1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor diesel 1.6 - discutii diverse - probleme - cauze si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de maximus_watz, 22 Iul 2008.

  1. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Salza

    Ai 2 variante. Ori ai capul hidraulic din pompa de injectie dus,ori compresia motorului e scazuta(uzura la segmenti sau pistoane si cilindri). Poti sa verifici pompa si sa vezi daca e uzat capul hidraulic. Incearca asa: incalzeste motorul la 90 de grade, oprestel ,asal sa se raceasca putin cam pe la 60-70 de grade si toarna pe pompa o sticla de 2 litri de apa rece. Mai ales pe capul pompei(acolo unde ies conductele de la injectoare). Daca masina porneste fara sa tii pe bujii atunci e dus capul hidraulic. Si trebuie inlocuit. SPOR LA TREABA.
     
    Ultima editare: 5 Iun 2011
  2. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Motor diesel 1.6 TD - cod motor RA - discutii diverse - probleme - cauze si rezolvari

    Salutare! Am si eu o problema cu sunetul motorului. Adica e cam galagios. Am intrebat mai multi mecanici motoristi de diesel si mi-au spus ca ar putea fi de la anticamera din quloasa sau injectoare, eu stiu ca am un injector cam dus si imi da ceva intreruperi la relanti restul sunt reconditionate si urmeaza si cel uzat, problema e ca nu stiu cum se schimba anticamera. Si nici cum arata. Eu iam facut segmentare la motoras si inlocuit cuzinetii toti reparat 3 injectoare si urmeaza si al 4lea(jandarmul e sarac) le fac si eu pe rind. Stiu ca am si ceva necazuri la turbina care va fii inlocuita luna viitoare. Vreau sa stiu cum se schimba anticamera si cum arata. Eu am dat quloasa jos dar nu stiu care este anticamera am eu o banuiala dar vreau sa stiu sigur. Mentionez ca nu prea am avut experinte cu motoare diesel. Tipul motorului este RA de 80 de cai cotele de reparatie la segmenti si cuzineti sun standard iar la quloasa nu am avut ce repara erea plana iar supapele bune
     
  3. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    Salut,nu ai de ce sa dai anticamera jos.Pune diuze noi,injectoarele centricubate cum trebuie,si va toarce ca o pisicuta.Am vazut operatia asta la un Mercedes Cobra,a intrat in service,motorul trepida si avea un croncanit de injectoare mare de tot,i s-au schimbat diuzele,centricubate si a plecat cu un motor muuuult mai silentios.(240 d).Nu mi-a venit sa cred diferenta.Oricum,daca iei diuze,sa iei de calitate si sa schimbi si o-ring-urile de sub injector,se schimba de fiecare data.Daca nu,se ard diuzele si se duc repede.Si ca sa iti raspund la intrebare,anticamera e bucata in care insurubezi injectorul si care da in capul pistonului.
     
  4. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Salza

    Multumesc mult . Trebue sa inlocuiesc toate injectoarele si voi vedea diferenta mai am unu de reparat si e gata le pun pe toate patru noi (reparate) . Dar ca sa fie eu sigur cum se scoate anticamera ? Ma gindesc ca sar putea sa o scot si fara sa dau quloasa jos nu? Eu ma gindesc ca daca e asa cum mi-ai spus ar fi ca o reductie in care se infileteaza injectorul si ar avea filet pe invers sau e ambutisata (bercuita) pe quloasa si trebue data quloasa jos. De mia picat draga masinuta si vreau sa mearga cum trebue nu cum poate. In legatura cu termoflotul tau nu cred ca ar putea fi spart sau visurat prin ei circula doar andigel si ulei si nici unu nu ataca metalul, doar daca ai bagat doar apa sau antigel concetrat. Parerea mea e ca ai ceva la garnitura de quloasa sau mai grav fisura pe quloasa sau pe vreun clindru. Sper sa nu fie nici una nici alta doar o presupunere.
     
  5. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Meseriaşi adevăraţi mecanicii pe care i-ai consultat. Anticamera nu se demontează, ea face corp comun cu chiulasa şi este profilată în ea din turnare. Zgomotul poate proveni de la injectoare, la ruperea jetului, dar dacă e de-acolo, la cald trebuie să înceteze. Un motor zgomotos are de regulă probleme de reglaj al avansului, (prea mare) şi persistă şi cu motorul cald, dacă e mult în afara parametrilor. Tot de acolo poate proveni şi acea întrerupere la ralanti.
    1.6 TD este motorul meu favorit. Simplu, robust, vioi, "scoate" 80 de cai fără ajutorul electronicii şi dacă-i mai pui şi niste diuze de calitate (BOSIO sau KERMA) îi mai storci încă 10% putere. Important este ca turbina să fie bună, altfel, aportul suplimentar de motorină fără aer comprimat în cilindrii, se transformă în fum.
     
