1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor Benzina 1.6 la Audi A4 B6 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de shobo01, 13 Oct 2009.

  1. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Verifica acest condensator, s-ar putea ca el sa fie problema. Ieri ii cautasem unui client cu B6 1.6 unul insa se gaseste doar OEM: 031025021 [ 0310025017 (0 310 025 017) 4.7µF 110V ] are mai multe functii.. lui i s-a topit o bucata din el. Atasez imagini. Roaga-l pe mecanic sa verifice, acesta e situat in compartimentul motor deasupra cutiei de viteze.
     
  2. Valentin007 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2015
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A4,1.6,2001
    Da, mulțumesc. La mine e firul rupt de la el și nu se poate lipi. Am citit câteva despre el pe forumuri și se pare că are legătură cu timingul de la aprindere iar alții zic că ar fi pentru reducerea zgomotului de fond pentru radio. Treaba e, că e destul de scump. Tu la ce preț l-ai găsit ? Aș încerca ceva echivalent. Va țin la curent.
     
  3. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Nu stiu exact ce face, are mai multe functii din cate am inteles. Unul nou OE costa aproximativ 100-120 lei.
     
  4. Daniel1309 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2018
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 b6
    Buna ziua,
    Ma confrunt cu o problema de ceva vreme si nu gasesc rezolvarea la un A4 B6 1.6 2002 si anume Check engine aprins. La ultima scanare cu vag ul facuta astazi imi apar urmatoarele 3 erori:

    p0172 007-bank1 Adaptare amestec- amestec prea bogat Mil on

    P0172 007- prea bogat intermitent

    18047 senzor pozitie pedala acceleratie 1/2

    P1639 008 semnal neplauzibil G79/G185.

    Acum ceva timp am schimbat senzorul temperatura motor - stins check dupa 500 km aprins iar.
    Schimbat termostat mers maxim 1000 km aprins iar.
    Schimbat sonda Lambda 1 check engine stins pentru alti maxim 1000 km dupa care ba se aprinde ba se stinge. Sesizez usoare fluctuatii ale turometrului la revenirea in relanti si asta nu mereu, observ cā atunci cand pocnesc clima masina e foarte puturoasa si de multe ori rapid se aprinde check engine dar se aprinde si daca nu folosesc clima.
    Deasemenea observ o diferenta foarte mare de consum. De la drum lung un 7% la 14-15 % in oras. Masina porneste usor si la rece si la cald, nu se plafoneaza. Dar uneori cand e rece da putin in nas si am auzit chiar si cate un rateu dar asta foarte rar. Cei care v-ati lovit si ati rezolvat acesta probleme imi puteti face ceva recomandari vā rog ? Ce sa-i mai fac sau unde ar trebui sa caut ? Multumesc
     
  5. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Pai in primul rand, senzorii se pun OE sau macar OEM/Bosch (lambda). Daca i-ai schimbat si nu ai pus ce trebuie, nu prea poti sa-i excluzi. La 1.8t exista doi senzori de temperatura (in spatele motorului si pe langa radiator) si cel putin unul, am impresia ca ambii, au fost revizuiti.
    Zici ca termostatul aprinde martori? Verifica-l daca deschide bine si apoi uita-te la senzorii de temperatura.
    Inainte sa schimbi lambda aveai eroare de amestec bogat? Ce sonda ai pus?
     
  6. Daniel1309 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2018
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 b6
    Tot ce am schimbat, am schimbat pentru cā apareau cā si eroare pe vag si anume:
    - senzor temperatura undeva in partea de sus in spatele motorului (nu stiu cu ce marca a fost inlocuit dar a rezolvat problema unor caderi de temperatura pe ceasul de bord:
    - termostatul aparea si el pe VCDS si clar nu functiona cum trebuie mai exact pornea electro-ventilatoarele chiar si cand masina era abia pornita deci rece si am testat prin stergere erori circulat cu masina aprins check, testat din nou eroare integistrata - doar termostat (specific cā este un termostat cu ceva electronic comunica cu calculatorul masinii nu doar deschide si inchide circuitul de racire. Problema remediata dupa schimbare.

