1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor 1.8 - 2.0 TFSI la Audi A5 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'A5 B8 (2007-2016)' creată de EuState, 7 Iun 2008.

  1. Gabriel-Aurel Buliga

    Gabriel-Aurel Buliga 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 2.0 TDI 2018
    Bun ziua,
    La un Audi A5 1.8 TFSI 2012 am erorile respective. Țin sa menționez ca nu are scăderi de putere sau alte chestii doar check Engine aprins.Are momente când se aprinde și se stinge.
     
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cine ti-a facut diagnoza era cofetar ? De ce nu ti-a spus cum se remediaza ? De ce faci diagnoza la cineva care nu se pricepe si nu stie sa interpreteze rezultatele si sa remedieze ? De ce folosesti tu diagnoza daca nu te pricepi sa si remediezi ?
     
  3. Gabriel-Aurel Buliga

    Gabriel-Aurel Buliga 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 2.0 TDI 2018
    Am fost la un garaj și mi-a spus sa schimb prima oară filtru de aer (ceea ce mi se pare pierdere de timp)
    Ai tu unde sa ma îndrumi ?
     
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    De atat timp pe forum nu ai descoperit care sunt acei colegi profesionisti din Bucuresti pentru diagnoza VAG ? Sunt doar cativa si numarati pe degetele de la o mana. 2-3 dintre ei sunt si la noi pe forum in aria de prestari servicii.
    Aceste mesaje vor fi sterse pentru ca sunt scrise inutil. Un forum functioneaza in felul urmator: dupa ce ai facut tot ce era de facut (diagnoza, reparatii, demontare, inlocuire piese defecte cu alte piese noi si originale, curatare senzori si asa mai departe) si ai epuizat toate solutiile, atunci cand ai probleme, citesti si intrebi pe forum. Tu ai procedat exact invers.

    Ulterior trebuie sa scrii si sa spui cum ai rezolvat o problema pentru ca un forum asa se construieste, nu pe intrebari ci despre cum am rezolvat o problema. Bafta.
     
  5. RazvanRXR

    RazvanRXR 3rd Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2017
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A5 2.0 TFSI 211cp Quattro 2009
    Salut,
    La masina din profil un A5 2009 2.0TFSI 211cp, quattro, manual este o problema sporadica, la cald (dupa ce il incalzesc bine), cand accelerez mai puternic in treapta a 2-a si a 3-a in plaja de 2500-3500 de turatii are momente cand nu trage continuu, are intreruperi in accelerare. Pe diagnoza nu apare nimic.

    Precizez ca bujiile le-am schimbat cu unele noi originale, bobinele sunt cele din fabrica (masina are 183.000km). Clapeta de acceleratie s-a curatat. Turbina nu am verificat-o.

    Aveti i idee daca e posibil sa fie debitmetrul ? Cu ce ma sfatuiesti sa incep ? Multumesc anticipat.
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Probabil pe duca bobine. Poate fi si debitmetrul, si un senzor de pe admisie, si multe altele.
    Turbina e ok, ai verificat daca exista joc in tija actuatorului sau flap-ului ?

    Daca stii, foloseste VCDS-ul in mers cat sa verifici debitmetrul, senzorul de presiune/temperatura de pe admisie, cum lucreaza turbina, etc. Fara verificari amanuntite, doar ne dam cu parerea fara rost.
     
  7. RazvanRXR

    RazvanRXR 3rd Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2017
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A5 2.0 TFSI 211cp Quattro 2009
    Bun, o sa merg la mecanic, mersi de info, revin cu rezolvarea.
     
  8. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Eu am avut o problema similara (la 1.8t) din cauza unui injector pe duca. Stiu ca e un coleg pe forum care a schimbat injectoarele la B8 tfsi. Dar daca face doar cand e cald... Probabil nu e aia cauza.
     
  9. RazvanRXR

    RazvanRXR 3rd Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2017
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A5 2.0 TFSI 211cp Quattro 2009
    Da, face doar la cald si nu tot timpul, mersi oricum de info
     
  10. oddyutza 2nd Gear Member

    Înscris:
    2 Mai 2014
    Locație:
    Ilfov
    Masina:
    A4 B6 8E2 1.8T AVJ & A5 8T 2.0TFSI Sportback CDNB
    Neața,
    De curand sunt posesor si de A5 2.0TFSI Cod Motor : CDNB.
    Am inlocuit PCV-ul (cu unul OE), toate bune - pana la treaba asta avem tot felul de handicap-uri si erori de la mers ciudat la relanti, mancat de ulei, eroare de intake leak, etc...
    Masina trage, si trage foarte liniar, fara discutii.
    La cald, la plecare de pe loc, fara sa fie ajutata din pedala de acc are momente cand da in nas si se aprinde EPC-ul (care nu ramane aprins). Daca o chinui in felul asta apare si Check Engine iar eroarea stocata este P0341.
    Am observat ca pe toti cilindrii am suficiente erori de missfire.
    Ce as vrea sa fac next:
    1. sa demotez clapeta, si daca este nevoie sa o curat
    2. sa schimb bujiile - conform carte service au fost inlocuite la 118.000 Km iar masina acum are 131.000 Km
    3. sa iau in calcul senzor pedala ACC ? nu-i vad sens-ul

    Din experienta cu 1.8T (A4 B6) nu cred ca este cazul sa iau in calcul bobinele. La 1.8T, pe A4 B6, bobinele au fost vinovate in accelerare mare ( talpă ). Ce-i drept nu stiu daca se replica si la 2.0TFSI, dar pana la urma concept-ul este acelasi :)
    Sfaturi ? Pareri ? :)
    Drumuri bune
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Daca ai eroare pe G40, care este senzor pozitie ax came, ce treaba ai cu clapeta, bujii si pedala de acceleratie ?

