1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pompa servodirectie - lichid servo si caseta directie la A4 B6 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de audiheart, 23 Noi 2012.

  1. cata26bcn

    cata26bcn Silver Member

    Înscris:
    27 Dec 2007
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A4B8 motor CAGA 2010 , ex :A4 B6 2005 8E2,1,9TDI 160cp,motor BKE
    vezi sa nu fi pus ulei SINTETIC, din cite imi aduc eu aminte trebuie ulei MINERAL,IAR ACEST ULEI NU IL GASESTI DECIT LA REPREZENTANTA,si eu am tot cauta pe la magazinele din oras,si peste tot il gaseam CU ACELASI COD DE FABRICA,DAR NU ERA MINERAL,ASA CUM CERE FABRICANTUL,ERA SINTETIC SAU SEMISINTETIC.
     
  2. vasi4manuu

    vasi4manuu 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2012
    Locație:
    timisoara
    Masina:
    audi a4,1.9 tdi awx,2002
    ramane ca sapt. viitoare sa-i rezolv si problema asta.o sa revin cu amanunte.
     
  3. Cornholio

    Cornholio 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 B6 - 2002, 131 BHP AWX & Audi A6 C6 Facelift - 2009 , 2.7TDI CANA
    Am rezolvat problema, dar am avut parte de niste ciudatenii la service :)

    Reamintesc problema, imi cursese furtunul de tur de la pompa la caseta ( ala cu buclele la capatul de la caseta ). Imediat dupa schimbare aveam parte de un sunet la viraj - o scartaiala, ca un frecat de cauciuc pe cauciuc enervant. Absolut toti mecanicii cum care am vorbit mi-au spus ca s-a dus pompa din cauza scurgerilor cand mai ramanea cu ulei putin si ca nu ar fi de la furtunul care il schimbasem recent ( vedeti 3-4 posturi mai sus ).

    Am ajuns la Caracal ( 50 km departare de Craiova ) la cineva care m-a spus ca are dezmembrat un A4 B6 cu volan stanga si ca are atat pompa cat si furtun.
    Cum am ajuns si au auzit sunetul, cei de acolo mi-au zis ca e sigur pompa si ca le e si mai usor sa o schimbe decat furtunul ( fiind si mai scumpa ca furtunul :) ). Zic "bine nene schimba pompa". S-au chinuit peste 2 ore sa o schimbe ca era un pic diferita la mufele frutunelor ca pozitie decat a mea dar pana la urma au reusit. Ies sa fac o tura cu masina sa se si aeriseasca instalatia, nici o schimbare - aceleasi sunete infernale - chiar daca putin diferite decat aveam initial dar tot prezente. Deci pompa mea nu fusese de vina.
    Au zis - "bah sa stii ca poate ai dreptate, o fi furtunul ala" - l-au schimbat si pe ala, dupa alte chinuri. Deci aveam furtunul lor cu pompa lor. Initial totul era ok, nu mai erau sunete, viram pe loc si parea ok, cand sa ies cu ea la o tura, dupa 30-40m linie dreapta dintr-o data am ramas fara servo cu volanul LEMN. Abia am reusit sa virez pe strazi fara sa nu ma urc pe alte masini. Daca stateam pe loc si mai viram de 2-3 ori isi revenea, mai mergeam ce mai mergeam, iar dintr-o data se bloca inexplicabil sau pur si simplu simeam niste galci la invartire, si nu mergea constant volanul. Ajuns inapoi la service cu chiu cu vai, le-am spus ce si cum - s-au scarpinat in cap. ca nu e aerisita ca nush ce... au aerisit-o, tot asa facea. Am concluzionat cu totii ca un volan intepenit inseamna ca pompa nu mergea sau se bloca din cand in cand. Au urcat-o iar pe elevator, si au pus pompa mea cu furtunul lor si surpriza : a mers ok. Am scos-o la o tura mai lunga, tot felul de probe prin tot felul de parcari, ba drum drept vreo 15-20 min sa fiu sigur ca ajung dracu in regula acasa ( se facuse deja noapte ). Oricum o situatie ciudata avand in vedere ca pompa lor cu furtunul meu "artizanal" nu se bloca dar pastra sunetele ciudate, iar cu furtunul lor se bloca de nebuna.

    Cert e ca acel furtun are o precizie destul de mare, si chiar daca furtunul re-facut parea sa aiba aceiasi lungime, grosime etc - se pare ca fiecare mm conteaza la debit. Deci in cazul in care vi se intampla sa curga, nu exista nici o alta solutie decat furtun OEM - bineinteles de la dezmembrari. Nu degeaba costa 800 lei la reprezentanta - nu e chiar un furtun "normal".
     
