1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor Diesel merge intrerupt - trepideaza - nu se accelereaza / nu trage la A3 8L - diverse probleme

Discuție în 'Audi A3 8L (1996 – 2003)' creată de AndreiMin, 10 Apr 2009.

  1. AndreiMin 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 (8l) 1,9 TDI
    Salut, tocmai ce mi-am cumparat un audi A3 1,9 TDI din 2000 si am obs (cu stupoare)ca nu ia mai mult de 140 km/h.inainte s-o cumpar am dus-o la service pt tester si ziceau ca totul e ok.nu are pilot automat.cumva este limitata la aceasta viteza?Daca da ,e greu de scos limitarea?si cam cat ar costa?Multumesc anticipat pt raspuns.
     
  2. cipri@n

    cipri@n Bronze Member

    Înscris:
    4 Iul 2008
    Locație:
    Iași / Catania
    Masina:
    A4 Avant 2002, 1.9 TDI, 131 CP, AVF
    140??? cati kw are. cand ai dus-o la tester te-a dus propietarul la cineva cunoscut de el? sau daca nu cine ti-a efectuat testerul a facut un log in mers sa vada in ce parametri functioneaza motorul?
     
  3. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    demarajul e ok?
    e posibil sa ai o eroare sau in cel mai rau caz sa fie turbina blocata.
    in mers se tureaza ca lumea? poti trece de 3000 de ture?
     
  4. AndreiMin 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 (8l) 1,9 TDI
    pt ciprian :are 110 cp (84 kw parca),la service (nu am fost eu,a fost tata,ca e luata din provincie) si a fost la un service unde ii stia pe oameni.
    cum a presupus si stefan,mai era o problema care initial am omis s-o spun (e primul turbo diesel care il conduc)de la in jur de 100 km/h nu prea mai tragea peste 3k rot/min.pana in viteza mai mare totul e ok.
    se pare ca problema este pe la turbo ,turbina e ok (nu scoate fum sau ulei ),o problema minora care sa nu apara pe tester.cineva mi-a spus ca din cauza ca nu prea sa mers cu peste 100km/h (cu viteze mari in general) s-a depus la baza paletilor nu stiu ce si acum nu mai se poate activa turbina la viteze mari(cand in mod normal paletii are trebui sa se deschida la maxim).si solutia ar fi sa ma duc sa o curete si totul sa fie ok.
    o sa postez aici daca si cum s-a rezolvat problema.
    multumesc pentru reply-uri.
     
  5. bluewave

    bluewave 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Dec 2007
    Locație:
    Bucharest
    Masina:
    Audi A3 1.9 TDI ALH (micul verde)
    curata turbina. daca s-a mers incet cu ea toate gazele au cam ramas in turbina .partea de geometrie variabila sigur are depuneri.
     
  6. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    nu neaparat peste 100 la ora.
    se depune calamina pe paletii de la turbina daca mergi subturat.
    cand e cald motorul(acul apei la 90) schimba vitezele pe la 3000 rot/min da e bine sa cureti turbaina, probabil nici fostul proprietar nu a exploatat masina cum trebuie.
    dupa ce o cureti vei avea senzatia ca ai alta masina ;). operatiunea nu e prea scumpa(~ 200 ron vazusem pe la baieti pe aici)
     
    s3fu0ra5ului apreciază asta.
  7. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Nu e o idee rea sa verifici si debitmetrul.
     
  8. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    la asta ma gandeam acu jumate de ora cand ma intorceam spre casa :p
    deci e si debimetrul o varianta
     
  9. AndreiMin 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 (8l) 1,9 TDI
    sper sa reusesc saptamana asta sa ajung la un service cu ea.o sa le spun si de debimetru.apropo,ce anume face debimetrul? :confused:
     
  10. stressgeorge

    stressgeorge 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Dec 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    BMW 318 (E46) 1.9i 118 CP an 1999
    E debitmetrul sigur...aceasi problema am avut si eu! Dupa ce o sa schimbi debitmetrul o sa ai alta masina te asigur :D. Sa ii pui pe tembelii aia de la service sa verifice parametrii debitmetrului ! Am fost si eu la multe service-uri cu renume pentru mecanicii buni si cu experienta pe care ii au dar pot sa spun ca nici unul nu si-a dat seama de la ce poate fi, toti m-au trimis la reprezentanta pentru ca aia au pe dracu in patru si numai ei pot spune ce are. Trebuiau sa spuna de la inceput ca sunt incompetenti si gata. Noroc ca am dat prin cineva de un mecanic pasionat de TDI (in special 1.9 TDI ) am fost la adresa unde lucreaza el ( intr-o curte unde avea si rampa si era plina de masini scumpe venite la el sa le repare gen X5 A6 etc ) si dupa 5 minute a gasit buba cu acelasi soft (vag com ) care l-au folosit tote service-urile pe unde am fost. Aici ma refer la cel care citeste orice model de masina ( sau aproape toate cred ) care il are si cel mai amarat service de face diagnoze (repet, nu a folosit nici macar softul original desi il avea si pe ala ).

    Deci verifica debitmetrul... ;) ( asta daca masina nu scoate fum, turbina se aude dar nu foarte bine, motorul toarce frumos si consuma putin iar singura problema care o are e ca nu are "zvac" si accelereaza greu in trepte superioare - ex in treapta a 5-a mai mult de 3000 rpm nu duce adica undeva la 140-150 la ora cu acceleratia in podea sau blana cum se zice)
     
  11. AndreiMin 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 (8l) 1,9 TDI
    Cel mai probabil o sa merg cu ea la service-ul seat deoarece am o cunostinta care lucreaza acolo,aveti idee daca sunt sanse sa aibe aceasta piesa pe stoc (debimetru)?adica e ceva greu de gasit?din cate am inteles seaturile sunt facute pe platforme audi.sau cam cat ar costa un debimetru?
     