    In schimb, s-a aprins iar check cu erorile expuse mai sus, erori integistrate si in trecut pe VCDS. S-a recomandat schimbare sonda 1, sonda Bosch iar dupa schimbarea sondei check-ul nu a mai stat continuu aprins cum statea inainte de schimbarea ei ci ba se aprinde ba se stinge.
    Am verificat ochiometric cablul sondei nu exista urme vizibile de deteriorare a cablului. Masina porneste usor functioneaza bine. Specific cā esapamentul nu este perfect etans pana la finala. Mai exact la una dintre imbinari sub masina scapa gaze. Ar putea fi un motiv sa aprinda check-ul ? Deranjul mare este diferenta de consum oras exterior si faptul cā in momentul in care pornesc clima puterea masinii scade dramatic.

    Inteleg sa resimti in pedala si consum faptul cā functioneaza clima dar nu intr-o asemenea maniera. Intre timp am curatat si senzorul de aer. Check-ul s-a aprins in mai putin de 50 km de la ultima resetare de acum doua zile si continua sa stea aprins

    Citind despre aceasta eroare P 0172 am observat ca motivele pot fi suficient de multe. Doar sa verifici fiecare motiv in parte ar trebui o zi intreaga.

    Cred sa se ocupe cineva de masina intr-un service bine echipat si costuri ridicate doar pentu verificari e foarte nasol asta cand ai inregistrata o eroare care sa nu te trimita direct la motivul functionarii defectuoase ci sa te trimita in "N" posibilitati.

    In continuare pe loc observ cā sunt oscilatii ale turometrului atunci cand incerc sa o tin fix la turatii de pana in 2000. Peste 2000 sta fix turometrul iar sub 2000 are oscilatii de 50-100 rotatii.
     
  7. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Structureaza cumva ideile pt ca este foarte greu de urmarit. Inteleg ca ai schimbat chestii, se aprinde check engine mai rar ca inainte pt aceleasi cauze, iar masina tot prost merge?
     
  8. Adrian Popa

    Adrian Popa 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2016
    Locație:
    Targu Mures
    Masina:
    Audi A4 1.6 ALZ 2002, Audi A6 C6 2.0 BRE 2007 Multitronik JQL
    Salutare. In sfarsit am rezolvat problema pornirii catastrofale. Pentru ca postarile mele sunt destul de vechi si poate mai sunt colegi care intampina aceeasi problema, am sa recapitulez.

    Masina pornea catastrofal dimineata la prima pornire. Prima cheie era degeaba. Invartea dar nu dadea semne ca ar porni. Dupa aceea trebuia sa ii dau intre 5-10 chei ca sa porneasca si tremura motorul de ziceai ca sare de sub capota. Detonatii pe esapamen etc. Peste zi se intampla foarte des sa porneasca si sa stea subturata pe 3-400 de rpm.

    Am plimbat masina timp de aproape 2 ani pe la diversi mecanici. Pe tester imi apareau 2 erori: 1. Sistem sarac si 2. Catalizator eficienta sub limita
    In acesti 2 ani mi-a cedat pompa de benzina de 2 ori la interval de 6 luni si mecanicul de la Tg. Mures la care mergeam mi-a inlocuit-o de fiecare data cu una second hand. De fiecare data a facut testul de presiune in rampa si a zis ca baga peste 3,5 bari. Am mai fost si prm Brasov la diversi mecanici care mi-au testat presiunea in rampa si au zis ca e ok.

