu masina ieri la mecanic pentru o verificare inainte de RAR , sa ii faca schimbu de ulei si filtre etc . Si mi-a gasit radiatoru intercooler putin fisurat a zis ca pot merge la RAR asa , dar oricum vreau sa-l schimb in cel mai scurt timp posibil ... ce imi recomandati ? unul nou original am gasit la 160 euro ...dar vad ca sunt pe piata la 350-390 ron sunt ok alea ? . Multumesc anticipat .
     
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pentru AWX AVF AVB BKE codul intercoolerului este 8E0 145 805 S.
    OE se fabrica de Modine, nu vei gasi pe aftermarket acest brand. Te sfatuiesc sa cumperi unul Hella.
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Sep 2016
  15. ZBINTU ALIN

    ZBINTU ALIN 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Sep 2016
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi-A 4-B6-AWX-1.9 TDI -131 CP- 2002
    audi66 Multumesc de sfat . Te salut .
     
  16. Popescu Ionut 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Mai 2017
    Locație:
    CRAIOVA
    Masina:
    Audi A4B6 1.9 Tdi 2002
    Intercooler-ul se da jos numai dacă dai bara din fata la o parte , sau merge și pe la roata stânga față, dând jos apărătoarea de plastic de deasupra rotii ?
     
    Andreii97 apreciază asta.

Distribuie pagina asta