1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor 1.6 Benzina la A3 8L - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8L (1996 – 2003)' creată de maxim87, 6 Feb 2009.

  1. razvanvl

    razvanvl 4th Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2011
    Locație:
    Rm.Valcea
    Masina:
    A3 1.6 2003
    Buna ziua!
    As avea si eu o intrebare: cand am schimbat uleiul la motor am sesizat ca orificiul prin care se toarna uleiul in motor este foarte murdar (banuiesc ca este ca un fel de sita sau ceva :-??), se poate scoate acea parte de plastic pentru a putea fi curatata?

    O sa revin si cu o poza, in caz ca nu va dati seama despre ce vorbes.

    Multumesc!
     
  2. razvanvl

    razvanvl 4th Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2011
    Locație:
    Rm.Valcea
    Masina:
    A3 1.6 2003
    Dupa cum am spus revin si cu o poza.
    Imi poate spune cineva daca se poate da jos si daca da cum, acea parte de plastic pentru a putea fi curatata? Am vazut ca este cam mizerie acolo.
    Multumesc!
     
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Unde se infileteaza busonul este o garnitura de cauciuc care iese daca tragi in sus de ea cu ceva atentie. Partea de plastic pe care sta garnitura este fizata de capacul metalic superior al motorului si nu se poate scoate.

    Se scoate decat garnitura aceea de cauciuc. Atentie inca odata cum tragi de ea sa nu o rupi. :) Bafta.


    O zi buna
     
  4. stanesc

    stanesc 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2010
    Locație:
    Giurgiu
    Masina:
    audi a3 1997 1.8 20v
    nu mai dati banii p prostii

    nu mai dati banii pe prostii!!!
    senzorul de la debitmetru costa 100 ron sau se poate curata (cum a fost in cazul meu )
    Deci nu te apuca sa dai banii aiurea pe dbitmetre second hand
    desfa debitmetrul si vezi daca sunt murdare filementele.
    Daca sunt murdare sa le cureti cu alcoool tehnic cu foarte foarte mare grija ,daca nici asa nu merge du-te si comanda senzorul care costa 100 ron (Bosh)

    NU TREBUIE NEAPARAT SA DEA PE TESTER DEBITMETRUL STRICAT CA ACESTA SA FIE ,EL POATE LUCRA DAR NU IN PARAMETRI(de exemplu mie imi dadea sonda lambda stricata dar debitmetrul nu.atunci cand am reparat debitmetrul a disparut si problema cu sonda lambda)
     
    Ultima editare: 30 Aug 2011
  5. S_bitza

    S_bitza 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Mai 2011
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    audi A4 an '99, 2.5TDI quattro
    Salut, de vreo luna am inceput sa pierd si eu lichid de racire...cam 1litru la aprox. 800km. Dupa ce am completat si-am facut un drum de 500 km cu o remorcuta de aproximativ 500 kg iar mi s-a aprins becul in bord si iar am completat cu un litru de lichid de racire.

    Am mers la un mecanic care a verificat si a descoperit un furtun slabit, l-a strans insa lucrurile nu s-au rezolvat...motorul a inceput sa sune diferit iar pe teava de esapament a aparut umezeala ( nu era dupa o noapte rece ca sa zic ca e condens ). Am observat ca daca merg lejer nu mai pierd lichid sau cel putin nu vizibil. In ulei nu pare sa ajunga apa.

    Sfaturi ? Am uitat sa precizez ca este motor de 2.5tdi din 2000.
    Este posibil sa trebuiasca rectificata chiuloasa sau indreptata si facuta planeitatea ? Cat ar trebui sa coste garniturile de chiuloasa ( fiind V6 ma gandesc ca ar fi bine sa schimb amandoua) si apoi cat manopera ? Este o lucrare pretentioasa sau o poate face oricine?
    Multumesc !
     
    Ultima editare de un moderator: 11 Sep 2011
  6. danielxx 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Sep 2011
    Locație:
    roma
    Masina:
    a3 1,9 2000
    Salut, am un audi A3 8L anul 2000 1,9tdi. Imi iese fum cand accelerez, poate sa ma ajute cineva si pe mine cu niste sfaturi ?
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Sep 2011
  7. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ai posibilitatea sa faci o diagnoza cu VAG-COM-ul ?

    Pe ghicite este greu sa stim ce ai la masina si sa dam cu presupusul nu este corect. Poate fi de la turbina, EGR, injectoare, etc. Pot fi numeroase cauze ale fumului la esapament. Ce culoare are fumul la evacuare ?
     
  8. danielxx 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Sep 2011
    Locație:
    roma
    Masina:
    a3 1,9 2000
    Negru. Atunci ce trebuie sa fac, unde trebuie sa ma duc ?
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Sep 2011
  9. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Intai faci un test asa cum ti-am spus cu VAG-ul ? Ai posibilitatea ?

    Daca nu ai unde, trebuie sa te duci la reprezentanta. Daca rezulta ca este turbina defecta trebuie reconditionata sau inlocuita cu una noua daca nu ai posibilitatea sa o reconditionezi pe cea existenta pe masina.
     
