1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Lumini de Zi - DRL (Daytime Running Light) la A3 8P

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de Cheloo, 14 Sep 2008.

  1. Cheloo

    Cheloo 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Sep 2008
    Locație:
    Brasov/Parma
    Masina:
    Audi S3 2.0 TFSI 265 CV
    DRL (Daytime Running Lights) cu Leduri la A3 8P

    In primul rand salutari la toata lumea!
    Sper sa nu se fi vorbit deja de asa ceva si sa postez o copie... Am vazut acu vreo doua zile prin oras (noaptea) un S3 2.0 TFSI 265CV (8P) cu niste lumini foarte dragute... La ce ma refer:
    La mine seara cand aprind xenon-ul langa el am o lumina galbena... Ei bine tipul asta avea un bec facut din mai multe leduri (un bec rotund cu 5 leduri in cerc si unu in mijloc). Ce mi-a placut cel mai mult e ca avea aceeasi culoare ca si xenon-ul... Stie cineva despre ce e vorba sau e vreun inscris pe forum care le-a montat?
    Ahh nu cred ca am specificat despre care lumini vorbesc din faruri...Ma refer la becurile care se aprind daca lasi ca si comanda Auto la faruri (deci alea pe timpul zilei...noaptea se aprinde automat xenon-ul)... Deci nu alea de pozitie (pe alea le-am schimbat deja)
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Sep 2012
  2. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    uite aici
    cred ca e vorba de becurile astea
    era parca cineva care vindea aici insa nu gasesc anuntul
     
  3. Cheloo

    Cheloo 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Sep 2008
    Locație:
    Brasov/Parma
    Masina:
    Audi S3 2.0 TFSI 265 CV
    stefan Exact despre becul ala vorbeam (ala central incercuit cu verde)... Am facut rost de BlueVision pentru luminile de pozitie si acuma as vrea sa pun alea pe leduri (ala de sus din poza incercuit cu galben)
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Sep 2012
  4. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Cel incercuit cu galben este cel de pozitie si da se poate schimba. Urmeaza sa il schimb cu cel de care iti spuneam mai sus ca are 25 de leduri si arata super frumos. Cel incercuit cu verde este DRL-ul si da se poate schimba si el fara probleme
     
    Ultima editare: 23 Dec 2009
  5. Cheloo

    Cheloo 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Sep 2008
    Locație:
    Brasov/Parma
    Masina:
    Audi S3 2.0 TFSI 265 CV
    Pozitiile le-am schimbat in seara asta...Sincer nu sunt prea multumit ca au o lumina totusi alb/galbuie...as fi vrut ceva mai pe albastru vazand ca se aprind cu xenonurile cand pun pe Auto din cauza DRL-ului... Vad poate le pun pe led si pozitiile.
    Am gasit alea pe leduri (sunt si de 24 si de 36) pe ebay la 20 de euro perechea (pun o poza ptr interesati).
    Problema cu ledurile e ca consuma mai putin decat becurile normale si din cate am inteles cand le montezi, daca masina e dotata de senzori ptr becuri arse (din pacate a mea da... de parca unu nu isi da seama cand i se ard becurile...in fine) nu trimite curent deci nu merge ptr-k consuma mai putin si el o vede arsa... solutia ar fi sa pui o rezistenta de 6 ohmi 25 de watt pe cablul de alimentare... Continui sa mai citesc intre timp eventuale solutii... Daca aflu ceva nou postez!
     
  6. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Pai cel de care ziceam eu seamana cu cel din pzoa ta dar are 25 de leduri. ;)
    Inca nu a sosit coletul sa atasez poze cu el
     
  7. V8TDI

    V8TDI Gold Member

    Înscris:
    21 Noi 2007
    Locație:
    la casa
    Masina:
    Q7 4.2 TDI. De la Abt.
    Cel incercuit cu verde este lumina de zi (DRL) care se stinge cand se aprinde xenonul. La modelul asta de far faza lunga e pe acelasi bec cu faza scurta (bi-xenon).
     
    Ultima editare de un moderator: 23 Dec 2009
  8. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Sorry me nu am stiut. Nu eram asa de sigur...
    Multam de corectura ;)
    Am vazut la multi schimbate acele becuri galbene DRL cu unele albe.
    P.S. stiu si eu ce inseamna bi-xenon dar uite un exemplu cu bec h7 care se aprinde odata cu trecerea pe faza lunga cu toate ca este bixenon (si mai sunt foarte multe masini ce folosesc aceasta tehnica)
     
    Ultima editare: 17 Sep 2008
  9. V8TDI

    V8TDI Gold Member

    Înscris:
    21 Noi 2007
    Locație:
    la casa
    Masina:
    Q7 4.2 TDI. De la Abt.
    La un A6 din 2003 am avut si eu tot asa: faza scurta pe xenon, faza lunga pe xenon+halogen pe farul interior. La modelele actuale s-a renuntat la "ajutarea" cu halogen la faza lunga (probabil prin folosirea xenoanelor de 55W in locul celor de 35), aceste faruri fiind folosite pentru lumina de zi.
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Sep 2012
  10. Cheloo

    Cheloo 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Sep 2008
    Locație:
    Brasov/Parma
    Masina:
    Audi S3 2.0 TFSI 265 CV
    Sincer nu pot sa ma plang in ceea ce priveste vizibilitatea pe timp de noapte referitor la faza lunga... Vazand ca nu am masina de mult timp trebuie sa specific ca binenteles nici nu am folosit-o mult... Oricum ptr mine e o schimbare pozitiva vazand ca am trecut de la lumanarile care le aveam pe A4 (era din '97..deci sticla nu era complet transparenta) la xenon...

