Pompa injectie la motoare diesel 2.5 tdi - probleme si rezolvari

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de cubulex, 23 Ian 2008.

  1. cubulex 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2008
    Locație:
    brasov
    Masina:
    audi Q7 2007
    salut,si bine v am gasit,sunt nou pe aici si imi cer scuze daca nu formulez corect anumite intrebari.am un audi a6 din 2002 2,5 v6 si la m cumparat de aproximativ 2 saptamani,in acest timp am observat ca masina nu porneste tot timpul cum trebuie,dimineata o ia foarte usor,dar daca merg cu ea sa zicem cativa km dupa care masina sta in jur de o ora sau doua rareori mai porneste,mai exact in decurs de 5 zile am terminat bateria de 2 ori incercand sa o pornesc,insa daca o las pana a doua zi sau pana se raceste complet porneste la sfert de cheie bineinteles daca ii dau curent,am facut testul cu vag com ul si mi a dat urmatoarea eroare;control module for injection pump no communication j399.ce credeti pompa de injectie e terminata sau pe aproape?:think: va multumesc
     
  2. V8TDI

    V8TDI Gold Member

    Înscris:
    21 Noi 2007
    Locație:
    la casa
    Masina:
    Q7 4.2 TDI. De la Abt.
    Pai dupa cum zice si rezultatul, numai modulul de comanda al pompei pare defect (nu comunica cu vagcom-ul). Unde ai facut testul nu ti-a si spus ce inseamna eroarea asta?
     
  3. Ruben

    Ruben 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2007
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI quattro,Vw passat 1.9TDI 4 motion
    dupa sintomele care le are e posibil sa fie si senzorul de temperatura,incearca sa scoti mufa si vezi daca nu porneste
     
  4. cubulex 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2008
    Locație:
    brasov
    Masina:
    audi Q7 2007
    pompa de injectie dusa??

    scuze nu am inteles banuiesc ca este vorba de senzorul de temperatura al motorului?masina de vreo saptamana nu am mai facut figuri, adica sa nu porneasca,dar de pornit tot greu porneste cand e cald motorul ,mufa va trebui sa o scot cand nu va porni, pana atunci pot sa verific senzorul alfel?,multumesc pentru sfat
     
  5. neurok 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Ian 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI 1998
    Salut,
    Pentru eroarea legata de modulul electronic verifica intai cuplele si firele.
    Am vazut pe VWforum un topic de genul asta. Daca eroarea este aceeasi, de fiecare data cand nu porneste probabil cauza este aceasta. Se poate sa fie un fir din modul de comanda care nu se poate lipi. Practic, solutia este sa schimbi pompa.
    Mai era ceva cu privire la pornirile dificile la cald, bineinteles daca nu ai eroarea aia cu pompa. Concluzia era ca erau periile de la demaror, la cald nu mai faceau bine contact sau ceva asemanator. Cauta acolo pt. amanunte.
     
    Ultima editare: 29 Ian 2008
  6. cubulex 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2008
    Locație:
    brasov
    Masina:
    audi Q7 2007
    da, am auzit si eu ceva legat de firul asta,si din pacate se zice ca trebuie sa schimbi toata pompa,sper sa nu fie nevoie,o sa scriu cand aflu ce este exact,mersi
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Ian 2008
  7. viodiesel 3rd Gear Member

    Înscris:
    4 Dec 2007
    Locație:
    Tulcea
    Masina:
    A4 2.5 TDI,150CP,AKN,'99
    Buna baieti,
    Ma intereseaza si pe mine subiectul.
    Cubulex, ai mai reusit ceva?
    Neurok: reprezentantul maker-ului mi-a cerut acum 2 ani 80 000 000 pentru pompa. Modulul(capacul) pompei l-am cumparat pina la urma cu abt 230 euro si cam 150 ar fi fost instalarea, ca asa mi-a zis nea Nicu din Ploiesti. Am dus masina la el pe platforma(Tulcea-Ploiesti!!!) pt ca aici in jur se uitau ..."ca la masini straine"! E ceva distanta de la 400 la 2000+...
     
  8. afy06

    afy06 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Sep 2007
    Locație:
    Fagaras
    Masina:
    Audi A6 Quattro 2,5 TDI
    Pompa de injectie sau modulul ?

