1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Montare Quattro la A4 B7 - se merita ?

Discuție în 'Audi A4 B7 (2005 – 2008)' creată de bisisica, 7 Feb 2010.

  1. bisisica 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Aug 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi a4 2007
    ma gandeam intr-o zi cu parere de rau ca nu am optat pt un audi a4 quattro. am un a4 b7 1.9 tdi si ma gandeam care ar fi diferentele intre un model quattro si non quattro si daca e posibil sa fac aceste modificari cu piese OEM( fara sa tai si sa sudez ceva)...si desigur daca stie cineva si cat ar ajunge asemenea.....distractie/nebunie:)
     
  2. keo75

    keo75 3rd Gear Member

    Înscris:
    6 Iul 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    audi a4b5 quattro 1.8 125cp ADR 1997
    salut

    mai bine o vinzi si cumperi alta:)
    la cate sunt de schimbat,nu cred ca se merita.ar fi de schimbat:cutie de viteze,planetare fata,toata suspensia spate,rezervorul,probabil ceva cablaje electrice,si de adaugat cardanul central,grupul spate,planetare spate,etc...si nu cred ca cineva s-ar baga la o astfel de lucrare.e prea costisitoare.daca aveai un model vechi,adica de la b4 in jos,probabil ca era mai usor.
     
    Ultima editare: 7 Feb 2010
  3. bisisica 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Aug 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi a4 2007
    imi dau seama ca intrebarea mea e mai speciala:)....eram mai mult curios decat dornic sa pun in aplicare ideea
     
  4. Dracku

    Dracku Bronze Member

    Înscris:
    21 Oct 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Fosta mea, Audi A4 2,5TDI V6 Quattro 2001,180CP
    Cam 5-6000E.
     
  5. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    Dimpotriva, de la b4 in jos sunt de facut modificari majore si la caroserie.
    La un A4 din 2007(adica b7), red ca s-au mai simplificat lucrurile, iar ca piese cred ca s-ar gasi una avariata pentru dezmembrat si ar fi mai ieftin decat cu toate piesele cumparate separat.
     
    Bradu Cristi apreciază asta.
  6. Denys_ZRX

    Denys_ZRX 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Oct 2009
    Locație:
    Valcea
    Masina:
    Audi A4 1.8t 2003
    bisisica eu mi-am pus quattro pe un audi a4, nu necesita nici o modificare la caroserie, eu am toate piesele pt 1.9tdi daca vrei sa iti montezi te costa 700euro + manopera cam 7-800lei
     
  7. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Te-au costat numai 700euro cutia de viteze,cardanul,planetarele,rezervorul,puntea spatea,ambreiajul,volanta,electromotorul?(ultimele 3 sa zic ca nu ai nevoie de ele,depinde de ce ambreiaj/volanta are,sa fie de 240mm).
     
  8. dny10

    dny10 5th Gear Member

    Înscris:
    12 Dec 2012
    Locație:
    dej
    Masina:
    audi a4 b6 131hp 2001 AWX
    denys_ZRX pe ce model de a4 ai facut tu transformarea???si imi lasi un id de mess te rog sau un nr de telefon ca sunt intersant safac si eu aces lucru pe b6 ...
     
  9. RIDDICK

    RIDDICK 5th Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2013
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    Audi A4, 2.0 TDI, 140 CP - 2006, Cod: BPW, PDF - OFF.
    A facut cineva aceasta modificare pe un B7, ... se merita ?
     
    Ultima editare de un moderator: 11 Ian 2017
  10. audibv Bronze Member

    Înscris:
    31 Mai 2013
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A4 B7 2.0 Tfsi Quattro BPG & A3 8V 1.6 Tdi CRKB
  11. audia38l 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2011
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A2, 1.4 Tdi, 2001
    Buna ziua,
    De ceva timp as vrea sa fac o conversie a transmisiei masinii (2.0 tdi bpw 103 kw din 2006) in transmisie Quattro. Din cate am citit as avea nevoie de o cutie de viteza, cardan, punte spate completa (grup inclus), rezervor si plasticuri. In plus am vazut ca se fac doua suduri pentru sustinerea cardanului undeva pe la mijlocul masinii. A facut cineva aceasta conversie ? Mai e nevoie si de altceva ? Ar trebui cumva inlocuit si esapamentul ? Al meu e cu o singura teava , nu cu doua. In cazul in care trebuie inlocuit, la bara spate se poate inlocui doar fusta sau trebuie cumparata cu totul ?

