1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor diesel cod AAT la A6 C4 - discutii diverse - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C4 (1994 – 1997)' creată de Gunther, 2 Ian 2009.

  1. dodoloi

    dodoloi 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Suceava-Wien
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI AEL QUATTRO 1997
    Sfaturi pentru pornirea unui C4 2.5 TDI AAT automat

    De curand am achizitionat un C4 2.5 TDI AAT cutie automata fabricatie 10.1994. Problema consta in faptul ca pe partea dreapta la picioarele pasagerului a fost ceva apa si un sfert din calculatorul de motor a stat in apa si s-a oxidat in interior si ca rezultat nu mai porneste motorul. Eu am calculatorul , chipul, pompa de injectie , si restul pieselor de pe AEL-ul meu din 1996 cu care am avut accident. Inainte sa ma apuc de treaba ce sfaturi imi dati? As vrea sa ii pun calculatorul meu ,dar nu stiu la ce sa ma astept , ce mai trebuie schimbat ? Daca schimb calculatorul trebuie neaparat sa schimb si electronica din pompa? Astept sfaturi, sugestii si toate cele :hi: Multumesc anticipat
     
  2. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Detaliază puţin Dorel. Ce opţiuni ai?
    Cel mai simplu este să muţi AEL-ul de pe o caroserie pe cealaltă cu toată electronica. Dacă mai ai motorul şi cutia.
     
  3. dodoloi

    dodoloi 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Suceava-Wien
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI AEL QUATTRO 1997
    O varianta la care ma gandesc ar fi sa ii pun calculatorul de AEL si pompa de AEL si nu ar avea de ce sa nu porneasca. Nu as vrea sa ii schimb tot motorul ca inainte de incident motorul rula f bine si are abia 260 000 km AAt-ul.
     
  4. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Poţi să-ţi faci AEL din AAT. Softul îl ai încărcat în ECU, pune-i pompa de AEL şi schimbă injectoarele cu cele de 190 bari. Dacă nu vrei să faci adaptarea contactului, va trebui să-l schimbi şi pe acesta, altfel nu va porni.
    O laşi cu cutie automată?
     
  5. dodoloi

    dodoloi 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Suceava-Wien
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI AEL QUATTRO 1997
    Am sa o las automata :P sa vad cum merge, ma fac si eu mai lenes:p Ok , in concluzie de ce ar trebui schimbat si contactul ? nu va citi noul chip ?
     
  6. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Am uitat să-ţi spun un lucru. Contactul de automatică are o deviere electrică spre selectorul manetei de viteze, care nu te lasă să porneşti maşina decât în poziţia P sau N. Vezi cum le combini, circuitul spre electromotor pe acolo se-nchide.
    Din cauza immo trebuie schimbat contactul. Nu ştiu dacă cu VCDS poţi face IMMO Off
     
  7. dodoloi

    dodoloi 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Suceava-Wien
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI AEL QUATTRO 1997
    Am schimbat calculatorul si pompa de injectie. La contact am scos numai mufa de la cititorul de chip si am conectat-o la contactul meu si cheia cu chip care corespunde calculatorului schimbat. Din cate am vazut acolo in spatele instrumentelor este o cutiuta in care intra si cititorul de chip din cheie , buba mare e ca nu se potriveste cutiuta mea de la AEL. Acum cand dau la automat imi palpaie becul de la chip... si incepe sa miroase a fum in spatele masinii.. motorina vine in capul injectoarelor, dar ma gandesc ca acea cutiuta e imobilizatorul si nu autorizeaza pornirea. Cred ca trebuie anulat immo , altfel nu cred ca are sa porneasca.
     
  8. dodoloi

    dodoloi 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Suceava-Wien
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI AEL QUATTRO 1997
    Se pare ca trebuie sa caut un calculator de motor de pe o masina cu cutie automata pt ca altfel nu imi va merge cutia de viteze .
     
  9. dodoloi

    dodoloi 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Suceava-Wien
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI AEL QUATTRO 1997
    Intr-un final am pornit bijuteria :yahoo: Am gasit calculator identic ca al meu , l-am reprogramat , am pus pompa de AAT inapoi si cu un hammer mode l-am pornit. Mai trebuiesc niste reglaje fine la pompa de injectie sa mearga perfect .... in rest trebuie rulata ca sa isi mai dea drumul cutia de viteze ca deocamdata schimba la 3 mii ture . Multumiri Domnu' Nelu .
     