  12. stressgeorge

    stressgeorge 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Dec 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    BMW 318 (E46) 1.9i 118 CP an 1999
    Mie mi-a pus un debitmetru folosit si am dat 200 ron pe el. Sunt foarte multumit. Din cate am inteles unul nou e vreo 500 ron si se gasesc cam peste tot.
     
  13. sorin.crisan

    sorin.crisan 4th Gear Member

    Înscris:
    13 Noi 2008
    Locație:
    Timișoara / Deva
    Masina:
    (ex) Audi A4 B5 1.9 TDI-PD AJM 2001
    500 ron? mi se pare foarte mult! incearca pe autokarma.ro au preturi bune..debitmetru BOSCH 361.32 RON si e nou! :hi:
     
  14. AndreiMin 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 (8l) 1,9 TDI
    Azi am fost la "cunostinta mea " de la reprezentatia seat.Am stat 3 ore acolo,m-a costat 250 ron sa-mi zica ceea ce banuiam deja si si ei stiau(trebuie curatata turbina)si sa se uite la macaraua de la geam si sa "constate" ca,cat de curand va trebui sa o inlocuiesc si ca o sa imi tot faca figuri.
    daca vreau sa curat turbina la ei va trebui sa stau intr-o zi ,toata ziua acolo si o sa coste 600ron fara TVA.:scared2:
    Am mai pierdut eu bani prin diferite metode,dar parca niciodata nu m-am enervat asa cum m-am enervat azi...
    anyway,legat de simptomele care le are masina mea problema este ca din cauza depunerilor se pierde presiune si atunci turbina este declupata automat(asta la viteze mari ,treptele 4-5).solutia este curatarea turbinei si totul e ok.
    Daca era sa fie debimetrul una dintre simptome ar fi fost ca ba mergea ,ba nu mergea,si s-ar fi intamplat si in viteze mici(sau ceva de genul).ma rog indeea e ca acum tre sa ma duc sa o curat si totul ar trebui sa fie ok.o sa revin cu un post dupa ce fac si treaba asta.
     
  15. stressgeorge

    stressgeorge 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Dec 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    BMW 318 (E46) 1.9i 118 CP an 1999
    Eu daca as fi in locul tau ( am fost sa sti, si la fel ziceam, ca tre sa curat tubina ) as imprumuta un debitmetru de la cineva sa vad daca masina merge la fel. Daca trage la fel ( in toate treptele ) inseamna ca e de la turbina, daca are "zvac" in toate treptele...tocmai ai gasit problema. E pacat sa te apuci sa desfaci turbina daca nu e din cauza ei ( risti sa nu te mai tina mult dupa si te costa al naibii de mult una noua ). :ermm:

    Am cerut parerea la mai multi prieteni si mecanici si cam toti ziceau acelasi lucru "TURBINA TURBINA TURBINA" . Eu iti recomand sa incerci si cu alt debitmetru. Din cate am inteles se mai intampla sa nu vine masinile cu debitmetrul in parametri inca din fabrica...SUCCES
     
  16. AndreiMin 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 (8l) 1,9 TDI
    mecanicii de la seat s-au uitat si la debitmetru si au zis ca e in stare f buna chiar,dar cand o sa ma duc saptamana urmatoare la service cu ea o sa-i spun sa incerce totusi si cu un debitmetru nou.
     
  17. AndreiMin 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 (8l) 1,9 TDI
    Astazi tocmai ce am rezolvat si problema cu turbina.au curatat-o si acum totul merge struna :eyebrows:
    se pare ca problema era ca se depusese multa calamina(scz dc am scris gresit) si se blocase si o valva de pe turbina(amandoua sunt cauze ale mersului cu motorul subturat).
    Deci un sfat pentru cei cu tdi care nu stiau deja asta : e indicat sa mergeti cu motorul mai turat(cica de la viteza 3 in sus sa schimbati pe la 2500-3000).
    Multumesc pt ajutor celor care au postat.


    PS:daca cumva aveti problema asta eu unul nu v-as recomanda sa mergeti la reprezentanta.(la seat imi cereau 600 ron +tva,eu am fost la un prieten care in mod normal cerea 200 ron(mie mi-a lasat mai ieftin) si mi-a curatat si turbina si mi-a deblocat si supapa/valva care era pe turbina(la reprezentanta probabil ar fi schimbat turbina cu totul,sau cel putin asta ar fi recomandat)
     
  18. bluewave

    bluewave 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Dec 2007
    Locație:
    Bucharest
    Masina:
    Audi A3 1.9 TDI ALH (micul verde)
    da cum ti-am spus si eu mai sus ... la tdi mersul subturat dauneaza grav turbinei. cat despre actuatorul de pe ea, probabil neavand membrana sparta ti-a dat o gaura in el si ti-a scos rugina....
     
  19. dannypapuc

    dannypapuc Bronze Member

    Înscris:
    9 Sep 2007
    Locație:
    Găești
    Masina:
    Audi A4,1.9 TDI,motor AVF,2002,6 viteze,130 cai. The best!!!!
    era clar ca era turbina.cand ai debimetrul stricat ai pierdere de putere in toate treptele nu numai in cele superioare si la viteze mari.Parca remorchezi o alta masina...
     
  20. daniel84

    daniel84 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A 3,1.9 TDI din 2000 ,ALH
    a 3

    pe langa mentionate de colegul mai sus si consumul creste considerabil din cauza debitmetrului defect
     

Distribuie pagina asta