Motorul 2.5 TDI cod AKE pe A6 C5 - discutii diverse - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de audipowervl, 26 Oct 2008.

  1. cristian_23

    cristian_23 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2016
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a6 avant c5 2500 tdi quatro an 2003
    Uite mai iti spun si asta si dupa renunt . Injectorul meu cu fir sti cum a corectat el eroarea? Simplu a inundat pistoanele cu motorina, asa reiese la logolul facut in mers. Si nu prea tine chestia cu povestea eu tiam zis doar ce am patit si nu am nici un interes de la tine sau altul . Din moment ce am expus problema aici eram dator si cu o rezolvare. Apropo pot aduga si poze pe parcursul desfacerii motorului si cu ce sa gasit . Am facut poze la fiecare piesa defecta si la montat si demontat asta sa nu iau teapa de la mecanic sa imi puna alte piese sau sa zica ca sunt defecte si nu sunt . Acum ce sa zic va urez succes si sa nu patiti ca mine . Daca cineva vrea mai multe detalii si chiar sa ii arat piesele defecte , cu mare il ajut.
     
  2. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg, Germania
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Ca sa iti raspund aici,ai un avans perfect normal
     
    sorel09 apreciază asta.
  3. sorel09 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Noi 2014
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    Audi A6, C5, 2,5Tdi AKE, Quattro
    Mulțumesc frumos pentru răspuns.
     
  4. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg, Germania
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Auzi tu esti sigur ca "tacaneala" din ture era din tacheti? Nu cumva au fost injectoarele bolnave si au "pisat" nu pulverizat, pentru ca numai asa se explica ce ai patit tu...si in niciun caz nu au fost tachetii de vina.....s-a lasat cu fum alb in urma ta cand a inceput distractia in motor?
    Sti de ce intreb? pentru ca mai acum ceva luni acuzai ceva probleme la motor,mecanicii isi dadeau pareri si acum dintr-o data ai devenit tu mecanic si insiri povestea....sau cumva asa a concluzionat mecanicul care a reparat-o? Stii ce fac tachetii?...nu deschid nimic ci doar compenseaza un joc termic intre supapa si culbutor....de obicei in ture tachetii oricat de obositi ar fi nu bat( pentru ca pe cat sunt de uzati,pe atat de repede isi pot lua si ulei) ...tachetii bat doar la rece(pentru ca nu pot face compensarea) si nu in ture. Sunete metalice in ture apar de la came tocite si injectoare blocate.
    Intelegi, eu iti explic logic ce este in motorul ala....si neavand supape indoite mie cu atat mai greu sa dau vina pe tacheti.
    Ce injectoare sunt acuma?tot alea?
     
    Ultima editare: 14 Noi 2016
  5. sorel09 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Noi 2014
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    Audi A6, C5, 2,5Tdi AKE, Quattro
    Am facut un scan la injectoare, cum vi se par corectile?
     

    Fișiere atașate:

  6. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg, Germania
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    E totul ok
     
    sorel09 apreciază asta.
  7. sorel09 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Noi 2014
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    Audi A6, C5, 2,5Tdi AKE, Quattro
    Multumesc pentru raspuns.
     
  8. Tzutzuuu 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Iul 2015
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    Audi A5 C5 2002 2.5 TDI ( AKE 180 Cp ) Quattro
    Buna ziua,
    Am o problema pe un Audi A6 C5 2002 cu motorul cod AKE 2.5 TDI Quattro 180 Cp cu aproximativ 350.000 Km. Masina intra in limp mode, aparandu-mi in bord simbolul de la bujiile incandescente ce se aprinde intermintent. Intr-o zi s-a oprit si am schimbat pompa de injectie. Acum imi sta aprins in bord becul de la Controlul tractiunii, masina nu mai are putere deloc si se tureaza pana la 2000 Rpm, aflandu-se inca in limp mode. Prinde maxim 100 km/h. Am facut o scanare cu VCDS si atasez in imagini. Mi s-a spus ca am o problema cu injectorul cu fir si cu electrovalva. As dori sfatul vostru, pentru a ii da de capat. Va multumesc.
     

    Fișiere atașate:

  9. victor dragomir 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Dec 2016
    Locație:
    Padova
    Masina:
    Audi a 6 avant
    Cineva știe sau imi poate spune daca exista rezolvare la problema motoarelor cod AKE cu axele cu came ?
     
  10. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6 2,5 V6 TDI Avant,150 cp,2001,Motor AKN
    victor dragomir exista, le schimbi.
     
    Gabitzu apreciază asta.
  11. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg, Germania
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Cu unele noi,plus tacheti plus culbutori,plus pastile culbutori.
     
    Gabitzu apreciază asta.
  12. victor dragomir 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Dec 2016
    Locație:
    Padova
    Masina:
    Audi a 6 avant
    Asta știu. Cineva spunea ca au modificat axele cu came si au facut axe cu came cu role, vreau sa știu daca este adevarat.
     
