1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor cod BPW la A4 B7 - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B7 (2005 – 2008)' creată de mircea911, 11 Sep 2012.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu are ce sa repare si il inlocuieste degeaba, este o problema caruia nimeni nu i-a dat de cap la B7.
    Intrerupe pentru o secunda la o anumita turatie, comanda data de ECU, ASV-ul nu are nici o vina.
     
  2. dooar_eu

    dooar_eu 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Sep 2010
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4, 2.0 TDI, DETA, 140 kw, 2016
    Salutare! Detin un audi A4 B7 2006 , 2.0 TDI cod motor BPW , ~ 200.000 km
    Problema mea suna cam asa:
    In noiembrie 2016, ma duc la reprezentanta Audi Bacau sa fac revizia schimb ulei, filtre + schimb distributie, pompa apa. Mecanicul de acolo, rezolva toate operatiunile si ii spun la sfarsit ca motorul, cand se incalzeste si cand are "toane" (nu tot timpul) are un sunet ciudat, ca un duduit. Porneste motorul, desface racordul de la filtrul de aer si asculta si intradevar se auzea chiar putin amplificat sunetul.
    El imi spune ca ori este axul cu came, ori sunt niste dopuri metalice din ax sarite si nu se mai mentine nu stiu ce presiune de ulei in ax. Desface repede capacul motor si gaseste respectivele dopuri din ax sarite. Desface axul, "pescuieste" dopurile, pune dopurile la loc in ax, monteaza totul la loc, porneste, motorul suna excelent (nu cred ca am auzit niciodata motorul de cand am masina sa ruleze asa rotund si frumos).
    Toate bune si frumoase pana acum vreo 2 saptamani, plec la Bucuresti, dupa vreo 70 km parcursi, ajung intr-o portiune de drum 2 benzi pe sens, noapte, liber si zic sa ii "dau" putin. "Bag" piciorul in pedala, viteza a 4-a aproximativ 2.000 ture si masina parca era tractor cu trepidatii puternice si pe la 2.500-3.000 de ture un huruit ca de Dacie care merge in 3 pistoane. Dau a 5-a, accelerez, la fel ii dau a 6-a si la fel.
    Problema este ca se manifesta asa doar daca este "bagata" pedala la fund. Daca accelerez usor, nu trepideaza deloc doar sunetul (huruitul) apare pe la 2.500 ture, dar nu foarte pronuntat. Iar daca atunci cand masina se manifesta asa, stationez si o las in ralanti se aude iar duduitul acela ca inainte , de "dopuri sarite din ax".
    Ce credeti ca ar putea fi ? Mecanicul de la Bacau mi-a zis ca repunerea dopurilor la loc, ar fi o rezolvare pentru vreo 2 ani.
    Inainte sa postez aici am mers la un service sa explic problema si mi-au zis sa incalzesc masina ca sa apara simptomele si sa revin. I-am dat vreo ora cu a 3-a, a 4-a, a 5-a am schimbat prin 3.000 ture viteza si nu a vrut deloc sa se repete problema. In seara asta am parcurs vreo 60 km, iar a inceput sa faca.
     
  3. Hilfiger

    Hilfiger Platinum Member

    Înscris:
    27 Oct 2011
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Nissan QQ J12
    Schimba axul si pune distributia cum trebuie.
    Si eu am acel duduit, dar totul merge perfect, in afara de fumul enorm emis pana se incalzeste (mai nou)...

    La ghicite....cred ca nu e aliniata si ai avans tampit.
     
    Vasi Caraibot apreciază asta.
  4. ionutd84

    ionutd84 4th Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    a62.0tdi, blb, stage 2
    Nu ai nicio garanție că dopurile sunt la locul lor. Probabil a sărit vreunul cu prima ocazie când ai turat-o mai tare. Ca sa rezolvi definitiv problema lor, trebuiesc înlocuite cu o tija de 6,x mm, și dat un punct de sudura. Dopurile tehnologice au sărit și la motoare cu aproximativ 10.000 km așa că e un punct slab.
    Când a desfăcut capacul superior, ce a constatat în legătură cu axul și tachetii? Probabil au uzură daca au funcționat cu deficit de ulei.
    Mersul neregulat poate avea o multitudine de cauze: ax uzat, tacheti sparți, injectoare, distribuția pusă cu aproximatie...etc. reglajul distribuției l-aș scoate din ecuație dacă zici că e făcută la reprezentanta. Ai nevoie de un vag com un log în mers că sa vezi cine nu respectă cerințele ecu și de o inspecție la ax
     