  4. t_qua77ro Banned

    Înscris:
    29 Dec 2011
    Locație:
    1
    Masina:
    2
    Pai na, data viitoare cand mai mult iti spun "ca esti beat" te duci si te culci, nu incepi sa faci experimente pe banii si timpul tau. Nu de alta, dar poate s-or fi lovit si altii de problema asta :)
     
  5. Cornholio

    Cornholio 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 B6 - 2002, 131 BHP AWX & Audi A6 C6 Facelift - 2009 , 2.7TDI CANA
    Pai si eu am sustinut tot timpul ca e furtunul, pentru ca instant cum l-am schimbat cum au inceput anomaliile. Era cam mare coincidenta ca sa se fi dus pompa exact in secunda aia. Mai ales ca furtunul reprezenta solutia mai ieftina :) Deci aveam tot interesul sa fie ala. Dar toti mecanicii o tineau pe a lor BATMAN - am zis si eu ca or stii ei ce-or stii si ca cine stie poate in procesul de schimbare a furtunului s-o fi dus pompa cine stie cum. Au muncit ca tampitii 5 ore in loc sa munceasca 30 de min. Nu m-a deranjat prea tare ca n-au facut-o intentionat dar na ... se mai intampla si d-astea, normal ca mi-au luat banii doar pe schimbatul furtunului, era culmea sa fie altfel :) Or sa tina minte sa se mai ia si dupa client alta data.
     
    Georgecryss apreciază asta.
  6. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    Mecanicii '' lu peste '' !!! Macar au avut bunul simt sa te lase sa stai langa ei cat repara la masina. Oricum si-au dovedit incompetenta !
     
    geony apreciază asta.
  7. Cornholio

    Cornholio 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 B6 - 2002, 131 BHP AWX & Audi A6 C6 Facelift - 2009 , 2.7TDI CANA
    Ma sincer acum prea multa vina nu le gasesc, adica era logic ce spuneau si ei, si simptomele indicau clar spre pompa, dar na ... ciudatenii d-astea se intampla. Probabil ca e foarte rar cazul in care cineva isi "confectioneaza" un furtun hidraulic dupa ureche :)
     
  8. ksk1234

    ksk1234 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Ian 2011
    Locație:
    BUZAU
    Masina:
    Audi A7 2016
    Problema servodirectie

    Salut colegi. Vin si eu cu o problema legata tot de SERVODIRECTIE. De vreo 2-3 zile aud in zgomot cand misc de volanul(e zgomotul care il facea inainte doar knd viram loganul la maxim...stiti voi). Initial am crezut ca e de la temperaturile astea.Am fost cu ea la un service..mi-au controlat uleiul de servo(completat acum 2-3 luni ..ca nu mai era aproape deloc) si surpriza.
    Uleiul nu mai are nici decum culoare de atunci ,acum este MARONIU, iar cand motorul este pornit lichidul din vas pare ca fierbe asa si este peste nivelul lui .
    Cei de acolo mi-au spus din prima ca este pompa de servo(ca toti mecanicii ..schimba ce e mai scump)
    CE MA SFATUITI ??Multumesc pentru ajutor
     
  9. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    Eu zic ca nu e pompa ! Iti merge usor volanul ? Sacadeaza ? Cand o turezi merge volanul mai usor decat la ralanti ?
    E posibil sa fie de vina rolele de la cureaua de accesorii ( uzura ), de asemenea e posibil ca sita din vasul lichidului de servo sa fie plina de impuritati.
     
  10. ksk1234

    ksk1234 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Ian 2011
    Locație:
    BUZAU
    Masina:
    Audi A7 2016
    Volanul merge la fel ca inainte.Nu sacadeaza nu intrerupe.Chestia cu acceleratia nu am incercat-o.O sa incerc maine dimineata si revin.Multumesc frumos
     
  11. AndreiEM 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2014
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4/B6/ 2.5V6Q.S./2003
    Va Salut! Am si eu o problema cu servo la masina, e un a4 2,5 v6/132kw b6 si am masina in service chiar acu.I am schimbat distributia de la A la Z + multe alte role, minuni...etc...dar m am apucat sa schimb si distributie si tot pt ca m am dus initial cu problema de servo.Ca sa ajunga la servo a trebuit sa dea botu masinii jos din cauza motorului mare.Ajuns la servo am facut si distributia si tot.
    Dupa ce au montat A-Z ...cand sa mi puna si masca, servo tot nu mergea...

    Merge la rece..dar cand se incalzeste putin...numai...si are toane, cand merge, cand nu merge...Daca accelerez si tin turat..merge servo dar face un sunet infernal la capat de rotire a volanului...fie stanga sau dreapta.Nu mi arunca uleiul afara..initial mi au spus ca pompa ce o aveam e ok si aveam o conducta putin sugrumata si au zis ca aia o fi...dar nu era aia...acu au dat prostii iar tot botu jos si cica sa schimbam pompa...am dat comanda de pompa..sper sa fie asta...revin cu un post dar astept si un sfat intre timp daca are cineva vre o parere, un sfat...
    Stima !
     