    Am scimbat:
    1. Senzor de temperatura racord radiator - cedase si avea eroare prmanenta
    2. Pompa de aer secundar - cedase si avea eroare permanenta. Avea apa in ea
    3. Valva combi de la sistemul de aer secundar - din cauza ei se umplea pompa de aer secundar cu gaze si condensau si se umplea pompa cu apa
    4. Egr - a zis un mecanic ca ar avea valorile ciudate si a schimbat-o
    5. Debitmetru - a zis acelasi mecanic aceeasi gogoasa cu valorile ciudate - eroarea de sistem sarac persista si in ziua de azi
    6. Sonda lambda 1 - un alt mecanic a zis ca da valori aiurea cand a pus un tester Bosch pe masina - guess what - nici o schimbare

    Cand vine vorba de presiunea in rampa toti mecanicii cu exceptia ultimului puneau pe tur un furtun cu manometru in capat si dadeau la automat - facea pompa 5-6-7 bari. Vre-o 2 au zis ca trebuie reparatie majora la motor: segmenti, supape pt. ca nu are compresie (7 bari). Un altul a facut un test si aveam intre 10-11 bari pe fiecare cilindru si a zis sa nu ma ating de motor. Noroc ca nu am avut timp sa las masina sa umble la motor primul care a luat compresia - la rece

    Dupa multi nervi si multe misto-uri din partea familiei - ba...du caruta la doctor...am auzit de un service foarte specializat la Zarnest (daca tot vorbim de Zarnesti vreau sa le multumesc baietilor lui Sorin Adam - coleg aici pe clubaudi - de la Zarnesti...oameni de nota 20 - un baiat pe nume Nicusor s-a ocupat de masina - il recomand maxim) unde primul test a fost cel de presiune in rampa - incepusem deja sa devin sceptic. M-a trimis in sala de asteptare ca acolo nu stai langa om cand lucreaza - foarte bine- lasa-l sa lucreze, nu il freca la cap cu ce stiu eu ce intrebari iti vin. Cand a fost gata ansamblul de testare al presiunii m-a chemat. A pus un furtun pe tur pe care avea un ‘T’ cu un furtun ce duce la un manometru si un alt furtun ce duce la motor si i-a dat cheie...presiune 3,25 bari - hopa...nu prea era 5-6-7 bari cum masurarsera altii. Bun asa. Am lasat masin acolo cu tot ansamblul pe ea sa vedem dimineata la prima cheie. Ma duc a doua zi inapoi. Tipul m-a asteptat sa vad si eu. Dam cheie...hopa...presiune intre 1,5-2 bari - nici nu se apropia de cei 3,25 masurati cu o zi inainte decat dupa 5-6 chei. Concluzie. Pompa de benzina praf. Daca tot am fost acolo mi-a recomandat sa schimb bujiile si sa curat si injectoarele. Toata distractia - 2100 de lei din care 1400 pompa de benzina

    Rezultat - masina dimineata porneste asa de repede incat trebuie sa fiu atent sa las cheia sa nu fac praf electromotorul- va dati seama ca pe jumatate adormit inca nu functionez in parametrii normali
    A mai ramas o problema. Dupa ce o pornesc dimineata masina merge foarte bine in schimb daca o las cam o ora si vreau sa plec, cand o pornesc trebuie sa ii dau cheia mai lunga. Dupa cheia lunga dacao opresc dupa 5 min...cand o pornesc iar o ia la sfer de fiecare data...daca o las iar vre-o ora...iar trebuie sa dau cheia lunga. Ii gasesc eu si buba asta....mai corect zis...baietii de la Zarnesti

    Ma scuzati pentru postarea lunga. Sper ca e utila cuiva
     
    Cristian Mititelu, Daniel@kcr1987 și lowlife apreciază asta.
  9. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Presiunea de benzina se poate vedea si cu diagnoza :(
     
  10. wiseboy1900 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Noi 2018
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A4 2004,1.6 ALZ
    Buna ziua.Nu stiu daca scriu in subiectul potrivit dar as vrea sa ma ajutati cu o problema.Am un Audi A4 B6 2004 , cod motor ALZ.La scanarea motorului primesc eroare "Redir Fail".Din folderul "Labels" lipseste fisierul destinat motorului meu.Ma poate ajuta cineva cu o sugestie?Va multumesc.
     