  13. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg, Germania
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Se modifica cu alte chiulase cu tot.
    Se iau doua chiulase de BDH,BDG sau BAU impreuna cu tot ce e in ele(se presupune ca e bun),doua garnituri de chiulasa, prezoanele chiulaselor si pompa de vacuum aferenta acestor motoare si se trantesc pe masina.
    Plusuri nu risti sa se mai toceasca camele deoarece atacul nu mai este prin frecare si prin rostogolire.
    Minusuri axele acestor motoare sunt facute din teava ambutisata si camele sunt niste inele de titan puse peste teava....s-au intalnit cazuri cand aceste came se sparg la propriu si daunele sunt de la caz la caz mai ieftine sau mai scumpe.
    Imbunatatiri....exista firme gen Kolbenschmidt sau Erksan care fac aceste axe cu came pline....dar preturile per set sunt destul de substantiale.
    P.S. nu au modificat axele...au modificat sistemul tachet-culbutor-ax cu came, de aceea,chiulasele tale vor devenii inutile.
     
  14. Dani Huidu

    Dani Huidu 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Dec 2016
    Locație:
    Rovinari
    Masina:
    Audi A6 ,2.5 , 2002
    Salut Daniel ! Ai rezolvat cumva problema la masina ta cu fumul si oscilatia turometrului la rece ?! Aceeasi problema o am si eu la masina mea si poate ma ajuti si pe mine cu un sfat sau un indiciu de unde ar putea fi problema multumesc mult !!
     
  15. Gabitzu 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2014
    Locație:
    Sannicolau Mare
    Masina:
    Audi A6 AKE 2001
    Postez aici despre resuscitarea motorului meu . Incep cu mii de multumiri colegului mare_hotz ( alias Roberto) pt ca a avut rabdarea si nervii necesari. Initial a fost programată schimbarea distributiei impreună cu ulei filtre , deoarece era cam veche ( ultima data fusese schimbata in 2010) cu toate ca nu avea multi km ....in jur de 60.000. La deschiderea capacelor de la culbutori s-a constatat ca axele sunt in stare bunicică , nu aveau uzură foarte mare , dar 1 culbutor sau 2 erau picati si vreo 2 , 3 tacheți sparți şi bineinteles restul de vreo 15 tacheti intr-o stare de uzura avansată. Deoarece nu eram pregatit cu piese noi pt motor ( o sa-mi para rău o bucata de timp ....) dar o sa-mi treaca am schimbat tot ce era uzat cu piese bune s.h. şi noi. Asadar dupa 3 zile cu unele peripetii care vor rămâne secrete , am reusit sa-i redăm viată din nou motorului , distribuție noua Ina + curele accesorii, role. Prima impresie este audibilă , motorul are clar alt sunet, toarce mult mai bine, merge rotund , fără bătai sau alte clonțăneli. A 2-a impresie este ca mi-am recuperat o parte din hardughia de 180 de cai , garantat fiind pierduți vreo 20 din cauza turbocompresorului , căruia i place fluieratul si in viitorul apropiat va fi schimbat.
    Inchei cu incă o multumire lui Robert , pot spune ca este un adevarat pasionat de 2.5 . Ataşez si cateva poze cu intreaga lucrare.
     

    Fișiere atașate:

    Mircea Munteanu, dhan67 și mare_hotz apreciază asta.
  16. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg, Germania
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    A fost o mare placere sa imi bag degetele in el si bineinteles doar asa pot confirma un motor. Intradevar nu putem garanta ca totul este nou 100% ,dar putem garanta ca totul este bine facut si motorul este pregatit pentru inca o serie buna de zeci de mii de km, intradevar v-a mai trebui turbina inlocuita si atunci vei putea sa desfasori intreaga herghelie sub cele 4 roti.
    P.S. Am o deosebita placere sa spun ca m-am ales si cu un prieten bun in Timisoara
     
    Mircea Munteanu, Skywalker și Gabitzu apreciază asta.
  17. viorelpitt 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2016
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a6 2500 2003
    Salut am a6 din 2003 motor ake dar nu mai trage se turează pînă la 2700 dar mare viata masina.specific ca porneste bine la 1 cheie dar face doar cind ie frig -5 grade. Vara merge bine.Am curatat tot debimetru turbina galeriile de admisie ,egr si nimic nu se tureaza si scoate fum alb.multumesc anticipat
     
  18. Skywalker

    Skywalker Bronze Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A6 4BC5 Avant AKE&BAU af 2000
    sistem injectie si/sau turbo
     
    Mircea Munteanu apreciază asta.
  19. lxl

    lxl Gold Member

    Înscris:
    27 Ian 2009
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi allroad 2001. 2,5 TDI AKE,A2 2002. 1,4TDI AMF,A4 2006.2.0,BPW A4 2013 2.0 CJCA.
    Fum alb,inceput injectie mic,verifica vansul.
     
    Mircea Munteanu apreciază asta.
  20. MarianH 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2016
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A6 2.5tdi V6 2003
    Buna seara. Un Audi A6 C5 din 2003 cu motor 2.5 tdi v6 quattro 180cp, cod motor AKE. In momentul de fata porneste dar nu se accelereaza mai mult de 2000 rpm, si pana acolo merge intrerupt iar apoi moare motorul. La service i s-a verificat instalatia sa nu prinda aer, pompa de motorina de sub bancheta, circuitul de alimentare este bun, ajunge motorina in fata la injectoare. Ultima varianta mi s-a dat a fi pompa de injectie, posibil sa fie partea electrica. Mentionez ca masina a fost scapata fara motorina si de atunci nu se mai tureaza, inainte mergea fara nici o problema.
    Multumesc.
     

Distribuie pagina asta