1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor benzina 1.8 Turbo la A4 B6 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de koczigym, 22 Ian 2008.

  1. iulian hurjui 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Aug 2017
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    a4 b6 1.8t bfb
    Salut,
    Inca ma documentez despre eroarea ce am postat o mai sus 16804/ p0420/ eficienta catalizator sub limita. As dori sa stiu daca cei care aveti catalizator aftermarket aveti aceasta eroare ? CAT original costa in jur de 1.200 lei si mi se pare foarte scump. Cele aftermarket sunt cu siguranta mai ieftine. In acest moment astept un raspuns in privinta CAT-ului de la PILOT. Daca aveti experienta cu vreun anume catalizator mi-ar fi de mare ajutor raspunsul vostru. Ca o completare la postarea mea de mai sus, CAT-ul masinii a fost intradevar schimbat de vechiul proprietar dar cu unul second hand / original de pe o masina lovita.
    Lambda 1 e schimbata de mine (marca Bosch), Lambda doi am vazut ca e in jur de 250 lei tot Bosch daca nu gresesc, deci nu e un capat de lume. Numai sa nu mai vad becul ala aprins in bord. :) Va multumesc
     
  2. iulian hurjui 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Aug 2017
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    a4 b6 1.8t bfb
    salut, cum n am gasit buton edit, scriu din nou aici. am verificat noxele la o statie itp si imi ies bine. acest fapt exclude cumva catalizatorul ca fiind vinovatul pentru eroarea mea?
     
  3. cat 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    a4 1,8t quattro aeb,a38l
    Dragi colegi!Eu am o problema de zona crepusculara ...1,8t AVJ la inceput nu pornea la prima cheie ,rece fiind apoi o data s-a oprit la semafor dupa cca 3 km ,apoi aleator de cateva zile dupa opriri si stationari de cca 1/2 ora iar nu a pornit.Ce am observant ca si rece si cald cand pun contactul dupa cateva sec pleaca ventilatoarele.Am schimbat recent senzorul management motor.Temperatura ext o indica corect,apa la fel,problema halucinanta este ca nu ma pot conecta cu testerul [nu-l vede] decat dupa mai multe incercari.Am deconectat bateria .Dupa aceste incercari da erori gen 01314-engine control module no communication sau 18258 powertrain data bus missing message from ECU
    Ce poate fi ?Cine ma poate ajuta in Bucuresti?
     
  4. cat 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    a4 1,8t quattro aeb,a38l
    Daca nimeni nu mi-a raspuns ,am inceput singur,am scos ECU,am suflat mufele l-eam dat cu spray de contact,cu ocazia asta am rupt o ureche de la capac ,asa ca daca are cineva cumpar ,am verificat contactele la 2 sigurante care erau acolo si 2 relee,am miscat mufele alea ,nu par oxidate si nu au fire rupte.Din nou faza cu ventilatoarele care pornesc cu motorul rece ,si aceleasi erori/
    Cineva din buc s-a oferit f repede si evaziv pt 120 lei sa-mi faca doar diagnoza desi I-am explicat ca stiu ce erori am
    Poate totusi va citi cineva care stie sau sa ma trimita la cineva care se pricepe la acest tip de masina
    Sa nu fiu inteles gresit nu vreau nimic cu titlu gratuit ,platesc dar vreau problema rezolvata
    Mi-e si frica sa mai plec cu masina ,m-a lasat la semafor cu bagaje cu catel si copil mic de 2 saptamani ,te faci si de cacao si sa o impingi ...noroc ca m-au ajutat cei de pe masina de gunoi caci participantii la traffic aveau treaba sambata la 8 dimineata
     
  5. cat 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    a4 1,8t quattro aeb,a38l
    Si epopeea reparatiei continua :ieri am schimbat si senzorul de temperatura apa ,dupa lungi chinuri caci acolo trebuie o mana de pianist,porneste dar dupa 1/2 ora nu mai porneste ,mai nou se aprinde dupa stingerea tuturor martorilor esp -ul
    Am vorbit cu cineva pt joi ca pe aici vad ca nu citeste nimeni,a mai ramas varianta Midocar sau dezmembrarea masinii
     