  6. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Motorasul la cald e mai silentios . Mai am de reparat turbina si un injector si ar trebui sa toarca ca o pisicuta. Da-mi si mie un pret la diuzele care le-ai mentionat. Multumesc.
     
  7. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    Neaparat sa centricubezi injectoarele,sa deschida la presiune si sa tina presiunea pana in momentul deschiderii.Se regleaza presiunea din saibele din interiorul injectorului,dar asta o stie pompagiul.Exact cum spunea si Nelu,verifica si avansul putin.Si nu iti mai zdrobi mintea cu anticamera,e ok daca merge motorul,nu ai ce curata,repara sau revizui la ea.:friends:
     
  8. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Salza

    Inafara de montat - demontat injectoare si pompa de injectie nu fac nimic tot ce tine de centricubat pompa si injectoare le face pompagiu pe banc . In rest reglat avans si alte reparatii mi le fac eu mi-am facut eu segmentare la babuţa dar alte maruntisuri care sunt mai simple. Daca e cineva iteresat sa afle cit a costat reparatia motorasului pina in stadiul acual (decit un motor sh in care nu ştii ce este mai bin il repari pe al tau) a fost 1000 ron piese. Si a inclus: segmenti, cuzineti, garnituri ,curele accesorii si distibutie rola intinzatoare, ulei si antigel. Fara manopera reparat in garaj . Toata treaba a durat 3 zile din mometul cind am bagat masina in garaj pina am pornit pentru prima oara motorul(am lucrat singur si operatiunea a inclus scos motor de pe masina facut bucati motoru spalat toate piesele inlocuit segmenti cuzineti si garnituri si montat motor pus pe masina si pornit.)
     
  9. Farfetnugins

    Farfetnugins 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi 80 B4,1.9TDI,1995
    Bataie motor audi 80 b3

    Salutare!

    Zilele astea am reusit sa montez un motor 1.6 td de golf 2 pe masina mea (audi 80 b3). Motorul nu a mai fost pornit de 5 ani. L-am pus in functiune (a pornit de la prima cheie), insa dupa ce se incalzeste putin incepe sa se auda o bataie, de tacheti am banuit eu.

    Ciudat este faptul ca din cate am vazut pe internet, normal ar fi ca tachetii sa bata la pornire cand motorul este rece, la mine fiind exact invers. Am facut cam 300 km pana acum si inca nici o schimbare. Oare sa fie un canal infundat ? Uleiul este Lukoil 10W40 semisintetic.
     
  10. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Salza

    Bat toti sau doar 1-2. Este posibil sa se fi uzat garniturile din tacheti, daca a stat fara ulei pe ei vreo 5 ani e mai mult ca sigur garniturile din tacheti. Vezi ca se gaseste set de reparatie pentru tacheti
     
  11. danyms15ely

    danyms15ely Banned

    Înscris:
    19 Oct 2008
    Locație:
    Reghin
    Masina:
    audi A6,nou A2 1,4Tdi,audi allroad 2,5tdi BAU 179cp
    salut am si eu o intrebare mi-se pare ca am un sunet destu de mare al motorului,daca schimb tacheti e posibil sa dispara sau poate proveni si de la diuzele injectoarelor?in rest e ok?cand i dau acceleratie brusca imi scoate fum mare negru,si cand i dau talpa in sarcina la fel,sa fie avansul pompei de injectie?
    Si mai am unul turbo diesel care trage ok e mai silentios,dar si asta scoate fum in exces la acceleratie brusca ,are vreo legatura cu turbo astea?
    Mentionez faptul ca la relantiv nu scoate fum absolut de loc nici unul
     
