1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Odiseea unei restaurari

Discuție în 'Masina mea / Prezentarea membrilor' creată de boresque, 17 Oct 2008.

  1. lxl

    lxl Gold Member

    Înscris:
    27 Ian 2009
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi allroad 2002.2,5 TDI AKE,A2 2002. 1,4TDI AMF,A4 2017 2.0 DETA.A4 2.0 2017 deta,A4 2015,2.0,CNHA
    Bine punctat colegu si perfect de accord cu cea ce scrii,nici prezenta si nici comentariile nu sant obligatorii in acest topic,si nu cred ca face vreun rau cuiva ,s-au din contra poate mai incanta pe cate un proprietar de a6.
     
  2. K U L

    K U L Platinum Member

    Înscris:
    19 Ian 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 4G 3.0 BITDI
    +1 ....
     
  3. MedCj 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca/Sibiu
    Masina:
    A4 B8, 2.0 tdi, 2009
    Nu imi vine sa cred, am citit 29 de pagini si nu am ajuns la finalul odiseei.

    Tot ce pot sa spun e ca daca ai fi investit atata pasiune si energie in alte domenii, ai fi putut gasi leac la SIDA, ebola si alte boli necunoscute inca. :D

    Bafta in continuare!
     
  4. LKN 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Voucher Rabla B5 1.8t quattro
    E un sentiment foarte placut atunci cand dupa cativa ani dupa ce ai cumparat o masina sh e intr-o stare mult mai buna decat atunci cand ai cumparat-o. E greu pentru unii care isi cumpara masini noi sau aproape noi care doar le intretin/carpesc sau in cel mai bun caz pun bari de S si un set de jante sa inteleaga acel sentiment. Nu ma intelegeti gresit, nu condamn acele persoane (consider ca asa e normal sa faci cu o masina de zi cu zi), dar nici nu accept ca ei sa condamne ceva ce nu inteleg. Daca nu va intereseaza topicul sau ceea ce scrie boresque, puteti sa ignorati prostiile de genu "asta e forum si am dreptul sa imi spun parerea" sa taceti si sa mergeti sa postati despre cat de greu a fost sa bifati optiunile la dealer sau cate filtre ati schimbat la revizie.
    P.S. pentru ca e om de bun simt boresque o sa ne stearga toate postarile in care ne certam asa ca nu va mai agitati sa imi raspundeti.
     
  5. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Partea a VI-a: Codita
    ... a refuzat sa mai porneasca!
    Hotarase Cineva ca nu patimisem destul.
    Mai trebuia putin!
    Invartea scurt la automat, cam o secunda, dupa care se taia complet.
    Evident, mi-a trecut prin fata ochilor tot ce vazusem pe forum: pompa de injectie, ECU, distributie sarita de la punct si alte d’ale casei la 2,5TDi.
    Ma mai urmarea si postarea cuiva care-i ironiza pe cei cu masinile modificate, spunandu-le ca o sa arda ca soarecii in ele cand vor face scurt.
    Sunam ba pe unul, ba pe altul. Si pe Papa l-as fi sunat daca-i stiam numarul, chiar daca avem religii diferite. De la fiecare primeam cate trei potentiale cauze, fiecare cu cate sapte posibile solutii.
    Problema aparuta a fost cititorul de cheie. Mai exact mufa acestuia, care se conecteaza pe butucul de volan.
    Coloana de directie cu reglaje electrice se extinde mai mult decat cea reglabila manual. Asa se face ca tot facandu-i proba, am extins-o pana s-a smuls mufa cititorului si masina nu-si mai recunostea propria-i cheie. Mufa respectiva fiind una destul de mica, nu sare in ochi cand e deconectata si ajungi repejor sa te cauti de voodoo.
    Dupa 5 ore de cautari, am gasit mufa respectiva exact cand mi-a sosit platforma sa o duc la service.
    Solutia a fost desprinderea firelor de la cititorul de cheie din manunchiul cablajului din bord si relocarea acestui fascicul pe un alt traseu astfel incat sa imi ajunga lejer la butuc, evitand astfel taierea si prelungirea sa si, totodata, sa iau foc intr-insa.

    Partea a VI-a bis: Codita a II-a
    Ca o coincidenta, exact in ziua in care am postat codita cu cititorul de cheie din 2010, la 4 ani si jumatate distanta, s-a intamplat sa remediez o alta codita a electricii.
    Este vorba de pozitiile cu memorie pentru scaunul soferului.
    Ansamblul scaun, oglinzi si coloana de volan functioneaza, cel putin conform manualului de utilizare, in felul urmator:
    Cu usa deschisa, la o apasare scurta a unuia din cele trei butoane aferente pozitiilor memorate, pleaca tot agregatul catre pozitia aleasa, fara a fi nevoie sa tii degetul apasat pana cand ajung toate la locul lor. Aceasta pentru confortul soferului, care nu trebuie sa stea aplecat cu degetul pe buton circa 5-10 secunde pana se regleaza toate.
    Cu usa inchisa, tot ansamblul functioneaza doar atata timp cat stai cu degetul apasat pe butonul ales. Aceasta pentru siguranta soferului care, fiind cu usa inchisa de aceasta data, se presupune ca poate fi in mers, iar la o apasare accidentala a unuia din butoanele necorespunzatoare pozitiei sale, nu va fi strans cu pieptul in volan sau, dimpotriva, in cazul unui sofer mai scund, indepartat cu zgaibaracele de la timona.
    Din cheie, se reaseaza tot ansamblul in pozitia memorata pe cheia respectiva, daca in decurs de 10 min. de la descuierea masinii din telecomanda se deschide usa soferului.
    Dupa cum puteti observa, ultimele doua din cele trei variante de accedere in pozitia dorita au legatura cu deschiderea usii soferului.
    Toate cele de mai sus ar trebui sa-i sune familiar cuiva care a mai butonat un scaun cu memorii, ori a citit manualul masinii.
    Eu nu citisem manualul de la A6 C5 cand am hotarat sa-i fac retrofitul in cauza, insa obisnuit fiind cu acest mod de operare de pe o alta masina, am fost surprins sa constat ca la A6 nu-mi mergea decat in modul cu usa inchisa. Asta indiferent de pozitia usii. Mai mult, cheia isi ignora cu desavarsire partitura din orchestra.
    Intrigat fiind, m-am apucat sa citesc manualul.
    Manual aveam, insa in engleza, cumparat de la un american si in germana, al masinii mele. Cand am vazut ca manualul cumparat spune ca sistemul trebuie sa presteze mult mai mult decat la mine, am crezut ca o fi din cauza ca masinile pentru state sunt oricum dotate mai bine si pe alocuri cu diferente in modul de functionare decat cele pentru Europa.
    M-am apucat si am tradus din germana si manualul original. Si in asta scria la fel.
    Desi mi se parea cam empiric sa functioneze doar in modul cu usa inchisa, am intrebat totusi cativa posesori ai sistemului pe C5-urile lor.
    Era clar! Ceva la mine nu mergea.
    Luand la mana schemele de pe ELSA, am observat doua fire ce leaga calculatorul de confort de calculatorul de memorii al scaunului soferului.
    Cum statusem langa masina toate cele 14 zile cat se lucrase la electrica, stiam fiecare fir care fusese tras, asa ca nu mi-a fost greu sa constat ca nu aveam acele doua fire trase, in carcasa calculatorului de confort neumblandu-se.
    Deh, avantajul de a sta langa masina!
    Unul din cele doua fire era conexiunea la switchul de usa deschisa.
    Totul devenea logic. N-avea masina cum sa stie cand e usa deschisa daca nu-i legasem firul catre switch.
    Celalalt fir nu stiu exact carei functii a calculatorului de confort ii corespunde, insa presupun ca este ceva legat de primirea comenzii pe calea undelor, din cheie.
    Am tot amanat codita asta pana cand o defectiune minora la un motoras de reglare a scaunului m-a dus iar la Al Bundy de pe clubaudi.ro.
    30 min. dupa ceas i-a luat!
    Cu o indemanare halucinanta a reusit sa demonteze toate plasticele, scaunul, mocheta, calculatorul de confort, mufele, izolatia firelor, sa identifice firele cu pricina, sa descopere ca unul din cele doua fire de fapt era tras, insa din alta parte, sa-l traga si pe celalalt, sa monteze totul la loc, sa faca proba si, culmea arogantei, sa corecteze si una din plansele de pe ELSA care avea greseli in privinta coloristicii firelor. Pentru cine vrea sa verifice, e vorba de plansa 23/2 de la current flow pentru A6 model 2000; toate firele ce pleaca din J429 au culori gresite pe schema. Daca cineva isi face retrofit sau isi repara sistemul deja existent, poate folosi cu incredere schema pentru anul 2001, care e corecta in ELSA si identica cu cea de pe masinile model 2000.
    Practic omul se misca mai repede cu facutul decat mine cu privitul.
    Parca e fachir!
    Prezentul episod ar fi vazut lumina monitorului in mod normal spre finalul Odiseei, insa impresionat de prestidigitatia lui Al Bundy si pentru ca tot sunt la capitolul cu “bis”-uri la electrica, am hotarat sa-l postez acum.

    Va urma... cat de curand!
     
    Ultima editare de un moderator: 1 Noi 2014
  6. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Marele hop: ELECTRICA

    Concluzii:
    1. Acum ca e gata pe partea electrica, nu pot decat sa ma bucur, unul din motive fiind ca am trecut razant pe langa balamuc. Ma rog, atat de razant cat spiritul de gluma permite, insa nici vreo stare de confort sporit nu-mi provocau pisele adunate ciopor langa masina.
    2. Fara norocul de a gasi service-ul potrivit, nici cu banii in mana n-as fi reusit s-o fac. Ciudat, dar adevarat: sa vrei sa cumperi si sa n-ai de unde. Asta e dovada clara ca banii nu-s totul nici macar in domeniul auto.
    3. Daca stiam ce ma asteapta, nu ma apucam.
    4. Daca stiau ce-i asteapta pe cei care mi-au lucrat electrica, sunt convins ca nici ei nu se apucau.
    5. Ce mi-a consumat cel mai mult proiectul asta? Multi ar raspunde intr-un cor spontan: banii! Eu ii contrazic: nervii !
    6. Cine poate, sa-si gaseasca repede alt hobby. Mergeti la pescuit, faceti spiritism, jucati popice, numai nu va lasati prada pasiunii pentru domeniul auto. De droguri s-au mai lasat unii, dar de asta…

    Va urma... cat de curand!
     
  7. Audi-Quattro

    Audi-Quattro 6th Gear Member

    Înscris:
    17 Aug 2008
    Locație:
    Chișinău
    Masina:
    Audi A6 1.8T 150 CP
    Boresque, cind deschid google si scriu audi a6 c5, intotdeauna apare aceleasei foto pe toate saiturile cu audi al detinatorilor cu celea mai bun tuning, care a ramas in istorie si se vorbesc mai pe toate forumurile, adica:
    Cel cu volan de A7, cela cu bara de a6 c6 la a6 c5, cel cu s.a
    Adica sa termin vorba sa aiba sens: masina ta trebuie sa ramaie in istorie la fel ca ei chiar fiind pe 1 loc, adica:
    Sa publici foto si video in volum foarte mare eu o s apublic la noi pe sait club audi moldova, ar fi bine sa deschizi aici o tema noua si s apui foto cu fiecare etapa.
     
  8. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    122. Inlocuit izolatiile de zgomot din usi

    12.04.2010
    122. Inlocuit izolatiile de zgomot din usi
    Cele originale aveau unele rupturi pe unde nu intra doar zgomotul, ci si praful.
    Cu siguranta fusesera rupte cu ocazia aplicarii foliei pe geamuri de catre unul din proprietarii anteriori. Spun asta pentru ca dupa achizitia masinii, apeland la un astfel de centru de infoliere pentru scoaterea foliei respective, am avut surpriza neplacuta sa constat ca imediat dupa demontarea fetelor de usi, primul lucru pe care l-a facut “meseriasul” respectiv a fost sa smulga efectiv acel burete de pe fata de usa si sa-l arunce cat colo. Intrebat fiind cum il va mai monta la loc dupa ruperea punctelor de prindere pe fata de usa, mi-a raspuns plin de el ca aceea e o prostie fara rost, pusa acolo doar ca sa-l incurce pe el cand monteaza folia.
    Cata aroganta iti trebuie sa crezi ca cei de la Audi au gandit special o piesa doar pentru tine ?
    Asta in timp ce probabil erau deja suficient de ocupati cu reganditul altor piese, cum ar fi spre exemplu axele cu came sau pompa de injectie.
    Le-am gasit pe ebay la pretul de 5,90 Euro/bucata + 22 Euro transportul
    Cu un total de 45,60 Euro, de la dealer cumparam doar unul singur.

    Va urma... cat de curand!
     
  9. ciprivw 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2013
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 B6 1.8T 163CP S-line
    Trebuia sa il pui pe "meserias" sa iti cumpere el altul nou
     
  10. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    124. Inlocuit nuca schimbatorului de viteze cu alta din lemn

    16.05.2010
    124. Inlocuit nuca schimbatorului de viteze cu alta din lemn
    Dupa ce schimbasem ornamentele interioare cu unele din imitatie de lemn, am inceput sa caut si capul schimbatorului din acelasi material, cu aceeasi finisare.
    Nou, la dealer, sarea putin peste 200 Euro.
    Am tot cautat pe net unul sferic, asa cum s-a montat pe modelele cu fecelift. Tot cautand, am observat ca si cele de facelift sunt de doua feluri. Sferice cu guler tot din lemn si sferice cu guler din aluminiu.
    Pana sa realizez diferentele, cumparasem deja primul model. –Foto 1
    Cand le-am realizat, am constatat ca-mi place modelul cu gulerul din aluminiu. Probabil aceasta era un fel de varianta s-line. -Foto 2
    Nu am gasit niciunul nou pentru A6 4B, insa am cumparat unul nou pentru A3 8P. Se vindea impreuna cu mansonul din piele, nuca avand insa prinderea identica.
    Montajul mi l-am prestat singur, la o distanta de 4 ani de la achizitie, timp in care l-am tinut intr-un sertar la indemana, folosindu-l din cand in cand pe post de bila chinezeasca.
    Pentru amatori, unele mici improvizatii sunt necesare dat fiind ca sistemele de prindere a nucii pe schimbator difera de la perioada 1997-2001 (filet) la 2001-2004 (colier).
    Cu toate ca pretul unui astfel de ornament e destul de piperat, senzatia la atingere face toti banii. Chiar si cei pretinsi de reprezentanta, nu doar cei platiti de mine. Desi nu are niciun rol tehnic, mica zorzoana isi justifica existenta prin confort.

    Va urma... cat de curand!
     
  11. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    126. Inlocuit proiectoarele de ceata

    17.05.2010
    126. Inlocuit proiectoarele de ceata
    Cu ocazia instalarii senzorilor de parcare, la demontarea barii fata am avut ocazia sa-mi vad proiectoarele de aproape. Nu erau matuite, însă aveau unele urme de pietricele pe sticlă. Daca tot aveam o fata noua, nu era sa las proiectoarele vechi, asa ca am hotarat sa le schimb si pe dansele cu unele noi, Hella.
    Au costat cate 270 lei/bucata la tucudean87.

    Va urma... cat de curand!
     
  12. 13rvr

    13rvr Banned

    Înscris:
    30 Iun 2014
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    TT,1.8t, 2001
    Pacat ca suntem in 2014 si o povestire fara poze in cadrul auto e ca si fictiune, povesti poti scrie si pe un blog.
     
  13. Audi-Quattro

    Audi-Quattro 6th Gear Member

    Înscris:
    17 Aug 2008
    Locație:
    Chișinău
    Masina:
    Audi A6 1.8T 150 CP
    Chiar nu pot intelege si eu omul acesta!
     
  14. robbert 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2008
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    Audi A6 sedan 2002 FL, 1,9TDI AVF M6+1
    Eu astept cu interes fiecare etapa/episod. Detaliile si felul in care povesteste au un farmec aparte. Pe mine unu nu ma deranjeaza lipsa pozelor, aici povestea conteaza dar si cand apar si poze, sunt un deliciu vizual.
     
  15. gavryus

    gavryus 6th Gear Member

    Înscris:
    16 Ian 2011
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A8, 3.7, 2000
    Nu stiu ce deliciu vizual, sau orice alt tip de satisfactie poate oferi un C5 2.5 diesel, standard care nu e nici macar quattro, fie el si in stadiul de masina noua. Doritorii de delicii vizuale ar trebui sa viziteze paginile de prezentare pt. RS6-le sau D2-ul colegului mik15, D2-ul lui cristian76 si lista poate continua cu prezentarile multor alti useri. "Restaurarea" asta nu se va termina niciodata...
     
  16. robbert 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2008
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    Audi A6 sedan 2002 FL, 1,9TDI AVF M6+1
    Aici nu este vorba despre orice audi a6, este vorba de un audi a6 FULL, cu unele dotari care unii dintre noi nici nu stiau ca s-au pus pe el. In plus, este vorba despre un audi cu 13 ani vechime care se vrea a fii impecabil.
     
  17. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    120. Revopsire

    17.05.2010
    120. Revopsire
    I. A fost revopsita deoarece polishul nu a reusit in totalitate ceea ce speram eu, unele zgarieturi fiind mai adanci de nivelul lacului.
    Dupa ce initial am cochetat cu ideea colantarii, m-am razgandit dupa ce am vazut cum arata taxiurile dupa un an de zile. Probabil din cauza jetului de apa de la spalatorie, autocolantul se crapa si se ridica pe margini. Totodata, nici in ruptul capului nu sta acel autocolant lipit in santurile pe care le are caroseria, dezlipindu-se si facand niste pungi cu aer sub el. Toate acestea in conditiile in care am urmarit masini colantate la doua firme cu experienta in domeniu, excluzand din prezenta expunere cazurile de colantare in spatele blocului. Daca mai tii sa ai si luciul specific vopselei, atunci cu siguranta nu alegi colantarea; inca de noua are un aspect mult mai mat decat lacul. Sunt totusi unele avantaje si in favoarea colantarii: cost redus (de 5-6 ori mai ieftina decat revopsirea), durata de executie extrem de redusa (1 zi fata de 1 saptamana), daca te razgandesti poti schimba culoarea sau poti renunta definitiv la autocolant oricand doresti.
    Odata luata hotararea revopsirii, am inceput sa caut un service care sa corespunda mai multor criterii: calitatea, pretul si, nu in ultimul rand, sa ma lase sa asist la intregul procedeu, de la inceput pana la sfarsit, oricand consider necesar.
    Poate parea bizar cel de-al treilea criteriu, insa am tinut la acest lucru pentru a ma asigura ca la demontare/montare nu se trec cu vederea inevitabilele clipsuri rupte, cleme indoite, suruburi si piulite uitate complet sau insuficient stranse, piese imbinate necorespunzator, izolarea imperfecta a elementelor ce nu trebuie vopsite ori obturarea tuturor locurilor pe unde ar fi putut intra praf in interior in timpul pregatirii de vopsire.
    Asa se face ca timp de 9 luni am umblat din service in service, incluzand aici si reprezentantele diferitelor marci, cautand calitatea, dar si ingaduinta de a ma lasa printre ei.
    Am gasit service-uri care ma lasau inauntru, insa calitatea nu era cea asteptata (nenumarate).
    Am gasit altele care ofereau calitate, insa pretul sarea peste cal de vreo 3-4 ori inainte sa-ti dai seama ca au depasit valoara masinii (a se vedea Maff Racing).
    In alte locuri calitatea era acceptabila, insa nu ma lasau inauntru. Este cazul majoritatatii reprezentantelor. Spun “majoritatea” nu pentru ca vreuna m-ar fi lasat inauntru, ci pentru ca doar la unele dintre ele calitatea era acceptabila, spre deosebire de alte reprezentante de unde oamenii isi “externau” masinile injurand, cu telefonul la ureche, angajati in convorbiri care mai de care mai efervescente cu OPC-ul. Nu le-am ales pentru ca nu stiam prin ce mijloace ajungea masina la calitatea asteptata. Exista vopsiri care ies bine din prima si vopsiri execrabile cere ies acceptabil dupa lungi sedinte de polishare. Dupa polishare, lacul se subtiaza si riscam sa ajung de unde am plecat: dupa 10-15 spalari sa am petele cauzate de lipsa a lacului.
    Ca fapt divers, m-am intalnit cu un client al unei reprezentante VW/Audi caruia ii vopsisera usile pe partea dreapta (avariate intr-un accident) intr-o culoare rosie de vis. Vopseaua, zicea dansul, era impecabila, fara puncte de praf, placuta la vedere, catifelata la atingere, in fine, asa cum ne-am dori-o cu totii. O singura scapare avusese vopsitorul: nu observase ca masina era “nachtblau”… Evident, exista si o explicatie: pregatirea si izolarea in vederea vopsirii fusese facuta de un alt coleg iar vopsitorul decat aplicase vopseaua care i se “spusese” fara a mai verifica daca sub folia de protectie se afla masina rosie. In concluzie, vinovat, in opinia vopsitorului, era cel care “ii spusese”, nicidecum el, care dealtfel era foarte talentat. Nu va mai spun ca tatonasem acea reprezentanta multa vreme in vederea revopsirii. Totusi, nu episodul cu usile a fost decisiv in ocolirea lor, ci pretul.
    Am inceput asadar sa caut pe forumuri de specialitate pareri despre vopsitorii. Surprinzator, pe www.clubaudi.ro oferta e aproape inexistenta in ce priveste serviciile de acest gen. Mai multe sunt ofertele de vopsit jante si etrieri decat elemente de caroserie.
    In privinta nuantei, stateam bine, nu riscam o nepotrivire de “caracter” intre elemente intrucat o vopseam toata.
    Dupa ce i-am urmarit o vreme din umbra, analizandu-le feedback-ul de pe www.vwforum.ro, am decis sa abordez un service mic, dar cu ambitii mari. Cel putin la nivel declarativ stateau bine.
    Primul lucru care m-a surprins la ei a fost popularitatea. Din primul moment m-au dus in sala de pregatire, mi-au aratat cuptorul (vazusem deja vreo suta inainte, deja le stiam dupa marca si performante), s-au oferit sa ma lase sa vad cum pregatesc o masina fara sa le spun ca asta e una din obsesiile mele, mi-au aratat vreo zece cataloage de culori, explicandu-mi chiar si intreg procesul tehnologic de la cap la coada. In fine, dupa doua ore cat a durat prima vizita, parca eram de-al casei. Cred ca daca aveam un CV la mine, ma si angajau.
    Initial am pus ospitalitatea exagerata pe seama lipsei de clienti, cu toate ca pe forum adunasera ceva calificative.
    M-am gandit ca fiind tineri, or fi interesati sa-si promoveze imaginea si prin calitate, nu doar prin vorbe. Asa i-am ales pe ei.
    Am stabilit inca de la inceput cu baietii de la tinichigerie sa inlocuim toate clemele, clipsurile si piulitele de prindere a spoilerelor si celorlalte piese a caror demontare a fost necesara.
    In privinta pregatirii de vopsire, trebuia sa fie mai mult decat atenti, sa matuiasca totul impecabil si sa acopere golurile din caroserie cu atata atentie incat la final sa nu fie nici urma de praf in interior.
    Le-am cerut ca ornamentele cromate si chederele sa fie demontate in totalitate pentru a fi sigur ca nu sunt atinse de vreun strop de vopsea. Aceasta, fiind o obsesie pentru mine, a fost o conditie pentru ei.
    Piesele mici gen capace oglinzi, bandouri laterale, antena GPS, clante, senzori de parcare au fost demontate si vopsite separat.
    Dupa revopsire, am rugat tinichigiul care s-a ocupat de masina ca la montarea usilor sa le regleze pe pozitie astfel incat sa se inchida mai bine ca din fabrica. Omul s-a chinuit cat a putut, insa doar din reglatul ramelor si al platnicului n-ai cum sa compensezi tot jocul cauzat de uzura balamalelor.
    Am insistat ca toate piesele de caroserie sa fie remontate cu grija pentru a nu fi atinsa vopseaua. Lucrul asta chiar le-a iesit bine.
    In ziua in care au vopsit-o abia asteptam sa vad rezultatul.
    Cand am intrat in curtea service-ului, rezultatul parea spectaculos. Masina nu mai prezenta micile imperfectiuni la nivelul vopselei, ciobiturile de la pietricele in partea din fata si, in plus, era o singura culoare de sus pana jos datorita vopsirii inclusiv a pragurilor si a partii de jos a barelor fata si spate. Daca veti urmari pe strada modelul A6 C5, veti vedea ca multe dintre ele au pragurile si partea de jos a barelor lasate nevopsite, intr-un gri inchis, lucru specific variantelor de echipare mai ieftine. Altele, care au beneficiat de echipari mai cu ambitie, sunt vopsite integral, exact asa cum apare si pe coperta manualului de utilizare.
    Cam asa se prezenta masina dupa revopsire. Atata timp cat o priveai de departe.

    Va urma... cat de curand!
     
  18. ciprivw 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2013
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 B6 1.8T 163CP S-line
    Cat as vrea sa vad poze...
     
  19. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    120. Revopsire

    17.05.2010
    120. Revopsire
    II. Dupa ce te apropiai insa…
    Privind insa masina de aproape, au inceput sa iasa la iveala si … romanismele: doua chedere de pe cantul usilor fata vopsite (dar vopsite bine, de zici ca asta cerusem !!!), lacul fiert pe capota si plafon, capota “innorata”, punctele de praf puteau fi confundate pe alocuri cu adevarate girofaruri si chiar un punct de rugina “uitat” sub vopsea, probabil sa mi-o recunosc mai usor.
    Pentru moment, am hotarat sa o las asa, dar simteam deja ca voi reedita punctul de fata.
    Initial ma gandeam sa public si numele service-ului, insa cum acesta a fost inchis la scurta vreme dupa ce mi-au vopsit mie masina, nu o voi mai face.
    Durata: 10 zile
    Nota dupa vopsire: 4,5
    Nota dupa polishare: 5
    Notele de mai sus sunt obtinute in conditiile in care oamenii chiar si-au dat silinta. Desi tineri, intelesesera in mare masura ce vreau de la dansii, cooperau cat puteau intru obtinerea rezultatului, insa lipsa unei organizari in derularea etapelor, inexistenta vreunui standard de calitate, necunoasterea notiunii de ambtitie profesionala precum si conditiile tehnice precare i-au deturnat considerabil in demersul lor.
    Am ajuns la concluzia ca cea mai mare nota pe care o poate obtine o revopsire in service estre 8, asta in conditiile in care nici chiar unele vopsiri de fabrica nu reusesc sa atinga 10.
    Daca 8-ul e maximul de service, ma gandesc care e maximul de service in Romania.
    8-ul il obtin, in viziunea mea, vopsitoriile din Anglia, spre exemplu, unde pretul pentru o integrala e de ordinul a 4-8 mii de lire. Mai mult, acolo nu se incurca cu filtre murdare, cabine al caror sistem de ventilare nu poate mentine temperatura optima indiferent de sezon, iar de jeg, pentru ca altfel nu pot numi ce vad in service-urile romanesti, nici nu poate fi vorba.
    Plecand de aici si adaugand mentalitatea tipic romaneasca de a exclude din principiu posibilitatea obtinerii unui rezultat bun, invocandu-se varii motive, ajungem la concluzia ca o nota de 6 poate fi considerata o reusita nationala.
    Am auzit in multe cazuri scuze de genul ca nu folosesc materiale de calitate, nu schimba filtrele in cabina sau ca nu inlocuiesc duza la pistolul de vopsit pentru ca acest lucru ar scumpi costul si ca omul nu-si permite. Scuza asta tine daca esti vopsitor la statia de taxiuri. Daca totusi logica elementara nu te-a parasit complet, intelegi ca atata vreme cat clientii iti vin de pe forumuri, unde isi fac veacul pasionati auto si nu consumatori auto, trebuie sa le oferi servicii de calitate. Mai ales pentru ca ai cui sa ceri suma potrivita intrucat vorbim de pasionati dispusi sa-ti plateasca pentru masina cum altii ar plati pentru concedii pe Marte, iar suma respectiva iti permite lejer sa folosesti materiale de calitate.
    Iata deci, se poate. Evident, daca nu cumva te incurca mentalitate romaneasca de care vorbeam mai sus: de ce sa dau banii pe produse de calitate, ca fraierul de client oricum nu se pricepe. Lasa ca-i iau banii pe calitate, ii fac o lucrare mediocra pentru ca in doi ani cat mai tine masina nu-i sare smaltul, iar daca se prinde, ii spun ca asta e maximul posibil.
    Metoda asta tine prima data. A doua oara nu se mai intoarce. Nici clientul si nici masina cu noul proprietar, de dupa cei doi ani.
    Si asa se raresc clientii pana ajungi sa inchizi taraba.
    O alta hiba specific… era sa zic romaneasca, dar de fapt vorbim de o hiba porceasca, e sa cultivi mizerie, jeg si praf in atelier pana ajungi sa lucrezi in cizme-pantalon de cauciuc sa nu-ti intre viermii in sfincterele anatomice.
    Pai se poate domnilor? Aici ce scuza mai aveti? Sa dai cu matura la finalul zilei si sa bagi aspiratorul o data pe saptamana nu costa.
    Mult mai atent va fi meseriasul sa-si faca treaba ca la carte daca in timp ce lucreaza nu va fi preocupat sa se lupte pentru viata lui cu viermi bubonici, gandaci veninosi, libelule ucigase, sobolani gigantici, anaconde si alti balauri ce-si impart teritoriul in gropile voastre de gunoi pe care cu mandrie le numiti …SERVICE AUTO.
    Nu mai mira pe nimeni cand lacul prezinta nu puncte de praf, ci adevarati gandaci de colorado incastrati, cata vreme angajatii inoata efectiv in moloz prin atelier si cu acelasi moloz pe salopeta intra si in cabina de vopsit.
    E ridicata la rang de scuza nationala in randul vopsitorilor vorba ca “smirghelul produce praf”.
    Va recomand matura. Veti fi surprinsi de ce curatenie produce gagica asta dac-o valsezi 15 min. la final de zi !

    Va urma... cat de curand!
     
  20. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    60. Aliniat usi-bis

    17.05.2010
    60. Aliniat usi-bis
    Dupa cum spuneam intr-un episod anterior, operatiunea asta a mai fost facuta.
    Aceasta e a doua oara cand le aliniez.
    A devenit un fel de obsesie. Le voi regla pana cand vor avea sunetul, pozitia si feelingul la inchidere si deschidere exact asa cum avea C5-ul nou, caruia i-am deschis prima data usa in 1997, la salonul auto.
    Spre exemplu, modelul actual A6 C7, cel cu manerul exterior gen clanta, nu ofera o senzatie placuta la inchidere. Usa se duce direct in cea de a doua pozitie a incuietorii. Prima pozitie, menita a atenua usor din elanul usii practic nu se simte, usa izbindu-se direct in caroserie. Nici chederul nu atenueaza prea mult din soc si rezulta un zgomot sec de metal trantit. Ma rog, descrierea este facuta cu elocinta exagerarii, insa ideea cam asta e.
    O alta problema la o usa cu uzura in balamale o reprezinta acei 5-10 mm cu cat usa practic cade de pe platnic imediat ce este deschisa din clanta. La inchidere, apare fenomenul invers: usa se apropie de platnic cazuta si dupa ce il atinge, se urca pe el pana se aliniaza. Practic, privind usa din lateral alaturata stalpului, n-ar trebui sa se vada diferente de nivel intre cele doua ornamente cromate de la baza geamurilor. Doar daca isi pastreaza pozitia unul in continuarea celuilalt, usa e bine reglata.
    Cat despre sunet, iti spune efectiv cand e totul in regula. Nu trebuie sa auzi nimic altceva decat cele doua click-uri ale broastei si un zgomot infundat de cheder presat, ambele in timp ce aerul pe care usa il comprima la inchidere actioneza ca o perna de amortizare. E greu de descris in cuvinte, insa senzatia e inconfundabila. O usa prost reglata va avea mereu zgomotul produs de frecarea broastei pe platnic atat la inchidere, cat si la deschidere, iar daca jocul in balamale e mare, chiar si acestea te anunta printr-un tacanit metalic scurt. Mai exista si usile lasate destul de mult incat broasca nu doar se freaca de platnic, ci il loveste realmente. Acele usi au un joc atat de mare ca daca le ridici cu mana se simt ca un dinte de lapte care sta sa cada.

    Si de data asta, tot fara demontarea plansei de bord am facut manevra de reglare.
    Am descoperit si gaurile tehnologice pe unde se pot introduce cheile tubulare pentru accesul la surubele interioare ale balamalelor. Am mai descoperit si ca, daca demontezi volanul, poti baga o teava pe manerul cheii, ca sa aplici toti cei 40 nm recomandati de ElsaWin pe capetele surubelor.
    Buna treaba!
    De data asta stateau cum trebuie si aveam si senzatia ca facusem lucrurile cum trebuie.

    Cu toate ca chiar le facusem, prezentul punct tot va mai avea un bis!

    Va urma... cat de curand!
     

Distribuie pagina asta