  11. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Sa faci diagnoza cu interfata originala nu cu o clona mizerie chinezeasca ?
     
  12. Lorand Varga

    Lorand Varga 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Ian 2017
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 benzina 1.6
    Buna ziua.

    Am un A4 cu motor de 1.6 benzina. Iarna daca fac un drum mai lung (aprox. 60km) pe autostrada, turatia peste 3000, cu incalzirea pornita, puterea motorului scade dupa o vreme, si a doua zi masina nu mai porneste deloc.

    In timpul mersului, dupa ce am mers aprox. 20km:
    - Incalzirea in habitaclu nu prea mai functioneaza, sufla aer doar usor caldut
    - Temperatura motorului nu depaseste 50 de grade, indicatorul sta la limita minima
    - Puterea motorului incepe sa scada, raspunde incet la schimbari de la pedala de acceleratie
    - Cand ajung intr-o localitate si opresc la semafor, turatia scade mult, si parca motoru vrea sa se opreasca in orice secunda. Trebuie sa turez mai tare sa plec de pe loc

    Cand parchez:
    - Opresc motorul, scot cheia, ventilatorul de la radiator inca se roteste la putere maxima, ramane pornit multa vreme. Am asteptat si 15 minute in masina sa vad ce se intampla, dar tot nu s-a oprit. Pana la urma am deconectat alimentarea de la venitalor, sa nu imi consume bateria aiurea.

    A doua zi:
    - Reconectez ventilatorul
    - Cand pun contact, ventilatorul de la radiator porneste direct la putere maxima
    - Cand incerc sa pornesc motorul, motorasul starter electric se invarte (deci bateria e OK), dar motorul nu se aprinde deloc. Am incercat si cu ventialoturl conectat/deconectat, nu are nici un efect.


    Anul trecut am patit exact aceeasi chestie, de 2 ori. In ambele cazuri, cand s-a incalzit un pic vremea, masina a pornit direct la prima cheie, de parca nu s-ar fi intamplat nimic. Am fost in service iarna trecuta, si mi-a schimbat senzorul de temperatura, dar se pare ca si anu asta problema persista. Masina sta nemiscata deja de 5 zile, am sunat dupa platforma acu cateva zile, dar se pare ca sunt ocupati acum cu vremea asta frumoasa de iarna.
    Comportamentul asta se manifesta doar in perioadele reci, cand trebuie sa pornesc incalzirea, si fac drum lung. Vara asta am facut o calatorie dus-intors 4000km pana in Belgia si inapoi, si masina nu a avut absolut nici o problema.

    Idei, pareri? Ceva legat de sistemul de racire al mototurui? Termostat, lichid de racire, senzor de temperatur, etc?

    Orice ajutor va fi apreciat
     
  13. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Diagnoza pe sistemul electric din cauza asta
    si mai departe tot diagnoza pentru senzori. Sunt mai multi colegi care te pot ajuta la tine in Timisoara. De ce nu iei legatura cu ei sa te ajute cu diagnoza ?
     
  14. Lorand Varga

    Lorand Varga 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Ian 2017
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 benzina 1.6
    Anul trecut nu au vazut nimic pe diagnoza. Mecanicul a schimbat senzorul de temperatura, in rest nu mi-a spus nimic.

    Am sunat dupa o platforma acum cateva zile, dar nu am fost sunat inapoi. Astazi urmeaza sa plec in concediu si pana in ianuarie nu apuc sa mai fac nimic la masina. Am postat aici pe forum pentru ca e foarte ciudata problema asta si speram ca a mai intalnit cineva problema asta si putea oferi cateva idei
     
  15. dma

    dma 3rd Gear Member

    Înscris:
    4 Oct 2009
    Locație:
    arad
    Masina:
    a4 , 1,6 ALZ , 2004
    Salut,

    Referitor la problema cu pornirea(si la modul de functionare) ar putea sa fie bobina de inductie -un electrician ar putea sa te lamureasca. Pentru partea cu incalzirea posibil sa fie termostatul blocat/calorifer infundat-neceseita o verificare.
    Daca e senzorul de temperatura ar trebui sa se vada la test.
    Spor la reparatii si un An Nou Fericit !
     
