1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motorul AEL la A6 C4 - discutii diverse

Discuție în 'Audi A6 C4 (1994 – 1997)' creată de Nelu Pătraşcu, 6 Apr 2010.

  1. syc@

    syc@ 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2011
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A4 B5 1.8T Quattro EX:A4, 1.9TDIAvant '97, A6 2.5TDI Avant'96; A4 Avant1.9tdi
    EGR-u a fost fuctional, apoi am pus o tabla sa nu circule aerul, acum de cand a venit frigu am scos tabla sa se incalzeasca mai repede, nu era nici o diferenta cu el blocat sau liber parca intra turbo putin mai repede. Avansul trebuie sa verific, oricum daca nu e bun cum il pot modifica?
     
  2. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Fără VCDS (vag-com) nu poţi. Doar întâmplător prin încercări repetate poţi "pica" pe valoarea corectă. Vezi întâi ce valoare are avansul, pe urmă vedem noi cum facem.
    Pe "engine" n-ai nicio eroare?
     
  3. pepinu23

    pepinu23 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2009
    Locație:
    bacau
    Masina:
    Audi A6 97,2,5 TDI AEL,quattro,103 kw
    Eu am rezolvat-o cu fumul. Problema a fost din pompa de injectie si anume avansul injectiei si debitul de motorina. Dar pentru acestea aveti nevoie neaparat de vag-com.
    Dupa ce am facut acestea, masina mea s-a schimbat radical, nu-mi vine sa cred cum poate sa mearga si ce poate sa faca un AEL.
    Multumiri domnului dodoloi pentru informatiile pe care mi le-a dat.

    syc@ nu este cam mare debitul tau ? eu aveam 3,6 mg si motorul functiona dezastruos. Acum l-am adus la 1,6 mg si functioneaza perfect.
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Noi 2011
  4. seaman 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6 (C4) TDI Avant
    Felicitari pentru rezolvarea problemei. Daca se poate, mai concret, cum s-a rezolvat ? Ca ma gandesc sa ajung si eu la mesterul pompagiu si as vrea sa stiu exact ce parametri / valori sa-mi modifice. Multumesc de pe acum.
     
  5. pepinu23

    pepinu23 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2009
    Locație:
    bacau
    Masina:
    Audi A6 97,2,5 TDI AEL,quattro,103 kw
    Am rezolvat-o singur acasa doar cu ajutorul cunostiintelor mele de mecanica si cu vag-com-ul. Totul s-a facut cu motorul pornit si cu ochiul pe laptop. Am adus avansul la 1,8 grade BTDC, iar debitul la 1,6 mg/r. Numai ca, ce am observat, cum da putin frigul trebuie dat putin de avans pentru ca porneste greu cu motorul rece. Cam asta e tot. Succes.
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Noi 2011
  6. syc@

    syc@ 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2011
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A4 B5 1.8T Quattro EX:A4, 1.9TDIAvant '97, A6 2.5TDI Avant'96; A4 Avant1.9tdi
    Pai la mine avansu fluctueaza intre 0.0 si 1.8 btdc si relantiu e destul de mic 713-734.
     
  7. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Două componente sunt vinovate de aceste fluctuaţii. injectorul cu fir şi piesa aia albă fixată pe corpul pompei la partea de jos, sub conducte, care monitorizează "start of injection"
     
  8. bogdan89

    bogdan89 2nd Gear Member

    Înscris:
    12 Ian 2011
    Locație:
    Drobeta-Turnu Severin
    Masina:
    A6 c5 -1.9tdi AWX A6 c6 - 2.0tdi blb
    Salutare dragi colegi!Sunt oare noul propietar al unui motor AEL?Sa va spun si de ce intreb:
    -In actele masinii este trecut motoru AEL.
    -Capacul distributiei frontale are codu AAT,la fel si blocu motor
    -Capacul motorului,cel de la culbutori este neted asemanator celui de AEL,"nu cu striatii si marca Audi"(asa il aveam pe cel vechi AAT).
    Sa fie blocu' schimbat?
    O sa dau curs problemelor saptamana viitoare.....daca intalnesc!
     
  9. 12vyo

    12vyo 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2010
    Locație:
    Galați
    Masina:
    audi a6 c4 ael 1996
    Salut.Posibil sa fie schimbat blocul dar in 94 nu prea erau tipul AEL acum depinde de cati cai ai trecuti pe certificat.Modelul AEL are cam 140 cp din cate stiu eu.
     
  10. bogdan89

    bogdan89 2nd Gear Member

    Înscris:
    12 Ian 2011
    Locație:
    Drobeta-Turnu Severin
    Masina:
    A6 c5 -1.9tdi AWX A6 c6 - 2.0tdi blb
    Salut 12vyo masina din semnatura am vandut-o. Vorbesc despre una din 95-96, AEL scrie in acte.
    Motoru de AEL ar functiona in parametri normali cu un injector de pe un motor de 1.9 ?
    Eu asa cred ca am, injectoru pilot are un fir foarte scurt, asemanator cu cel de pe 1.9 ?
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Noi 2011
  11. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Dacă are firul scurt poate proveni de la VOLVO injectorul. După ce Audi le-a "pensionat" în `97 motoatele AEL au fost preluate şi utilizate cu succes de VOLVO. Şi motorul meu are injectorul nr. 4 cu fir foarte scurt şi stiu sigur că a fost luat de pe un AEL de VOLVO.
     
  12. T-34

    T-34 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Noi 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    audi a6 2.5tdi avant 1997
    Probleme curea distributie!!!!!!!!!