  10. dodoloi

    dodoloi 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Suceava-Wien
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI AEL QUATTRO 1997
    Ceva poze cu gagica :yes::yes: Masina a stat vreo 2 ani fara sa fie pornita si necesita o cosmetizare interior. Are km reali care se vad in poza :)
     
    Ultima editare: 4 Mai 2011
  11. zlaty

    zlaty 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Noi 2008
    Locație:
    dr.tr.severin
    Masina:
    audi 100 2,5 TDI Motor AAT 116CP
    Salut,
    Am un audi 100 2.5 TDI AAT si am o problema cam dubioasa: motorul merge bine, rotund dar are momente cand la relanti sau in sarcina are intreruperi nu conteaza ca e motorul cald sau rece.
    Stie careva ce ar putea avea, de unde ar fi problema asta ? Dati-mi si mie un raspuns daca stie cineva va rog ?
    Multumesc anticipat.
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Ian 2012
  12. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    De obicei injectorul cu fir, sau piesa aia albă de la partea de jos a pompei de injecţie (sub capul hidraulic) dă astfel de manifestări. Cele două piese monitorizează " start of injection".
    Dacă motorul porneşte bine şi la rece şi la cald şi accelerează corespunzător, pompa s-ar putea să fie OK. Verifică şi avansul (1,8 grade BTDC)
     
  13. titico

    titico 2nd Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2010
    Locație:
    Løkken Verk Meldal,NO
    Masina:
    Audi A6 , 2.5 TDI Quattro 1996 , 140hp , AEL
    senzor pedala acceleratie audi 100 2,5 tdi

    Buna tuturor,
    Am si eu o nedumerire: am schimbat cu totul pedala de acceleratie (pedala plus senzorul de acceleratie care are mufa cu 4 pini) , codurile de la senzori sunt identice. Partea interesanta este ca dupa ce am cuplat noul senzor relantiul sta la 1000 rpm fata de cel vechi care statea la 850 rpm. Acum intreb: trebuie ajustat cumva noul senzor cu vag com-ul ?.
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Apr 2012
  14. titico

    titico 2nd Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2010
    Locație:
    Løkken Verk Meldal,NO
    Masina:
    Audi A6 , 2.5 TDI Quattro 1996 , 140hp , AEL
    Revin , se pare ca o litera din codul piesei care am scapat-o nevazand-o , din B am luat una cu F (asta din urma inseamna ca e pentru masini cu cutie automata) a mea e cu 6 trepte manuala.
     
  15. phillips 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mai 2012
    Locație:
    timisoara
    Masina:
    volvo s40, 1.8 1997
    Am si eu de 4 zile un a6 cu 2.5 tdi aat, martor bujie aprins la 20 sec de la pornire iar pe vag com da cam asa ceva.. Am mai descoperit pe langa o problema in pompa de injectie intra furtunul de motorina, banuiesc ca cineva in trecut a fortat acel surub si a stricat filetul iar apoi l-a reperat cu silicon, credeti ca asta ar putea da eroarea???
     
  16. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    La pompa de injectie, iti recomand sa-ti pui pe retur furtun transparent. Daca trage aer fals pe traseu, va aparea si pe retur bule de aer. Daca ai aer pe tur probabil iti trage aer fals pe la silicon. Daca nu ai bule de aer pe retur, atunci poti taia de pe lista de cauze "Air in the fuel"
     
  17. phillips 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mai 2012
    Locație:
    timisoara
    Masina:
    volvo s40, 1.8 1997
    Am furtun si face "balonase" de aer
     
  18. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    Inseamna ca trage aer undeva intre rezervor si pompa de injectie. Pana nu rezolvi asta, nici nu are rost sa te chinui sa cauti problema in alta parte.

    Asa ca un PS, iti zic ca la mine pe pompa de injectie aveam la un moment dat o daptare pentru furtun si foloseam 3 saibe de cupru pentru etansare. Ca sa reduc numarul de variabile pe unde tragea aer fals, am luat 1 saiba noua de cupru si am inlocuit acel "ansamblu" sa folosesc doar 1 saiba si de atunci nu imi mai trage aer prin pompa de injectie.
     
  19. DRACULA

    DRACULA 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Apr 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C5 1,8T AWT
    daca vrei sa iasa mai repede slabeste cele 4 suruburi pe imbus si desfa surubul mare acele de pe centru, si atunci scoti fulia cu pinion cu tot iar dupa aceea le desparti
     
  20. jalau_nr1 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Oct 2012
    Locație:
    bacau
    Masina:
    audi a6, 2.5tdi aat, 1997
    Salut,
    De curand am schimbat la masina distributiile la un mecanic cam... de mana a-2-a sa zic asa pentru ca dupa ce a terminat-o, masina nu mai pornea decat cu spray. M-am dus la un alt mecanic care a miscat pompa de injectie cu aproximativ un dinte inspre avans, acum porneste binisor. A 2-a zi am plecat cu masina in anglia si pe drum mi-am dat seama ca are un consum cu 2 litri m-ai mare decat inainte respectiv 7,5 la 130 km\h constant si nici cuplul la turatii mici nu prea mai e ala dinainte. Mentionez ca am masina asta de 8 ani si niciodata nu a luat mai mult de 5,5. consumul se poate ridica asa mult doar de la avans? sau mai trebuie verificat si altceva?

    Masina e un A6 C4 DIN 1997, 2.5 tdi, 5 trepte, 255.000 km

    Multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Oct 2012

Distribuie pagina asta