    O problema asemanatoare o am si eu cu pompa de injectie. Sunt posesorul unui A6 quattro 2,5tdi VR6, 110KW,motor AKN, cutie manuala 6 trepte, la care mi-a aparut urmatoarea problema:
    in timp ce efectuam o depasire (eram pe la 3000-3500 rotatii/minut), am primit un soc destul de puternic, si in acelasi timp mi s-a oprit motorul. In urma diagnosticarii, mecanicul mi-a spus ca este defect modulul (calculatorul) pompei de injectie, iar acestea nu comunica intre ele. S-au verificat conexiunile de la mufa, care sunt bune. Un alt modul (acelasi tip) este compatibil cu pompa de injectie? Pompa de injectie are codul 059 130 106 B. Cine ma poate ajuta, chiar si cu un sfat?
     
  9. cubulex 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2008
    Locație:
    brasov
    Masina:
    audi Q7 2007
    salut,nu am mai facut nimic la masina pentru ca chiar daca pleaca mai greu cateodata,adica invarte mai mult motorul porneste panala urma,aprox. 5,6 secunde.nu e in regula dar nici nu am avut timp de masina,spune mi te rog viodiesel se poate cumpara si capacul pompei separat?pentru ca toti mi au zis ca trebuie schimbata toata pompa.tie cum iti merge acum?ai dat putin oricum fata de cat ti au cerut ceilalti,80 000 000? mie mi au cerut 1000 de euro + manopera vreo 600 ron,dar mai caut si alte solutii.salut si bafta.:icon_thumright:

















    :icon_thumright:
     
  10. cubulex 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2008
    Locație:
    brasov
    Masina:
    audi Q7 2007
    pompa sau modulul? stiu ca sunt impreuna,nu merge una fara alta si nici nu se pot schimba separat.mie la diagnoza cu vag comul mia aparut la fel : ca modulul nu comunica cu pompa,numai ca simptomul difera numai la pornire am avut probleme:think:
     
  11. biblos 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mai 2008
    Locație:
    CALARASI
    audi A 6 pompa de injectie

    salut. am un A6 2,5 tdi din 1999 si a cazut pompa de injectie. aveti idee daca se gaseste si convine second hand sau reconditionata unde gasesc si cit costa? multumesc
     
  12. RALLYMAN

    RALLYMAN Bronze Member

    Înscris:
    9 Mar 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Volkswagen Passat variant 1,9TDI 1Z 1994
    O gasesti si noua si la second hand ... cea noua este superscumpa iar la second hand e vreo 900-1000 Euro ... am inteles ca se dezlipeste nustiu ce fir din ea si nu mai functioneaza si nici nu poate fi reparata :anbet:
    Sau daca ai pe cineva sa-ti aduca din Germania vezi aici pe Ebay: http://listings.ebay.de/Auto-Ersatz-Reparaturteile_Antrieb-Motor-Getriebe_W0QQcatrefZC6QQcoactionZcompareQQcoentrypageZsearchQQcopagenumZ1QQfclZ3QQfobfmtZ1QQfromZR2QQfsooZ2QQfsopZ32QQftrtZ1QQftrvZ1QQga10244Z10425QQsabfmtsZ1QQsacatZ63318QQsaobfmtsZinsifQQsaprchiZQQsaprcloZQQsatitleZQQsbrsrtZdQQsocmdZListingItemList?ssPageName=MotorsNMPP36
     
  13. RALLYMAN

    RALLYMAN Bronze Member

    Înscris:
    9 Mar 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Volkswagen Passat variant 1,9TDI 1Z 1994
  14. audia6tdi Guest

    Înscris:
    21 Mar 2008
    Locație:
    bd
    Masina:
    momentan in cautare,fara graba
    second hand este cam in jur de 250 euro.si-a luat un prieten de-al meu de la dezmembrari de la arad si atat a dat.dai un search pe google si poate gasesti.trebuie sa ai grija sa te duci la unul care se pricepe sa monteze pompe un specialist in asa ceva dar mai intai trebuie sa o verifici daca este buna.se verifica pe un banc special.te intelegi cu vanzatorul ca daca nu este buna i-o dai inapoi si... succes
     