  10. audia38l 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2011
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A2, 1.4 Tdi, 2001
    danielxx la majoritatea tdi-urilor `iasa fum` in momentul in care accelerezi, in special de la 150 de mii de km +.
    cauzele sunt multe: injectoare, pompa de injectie, injectoare, sonda lambda, turbina.
    conteaza cat fum scoate, daca fumul respectiv il scoate in momentul in care e accelerat peste 4000 de ture, e normal, ce e important e sa nu fie excesiv.

    snowman007 cel mai bine ar fi sa nu mai megi la mecanicul respectiv. nu are cum sa ajunga apa in esapament. cand ai probleme cu garnitura de chiuloasa iti ajunge apa in ulei sau viceversa. nu e foarte complicat de schimbat. cel mai bine ar fi sa planezi chiuloasa, a plana chiuloasa = a o pune pe un banc care o `indreapta`, practic ia un strat de suprafata, ca suprafata sa fie plana.
    documentatia legata de forta cu care se strang suruburile, este scrisa pe foaia care insoteste garnitura.
    suruburile nu se mai stranga, este o prostie, se strang in momentul in care se schimba garnitura.
    pentru orice alta informatie, va stau la dispozitie, evident doar cu ceea ce stiu.

    emi1982 probabil e termocupla, daca nu ai ulei in apa sau viceversa.



    Interzis Quote la mesajul anterior. Ca sa scrii foloseste functia Post Quick Reply. Foloseste functia Edit data viitoare. Nu mai posta consecutiv. Poti Edita un mesaj timp de 60 minute de cand a fost scris. Respecta regulamentul. Multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Oct 2011
  11. gicul 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Dec 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3,1.6,1998
    Salutare dragi colegi !

    As vrea daca se poate sa imi cititi putin aceste randuri si eventual sa postati o parere daca stiti ce se intampla cu masinuta mea.

    Am achizitionat un a3 8l 1.6 1998 din Germanica . Imediat dupa achizitionare la un drum lung mi s-a aprins martorul agentului de racire *(galben). Am oprit am verificat si nivelul in vasul de expansiune era sub minim. Am completat am mers mai departe si tot asa. Mi se aprinde martorul cam dupa 200 km si completez cu aprox 1l antigel sau apa distilata.

    Daca masina sta nu scade nivelul de la antigel.

    In antigel nu am nici un gram de ulei. Uleiul este curat ca lacrima. Apa nu bolboroseste in vas iar furtunele nu sunt tari.

    Am pornit masina si am scos capacul de la vasul de expansiune si cu ea accelerata am mirosit sa vad daca scoate gaze arse pe la returul din vas. Nu am simtit nimic venea doar antigel. Pe langa toate acestea in vasul de expansiune pe fund se vede asa ca o pilitura de fier (cum se foloseste pentru astuparea porilor din radiator). Cred ca s-a incercat o solutie de genul.

    Temperatura in mers sta la fix 90 grade. Nu scade/creste nici cand dau drumul la caldura etc. Singurul lucru care l-am observat o SINGURA DATA am oprit motorul cald 90grd. L-am pornit dupa aprox 10 minute si imi arata 95 grd in bord.

    Pe vag-com nu am absolut nici o eroare sau parametru necorespunzator. Noxele sunt perfecte pentru ca i-am facut recent verificarea tehnica periodica.

    M-am uitat pe sub ea nu vad pe nicaieri sa se scurga nimic. Singurul lucru observat a fost un usor abur de la radiator in partea de jos.

    Ultimele doua observatii sunt ca : am scos capacul de la ulei si avea cum se mai spune "muci". L-am sters am mers o perioada si nu am vazut sa mai faca deloc. Ideea era ca o porneam la rece si mergeam pe distante foarte foarte scurte poate si de aici. Iar a doua observatie pe esapament imi scoate abur. Tind sa cred ca e normal pentru ca nu miroase intepator ca antigelul.

    Avand in vedere aceasta poveste lunga as vrea sa aud si o parere de a voastra. Unele simptome sunt de garnitura de chiulasa altele nu eu chiar nu stiu ce sa mai spun. Inainte de a merge la mecanic as dori sa va ascult si parerile voastre.

    BTW e normal sa vina tot timpul antigel inapoi in vas prin furtunasul acela din partea superioara a vasului cu o cantitate direct proportionala cu turatia motorului ?
     
  12. audia38l 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2011
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A2, 1.4 Tdi, 2001
    Salut

    Daca ar fi spart ar curge cand masina sta. Avand in vedere ca din ceea ce zici tu, apa `dispare` doar cand masina merge, cel mai probabil e un por pe undeva pe la radiator(ai scris si ca pe acolo `iasa` abur).
    Asadar, da-i jos radiatorul si verifica-l, nu trebuie sa te coste foarte mult,si daca tot il dai jos, sa le zici sa il si curete.
    Legat de `pilitura` prezenta, la A3 este o problema de fabricatie, si apa rugineste din cauza chiuloasei, asadar nu trebuie sa te `socheze`.
    Oricum trebuie sa ii schimbi antigelul pt ca e probabil sa vina si iarna candva in viitorul apropiat.
    O alta `problema` ar putea fi de la pompa de apa, dar daca tu zici ca nu iti curge cand sta pe loc, ar putea fi eliminata.
     