  6. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    @cat
    Daca nu raspunde la diagnoza poate sa fie o problema in instalatia electrica (lipsa alimentare ECU sau scurt pe undeva), ECU defect sau o interfata de diagnoza care nu functioneaza corect. Pentru mine acesta ar fi primul pas. Spui ca ai inlocuit senzorul management motor (banuiesc ca este vorba despre senzorul de pozitie al arborelui cotit care se afla in dreptul filtrului de ulei) si sonda de temperatura (presupun ca cea de sus). Ce te-a determinat sa le inlocuiesti ? Cele cu care le-ai inlocuit sunt noi sau second hand, originale sau aftermarket ? Senzorii aftermarket sunt in multe cazuri mai prosti decat cei vechi pe care ii inlocuiesc. Cand reconectezi bateria vei avea erori pe aproape toate modulele. Ai sters aceste erori dupa reconectarea bateriei ? Cand nu porneste ECU raspunde la diagnoza sau nu ? Temperatura exterioara afisata pe bord nu are nici o legatura cu motorul, este calculata de modulul climatronic. Erorile pe care le-ai postat sunt de lipsa comunicatie CAN dar depinde in ce context au aparut. Trebuie sa dai mai multe detalii si sa postezi scanuri complete. Incearca sa nu mai deconectezi bateria. Eu o sa incerc sa iti mai raspund in limita timpului disponibil.
    Ce as face eu in locul tau ar fi sa am tot timpul o interfata de diagnoza in masina, si un multimetru. Cand nu porneste faci initial o diagnoza si vezi ce iti iese. Daca nu raspunde verifici alimentarea ECU. Daca are alimentare si restul modulelor iti raspund cel mai probabil ai ECU defect. Este o masina veche (15 ani) care are relativ multa electronica incorporata.
    Poti sa incerci sa te duci la Midocar sau la Porsche dar o sa fie scump si s-ar putea sa nu rezolvi nimic.
     
  7. cat 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    a4 1,8t quattro aeb,a38l
    @ ALEX multumesc mult. Istoria problemei cred ca a inceput mai demult. La viteze foarte mari peste 160 se aprindea ESP si apoi se stingea cand reduceam. Unii ziceau ca am cauciucuri de iarna relativ tocite dar nu cred ca era o cauza sunt si Michelin nu ceva nasol si atunci imi dadea eroare de MAF.
    Poate se trage de la nenorocitul care mi-a vandut-o si a dat km inapoi si zic eu s-a dementit calculatorul, nu stiu ce sa zic.
    Cand am schimbat senzorul motor l-a dat la diagnoza acum 2 luni am pus marca ERA, senzorul de apa era original al masinii si am pus VEMO.Cand nu porneste nu raspunde la diagnoza. O lasi o zi merge
    Daca iau ECU trebuie sa fie exact de 1,8 T Quattro sau cutia si transmisia nu au treaba ?
     
  8. cat 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    a4 1,8t quattro aeb,a38l
    Am zis ca imi iau si eu o masina mai moderna euro 4 ,scaune incalzite muzica etc ,dar am facut bine ca am pastrat b5 -ul care nu mi-a facut nicodata asa probleme
     
  9. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Eu ma feresc de senzori aftermarket pentru ca de cele mai multe ori sunt de calitate slaba. Senzorii de temperatura pentru lichidul de racire la A4 sunt facuti de ELTH Luxembourg pentru VW/Audi. Pentru 1.8T cel cu conector verde (G62 - 4 pini) care se afla in partea din spate a motorului are codul 059 919 501A iar cel de la iesirea din radiator (G83 – 2 pini) cu conector de culoare gri 06A 919 501A. Se gasesc senzori fabricati si vaduti de ELTH ca piese de schimb (nu au sigla VW/Audi) la 25…30% din pretul cerut la dealer. Calitatea este la fel.
    Pentru inlocuire ECU trebuie sa iti notezi codul celui pe care il ai pe masina si sa cauti unul similar. Au fost mai multe modele in functie de anul de fabricatie si codul motorului. Este bine sa verifici pe net ce model de ECU s-a pus pe motorul tau in anul respectiv de fabricatie pentru a fi sigur ca modelul pe care il ai pe masina este cel corect. La diagnoza o sa iti apara Control module part number urmat de un cod. Acela este codul ECU. In cazul meu, pentru un motor 1.8T din 2004 cu cod AMB am ECU cu codul 8E0 909 518 AK. Transmisie manuala sau automata, Quattro sau nu, se face din coding si nu conteaza la achizitia unui nou ECU. Inlocuirea ECU presupune anumiti pasi, nu este suficient sa il deconectezi pe cel vechi si sa il inlocuiesti cu cel nou. Iti trebuie SKC de la ambele, trebuie sa copiezi coding-ul, faci readaptarea clapetei de acceleratie si asa mai departe. Nu este greu dar necesita niste scule, timp si ceva cunostiinte. Procedura este destul de bine documentata pe net dar uneori lucrurile nu merg cum ar trebui si apar probleme suplimentare. Este posibil ca masina ta fi avut softul din ECU modificat la un moment dat, eventual si anumite componente schimbate (injectoare, turbo …) pentru a se obtine o putere mai mare. Sunt cazuri de ECU ‘tunate’ care raspund la diagnoza doar aleator sau prezinta tot felul de anomalii. Din acest motiv se poate ca motorul sa nu functioneze bine cu un ECU cu soft stock. Sunt multe lucruri pe care nu le cunosti si care pot sa complice foarte mult situatia.