  15. Sioux-2 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Mai 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A6, 2,5 TDI, 150 CP, AKN
    Salutari tuturor!
    Am si eu un A6 Avant, 2,5 TDI, AKN, an fabricatie 2000. Joi seara a trebuit s-o aduc acasa pe platforma de la 180 km pentru ca nu mai voia sa porneasca. Numai respiratie gura-la-gura nu i-am facut, in rest, tot. Dat cu spray in galeria de admisie, bagat motorina in filtru, tractata vreo 5 km in viteza a doua, nimic... Oricum observasem ca nu se alimenta pentru ca pe furtunul transparent care pleaca de la filtrul de motorina nu se vedea nimic. In aceeasi zi, dimineata (joi), ii schimbasem toate furtunasele de combustibil pentru ca erau "scamosate" si toate cele 6 bujii pentru ca functiona doar una singura si mai avusesem in zilele precedente probleme cu pornirea (numai dimineata).
    Acum , cei de la service mi-au scos, curatat si probat pompa de transfer din rezervor (avea ambele site foarte infundate), mi-au curatat si rezervorul iar la pornire... tot nimic. Acum furtunasul transparent e plin. Ca ultima varianta, a ramas defectarea pompei de injectie. La vag-com a iesit tot timpul "system ok" deci se pare ca este o problema la mecanica pompei. Vineri seara a fost trimisa la Bosch pentru diagnoza si reparatii si acum astept cu sufletul la gura rezultatul.
    Daca aveti cumva informatii legate de alte cauze ce ar putea duce la aceste simptome, va rog nu ezitati sa le postati.
    Multumesc.
     
  16. Sioux-2 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Mai 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A6, 2,5 TDI, 150 CP, AKN
    Rezolvare

    Sunteti destul de zgarciti cu sugestiile... Ok. Am primit raspunsul de la Bosch, in 3 variante:
    1. Pompa noua = peste 8.500 lei
    2. Reparat pompa veche = in jur de 5.500 lei
    Si varianta pe care am ales-o:
    3. Pompa noua setata pe codurile de pe pompa veche, cu pompa veche la schimb, garantie un an si jumatate + diagnoza + transport + montaj = 4.000 lei.

    Sincer mi-a fost teama sa apelez la o pompa luata de pe net sau de la dezmembrari cu atat mai mult cu cat sunt si in criza de timp, asa ca varianta "Bosch" am considerat-o cea mai eficienta.

    Vreo opinie?
     
  17. Sioux-2 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Mai 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A6, 2,5 TDI, 150 CP, AKN
    Am rezolvat-o! Masina merge si de cand i-am schimbat pompa de injectie, parca sa zic ca "trage" mai bine si se infige mai tare, mai ales la vitezele inferioare.
    Dar...
    Ori sunt eu prea chitibusar, ori este ceva dereglat si anume pornirea. M-am obisnuit de dinainte de a schimba pompa, ca masina sa porneasca "la sfert", inclusiv dimineata si o idee mai greu iarna. Acum, cu exceptia unei singure dimineti in care a pornit cum trebuie (la vreo 3 zile dupa iesirea din Service), de fiecare data dureaza cam 3-4 secunde de dat la automat pana porneste. Mecanicul zice ca e normal asa, deoarece cu cat sunt mai multe pistoane, cu atat o ia mai greu. Dar eu stiu cum pornea inainte... La tester da totul ok, bujiile sunt noi toate, sonda de temperatura a motorului este ok... Mecanicul a zis ca mai exista o singura varianta, si anume sa-i bage supape (ca nu are) pe furtunul de alimentare pentru ca este posibil sa prinda aer pe undeva. Le-am comandat - costa cam 60 lei/buc si trebuiesc 2 - si abia astept sa vina, sa le montez. Mi-a zis ca altceva nu mai stie sa fie ca si cauza.
    Ce credeti, vi se pare normal ca masina sa porneasca diferit de la o dimineata la alta? Dupa ce a pornit normal in dimineata despre care v-am zis, urmatoarea dimineata iar a luat-o greu. :crying:
     
  18. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Din cate stiu si am vazut motoarele 2.5 TD nu pornesc la sfert. Electromotorul trebuie sa invarta oleaca pana sa porneasca. La cei care motorul porneste imediat fara sa invarta cat de cat atunci exista sanse foarte mari ca la acestia avansul sa fie oleaca mai mare decat normal.
    Daca n-am dreptate va rog sa ma contraziceti.
     
  19. Sioux-2 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Mai 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A6, 2,5 TDI, 150 CP, AKN
    Avansul a fost reglat tot pe Vag-Com, dupa montarea pompei de injectie. Ok, daca ziceti ca trebuie sa invarta ceva timp motorul pana sa porneasca sunt de acord dar totusi ma ingrijoreaza faptul ca o data porneste greu, alta data porneste usor si nu cred ca e normal sa existe fluctuatii. Ori greu, ori usor!
     
  20. viodiesel 3rd Gear Member

    Înscris:
    4 Dec 2007
    Locație:
    Tulcea
    Masina:
    A4 2.5 TDI,150CP,AKN,'99
    Tovaras de suferintaaaa...

    Frate, mai esti? As fi curios daca au incercat sa vada daca pompa debiteaza inainte sa o dea jos. Care Bosch, cel de la Claas, de la Lumina?
     

Distribuie pagina asta