  12. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    Fumul in exces poate sa mai fie si de la debitul pompei de injectie,care se regleaza de la un surub situat pe capacul pompei de injectie.La cel cu turbo,poate sa fie de la turbina problema fumului.Oricum,nu te astepta sa fie silentioase ambele motoare,sunt de generatie mai veche si asa sunt concepute,sa fie un pic mai zgomotoase,Daca mai ai si diuze care nu pulverizeaza corect sau sunt de pe alta masina(pe injectorul de vw-audi merg diuze de Mercedes,Aro s.a.m.d.),ai toate incredientele pentru fum mare si negru sau pentru zgomot de zici ca ai pietre in motor.Verifica injectoare,diuze si avans.La avans mare,nu scoate fum ,trage bine,dar croncanitul e mare si pornirea e greoaie,mai ales la cald.La avans mic,scoate un pic de fum,e silentios motorul,dar nu mai trage.Il poti verifica chiar tu daca e ok la avans.Il tragi la PMS,adica la semne pe volanta,sus la axa cu came(ai o fanta la capatul axei cu came,in care trebuie sa intre o tija sau o cheie fixa) si la pompa(ai semn pe roata dintata si pe suportul pompei).Toate trebuie sa fie la semn.Daca nu e asa,e dereglat motorul.
     
  13. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Probleme cu motorul de 1,6 td de pe b3 tip RA

    Va rog mult de tot ca nu mai stiu de unde poate sa fie buba. Treaba e asa: da cu ulei pe joja dar numai daca e cald 90 de gade si daca il turez la vreo 4000-4500 de ture. este posibil sa scape compresie in baie pe la segmenti sau de la pompa de ulei sau uleiul este prea viscos in motor am ulei 15W40 CASTROL DE CAIOANE:anbet::think::keule:
     
  14. FLORIN_SB

    FLORIN_SB 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    KRAZ, SAVIEM, TATRA......AUDI 80 AVANT
    Avand in vedere ca tu i-ai "reparat" motorul doar prin segmentare, da e foarte posibil sa scape pe langa segmenti, compresie in baie.
    Din experienta stiu ca segmentarea face doar...."prelungirea agoniei" nimic altceva. La temperaturi apar dilatari,si asta face sa ajunga compresia in baie
    Daca ai fi facut cum se RECOMANDA si anume: alezaj bloc a I-a, pistoane de cota a I a, chiulasa facuta cum trebuie, rodaj 1000 de km, nu ai mai fi avut acum , dupa doar cateva mii de km, aceste probleme.
    Pompa de ulei e INDISTRUCTIBILA in conditii normale de utilizare. Aceasi pompa care e pe 1.6 d JK( 54 cai) este si pe TDI.
    Pune filtre si uleiuri bune
     
  15. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    salza

    Am rezolvat treaba cu dat-ul de ulei pe joja, era de la epuratorul de gaze care s-a infundat.
     
  16. mdadepoyu 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Rm Valcea
    Masina:
    audi 80 1,6 TD
    probleme consum Audi B3 1,6 TD

    Am recarosat un audi b3 , si am montat motorul de 1,6 td pe o caroserie de benzina .Ulterior recarosarii am observat un consum exagerat de motorina,de aprox. 9%-10% urban si 7-8% la drum.De pe caroseria de benzina s-a pastrat tot ansamblul de evacuare gaze,daca asta poate fi o cauza.Daca nu ,ce este de facut?
     
  17. FLORIN_SB

    FLORIN_SB 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    KRAZ, SAVIEM, TATRA......AUDI 80 AVANT
    Taiata catalitica de pe ea urgent, 100% e infundata, si verifica la jonctiunea galerie evacuare / saxofon daca se pupa cum terbuie, e o mica sansa ca si acolo sa fie diferente intre benzina/diesel ( adica sa nu fie gaura pe gaura ...pe romaneste)
     
  18. eu_viper33 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Iun 2011
    Locație:
    sighisoara
    Masina:
    audi 80 b3 1.6 TD
    Un kit de reparatie pompa injectie audi 80 1.6 TD 80 cai cod motor RA. pierde motorina pe la SOC. stiti vre un site?
     
  19. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Nu umbla acolo, de obicei se reetanşează după o vreme. Dacă totuşi doreşti s-o repari, caută o-ringuri WURTH de aceiaşi dimensiune. Se găsesc la magazinele de rulmenţi-şuruburi. Eu am reuşit să înlătur acele scurgeri la axul pârghei de acceleraţie cu aşa ceva, şi am fost foarte mulţumit. Sunt făcute dintr-un cauciuc siliconic şi nu le dizolvă motorina.
     
  20. eu_viper33 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Iun 2011
    Locație:
    sighisoara
    Masina:
    audi 80 b3 1.6 TD
    pompa de injectie am luat-o jos deja de vreo luna. am pus alta,deja am facut cu ea vreo 2.000 si e bec dar vreau sa o repar pe asta si nu gasesc nicaieri kit de reparatie
     

Distribuie pagina asta