    Multumesc
     
  12. Cornel gligor 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2016
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A4 b7, 2006, 2.0 TDI BPW, 140hp
    Eu zic sa dai mașina asta și sa iei una quattro. Prea multă bătaie de cap
     
    george_gopo și coco_catalin apreciază asta.
  13. audibv Bronze Member

    Înscris:
    31 Mai 2013
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A4 B7 2.0 Tfsi Quattro BPG & A3 8V 1.6 Tdi CRKB
    La bara spate se poate inlocui doar fusta
     
  14. bugscata

    bugscata 5th Gear Member

    Înscris:
    5 Noi 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Ex: A4 B7, 2.0 TDI BPW, 2007
    Inca o data, vreau sa ii multumesc userului @arazvan2002 (Razvan) pentru indrumari, majoritatea lucrurilor le stiu de la el.

    Retrofit Quattro partea I


    Sistemul Quattro de pe B6/B7 este in mare parte mecanic deci pentru a-l face functional nu aveti nevoie de codari. Totusi, pentru un sistem complet aveti nevoie de VCDS (codare senzor nivel motorina si modul ABS Quattro).

    Costul total: 8000 RON, dar poate varia .
    Timp: 5 saptamani lucrat dupa program.
    Trebuie neaparat sa aveti instalat ElsaWin si ETKA, sunt thread-uri pe acest forum pentru cele 2.

    Piese necesare:
    -rezervor, pompa motorina rezervor, senzor nivel motorina de pe partea soferului,conducte motorina (cele care ies din rezervor si duc la racitorul de motorina din fata rotii dreapta spate) Quattro
    -punte spate completa Quattro ( de obicei se vinde impreuna cu diferential si planetare, de care aveti nevoie)
    -cutie viteze (posibil si timonerie), support cutie +tampon (spre spate) Quattro, ulei cutie si diferential.
    -cardan, table prindere cardan pe caroserie
    -evacuare (inclusiv toba primara), cabluri frana de mana , scuturile protectie termica (cele de aluminiu),fusta bara spate evacuare stanga-dreapta Quattro.
    -planetarele din fata nu sunt necesare, raman cele FWD.

    Alte cerinte:
    - un mecanic bun, nu neaparat auto.Pentru retrofit am lucrat la masina eu si tatal meu, el este mecanic de utilaje industriale iar eu sunt inginer telecom.
    -VIN-ul masinii voastre si al masinii de pe care ati luat majoritatea pieselor, il folositi sa comparati piese in ETKA. Mai sunt utile si VIN-uri de la masini quattro gen 3.0 TDI, 2.5 TDI, 1.9 TDI AVF 2004, 2.0 T in caz ca nu gasiti o piesa si va ganditi sa o luati de la alta motorizare.
    Cautati urmatoarele VIN-uri in sectiunea VIN Decoder : WAUZZZ8E56A182957, WAUZZZ8E95A449547,WAUZZZ8EZ1A016081,WAUZZZ8E77A078181.

    Eu am vrut sa merg pe un setup BPW sau BRD dar cred ca exista si posibilitatea folosirii unor cutii de 1.9/2.5/3.0 TDI de exemplu, trebuie sa aveti in vedere ca raportul diferentialului sa fie la fel ca cel al CV ( gasiti informatii legate de rapoarte in ElsaWin).
    Recomandarea mea este sa incercati sa gasiti toate piesele din acelasi loc, eu m-as orienta catre un particular si eventual cineva cunoscut de pe forum.
    Cum imi zicea si @arazvan2002: trebuie sa va imprieteniti cu site-uri ca olx, dez.ro, pieseauto.ro (faceti cerere de piese) cand va pierdeti speranta poate incercati si ebay sau allegro, sunt multe anunturi false sau vechi de ani de zile deci trebuie sa aveti rabdare.