    Intorcandu-ne la diurnele pe led (nu pozitii) am tot cautat pe net si peste tot vad useri care vorbesc de rezistenta asta care trebuie montata neaparat pentru motivele care le-am precizat mai sus... Vroiam sa te intreb (cata) daca alea care le-ai comandat tu sunt cu rezistente integrate sau ai de gand sa le montezi dupa...Sau nu trebuie deloc puse rezistente sau nu stiai ca trebuie puse deci nu le-ai luat (te rog sa nu intepretezi gresit ultimele cuvinte...nu sunt jignitoare!)
    Deoarece dum am spus peste tot dau de rahaturile astea de rezistente care sincer imi cam complica existentza... Daca le montezi in interiorul farului exista riscul (vazand ca ele se incing de-a binelea) sa faca contact cu celelalte fire si sa le topeasca... Solutia propusa din cate am citit este sa gauresti capacul de plastic care inchide farul pe dinafara si sa le scoti la aer...
    Sper sa nu fie unica...nu ma prea incanta chestia...
    Oricum am gasit pe ebay in germania niste leduri care au deja rezistentele integrate... Costa putin mai mult da te scuteste de lipit. Totusi nu reusec sa inteleg unde se aseaza rezistentele in urma instalarii (daca inafara farului sau inauntru...si daca e inauntru sunt destul de bine izolate sa nu topeasca celelalte cabluri? Bine ar fi sa stiu germana poate explica...) Postez siteul :
    http://cgi.ebay.de/LED-Tagfahrlicht...72686QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742.m153.l1262

    Tu cum rezolvi problema? Ledurile o sa mearga o perioada (1 minut, 5 minute, cateva ore sau cateva zile) Dar pana la urma senzorul ala (sigur il ai si tu pe masina) o sa strice jocul si atunci incep problemele...
     
  11. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Era pe aici o discutia in legatura cu aceste DRL-uri. Nu l-am mai vazut de mult pe forum pe flo2203 care a facut modificarea la A6-le lui modelul nou.
    Nu e mare problema daca le dai gaura,dar mie nu imi plac astfel de inginerii si prefer sa las originalele. Acelea de care vorbesc eu sunt facute special sa consume curentul tocmai sa nu dea acea eroare in bord (precis au o rezistenta integrata in soclu). Nu stiu de ce dureaza atat de mult trasportul dar am sunat si marfa e blocata in port (vine din China) din nu stiu ce motive.
    Eu nu am Bixenon si ma refer la acele pozitii din coltul farului galbene cum le ai si tu;)
    In ultima vreme toate parca ies prost:3sadwalk:
     
  12. Cheloo

    Cheloo 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Sep 2008
    Locație:
    Brasov/Parma
    Masina:
    Audi S3 2.0 TFSI 265 CV
    La mine sunt bixenon si pozitiile am pus deja Phillips BlueVision (care nu sunt albastre ca xenonurile dar totusi dau o lumina mai alba) Chiar daca nu sunt pe leduri pozitiile ma deranjeaza mai putin acuma (nu se vede contrastul de culoare fatza de xenon ca la inceput cand diferentza era galben/albastru acuma e alb/albastru) deci oricum ochiul cade spre albastru :)
    Nici eu nu as vrea sa gauresc capacele... Oricum daca nu gasesc nici o solutie in scurt timp caut niste capace pe net...le dau jos pe astea originale...Le gauresc pe alea si fac smecheria si dak nu-mi place ce iese ma intorc la becurile pe filament (eventual montez dinalea efect xenon)... Le-as pune de pe acuma...Dar am vazut la tipul ala diurnele pe led si de atunci am ramas cu sechele :nyah: Prea faine ihihih Faza e ca l-am intrebat si el le-a montat direct fara rezistente...Deci cat timp am postat noi pe aici poate i s-a aprins deja cdb-ul ihihih si a trecut si el la becurile vechi...

    Oricum cand termini treaba sa postezi te rog niste poze cu tot ca sunt curios cum a ieShit!!
     
