1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor 2.0 benzina cod ABT - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de giovanny2dss, 13 Apr 2009.

  1. avm_78 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2011
    Locație:
    Azuga
    Masina:
    Audi 80 ABT 1994
    probleme pornire pe benzina

    Salut,
    Am un audi 80 cod motor ABT. De ceva timp a o problema la el in sensul ca pe benzina nu mai merge. Porneste dar in cateva secunde se opreste. Am schimbat pompa de benzina, sonda de apa care duce la ECU, releul de benzina 208 dar tot persista problema. Mentionez ca am GPL instalat si pe gaz merge perfect. Daca scot borna de plus cateva secunde apoi merge si pe benzina un timp dar intervine problema mentionata mai sus.
    Azi dupa ce a facut din nou faza cu pornirea pe benzina am scos releul de benzina si era cald. Este nou l-am schimbat ieri dar si cel vechi se incalzea, credeam ca este dus. A mai patit cineva aceasta problema ? Multumesc anticipat.
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Mai 2015
  2. crysty7

    crysty7 Bronze Member

    Înscris:
    17 Oct 2009
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    AUDI A4 AVANT, 2011, 2.0TDI, CAGA, MANUAL
    Are cineva ceva informatii demontare compresor Eaton pe acest tip de motorizare sau similara din grupul VAG ( 8 valve)?
     
  3. crysty7

    crysty7 Bronze Member

    Înscris:
    17 Oct 2009
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    AUDI A4 AVANT, 2011, 2.0TDI, CAGA, MANUAL
    Dupa postarea anterioara (de ma isus) o sa muriti de ras ce am sa va anunt...recent am sschimbat distributia si alte cele, motorul a pornit, s-a balbait putin,un rateu in carburator,am incercat sa-i dau putin avans...si s-a oprit. Nu mai am scanteie...Am verificat delcoul si am constatat ca mufa de la senzorul HALL e lipita cu superglue si sta sa cada, apoi am verificat-o, firul central intrerupt. Am schimbat senzorul (de la Competition), dar tot nu am scanteie. Am probat si cu alta bobina si tot asa. Sugestii ??? Multumesc
     
  4. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Verifică întâi siguranțele alea două (nr. 27-28 parcă) care au peste ele capacul roșu de scrie Motor/Moteur. Apoi, la mufa care intră în delcou, trebuie să ai un + cu contactul pus, o masă și impuls. Sus, la amplificatorul bobinei la fel, un +, masă și impuls. Verifică dacă există acea tensiune (+) la unul din cei trei pini ai fiecărei mufe când pui contactul. Încă ceva, ai schimbat doar bobina propriu-zisă sau tot ansamblul de bobină-amplificator-mufă-suport de prindere? Poți verifica și partea de impuls (la delcou), cu un voltmetru/multimetru. Trebuie să indice 0V între pinul central și cel dinspre roată parcă (sau spre motor, nu mai știu ordinea) și vreo 4...5V când dă impuls.
     
  5. crysty7

    crysty7 Bronze Member

    Înscris:
    17 Oct 2009
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    AUDI A4 AVANT, 2011, 2.0TDI, CAGA, MANUAL
    Salut CristiCosti!
    - am verificat toate sigurantele, inclusiv cele 2
    - am schimbat tot platoul amplificator + bobina (nu cred ca aici e vreo problema)
    - pe pinul central al delcoului am aprox. 11V, daca il pun scurt la masa imi da scanteie la fisa centrala.
    - am probat ambii senzori HALL la rece (alimentat cu 12V si MASA, pe pinul central permanent 11V cand rotesc axul delco).
    Astept azi un senzor HALL nou sa vad daca el e de vina...
     
  6. crysty7

    crysty7 Bronze Member

    Înscris:
    17 Oct 2009
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    AUDI A4 AVANT, 2011, 2.0TDI, CAGA, MANUAL
    Al dracu senzor HALL din distribuitor era defect...deci cand nu "scanteieste" cel putin cei cu motor cod ABT sa verifice distribuitorul, se scoate din el fisa aceea cu 3 pini, se pune contactul si cu un fir de test se da la masa pinul din mijloc, daca apare scanteie la fisa centrala inseamna ca senzorul HALL e dus. A nu se incerca cu unul SH posibil sa fie la fel de defect (asa am patit eu cel putin), problema ca unul nou costa intre 100 si 200 lei, in functie de marca si calitate.
     
  7. ioan.serban91 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Iul 2011
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0 ABT
    Are cineva o poza cu firele care intra in releul de benzina la audi 80 2.0 abt?
    Releul nu are nici un fir conectat sub volan, am gasit doar 2 fire verzi cu gri\alb care se unesc intr-o singura mufa care nu sunt conectate.
     
  8. avm_78 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2011
    Locație:
    Azuga
    Masina:
    Audi 80 ABT 1994
    Salut,
    Ma poate ajuta cineva cu doua probleme:
    1. acum ceva timp mi a picat motorasul pas cu pas sau asa credeam. Am luat unul nou l-am pus si surpriza ... nici asta nu isi face treaba. Mentionez ca este cumparat pe original. Exista ceva relee care comanada motorasul ? Am schimbat si sonda de caldura care duce la ECU si tot nu merge. Dimineata cand pornesc trebuie sa o tin eu din aceleratie sa nu moara motorul pana se incalzeste.
    2. tot am probleme cu releul de benzina in sensul ca porneste dar nu sta bine la ralanti, nu se accelereaza si da rateuri. Am luat alt releu dar dupa un drum de circa 100 km revine problema. Desfac bornele, merge iar 100 km si iar apare problema apoi iar desfac bornele si o tin tot asa apoi iar o iau de la capat. Multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Oct 2015
  9. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Salut. Motorașul este controlat direct de ECU. Având în vedere că al tău e nou, nu ar trebui să facă figuri. Problema este în altă parte, de exemplu mufa care intră în el, să nu aibă vreo întrerupere la papucii din interior.
    - Sonda albastră pentru antigel de pe chiulasă dacă o măsori cu un ohmmetru/multimetru ar trebui să aibă o valoare mare la rece (peste 1-1,5KOhm, iar la cald, in jurul temperaturii de 90 grade ar trebui să aibe între 200 și 300 Ohm).
    - Releul pentru pompa de benzină nu cred că e de vină, dacă se întrerupe atunci se oprește și pompa și nu mai merge deloc motorul.
    - Trebuie verificată presiunea care o dă pompa de benzină. Dacă nu mă înșel trebuie să fie undeva la 1,25 bar.

    Dacă ai o interfață banală KKL cu Vagcom și un adaptor 2x2 poți face o diagnoză și vezi ce erori dă, dacă e de la motoraș sau altceva. Dacă nu ai roagă pe cineva din zonă să te ajute. Neapărat făcută după un drum de câțiva km și apa la 90 grade C.

    Fișele sunt în stare bună? Bujiile?
     
    Ultima editare: 19 Oct 2015
  10. avm_78 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2011
    Locație:
    Azuga
    Masina:
    Audi 80 ABT 1994
    Azi am controlat si fisele in garaj pe intuneric si imi fura curent. Maine comand fisele, buji si capacul. Pompa de benzina este noua, aveam una noua de rezerva originala si am schimbat-o. Credeam ca este obosita cea veche dar tot la fel face. Precizez ca pana se pice motorasul pas cu pas masina ramanea turata iar la viteze de 100 km/h trebuia sa apas pedala de frana sa se decelereze.
    Diagnoza am facut dar nu a dat decat ceva legat de senzorul hall ca nu are semnal. Am inteles ca este normal cand motorul este oprit si eroarea disparea cand porneam masina. Ma oftic dupa masina asta pentru ca o am de 9 ani si am fost foarte, foarte multumit de ea. Am mers chiar prin Austria si Italia cu ea acum un an, fara probleme. In tara merg destul de mult cu ea circa 40.000 pe an dar de cateva luni ma dispera. Multi imi zic sa o vand dar sunt atasat sufleteste de ea.
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Oct 2015
  11. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Pai rămânea turată tot din cauza motorașului, că ținea clapeta deschisă la un un unghi prea mare. Mai poți încerca să reglezi potențiometrul clapetei, ăla din spatele ei, pe unde vin furtunele de benzină. Întâi îi faci un semn să știi poziția originală exactă și după aceea prin încercări îl rotești ușor spre stânga sau dreapta până nimerești o zonă unde merge bine (asta după ce ești sigur că aprinderea e ok). Așa a făcut tata la B3-ul lui, timp de vreo 2-3 zile a tot mișcat de el și a făcut teste prin oraș până a nimerit o poziție unde merge foarte bine (avea niște întreruperi la accelerare la care nu am reușit să le dăm de cap, până la faza cu potențiometrul). Dar asta e o chestie ce trebuie lăsată la sfârșit, după ce ești sigur că restul sunt puse la punct.
    Mașina ar fi păcat să o vinzi.. Dar, astea au totuși o vârstă și e de așteptat să mai pice câte o chestie.
     