    In cazul meu, am gasit 90% din componente ( totul cu exceptia tobei primare, tamponului cutiei spre spate, pompei /senzorului de motorina, conducte motorina) la userul @bogdan121 de pe forum de la o masina avant 2.0 TDI BRD (piesele de avant se potrivesc pe sedan) an 2007. Mi-a convenit ca era un model mai nou si avand treptele mai lungi m-ar avantaja in cazul unui upgrade de putere– pret 4200 RON + 700 RON transportul .
    Bogdan nu mai avea cardanul cu terminatia T dar am cumparat tousi de la el la un pret bun, unul de automata de pe un B7 cu terminatia P. Fiind convins ca nu va merge am mai cumparat inca un cardan cu terminatia corecta pe care am dat 600 RON. In final cardanul cu terminatie P a fost compatibil.
    IMG_2740.JPG

    Pompa de motorina a fost luata de la un 3.0 TDI Quattro si functioneaza perfect cu motorul meu, conductele de motorina tot de pe 3.0 au fost luate si s-au potrivit perfect. – pret 200 RON
    IMG_2737.JPG
    IMG_2772.JPG

    Putinele piese pe care nu le avea Bogdan, au fost foarte greu de gasit motiv pentru care nu va recomand sa cumparati piese separat. Unele piese pot fi cumparate noi iar altele sunt mult prea scumpe- de exemplu Cardanul costa 6500 RON.

    A trebuit sa curat de rugina cadrul si sa il revopsesc, este destul de solid construit deci nu vad sa afecteze in vreun fel siguranta. Si cadrul meu era ruginit, ce-I drept nu la fel de mult ca acesta de Anglia dar curatat si revopsit ar trebui sa fie OK. Va recomand sa slabiti/strangeti la loc (cel putin) suruburile de pe cadru, daca se rup macar sa aveti usor acces sa le inlocuiti.
    IMG_2766.JPG

    Rezervorul avea depuneri si de la motorina si de la faptul ca a stat fara pompa o perioada, l-am curatat cu degresant si a iesit cat de cat OK, am folosit camera de la telefonul mobil sa vad pe unde mai trebuie curatat.
    IMG_2796.JPG
    IMG_2794.JPG
    Dupa ce strangeti si pregatiti toate piesele, va apucati de treaba, o sa trebuiasca sa faceti toata lucrarea dintr-o lovitura.

    Nu voi da detalii despre cum se desfac componente, o sa mentionez doar unde am avut probleme, elsawin sau youtube sunt surse foarte bune de informare.
     
    Ultima editare: 11 Dec 2017
    Stefi_LCA, dreiutz, danutzu_2001 și alți 7 apreciază asta.
  15. bugscata

    bugscata 5th Gear Member

    Înscris:
    5 Noi 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Ex: A4 B7, 2.0 TDI BPW, 2007
    Retrofit Quattro partea a II-a

    Am inceput cu partea din spate, demontat evacuarea (pana la mijlocul masinii),puntea spate si rezervorul meu.
    Am reusit sa sparg conectorul pompei de motorina ( la FWD aceasta este in portbagaj) asa ca a trebuit sa schimb pinii in alta mufa. Daca rupeti mufe mai bine le schimbati decat sa aveti probleme pe viitor (va zic din experienta).
    IMG_2843.JPG

    Cablajul pentru pompa de motorina poate fi usor re-rutat catre pozitia finala de sub bancheta spate in partea dreapta. Pentru senzorul de motorina de pe partea stanga nu aveti cablaj, va trebuie masa (pe care eu am legat-o de unul din suruburile capacului) si sa trageti celalalt fir in mufa albastra din IC, pinul #11. Este util sa cumparati o mufa IC de la dezmembrari din care sa scoateti un pin pentru ca altfel un fir de reparatie este foarte scump.
    Sunt niste ghidaje pentru cablaj pe tunelul de transmisie, le-am folosit pe aceastea pentru rutarea cablului la IC.
    IMG_2879.JPG