  13. gicul 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Dec 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3,1.6,1998
    Am demontat motorul si chiulasa si garnitura. Totul pare ok dar am observat la garnitura o mica problema. Va intreb pe voi cei cu experienta daca de acolo mi se trage . Pun poze sa vedeti mai bine.

    Multam !
     
  14. audia38l 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2011
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A2, 1.4 Tdi, 2001
    Salut

    Acum nici nu mai prea conteaza, e posibil dupa ce se vada in pozele de acolo,aia sa fie problema. Oricum o schimbi pe asta pe care o ai, vezi ca mai are inca o garnitura pe evacuare, sa o schimbi si pe aia daca e facut bucati. 99% trebuie planata chiuloasa, sa nu cumva sa o pui asa cum e la loc.
     
  15. gicul 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Dec 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3,1.6,1998
    Imi poti spne un cod de piesa sau unde vine ea ?

    Tot pe chiulasa vine ?

    Am atasat o poza poate imi arati unde vine ?
     
  16. audia38l 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2011
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A2, 1.4 Tdi, 2001
    salut

    in poza pe care ai atasat-o, in fata, adica la mijlocul chiuloasei vezi 4 `tevi`, aia e admisia. evacuarea este exact in spate, partea care nu se vede de la chiuloasa. mecanicul stie unde e, dar nu e foarte greu, in fata e admisia, exact cum vezi pe poza, in spate e evacuarea.
    La Cluj, o galerie de evacuare este in jur de 30 de lei. daca tot ai desfacut, schimbi tot si stii sigur ca nu mai ai probleme niciodata.
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Dec 2011
  17. gicul 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Dec 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3,1.6,1998
    Am verificat chiulasa. Nu are nimic. Pana la urma doar de la garnitura era problema.

    Am facut planul scaunul supapelor semeringuri supape noi garnitura noua si totul merge ca uns.
     
  18. andyyy_77 Banned

    Înscris:
    10 Ian 2012
    Locație:
    Tg-Jiu
    Masina:
    Audi A3 1.6 2001
    Salut. Azi dimineata cand am pornit masina(A3, 1.6 75kw) s-a aprins becul de la apa in bord. Am repornit motorul s-a aprins iar. Am stat un minut, am pornit din nou si nu s-a mai aprins becul. La urmatoarele porniri n-am mai avut probleme. Antigel in vasul de expansiune este cam jumatate, nu se vad urme de alte substante in el.
    Sa fie senzorul de apa pe moarte? Precizez ca masina are si un lag la acceleratia de la relanti doar(apesi pedala si se tureaza dupa o jumatate de secunda).
    Ma gandesc ca si debitmetrul e cam pe moarte deoarece variaza la relanti turatia cu 50rpm, dar consumul pare bun.
    Am pus si vag-com dar nu mi-a aparut nicio eroare. Astept raspunsuri de la dvs. Multumesc.
     
  19. george_chifan

    george_chifan 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2012
    Locație:
    Roman
    Masina:
    Audi A3 16 2001
    Salut,
    Am un A3 8L 1.6 din 2001 si am si eu o problema asemanatoare cu a lui speedy. Cand pornesc motorul atunci cand e cald turomentrul urca la valoarea de aproximativ 800 rpm o secunda dupa care coboara undeva la 500 rpm urca la 1100 rpm si se stabilizeaza la 7-800 rpm. Dupa stabilizare are mici oscilatii nu stiu sa spun exact de cat sunt dar se observa.
    Tin sa precizez ca atunci cand pornesc motorul si e rece nu face asa si parca nu porneste la sfert.
     
    Ultima editare de un moderator: 2 Feb 2012
  20. razvanvl

    razvanvl 4th Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2011
    Locație:
    Rm.Valcea
    Masina:
    A3 1.6 2003
    george_chifan, la mine nu se manifesta problema chiar asa, eu aveam altfel de probleme si pana la urma s-a dovedit a fi senzorul de turatie de pe volanta G28 care este prins cu un surub in spatele filtrului de ulei.
    Pe el se poate depunde uneori ramasite de pilitura de fier si nu mai citeste bine. Daca umblii la el trebuie strans foarte bine surubul cu care este prins daca nu iar poate sa faca probleme.
    Insa mai intai de toate trebuie sa pui un VCDS-ul pe masina si sa vezi daca ai vreun cod de eroare.
    Daca nu ai niciun cod poti incerca prin curatirea clapetei de acceleretie si pe urma o readaptezi tot cu un VCDS.
    Spor in rezolvarea problemei!
     
    Ultima editare de un moderator: 2 Feb 2012

Distribuie pagina asta