  13. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Dap am sa pun pozele cu respectivul bec.
    Si eu acum am tot Phillips BlueVision dar tot nu se potrivesc cu xenonul cu toate ca lumina asa cum ai spus si tu este o idee mai alba decat cea a becurilor originale.
    Astept astept si iar astept.
    Ca si cu stopurile pe led :(
     
  14. Cheloo

    Cheloo 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Sep 2008
    Locație:
    Brasov/Parma
    Masina:
    Audi S3 2.0 TFSI 265 CV
    A ajuns pachetul? Eram curios de niste poze... Eu m-am informat si pana la urma am renuntat (am intrebat la o firma care monteaza becurile si mi-au zis ca ma costa la vreo 20 de euro...cu ledurile mele)...
    In ce consta: Monteaza ledurile, pe firul de la led baga rezistenza dar nu in interiorul farului ci inafara pe o baza de ceramica (care e lipita de plasticul ce inchide farul spre motor)... Nu e cine stie ce da trebuie gaurit capacul respectiv si de indata ce l-ai gaurit tre sa faci izolatie buna sa nu patrunda aer/umiditate... Deci pana la urma ma las pagubas...
    Am gasit niste becuri dragute de la PIAA (e marca cea mai tare in domeniu din cate am citit)... Mai astept putin si dau comanda (becurile sunt normale si ajung la 4000 K...deci se apropie de xenon ca si culoare)..Singurul defect e ca au "bulbul", adica sticla, de culoare albastra...Deci cand sunt stinse se vede un albastru lejer in interiorul farului... Dar totusi prefer decat sa gauresc si sa stau cu frica ca nu tine izolatia...
     
  15. redguy 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Mar 2008
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi A3 1,9 TDI (2006)
    Nu am neaparat o problemă de funcționare cu el ci e mai mult o chestiune de cum funcționează din fabrică: Farurile se aprind doar în condiții de iluminare redusă, însă, când am cumpărat mașina, am presupus că altfel se aprind măcar pozițiile. Nu a fost cazul, evident, și m-am trezit cu o amendă fiind pe șoseaua națională. Acum vin și vă întreb: Există vreo posibilitate se se modifice acest comportament în computerul de bord sau prin altă metodă?

    Aș vrea să se aprindă măcar pozițiile când pornesc contactul și să treacă la faza scurtă când se face întuneric... Altfel, acest "feature" e cam inutil și mă face să-mi pierd reflexul de a porni manual lumina când plec de pe loc.
     
  16. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Din cate stiu eu nu.Ai posibilitatea sa aprinzi ce vrei tu(pozitii,faza scuta...etc) si manual,invartind comutatorul pe pozitia necesara.Senzorul de lumina se ocupa exclusiv de faza scurta. Ce vrei tu se numeste DRL si se aprind la pornire, daca ai comutatorul pe pozitia 1 (comutatorul lor de oprire, nu cel de faruri). Insa la noi si cu DRL-ul aprins risti sa iei amenda, pentru ca deh....capacitatile unora sunt limitate.
     
  17. john7

    john7 Bronze Member

    Înscris:
    8 Ian 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 B7 1.9TDI BKE
    poti face ca faza scurta sa functioneze ca si DRL cu activare la punerea contactului, si mai poti face ca aceasta faza scurta sa aiba un dimming pe timp de zi (adica ca becurile halogen sa nu se aprinda la intensitate maxima)
    toate astea, cu ajutorul unei interfete vag-com si a cuiva care stie sa faca acest lucru:)
    aceste setari se fac prin modificarea bitilor din modulul "central electronics"
    o alta varianta ar fi sa modifici in acelasi modul, sensibilitatea senzorului de lumina acest lucru fiind util mai mult in oras, cand circuli oricum cu farurile oprite
    nu vad la ce ti-ar folosi doar pozitia in afara localitatilor, oricum iei amenda, iti sunt necesare si farurile...
     
  18. meghitz

    meghitz 6th Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    VW Passat Variant 2.0TDI 170cp DSG 2008 + AUDI A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
    chiar daca faci sa functioneze pozitia pe "automat" ziua, iti va fi inutil... amenda tot vei lua.
    intreb si eu ca si colegii de mai sus... DRL nu ai? aia e lumina de zi si ar trebui sa fie suficinta pt astfel de situatii.

    iar pe de alta parte daca zici ca farurile automate iti sunt inutile
     
  19. redguy 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Mar 2008
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi A3 1,9 TDI (2006)
    O să încerc din nou:

    - Pe poziția "Auto", farurile se aprind doar noaptea sau, mă rog, spre seară. Nu știu cum sunteți voi, însă eu pornesc farurile tot timpul, la plecare.
    - Din comoditate, aș vrea să nu fie nevoie să mă ating vreodată de acel comutator, decât când e nevoie de luminile pentru ceață. Volvo-ul unui prieten pare să facă acest lucru din fabrică.

    Ce trebuie să fac pentru asta? Am senzația că john7 are dreptate
     
  20. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    O simpla codare asa cum a mentionat colegul John mai sus, cu vag-com ul in ''Central Electrics ''
    Mai exact trebuie sa bifezi una din cele doua North American style DRLs sau Scandanavian style DRLs
    Orice coleg cu o astfel de interfata te poate ajuta.
    Astfel vei avea farurile in permanenta aprinse avand comutatorul pe pozitia 0 de fiecare data cand pui contactul.
     

Distribuie pagina asta