    Ultima editare: 21 Ian 2017
  5. dooar_eu

    dooar_eu 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Sep 2010
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4, 2.0 TDI, DETA, 140 kw, 2016
    Hilfiger Eu nu ma vazut de cand am luat-o fum.Daca nu era aliniata si avansul era aiurea nu trebuia sa faca tot timpul ?
    Dupa ce a facut distributia, mi-a aratat ca are un avans de 1 iar ei trebuie sa se incadreze intre -3 si +3 asta mi-a zis mecanicul.


    ionutd84 Cand a desfacut a zis ca axul prezinta putina uzura dar ca nu e grav si nu necesita schimbare. De ce face aleatoriu ? Sunt momente cand motorul este incalzit si parcurs 50-100 km si nu face iar alteori dupa 50 km o apuca dracii.
     
  6. ionutd84

    ionutd84 4th Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    a62.0tdi, blb, stage 2
    Nici cu update de soft nu se rezolva?
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Stii tu sa existe vreun update de soft disponibil ?
     
  8. ionutd84

    ionutd84 4th Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    a62.0tdi, blb, stage 2
    dooar_eu Da, îi poți face log cu ce ai. E posibil sa ai tachet spart, el se roreste câte puțin la fiecare acționare a camei, uneori ajunge intr-o poziție în care inca mai prinde cama pe el și îl actioneaza cat să deschidă puțin supapa alteori invartindi-se, cama nimerește în gaura...Avansul cum ii zici tu, la mine este pe zero și merge perfect reglat așa.


    audi66 Nu, întreb, poate cineva vede, știe și ne lumineaza. Pe aici, nu sunt băieți care sa lucreze la reprezentanta ?
     
  9. dooar_eu

    dooar_eu 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Sep 2010
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4, 2.0 TDI, DETA, 140 kw, 2016
    UPDATE

    Aseara am oprit motorul in parcare, masina manifestand si sunet ciudat in idle si trepidatii in accelerare puternica.
    Dimineata, pornit, sunetul ciudat era, la fel si trepidatia in accelerare. Cand apa a ajuns ~ 70 grade, a disparut si sunetul si trepidatia .....
     
  10. Hilfiger

    Hilfiger Platinum Member

    Înscris:
    27 Oct 2011
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Nissan QQ J12
    @dooar_eu

    Ori nu ai inteles tu, ori mecanicii de acolo au probleme.

    Intre +3 si -3 trebuie sa fie injectoarele. Avansul trebuie sa fie intre -1.5 si -2.5.
    Si eu am avuns avansul pus aiurea de cateva ori, pana m-am inervat si am mers la service cu vag-comul meu si la pus asa cum am vrut eu.

    Asa cuma zis si colegul, desface din nou capacul la culbutori sa vezi ce e acolo. Probabil ceva pus aiurea la loc.
    Eu m-as duce si as lasa masina cu cheia cu urarea sa rezolve ca bani de la mine nu mai vad. Am mai facut asta si tot timpul ma repet cand sunt la service ca daca schimba piese si face la fel, nu le dau nici un ban.
     
  11. ionutd84

    ionutd84 4th Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    a62.0tdi, blb, stage 2
    Până merg colegii la service pentru o constatare, vin și eu cu o întrebare? Este normal să arunce ulei pe la busonul de ulei? Am constatat asta aproape la toate motoarele pd. La unele (puține ce-i drept)dacă se scoate puțin joja de ulei, aproximativ 2-3 milimetri, aproape că sare singura, se aude și se vede o acumulare de presiune. Am mai întrebat și toți spun că e normal la pompe duze. Mie mi se pare dubios, indiferent de tipul de motor. La mine nu arunca ulei pe la buson, și abia dacă trepideaza când îl las desfăcut pe pozitie, astfel manifestându-se, deci anormal, unii spun că nu are presiune de ulei. Ce părere aveți?!
     
  12. Hilfiger

    Hilfiger Platinum Member

    Înscris:
    27 Oct 2011
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Nissan QQ J12
    Mie imi arunca vapori cateodata, dar de doi ani tot schimb capacul (unde este filtrul epurator). Ca de ce arunca, nu stiu, dar asa facea cand am luat masina, si tot asa face si acum dupa ce am refacut motorul. Garnitura la capac am schimbat, tot asa....
     