    Ultima editare: 19 Oct 2015
  12. avm_78 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2011
    Locație:
    Azuga
    Masina:
    Audi 80 ABT 1994
    Am schimbat fisele, bujiile, distribuitorul si pipa sau cum ii mai spune. Mi-au disparut intreruperile dar persista problemele cu motorasul pas cu pas. Dupa ce cuplez bateria, prima pornire merge apoi nu. Am testat motorasul. Fara sa pornesc masina am pus contactul misc de aceleratie si merge se vede cum lucreaza dar asta pana la prima pornire apoi nu mai merge
    Problema cu pornirea pe benzina persista din cauza releului de benzina. Decuplez bateria 5 minute merge un pic si apoi iar probleme. Azi am constat o problema la maneta de la stergatoare mi-a iesit fum de acolo. Precizez ca de cateva luni aveam probleme cu stergatoarele in sensul ca nu functionau mereu. Sa fie oare din cauza asta problemele care le am ? Multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 23 Oct 2015
  13. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Aia 870 ii faci cu ea tractata ... ?
     
  14. avm_78 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2011
    Locație:
    Azuga
    Masina:
    Audi 80 ABT 1994
    Azi dupa multe incercari la service....multi nu aveau interfata ptr a pune masina pe tester....am resusit sa gasesc unul. Mi a zis ceva de senzorul hall. Mwntionez ca problema cu pornitul masini persista. Decuplez bornele merge un pic apoi iar nu mai porneste pe benzina. Parca nu se alimenteaza. Pe gaz merge perfect. Problema cu motorasul pas cu pas am rezolvat. Persista problema cu pornirea pe benzina. M am saturat sincer sa tot decuplez bornele. Sa fie din cauza senzorului hall. Si daca da stie cineva unde se afla. Ce am constata ca dupa pornirea pe gaz pe menzina nu merge, eroarea cu senzorul hall a disparut. Dc? Multumesc
     
    Ultima editare: 11 Noi 2015
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Daca ai facut diagnoza doar cu contactul pus, ai eroare pe senzorul hall, daca faci diagnoza cu motorul pornit o sa observi ca nu iti mai da eroare.
     
  16. avm_78 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2011
    Locație:
    Azuga
    Masina:
    Audi 80 ABT 1994
    Si totusi de unde problema cu pornitul pe benzina. Am schimbat pompa de benzina, filtrul, releul pompei de benzina si problema tot persista. Ciudat ca pe gaz merge perfect.
     
    Ultima editare de un moderator: 11 Noi 2015
  17. avm_78 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2011
    Locație:
    Azuga
    Masina:
    Audi 80 ABT 1994
    Rezolvare:
    Toate problemele mele erau de la instalatia electrica a gazului. Am luat toata instalatia la control si am gasit doua mufe cocsate si un fir de la masa rupt. Am dat cu spray de contacte, am schimbat firul de masa si merge perfect. Am rulat deja cateva sute de km si nu mai am probleme pe benzina.
    Sper ca am fost de ajutor si pentrur alti cu postarea mea. Dupa 6 luni si "N" mecanici, tot singur am rezolvat.
     
  18. laurentiu_wolf 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Mar 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi 80,2.0 ABT,1994
    Va salut,
    Sunt nou posesor al unui Audi 80 2.0 cod motor ABT. I-am schimbat recent distribuitorul cu tot cu senzorul hall, uleiul si filtrele, bujiile, ambii senzori de temperatura si termostatul.
    Sper ca i-am reglat bine avansu dar tot persista o problema: cand apas acceleratia sau iau piciorul dupa ea are un moment cand ''da in nas'' puternic.
    Problema persista tot timpul indiferent de temperatura apei. I-am verificat fisele si capacul delcou. Pare ca ar fi ceva de la vacuum. Acceleratia sta la 1200 rpm. Daca e pe liber si apas acceleratia sta la 1.400 rpm timp de cateva secunde dupa, scade la 1.200. N-am gasit niciun furtun spart sau altceva. Daca ma puteti ajuta v-as fi recunoscator. Multumesc anticipat.
     
  19. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Verifica,eventual schimba sonda lambda.
     
  20. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Simptomele par să fie din cauza garniturii dintre injecție și galeria de admisie, dacă s-a rupt/fisurat, trage aer fals pe acolo. Mai verifică totuși încă o dată avansul.
     

Distribuie pagina asta