    Salutare tuturor,

    Am un A6 C4 AEL. I-am schimbat cureaua de distributie kit complet, curea role pompa apa.
    Am o problema: imi scoate cureaua de pe pinionul axei cu came cam 4 mm, asta am observat dupa 1000 de km.
    Am schimbat din nou rola si cureaua, scoate la fel dar 2 mm. Care ar fi problema ? Pompa de apa este noua marca ARTEX.
    Multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Noi 2011
  13. 12vyo

    12vyo 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2010
    Locație:
    Galați
    Masina:
    audi a6 c4 ael 1996
    Salut T-34, problema la motorul tau este la arborele cotit. Acolo sunt 4 semicuzineti. 2 dintre ei sunt uzati de asta iti arunca cureaua afara cu 2 mm. Rezolvarea problemei este sa comanzi semicuzineti sa dai baia de ulei jos si sa schimbi semicuzineti, asta este singura rezolvare.

    Aceiasi problema am avut-o si eu, numai asa am rezolvat-o.

    Bogdane nu stiu ce sa-ti spun referitor la problema ta, orice este posibil .
     
    Ultima editare de un moderator: 15 Noi 2011
  14. T-34

    T-34 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Noi 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    audi a6 2.5tdi avant 1997
    12vyo tu te referi la semicuzinetii de palier?
     
  15. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Este foarte puţin probabil ca uzura la cuzineţi să fie atât de pronunţată încât să ducă la pierderea alinierii arborelui cu axa camelor. Ar trebui ca uzura să fie de ordinul milimetrilor. O primă consecinţă ar fi lipsa presiunii de ulei în instalaţia de ungere şi în foarte scurt timp, griparea motorului. Eu bănuiesc că rola de tensionare are probleme de aliniere, întrucât pe axa camelor ea este cea care conduce cureaua. Dacă face un mic unghi cu orizontala, are tendinţa de a expulza cureaua de pe axa camelor. De asemenea, "scaunul" rolei de tensionare poate fi puţin mai mare decât al vechii role, ceea ce duce la o altă poziţie a curelei faţă de marginile roţii dinţate de curea a axului cu came. Ar trebui să compari geometric cele două (sau trei) role pe care le ai, să vezi în ce măsură diferă constructiv.
     
  16. 12vyo

    12vyo 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2010
    Locație:
    Galați
    Masina:
    audi a6 c4 ael 1996
    Salut T-34 da la ei ma refeream.
    Domnul Nelu am o Intrebare: cine dirijeaza cureaua de distributie ? Din ceea ce spui tu ar trebui sa-i arunce cureaua afara ceee ce nu se intampla. Eu personal am patit aceeasi problema. Daca tu crezi ca, cauza ar fi alta te inseli. Nu stiu cate motoare ai facut dar eu iti spun din experienta.
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Noi 2011
  17. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Nu o aruncă pentru că are o margine şi probabil o împinge până când marginea curelei atinge marginea rolei. Dar, e posibil să n-am deptate şi să fie vorba de altă cauză. Repet şi întăresc ceea ce am spus mai devreme; uzură la cuzineţi care să fie atât de pronunţată încât să arunce cureaua pinionul arborelui cotit, nu cred că există nici la motoare care au peste 1 milion de kilometri. Realizezi cum ar merge un astfel de motor cu cuzineţii largi încât nu ating fusul decât într-un singur loc, acolo unde stă el rezemat datorită greutăţii proprii? Eventual cureaua de distribuţie datorită tensionării ei să mai ridice vilbrochenul.

    Prefer să nu-mi bat capul, am căutat doar să înlătur o ipoteză ce -mie cel puţin- mi se pare hazardată.
     
  18. maryuzzz 5th Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2010
    Locație:
    Radauti
    Masina:
    A6 C4 avant ,2.5 TDI 103kw,1996
    Tind sa ii dau dreptate domnului Nelu.Nu cred ca cuzineti sa fie atat de uzati.Ar fi posibil sa prezinte aceasta uzura exagerata datorita tensionarii repetate si exagerate a curelei de distributie astfel incat acum sa aibe joc.
     
  19. 12vyo

    12vyo 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2010
    Locație:
    Galați
    Masina:
    audi a6 c4 ael 1996
    Salut dragilor, nu stiu ce credeti voi dar eu am patit-o asa ca mai spun si altora.
    Cauza e simpla: din cauza ca la rulmentul de presiune s-a uzat saiba de teflon pedala de ambreaj devine mai tare si cand apesi ambreajul nu au de suferit decat semicuzineti.
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Noi 2011
  20. bogdan89

    bogdan89 2nd Gear Member

    Înscris:
    12 Ian 2011
    Locație:
    Drobeta-Turnu Severin
    Masina:
    A6 c5 -1.9tdi AWX A6 c6 - 2.0tdi blb
    Salutare!Am reusit sa pornesc motoru dupa reconditionare,dar nu sunt multumit!
    Am spalat si curatat:
    -radiatoru de apa
    -admisia care era jalnica,iar stutu de pleaca din ea infundat
    -turbo care pare intr-o stare buna desi conducta care duce la westgate am rupto si inadito cu o bucatica de furtun de injectoare
    -egr foarte murdar
    -intercooler(furtunu care pleaca din el spre turbo este innadit).
    Dupa toate astea un raspuns la acceleratie la fel de tarziu!
    Furtunu intercooler-turbo cu greu se umfla si foarte slab,presiune mica!
    Injectoru numaru 2 pierde motorina pe unde se strange conducta,sub piulita!
     

Distribuie pagina asta