    Eu sunt foarte multumit de B6 si nu am ramas vreodata cu el in drum. Nu am nici o eroare la full scan si consuma ceva mai putin decat B8-ul. Sunt toate bratele de pe fata terminate dar merge si imi fac treaba cu el. Depinde de noroc si de cat de bine a fost intretinuta masina.
     
    lowlife apreciază asta.
  10. cat 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    a4 1,8t quattro aeb,a38l
    Multumesc mult de raspuns.....Ieri am gasit bateria moarta si am descoperit azi ca porneau ventilatoarele chiar si fara contact pus si cu masina incuiata .La ECU nu a fost umblat erau suruburile ruginiteAm dus-o la cineva bineinteles ca a pornit la prima cheie ,am mers cca 500m s-a suit singura pe platforma si tot asa s-a dat jos ,a pornit adica .Stau cu inima stransa a vazut-o cel de la service ,mi-a zis ca nu are timp azi ,da cheile si talonul ,si poate -I face o diagnoza azi......va sun si nu a sunat pana la aceasta ora .Il las si maine .Omul are recomandari de la 2 colegi de serviciu de la mine ,ce sa zic .Dar a plecat cu stangul .adu masina joi dar nu am timp.Daca cei din Bucuresti nu m-au indrumat nu mai am ce sa explic
     
  11. cat 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    a4 1,8t quattro aeb,a38l
    Scriu numai pt cei curiosi ,cel de la service a zis ca ECU e de vina si reparatia ma costa 100 euro .Din nou un asa zis coleg cu noi din bucuresti care este prieten cu cel care m-a refuzat mi-a inchis telefonul cand I-am povestit rezultatul si I-am cerut un sfat prietenesc daca cumpar un alt ECU sa mi-l adapteze el a zis ca numai el pune diagnosticul si daca e asa sa-mi repar masina singur.Eu zic ca de aceea e un forum public sa ne ajutam si uneori sa dam un sfat si dezinteresati financiar.Am mai spus platesc in cazul cand mi se face masina si penru ce platesc vreau sa stiu.Asta e imi pare rau ca nu m-am dus la reprezentanta ,da e scump doar ca acolo barem nu te fura si nu te minte nimeni si nu te batjocoreste
     
  12. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Ai fost la cineva trimis de 2 colegi de munca sau cineva de pe forum? ECU nu cred ca trebuie sa fie de quattro, doar modulul ESP stie ca e quattro sau nu. Si oricum poti sa-l rescrii. Poate isi da cineva mai avizat cu parerea.
    In primul rand ar trebui sa rezolvi problema conectarii la ECU si apoi vezi ce faci.

    Te minti singur crezand ca te rezolva reprezentanta :)
     