  16. Vic 296 Banned

    Înscris:
    22 Noi 2016
    Locație:
    Cvgfddfhvcvvv
    Masina:
    Hdd bhjhfdccbjodz
    Salut din nou !Va prezint si eu inca o problema ...a nu stiu cata!!!.
    Azi am desfacut sonda lambda inainte de catalizator sau sonda 1 nu stiu exact cum e denumita si mare mi-a fost uimirea de faptul cum arata.
    Eu am tot cautat pe net in ultimele zile sa vad ce preturi au deoarece mi s-a aprins martorul in bord.
    Ideia e ca e mult mai mica si nu are gauri deloc pe lateral.
    Ce am vazut pe net are trei randuri de gauri ,iar a mea e mult mai mica ca lungime si are niste gauri ca varful de ac in cap.
    Va atasez cateva poze sa imi spuneti daca e o sonda care nu are ce cauta pe masina sau asa arata ea din fabrica.
    Multumesc
     
  17. Rikardodan 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Ian 2019
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi a4 b6
    Salutare tuturor,
    De vreo săptămână am achiziționat și eu un A4 B6 din 2002. Problema este în felul urmator: pana astăzi la temperatura de -2 grade pornea foarte greu (după 7-8-10 încercări de dat la automat pana ma plictiseam) dar o lua pana la urmă. Astăzi nu a mai vrut, într-adevăr au fost - 13 dar nu a mai pornit. Am fost cu ea la un tester dar nu prea ma lămurit, cică ar avea o eroare la senzor admisie Se cam bâlbâia domnul respectiv. Tin sa precizez ca după ce pornea, mers 20-30 km, oprit motor stat 1-2 h pornea la sfert. Dacă ma puteți ajuta cu o rezolvare ceva va sunt recunoscator. Multumesc.
     
  18. marius_sr

    marius_sr 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2008
    Locație:
    constanta
    Masina:
    audi a4 2003 benzina 1,6 102cp
    Problema de mai sus este intradevar de la benzina. Eu folosesc cam la 4 luni un aditiv OXICAT P1180 mi s-a stins martorul si nu s-a mai aprins
     
  19. Adrian Popa

    Adrian Popa 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2016
    Locație:
    Targu Mures
    Masina:
    Audi A4 1.6 ALZ 2002, Audi A6 C6 2.0 BRE 2007 Multitronik JQL
    Pentru cei carora le porneste urat masina de dimineata faceti un test de presiune la pompa de combustibil. Nu ajunge ca vedeti ca baga. Ea trebuie sa bage minim 4 bari. Nu luati in seama mecanicii care pun un furtun cu un manometru in capat si gata ca o sa bage presiune de sare manometru de pe furtun. Trebuie pus un sistem de testare cu manometru si cu un “T” pe furtun ca sa puteti porni masina cu testeru de presiune montat. Cand puneti contact trebuie sa bage minim 4 bari si cand porneste motorul scade datorita regulatorului de presiune la 3,5 parca. Se poate sa nu fie pompa dar treaba asta e cel mai ieftin de testat si nu necesita abilitati cine stie ce pentru a pune un furtun pe tur. Eu am avut problema asta si am trecut pe la multi mecanici care au zis ca pompa e buna si pana la urma s-a dovedit ca era pompa de vina. La modelul acesta se pare canpompa nu e cea mai reusita din cate observ eu. Dupa schimbarra pompei la 6 luni e iar pe duca pompa si am pus originala care a costat 1500 lei. Bafta
     
  20. Razvan222

    Razvan222 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2016
    Locație:
    Comănești
    Masina:
    A4 b7 2006 1,6 benzina ALZ
    Senzor axa cu came. Se schimba in 5 minute si costa 80 de lei.
    Spor
     

Distribuie pagina asta