    Ori senzorul e pe duca, ori distributia (lant foarte intins sau intinzator slab, ori ambele).
     
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    @oddyutza mergi la un bun diagnostician = electrician auto care NU este mecanic pentru ca NU mecanicul face diagnoza si dupa, mergi la un bun mecanic care NU este electrician auto sau care face diagnoza. Fiecare face exact si doar una/unul din lucruri iar daca le amesteca iese o varza. De asta trebuie sa faca fiecare doar patratica lui si atat fara sa amestece lucrurile. Tu ai nimerit la cine nu trebuie. Sunt colegi aici in Bucuresti (chiar pe forum) profesionisti in diagnoza auto si mecanici profesionisti. Mai cauta cu atentie.
     
    Bogdan20cj apreciază asta.
  13. RazvanRXR

    RazvanRXR 3rd Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2017
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A5 2.0 TFSI 211cp Quattro 2009
    Salut,
    Problema descrisa mai sus s-a rezolvat prin inlocuirea senzorului de temperatura si a senzorului de presiune de la admisie. :icon_thumright:
     
  14. Sora Raul 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2021
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    A5 1.8 tfsi
    Salutare tuturor,

    La masina din profil Audi A5 1.8 tfsi generatia 3 cod motor CJEB an 2013 cu 134.000 km am o "mica" problema. In mare masina se comporta relativ decent, dar pe tester am eroarea aceasta.

    ""P0014B Camshaft position Timing over advanced or system performance.""

    Stie cineva ce ar putea fi ?

    Multumesc.
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ce vrea sa insemne relativ decent ?
    Zornaie la pornire dimineata ?

    Ori e senzorul defect (slabe sanse), ori ai lantul/intinzatorul slab si senzorul vede distributia ca fiind decalata.

    16398/P0014/000020 - Bank 1: Camshaft B (Exhaust): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
    Possible Symptoms
    • Erratic Idle
    Possible Causes
    • Exhaust Camshaft Adjuster tight/stuck
    • Exhaust Camshaft Adjuster faulty
    Possible Solutions
    • Check Exhaust Camshaft Adjuster
      • Use Output Test, Meas. Value Blocks (MVB) & Basic Setting
     
    Ultima editare: 25 Ian 2022
  16. Sora Raul 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2021
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    A5 1.8 tfsi
    @audi66 se intampla rare ori ca masina sa stea turata singura la relantii la cam 1000 rpm, nu inteleg de ce. Masina are un "carait" pe decelerare cand o turez pe loc.
     
  17. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Sora Raul ti s-a mai explicat si pe celalalt forum ce trebuie sa faci. Preturile sunt exact alea mentionate de tine. Se desface tot, se verfica si se inlocuieste ce este de inlocuit. Nu trebuie sa intrebi peste tot pe internetul asta.
     
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    In prima faza, eu as inlocui senzorul G40 (pui doar piesa OE cod 04C 907 601 K sau Bosch 0986280610), costa in jur de 150 lei.

    Daca simti ca ai probleme la distributie, nu iti mai bate capul cu senzorul respectiv, e de inlocuit distributia.
     
    Bogdan20cj și lowlife apreciază asta.
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Asta i s-a mai spus si nu vrea sa accepte. Toate asta costa pentru ca pe langa distributie se schimba si alte piese cu unele noi si originale obligatoriu iar toata operatiunea asta cu tot cu manopera trece de 6-7.000 lei daca nu si mai mult.

    Sora Raul inca ceva: NU mai amana desfacerea motorului pentru ca daca o sa se rupa distributia vinzi masina. Iti spun asta pentru ca fix acum 8 luni am reparat un Q5 la care s-a rupt distributia si reparatia a costat cu piese noi originale inlocuite (chiulasa noua originala, axe came noi originale, supape, etc., etc.) si manopera 25.000 lei. Da, citesti bine suma.
     
    Bogdan20cj apreciază asta.
  20. oddyutza 2nd Gear Member

    Înscris:
    2 Mai 2014
    Locație:
    Ilfov
    Masina:
    A4 B6 8E2 1.8T AVJ & A5 8T 2.0TFSI Sportback CDNB
    Revin cu update pe problema de mai sus.
    Am curatat galeria de admisie, am schimbat bujiile, am schimbat senzorul G40 - problema persista, clapeta si cu pedala de Acc sunt ok.
    Dupa lungi investigatii am tras linie si am ajuns la urmatoarea concluzie:
    - de schimbat:
    Supapa principala control ax came
    Suport ax came + capac superior (plange nitel ulei pe acolo)
    Senzor magnetic

    Toate piesele le-am comandat deja OE.

    O data cu desfacerea capacelor necesare se vor inspecta lanturile si patinele, probabil, se vor schimba.
    Concluzie -> distributie.

    Referinta : https://uk.autologic.com/news/stretched-timing-chain-diagnosis-volkswagen-models
    Pe VCDS la masuratoare valoarea mea este -2.42 ( dupa gurile bune cica ar fi in grafic, dar sa nu ne bazam pe asta )
    Referinta : https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2020/MC-10174989-0001.pdf

    Probabil saptamana asta/viitoare termin lucrarea si voi reveni cu feedback.

    P.S.:
    A fost vorba doar de putina documentare personala si ceva investigatii personale.
     
    cogdao, RazvanRXR, lowlife și încă o persoană apreciază asta.

Distribuie pagina asta