  13. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Daca suruburile de la ECU sunt ruginite inseamna ca ai avut apa in cutie si mai mult ca sigur ai si alte probleme pe langa ECU. Trebuie sa te uiti foarte atent la starea pinilor din conectorii pentru ECU. Daca prezinta urme de oxidare este nasol. Nu iti face iluzii ca le vei curata cu spray de contacte. In general problema ventilatoarelor care pornesc cu contactul luat este din cauza apei care a patruns in cutie si a afectat releele (in special cel marcat 219 – 443951253AA). Posteaza poze. Resoftarea ECU se face prin portul de diagnoza deci nu trebuie intervenit fizic. Sunt cazuri in care trebuie pus in boot mode si acest lucru necesita desfacerea ECU pentru a face un scurt (temporar) si a trece procesorul in boot mode. Sunt variante de ECU la care diferentele sunt doar in soft (firmware) iar hardware-ul este identic. Despre modul in care vrei sa repari masina nu am inteles mare lucru. 100 euro mi se pare mai mult decat decent dar depinde ce este inclus in banii astia si care sunt asteptarile tale. Cred ca trebuie sa intelegi un lucru. Orice service auto sau mecanic independent care presteaza acesta acest tip de activitate se supune legilor economice. Trebuie in primul rand sa-si acopere cheltuielile (salarii, chirie, scule, utilitati) si apoi sa faca si ceva profit. Din punctul lor de vedere masinile atat de vechi se numesc cazane. Valoarea de piata este mica, au in general uzuara avansata iar proprietarii lor au posibilitati materiale reduse sau nu vor sa investeaca in intretinerea corespunzatoare a lor. Marja de profit este foarte mica iar probabilitatea unor complicatii ulterioare, defectiuni care apar dupa reparatie si nu sunt direct legate de reparatia efectuata, este mare. Este perfect normal sa refuze sau sa fie dezinteresati de astfel de reparatii pentru ca potentialul profit pe care il pot face este redus. Despre reprezentanta nu pot spune ca am cuvinte de lauda si oricum este scump. Ei factureaza ore de manopera, nu conteaza ca lucreaza la un B6 de 2000 de euro sau la un A8 de 100k. Despre cat de competenti/cinstiti sunt tehnicienii lor nu o sa iti mai spun. Din punctul meu de vedere pentru o masina atat de veche singura solutie viabila economic este sa iti faci singur majoritatea reparatiilor necesare pentru ca vei avea tot timpul de reparat cate ceva. Nimeni nu s-a nascut invatat dar daca exista motivatie si resursele necesare orice se poate invata. Eu nu cred ca daca intrebi aici pe forum cum se inlocuieste ECU nu o sa iti raspunda nimeni. Nu trebuie sa iti fie frica pentru ca nu este foarte complicat. In principal iti trebuie un laptop vechi cu XP si o interfata albastra. Softurile le gasesti free pe internet sau imi ceri mie si o sa le primesti. Scrie ce cod ECU ai pe masina sa vad ce-ti gasesc pe aici.
     
    manea ady și lowlife apreciază asta.
  14. cat 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    a4 1,8t quattro aeb,a38l
    @Alex Deci sa fim intelesi ,unde am dus masina a zis ca at fi ECU de vina si cica vine azi cineva sa-i spuna ce si cum ,ca s-at incinge si ca reparatia at costa 100 euro azi a zis ca 200 nu stie .E u am zis ca mai bine cumpar altul in care nu s-a intervenit fizic si am dat telefon cuiva care mi s-a parut ok si sincer si a zis ca ma costa 350 lei si sa vin cu ambele calculatoare si cu asta gata .
     
  15. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Nu stiu care sunt preturile pentru ECU in tara si nici nu stiu cat de usor sunt de gasit avand in vedere ca majoritatea masinilor sunt diesel. Aici sunt in jur de 50 de dolari dar depinde de varianta. Din ce stiu eu cele 2001-2002 au fost diferite si nu se pot inlocui cu modele mai noi. Sa ne tineti la curent cand aveti noutati. 350 de lei mi se pare bine, mai ales ca va face si adaptarea. Sa-l pastrati pe cel original ca nu se stie niciodata.
     
  16. cat 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    a4 1,8t quattro aeb,a38l
    @Alex final de lucrare dar nu pot sa spun fericit...Dupa 2 luni de stat masina in service nu spun care si 500 lei ca sa dea verdictul ..
    Am schimbat ECU copia de pe original a costat 250 lei dar am o eroare care nu se poate sterge 16985 - Internal Control Module: Memory Check Sum Error
    Cine a facut copia a zis ca ECU a fost chipuit,masina porneste cel putin ieri sa vad in continuare,nu am putut sa dau in ea ca a fost nebunia de sf nicolae si orasul era full
    Din cate am citit unii zic ca ar trebui un reflash al epromului
     
    DonDoneL apreciază asta.
  17. cat 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    a4 1,8t quattro aeb,a38l
    Finalul odiseii :schimbat alt ECU fara erori, insa simt calutii in minus si inclin sa cred ca chipuirea desi facuta profi nu este benefica pt masina ,numai in cazul in care nu se intervine fizic in ECU
     
  18. carpazzone 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Aug 2017
    Locație:
    uk
    Masina:
    audi a 4 s line 2004
    Salutare,
    La masina din profil A4 B6 motor 1.8 Turbo, dimineata cand pornesc motorul incepe sa se auda un sunet ascutit auzibil si deranjant ce dureaza pana ce turometrul coboara la nivelul normal.
    Asta mi se intampla numai cand motorul e rece .Ce ar putea fi ?
     
  19. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Vezi de unde vine. Poate e pompa de aer (secondary air pump) din fata-dreapta masinii?
     
  20. Razvanburc

    Razvanburc Banned

    Înscris:
    31 Mar 2018
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi a4 b6, 1.8t , 2004
    Poate sa fie și pompa de ulei ,și la mine face gălăgie pana coboară turometrul
     

Distribuie pagina asta