1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor ceramic-discutii

Discuție în 'Stiri auto generale' creată de klaudyu, 16 Aug 2010.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. klaudyu

    klaudyu Silver Member

    Înscris:
    15 Mar 2008
    Locație:
    Rebrișoara
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI 131 cp 2002
    Acest motor ceramic functioneaza la temperaturi ridicate si nu are nevoie de un sistem de racire.Este fabricat din materiale usoare.Randamentul acestui motor este mai mare decat la cele pe care le cunoastem,pentru ca suporta temperaturi mari de ardere.Astfel se reduce consumul de combustibil,se arde combustibilul intr-o proportie mai mare,nu se pierde atat de multa energie.Stiu ca s-a inventat prin anii '80,dar ma intreb oare de ce nu a fost pus in practica pana acum,in productie?Banuiesc ca la un motor rotativ ca cel Wankel ar merge aceasta tehnologie "full ceramic" Mai jos este un motor de 1.6 de 295 bhp:)

    http://www.youtube.com/watch?v=gppJuPwmZJg
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Sep 2010
  2. klaudyu

    klaudyu Silver Member

    Înscris:
    15 Mar 2008
    Locație:
    Rebrișoara
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI 131 cp 2002
    Eu cred ca daca s-ar dezvolta aceasta tehnologie,motoarele cu ardere interna ar rezista inca cel putin 50 de ani,deoarece,cele electrice au probleme cu inmagazinarea energiei.PLus ca o sa fie doar motoare de capacitati reduse cu puteri mari.Ar creste cuplul si puterea enorm,cu consum de carburant redus.
     
  3. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007 + VW Golf 7 1.6
    Motor ceramic

    Dar nu spune si ce pret are un asemenea motor. Daca este mai ieftin ca cele actuale, fi sigur ca este in studiu. Motorul Wankel, cu piston rotativ, nu este asa de fiabil si are un pret mai mare decat cele Otto si Diesel. Mazda RX 7 este cel mai bun exemplu.
     
  4. klaudyu

    klaudyu Silver Member

    Înscris:
    15 Mar 2008
    Locație:
    Rebrișoara
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI 131 cp 2002
    Iti dai seama ca ii mai scump,ca si discurile de Porsche sunt din ceramica si sunt mai scumpe:p RX8 iar este cu motor Wankel.Probabil au niste retineri,ma gandesc daca se fisureaza blocul motor la acele temperaturi,nu-i aia buna:)Dar eu vad partea buna a motorului.Sa ai motor de maximum 2.0 sa zicem diesel si un cuplu de 5-600 Nm si putere la 350 cp la un consum de carburant 5 l/100km
     
  5. FLORIN_SB

    FLORIN_SB 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    KRAZ, SAVIEM, TATRA......AUDI 80 AVANT
    Da, cum ar fi unul de 6 litri ceramic....daca cel de 1.6 scoate 300 de cai
    :)
    visati-visati
     
  6. klaudyu

    klaudyu Silver Member

    Înscris:
    15 Mar 2008
    Locație:
    Rebrișoara
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI 131 cp 2002
    Ce sa visam daca este realizabil?Ideea era ca sa se faca motor cu capacitate cilindrica mica cu randament termic peste cele actuale.Iti dai seama ca un motor la capacitatea cilindrica enuntata de tine,ar ajunge la costuri enorme de productie.
     
  7. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Am mai auzit discutii despre motoarele ceramice,din cate imi aduc aminte
    se folosesc in F1 si in industria aero-spatiala.
    Probabil costurile de productie sunt enorme si nu se pot face in serie.

    Cele mai bune discuri sunt din ceramica insa nu stiu pretul...nu ma intereseaza :p
     
  8. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Exact pretul unui astfel de motor e ceea ce impiedica folosirea in productia de serie.
    Dupa cum a spus si Iulian motoarele din F1 folosesc aceasta tehnologie. ;)
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta