1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Perdea electrica luneta la A8 D3 - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A8 D3 (2003 - 2010)' creată de alexnr, 11 Aug 2015.

  1. alexnr 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Aug 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A8, 3.0 TDI, 2007
    Salut!

    De ceva timp nu mi se mai coboara perdeaua din spate (actionare electrica cu buton). Cand apas butonul se aude un "clonc" de la ea dar nu se misca deloc.
    A mai avut cineva parte de problema asta pana acum?

    P.S. Am verificat sigurantele si sunt in regula.

    Multumesc
     
  2. Aurel G

    Aurel G Audi Expert

    Înscris:
    19 Mai 2011
    Locație:
    Italia - Vicenza / CHISINAU - Rep. Moldova
    Masina:
    AUDI A6 C7, 2.0TDI, CNHA ,QUATTRO, 2016.
    problema ar fi in sinele din plastic care se gasesc pe lateral. nu stiu ce se intimpla , dar ceva incurca ca perdeaua sa se miste in sus si in jos liber. eu am desfacut tot ce se putea de desfacut, am dat cu spray, si nimic. pina la urma am reusit sa o dau jos , si sa o dezactivez cu vag-com. oricum am folie pe geam si nu serveste la nimic.
     
  3. sputnik

    sputnik 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2013
    Locație:
    Balta Doamnei, PH
    Masina:
    A8 Lim. BVN q 4.2 TDI 2006
    @ alexnr
    salut. Am patit aceeasi chestie si eu acum vreun an. Apasam butonul din bord ca sa coboare perdeaua lunetei si nimic, doar un "clonc" .... apoi i-am dat un pumn (prin portbagaj) intregului mecanism (dintre boxe) si si-a revenit. Insa si-a revenit doar o data, dupa care n-a mai vrut sa functioneze.
    Am fost in service (eram in Germania atunci) si verdictul a fost "motoras mort".
    L-am inlocuit, asta e.
    Bafta
     
  4. silkworm 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A8 D3 3.0 TDI 2005 (210CP), A6 C6 3.0 TDI Quattro 2006 (224CP), A6 C5 2.5 TDI Quattro 2002 (180CP)
    Problema este că, spre deosebire de modelele mai vechi (de ex. A6 4B), la modelul acesta de A8, ca să dați perdeluța electrică jos, nu este suficient să deșurubați cele trei șuruburi din portbagaj, ci trebuie să dați jos tot capitonajul de sub lunetă, pentru că perdeluța este prinsă și pe dosul acestuia în câte trei piulițe, de parte și de alta.

    Asta, desigur, dacă vă încumetați la o reparație pe cont propriu.
     
  5. Aurel G

    Aurel G Audi Expert

    Înscris:
    19 Mai 2011
    Locație:
    Italia - Vicenza / CHISINAU - Rep. Moldova
    Masina:
    AUDI A6 C7, 2.0TDI, CNHA ,QUATTRO, 2016.
    da, e corect , si la a6 c6 este de demontat o gramada pentru al da jos.
     
  6. alexnr 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Aug 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A8, 3.0 TDI, 2007
    Va multumesc pentru recomandari! O sa incerc metoda mecanica clasica, lovitul prin portbagaj. Intentionez doar sa cobor perdeaua pentru a putea aplica folia neagra. Revin cu o postare dupa "solutionare".
     
  7. silkworm 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A8 D3 3.0 TDI 2005 (210CP), A6 C6 3.0 TDI Quattro 2006 (224CP), A6 C5 2.5 TDI Quattro 2002 (180CP)
    Păi, pentru a aplica folie, nu trebuie să dai oricum jos poliţa de sub lunetă?

    Ştiam că folia se aplică nu numai pe partea vizibilă, ci şi dincolo de marginile ascunse de ornamente şi capitonaj... altfel se vede urât şi nici nu ştiu dacă se poate aplica bine.

    Este posibil să mă înşel... eu am văzut, după ce am dat jos feţele de uşi, că folia este aplicată pe geamuri inclusiv pe partea care intră în faţa de uşă, ceea ce înseamnă nu numai că s-a dat jos faţa de uşă, ci chiar că s-a scos geamul (pentru că s-a putut, la lunetă desigur este altceva), dar e posibil să se fi procedat aşa ca să nu existe riscul să fie agăţată folia când se dă geamul jos.

    Oricum, dacă nu rezolvi prin metoda clasică, românească (adică aia cu pumnul), este destul de greu să dai jos poliţa atâta timp cât perdeluţa se află "în erecţie" :D
     
  8. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    Pe geamurile care se deschid e recomandabil sa pui folia mai jos decat fetele de usi pentru a nu se agata de perii in timp. Pe luneta si geamurile fixe ai o margine neagra cu niste punctulete care oricum formeaza niste mici bule de aer si nu are rost sa pui mai jos de acele punctulete negre.
     
  9. alexnr 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Aug 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A8, 3.0 TDI, 2007
    Si eu sunt de parere ca folia se aplica cel mai bine daca se dau jos geamurile iar apoi se monteaza la loc. Problema cu procedura asta este ca sunt foarte putini cei priceputi sa puna la loc asa cum trebuie fetele de usi, deci riscul sa zdrangane ulterior este mare.
    Problema ramane in continuare perdeaua, care nu a coborat. Urmeaza sa o desfac personal (satisfactia reusitei va fi si mai mare :P).
    In ceea ce priveste folia aplicata pe luneta, nu cred ca vor fi probleme odata ce perdeaua va fi coborata, dar ramane de vazut (tipul cu foliile n-a sugerat ca ar fi nevoie sa desfaca nimic din spate pentru aplicare).

    Oricum, raman cu un gust amar in privinta motorasului de la perdea deoarece a fost folosita foarte rar, si nu cred ca asta ar putea fi considerata o scuza.
     
  10. Aurel G

    Aurel G Audi Expert

    Înscris:
    19 Mai 2011
    Locație:
    Italia - Vicenza / CHISINAU - Rep. Moldova
    Masina:
    AUDI A6 C7, 2.0TDI, CNHA ,QUATTRO, 2016.
    la mine au dat jos numai plasticul de linga luneta, ala care acopera al treilea stop si modulurile de antena. nimic altceva.
     
  11. alexnr 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Aug 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A8, 3.0 TDI, 2007
    Se pare ca la mine este mai complicat. M-am uitat in zona pasagerilor din spate si nici nu am putut scoate tetierele (le-am ridicat pana in plafon si nu erau iesite complet). In portbagaj, iar am intampinat dificultati: cred ca suruburile sunt acoperite si nu vreau sa risc sa le rup capacelele de plastic.

    In schimb, am observat ca de la panoul din spate nu pot sa aprind/sting lumina din zona pasagerilor din spate, ca si cum butoanele ar fi dezafectate (doar cea de citire merge). Dar daca deschid usile, luminile se aprind - deci functioneaza.

    Cred ca problema este mai complexa si nu se rezuma doar la perdea..
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Aug 2015
  12. silkworm 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A8 D3 3.0 TDI 2005 (210CP), A6 C6 3.0 TDI Quattro 2006 (224CP), A6 C5 2.5 TDI Quattro 2002 (180CP)
    Nu cred că sunt acoperite şuruburile în portbagaj, cel puţin, la mine nu sunt. Dar cum nu sunt primul proprietar al maşinii, e posibil să se mai fi umblat acolo şi să nu fi pus la loc capacele de plastic. Eu îmi comand fiecare căpăcel dacă îl pierd sau dacă se deteriorează când umblu, dar nu toţi fac asta, iar pe meleagurile noastre este binecunoscută sintagma "lasă că merge şi fără".