    Va trebui sa codati cu VCDS sub Instrument Cluster faptul ca aveti un rezervor AWD, practic in cazul meu am pus 0007118 in loc de 0006118 daca imi amintesc correct.
    IMG_2880.JPG


    Sa scoateti cauciucul de pe buza rezervorului inainte sa il dati jos de pe masina, eu nu am facut asta si s-a largit. Din fericire rezervorul pe care l-am cumparat avea si partea aceea.

    Pentru reconectarea mufelor senzorilor de rotatie (sunt undeva in spatele spatarului banchetei) a trebuit sa scot bancheta spate (este modelul fix). Pare simplu in filmulete pe youtube, in realitate a trebuit sa fac o parghie cu un levier sa pot scoate plasticele de la tetiere, 3 au iesit 3 s-au rupt,luati in calcul sa cumparati si asa ceva daca aveti bancheta fixa.
    IMG_2867.JPG

    Un alt lucru putin diferit pe spate a fost in cazul meu ca masina donatoare nu avea senzor de nivel pentru xenon, iar cablajul acestuia + cablajul senzorului de rotatie sunt prinse cumva pe aceeasi garnitura de cauciuc la intrarea in masina, am reusit sa scot senzorul meu si sa il pun pe puntea de quattro. Si la acesta sunt sanse mari sa il stricati daca incercati sa il scoateti.

    Cablurile pentru frana de mana sunt diferite la quattro, din cate am inteles merg si cele de FWD dar sunt putin mai lungi.
    Trebuie resetat mecanic sistemul franei de mana, gasiti filmulete pe youtube pentru asta.

    IMG_2884.JPG
    Pentru schimbarea cablurilor de frana de mana trebuie sa desfaceti consola centrala, ele pot fi schimbate si doar ridicand spre fata consola dar tinand cont ca prinderile pentru suportul cardanului necesita spatiu in zona aceea eu am scos complet consola centrala, in functie de cum faceti prinderea tablelor cardanului posibil sa trebuiasca scoase scaunele din fata, la mine a fost nevoie.

    Aparatorile de noroi pentru discurile de frana sunt diferite si ele pentru Quattro, cele de pe masina pot fi adaptate dar daca aveti posibilitatea luati-le si pe acestea, in rest franele s-au potrivit de pe FWD .
    IMG_2917.JPG
    Cam asta a fost puntea spate, am pus VCDS-ul pe masina si am incarcat cate 5l de motorina sa vad daca functioneaza corect senzorii din rezervor. Totul a mers perfect, masina a pornit normal.

    Desi nu am schimbat bratele, de pe puntea quattro cu ale mele (care aveau mai putini km), nu se aude nici un zgomot pe spate. Acum, cu toate montate si plinul facut, spatele sta cam cu 1-2 cm mai jos decat fata. Voi cumpara pe viitor niste arcuri care suporta o sarcina mai mare.
     
    Ultima editare: 12 Dec 2017
    Stefi_LCA, Bradu Cristi, dreiutz și alți 6 apreciază asta.
  16. bugscata

    bugscata 5th Gear Member

    Înscris:
    5 Noi 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Ex: A4 B7, 2.0 TDI BPW, 2007
    Retrofit Quattro partea a III-a

    Pentru demontarea CV urmati pas cu pas instructiunile din ElsaWin, gasiti acolo tot inclusiv cupluri de strangere etc.
    Nu am folosit scule speciale de sustinere a motorului, am facut niste improvizatii pentru partea asta.