  13. mario vrs Silver Member

    Înscris:
    24 Noi 2010
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    audi a4 b7,2006,2.0 tdi BPW multitronic(HHF)
    Bucurati-va ca arunca ulei pe la buson. Inseamna ca ajunge la axul cu came.. :)
     
  14. ionutd84

    ionutd84 4th Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    a62.0tdi, blb, stage 2
    O parere avizata sau macar o explicatie mai buna decat a mea care care ar zice ca se intoarce presiunea scapata din camea de ardere prin canalele de scurgere ale uleiului gasim?
    Ma refer la situația in care scotand bușonul, arunca uleiul pana pe capota
     
  15. Capac Toni Ionel 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Ian 2017
    Locație:
    craiova
    Masina:
    Audi A 4,B7, 2.0 TDI, BPW, 140 CP, 2006
    salut!si eu am aceiasi problema k si tine.am descoperit k imi curge pe la garniturile de la pompa de vacum k si se gasesc destul de greu garnituri si am auzit k sunt f proaste cele care se gasesc.le-am cumparat si astept sa le schimb.astept raspuns dak ai reusit sa remediezi acesta problema si cum
     
  16. Hilfiger

    Hilfiger Platinum Member

    Înscris:
    27 Oct 2011
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Nissan QQ J12
    Nu e garnitura, este deformat capacul de la culbutori (cel de plastic). Problema stiuta la modelul asta de motor.
    Pune silicon pe garnitura de la capac si o sa vezi ca nu mai curge.
     
  17. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Capac Toni Ionel in primul rand sa nu mai scrii niciodata mesaje asa cum l-ai scri pe acesta anterior adica: Te rog nu mai folosi TZ, K, SH sau limbaj de mess sau chat si/sau prescurtari ale cuvintelor pentru ca nu ai voie conform regulamentului. Dupa punct sau la inceputul propozitiei sau frazei cuvantul se incepe obligatoriu cu litera MARE. Mesajele scrise ca cel de mai sus sunt sterse direct si fara alte explicatii. Multumesc pentru intelegere.

    In al doilea rand astepti un raspuns degeaba pentru ca userul cartdi nu a mai intrat pe forum de aproape un an.

    In al treilea rand tu ai nevoie de o ganitura de metal la pompa tandem (ca sa se numeste) si atat sau faci ce ti-a spus colegul anterior. Cumperi garnitura pompa tandem originala de la reprezentanta sau un magazin bun de piese. Despre asta s-a mai scris pe forum de sute de ori pana acum.

    Si nu in ultimul rand modifica-ti profilul adica: te rog, sa modifici/completezi profilul tau cu masina care o detii (in speta Audi), adica: tipul masinii, model, an de fabricatie, tipul motor/capacitate cilindrica si obligatoriu cod motor pentru ca data viitoare, daca mai pui intrebari, sa nu stam sa ghicim despre ce tip de masina si motorizare vorbesti. Uita-te la profilul meu si ai sa intelegi despre cum trebuie sa arate si profilul tau. Multumesc.

    Ultimele 3 mesaje vor fi sterse pentru ca sunt scrise inutil.
     
  18. dooar_eu

    dooar_eu 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Sep 2010
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4, 2.0 TDI, DETA, 140 kw, 2016
    Nu stiu daca vorbim despre aceeasi chestie....
    Avansul asta despre care mi-a zis la Cybernet Bacau, ca valoare, am inteles ca 0 este ideal .... iar marja lor min/max -3/+3 .... si se regleaza din fulia axului cu came.
    Explica-mi te rog de ce sustii ca valori de avans -1.5 / -2.5
    Reglajul sau, nu se face din vag com ... nu inteleg de ce te-ai dus tu cu vag com-ul tau personal ca sa il reglezi ....
    Poate am inteles eu gresit, poate denumesc gresit "AVANS" aceasta valoare despre care vorbim ....
    Multumesc.
     
  19. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    S-a dovedit practic ca toate motoarele de 2.0 functioneaza cel mai bine (atat cat pot ele) cu avansul intre valoarea -1,5 -2,5.
    Au verificat unii colegi inclusiv la masini noi, cu valoarea aceasta a avansului au iesit din fabrica.
    Reglajul se face de la axa cu came (cea din dreapta, partea pasagerului, la modelele cu doua axe) si doar se verifica valoarea cu VCDS.
     
  20. Hilfiger

    Hilfiger Platinum Member

    Înscris:
    27 Oct 2011
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Nissan QQ J12
    Ce a zis si @nucugheri. Cu vag-comul se verifica avansul.
     

Distribuie pagina asta