    Zâmbesc uneori când îmi aduc aminte că am fost la reprezentanţă acum doi ani cu un A6 din 2002 (deci, model vechi şi oarecum îmbătrânit), "proaspăt" cumpărat din Germania, de care se fereau mecanicii, până ce i-au săltat capota şi au văzut că totul e aşa cum a lăsat fabrica, adică fără bypass-uri, fără coliere înlocuite cu sârmă şi fără alte improvizaţii, cum se mai obişnuieşte pe la noi.

    În altă ordine de idei, cu privire la plafoniera din spate... vezi să nu ai probleme cu butonul ("întrerupătorul"). La mine asta a fost buba.
     
  13. alexnr 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Aug 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A8, 3.0 TDI, 2007
    Problema s-a remediat.. singura! Am facut programare la un service iar pana atunci, zi de zi, am apasat pe buton pana cand, in cele din urma, a functionat. Probabil era blocata din cauza lipsei de utilizare/de la soare.

    Multumesc inca o data tuturor celor care au raspuns!
     
  14. silkworm 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A8 D3 3.0 TDI 2005 (210CP), A6 C6 3.0 TDI Quattro 2006 (224CP), A6 C5 2.5 TDI Quattro 2002 (180CP)
    Am și eu o problemă cu perdeluța electrică. La un moment dat s-a întâmplat ceva la mașină și s-au resetat toate calculatoarele, dar la modul urât - adică nici măcar nu îmi mai apăreau în MMI opțiunile mașinii (SDS, suspensia adaptivă, etc.) și a trebuit să le adaug din nou, cu VCDS, pe toate.

    Problema aceasta a „resetării din senin” este destul de rară (am mai găsit-o raportată într-un singur loc pe internet, pe un forum străin), se pare că se întâmplă atunci când mașina rămâne prea mult fără baterie, în anumite circumstanțe. A mea a fost în service (la reprezentanță) dar pe partea de tinichigerie, nu prea cred că au avut nevoie să umble la calculatoarele mașinii, și oricum ei zic că n-au umblat. Culmea este că și persoana de pe forumul străin susține că tot în service in s-a întâmplat, dacă-mi aduc aminte bine.

    Bun, revenind la perdeluța electrică - din momentul cu pricina, perdeluța electrică funcționează invers decât ar trebui. Adică: înainte, dacă era pusă pe „Conveninece open” din MMI, când puneam schimbătorul pe poziția de mers înapoi, perdeluța era coborâtă automat (dacă era ridicată în acel moment).

    Acum, se comportă total aiurea: imediat ce pun contactul, perdeluța se ridică. Este chiar enervant, deoarece dacă pornesc motorul în timp ce ea se ridică, se oprește și rămâne în poziția respectivă (de exemplu, ridicată pe jumătate).

    Dar când cuplez în marșarier, perdeluța nu se mai coboară.

    Am încercat să văd dacă pot să o recodez cumva cu VCDS, sau din meniul ascuns, dar nu am găsit o asemenea setare.
    Aveți vreo idee?
     
  15. silkworm 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A8 D3 3.0 TDI 2005 (210CP), A6 C6 3.0 TDI Quattro 2006 (224CP), A6 C5 2.5 TDI Quattro 2002 (180CP)
    Revin asupra problemei din mesajul meu de mai sus, la care încă n-a răspuns nimeni :)
    Citind și pe alte forumuri, se pare că asta este funcționarea normală a perdeluței la A8: când o setezi pe automat, se ridică singură atunci când pui contactul (și unii spun că se coboară când oprești mașina și scoți centura, dar eu n-am remarcat treaba asta).
    Probabil că n-am fost atent la modul de funcționare al perdeluței atunci când am cumpărat mașina și am crezut că s-a întâmplat ceva în perioada în care a fost la service. Eu eram obișnuit cu modul în care funcționa la A6 - acolo, „automat” însemna ca perdeluța să se coboare când treci schimbătorul în marșarier.

    Poate să confirme cineva că așa funcționează perdeluța la A8?
     

Distribuie pagina asta