    A fost foarte dificil sa desfacem toba primara de filtrul de particule, unul dintre suruburi s-a rupt in final.Nu am putut sa il scoatem nici cu o presa de pivoti, totusi a fost suficient spatiu sa il gaurim dupa ce am scos CV. Doar sa desfacem si sa punem toba primara la loc a durat mai mult de 10 ore (pentru 3 piulite) –este putin demotivant.
    IMG_2979.JPG

    Dupa demontarea cutiei am observat ca ambreiajul meu era aproape consumat,asa ca am inlocuit KIT-ul cu unul Sachs echivalent 078 198 141 DX, se pare ca placa de presiune are niste arcuri folosite pentru reglarea automata a modului cum tine pedala de ambreiaj . Dupa pozitia arcurilor puteti afla starea ambreiajului. La mine cred ca mai mergea 20 000km.
    IMG_2986.JPG

    Pentru centrarea ambreiajului nou am folosit o cheie tubulara de 10, putin polizata. Am reusit sa punem cutia la loc dupa cateva ore miscand in acelasi timp de iesirile unde se prind planetarele si cardanul.
    Timoneria nu era la fel ca la cutia mea, nici prinderea tobei primare .

    Un alt lucru care nu s-a potrivit a fost suportul din spate al cutiei, aveam traversa de quattro dar nu si suportul. Acest suport este compus dintr-o parte metalica (se prinde pe cutie) si un cauciuc (se prinde pe traversa) . Partea metalica nu s-a potrivit si m-a costat 300 RON, am luat-o la pachet cu evacuarea primara 150 RON . Tamponul se vinde de nou cu 450 RON (ambele parti), a fost cam mult dar am fost bucuros ca am prins evacuarea la un pret bun dupa foarte multe cautari.
    IMG_3069.JPG
    IMG_3086.JPG
    Cilindrul receptor l-am refolosit, nu a fost nevoie sa desfac conductele.

    Atentie foarte mare la lungimea suruburilor care prind cutia de motor, ele trebuie sa mearga cu mana pana aproape de capat, daca nu se intampla asta ceva este in neregula, nu fortati. In cazul meu unul dintre suruburile din partea de sus era mai lung cu 2 cm pentru ca difera carcasa cutiei.

    Dupa ce am montat cutia am pus cardanul sa vedem cam unde trebuie sa punem prinderile, daca urmati forma prinderilor, caroseria si locul de prindere indicat de cardan nu aveti cum sa dati gres.
    IMG_3112.JPG
    IMG_3116.JPG

    Legat de prinderea efectiva a tablelor, am ales sa folosim suruburi si niste piulite trase cu filet interior nituibile.
    In partea de sus am folosit suruburi M6 iar in partea de jos piulite trase cu filet interior nituibile tot pentru surub M6. Nu a fost nevoie sa scot mocheta complet pentru aceasta.

    Am montat restul protectiilor termice si evacuarea. Aici am intampinat o mica problema, una dintre traversele de pe mijlocul tunelului cardanului atingea teava, a trebuit sa o distantam cu aproximativ 2 cm. Se pare ca masinile quattro nu au deloc traversele fata/spate. Deocamdata le-am lasat pe masina.

    Ulei transmisie si diferential: schimbati uleiul din ambele, in diferential aveam cam 500 ml in loc de 1.5 Litri, probabil s-a scurs prin aerisirea de sus pentru ca nu mai avea capacelul de cauciuc.

    Montat evacuarea finala pentru Quattro, aceasta are o prindere in fata rezervorului si cate o prindere stanga/dreapta langa amortizorul de zgomot.
    Se schimba doar fusta de la bara spate, am pus una non-sline pt moment. Am comandat una S-line, costa 250 ron noua. Cei de la dezmembrari va cer si 300 pe una asa ca mai bine va scutiti de dureri de cap.
    IMG_3121.JPG

    Am montat scaunele si am plecat sa o testez, initial agata putin cutia in treapta a 2-a si nu ii convenea cand treceam intr-o viteza inferioara la turatii mai mari dar dupa ce am mers 20-30 km a inceput sa mearga perfect ( probabil in cauza ambreiajului care era nou) sau faptului ca a stat foarte mult.
    Acum cutia merge perfect, nu am nimic de reprosat.

    Se mai auzeau si niste zgomote din portbagaj dar erau din cauza ca nu pusesem banchetele la loc si nu eram eu obisnuit cu ele. Dupa ce am montat tot interiorul nu am mai auzit nimic anormal, totul era ca inainte de Quattro din punct de vedere al zgomotelor.

    In momentul acesta am facut poate 100 km sau mai multi, am reusit sa rup un surub folosit pentru ajustarea geometriei asa ca acum trebuie sa dau jos cadrul din spate. Urmati recomandarea mea si schimbati sau cel putin desfaceti toate suruburile cat e cadrul dat jos.
    IMG_3153.JPG

    Probabil ati remarcat ca nu am mentionat nimic despre schimbarea modulului ABS, este pentru ca nu a fost inca pus pe masina voi reveni cu informatii dupa ce il pun.
    Modulul ABS existent ar face fata anumitor conditii de pierdere a tractiunii combinat cu blocarea automata a diferentialului Torsen dar voi face oricum si aceasta modificare cat mai curand.

    Daca ma intrebati pe mine daca “se merita” retrofitul Quattro, pentru mine numai experienta de invatare a facut sa merite upgrade-ul.

    Mult succes!
     
    d.clau, Stefi_LCA, cogdao și alți 12 apreciază asta.
  17. gheorghelucian 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2009
    Locație:
    Târgu neamt
    Masina:
    A6 C5 quattro 1.8T awt
    Să înțeleg că tu deții singurului b7 1.9 quatrro?? A trecut ceva vreme. Revino te rog cu noutăți. Te-ai distrat un pic în zăpadă? Se simte considerabil o diferență de consum?
     
  18. bugscata

    bugscata 5th Gear Member

    Înscris:
    5 Noi 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Ex: A4 B7, 2.0 TDI BPW, 2007
    Salut,

    Am o perioada mai aglomerata si nu am mai avut timp sa postez, o sa pun si detalii despre montarea ABS-ului mai tarziu.
    Legat de motor, eu am 2.0 TDI cod BPW 140 cp pe care a fost montat din fabrica Quattro.
    La consum nu se simte deloc, eu aveam inainte de quattro consum intre 5.5 si 7.. acum tot undeva le medie se incadreaza, depinde foarte mult de cum merg. In oras imi ia tot undeva intre 9-12, greu de spus daca este vreo schimbare.

    Legat de distractie pe zapada, am fost pe un drum ceva mai inzapezit la munte si am fost foarte multumit de cum s-a comportat. Din pacate nu am facut mai mult de 1000 km de cand am facut retrofit-ul pentru ca nu am avut timp iar in Bucuresti nici nu a fost prea multa zapada sa pot testa.

    munte.jpg

    In rest masina merge foarte bine, sunt foarte multumit.
    Catalin
     
    bobalex18, Marco_audi și Chriss_Deejay apreciază asta.
  19. Marco_audi

    Marco_audi 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Iul 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi a6 2011 2.0tdi 170cp (chip 200cp, upgrade quattro)
    Salut, ce cod are grupul spate si cutia? Eu am montat pe un a6 2.0 tdi, cutie de audi b7 cu cod JEE cu raport 37.10, iar grupul cod GSZ 32.9 de pe 3.0. In configuratia asta, tragea mai mult spatele si plecam mai greu de pe loc. Nu am fost multumit si am schimbat grupul, cu altul de pe 2.5 cu raport 37.9. Plecarea de pe loc, e mult mai usoara si nu mai fuge spatele, in curbe, la accelerari mai brutale. Felicitari pentru proiect!
     
  20. bugscata

    bugscata 5th Gear Member

    Înscris:
    5 Noi 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Ex: A4 B7, 2.0 TDI BPW, 2007
    Salut,
    Mi se pare periculos ce faci, iti recomand sa instalezi ElsaWin si ETKA sa vezi ce piese sa montezi.
    Din cate imi dau seama tie ti-ar trebui un diferential JKN 37:10.

    Eu am o cutie cod GYH 35:9 cu un diferential HUQ 35:9
    Catalin
     
    bobalex18 apreciază asta.

Distribuie pagina asta