  12. xxbogdanxx

    xxbogdanxx 5th Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2011
    Locație:
    Bârlad
    Masina:
    a4, 1.9 tdi , 2004 , AVF
    Salut,
    ai rezolvat pana la urma ? Aceleasi simptome le am si eu la masina cand virez se aude un zgomot ca si cum ar freca ceva. O sa merg maine sa schimb uleiul si sa curat si instalatia daca se poate. Zgomotul incepe sa-l faca dupa ce se incalzeste motorul. Daca e rece nu se aude nimic. Culoarea la ulei e maronie si cand am desfacut busonul de la rezervorul de servo bolborosea ca si cum fierbe. Sper sa scap cat mai usor.
     
  13. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    Problema IDENTICA cu a voastra KSK1234 si bogdan o am si eu. Initial a aparut vara trecuta, am schimbat rolele intinzatoare de la cureaua de accesorii si a disparut complet. In ianuarie anul curent a reaparut. Daca gasiti rezolvarea va rog frumos sa postati aici. Multumesc !

    Bogdan - nu cred ca problema se trage de la uleiul hidraulic deoarece eu abia ce l-am schimbat cand am fost sa-mi repare caseta de directie pe garantie in ianuarie. Se auzea si inainte de reparatia casetei, si se aude si dupa. Faptul ca uleiul bolboroseste cand motorul e pornit nu cred sa fie o problema, deoarece am vazut la o gramada de B6 si B7 acest feonomen, iar masinile respective nu aveau nici un sunet suspect la servo, nici un simptom suspect. Bafta !
     
    Ultima editare: 16 Feb 2014
  14. xxbogdanxx

    xxbogdanxx 5th Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2011
    Locație:
    Bârlad
    Masina:
    a4, 1.9 tdi , 2004 , AVF
    o sa schimb maine lichidul de servo si sa fac si o curatire la sita si bidonul unde se afla uleiul sper sa fie numai atat. Rolele si cureaua au fost schimbate anul trecut pentru ca la viraj maxim scartia cureaua si de atunci nu am avut aceste probleme. Acum nu stiu de ulei cand a fost schimbat ultima data plus ca e si subtire ca textura fata de ultima data cand m-am uitat la el. masina e la mine de 3 ani si nu l-am schimbat nici o data pana acum. O sa incerc prima data asa. O sa merg la un mecanic bun care pana acum nu m-a dezamagit. Dupa ce fac schimbul o sa postez daca s-a rezolvat problema numai din atat.
     
    Ultima editare: 16 Feb 2014
  15. xxbogdanxx

    xxbogdanxx 5th Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2011
    Locație:
    Bârlad
    Masina:
    a4, 1.9 tdi , 2004 , AVF
    Salutare,
    Ramasesem dator cu rezolvarea. Am fost azi de am schimbat lichidul de servo, prima data l-am pus pe cel nou dupa ce l-am scos si am pornit masina si am bracat rotile de cateva ori , iar pompa de servo facea la fel de urat , se facuse din nou spuma in borcanul pentru ulei si am zis ca gata asta e trebuie sa schimb pompa de servo. L-am scos din nou si am completat la loc din nou si cum era suspendata nu s-a mai auzit nimic de data asta. Am spus ca e cu rotile suspendate si de asta nu se aude dupa care am scos-o la o plimbare vreo 30 de km cu viraje multe sa vad daca se mai aude sau nu. Pana acum nu s-a mai auzit nimic de la pompa si nici in borcan nu s-a mai format spuma.
    Pana in acest moment cred ca de vina a fost lichidul de servo care arata destul de urat. Acum sper sa nu mai am probleme iar daca o sa apara din nou e clar ca trebuie sa schimb pompa de servo.
    O zi buna va doresc.
     
  16. Raducu

    Raducu 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    b5.5
    Salut.
    Azi am condus un Opel Corsa C si am ramas uimit cat de usor merge direcția , e o diferenta foarte mare intre al meu B6 si usurinta cu care am întors de volanul Opelului.care ar putea fi cauza pentru care la mine ar merge asa greu volanul?Am verificat nivelul lichidului de la servo si e ok.Pareri va rog:)
    Multumesc
     
  17. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    Opel Corsa C are servodirectie asistata electric, iar A4 B6 are servodirectie mecanica ( hidraulica ). Asta e motivul ! Nu e nimic in neregula cu masina ta, stai linistit !

    P.S. - sa vezi la unele modele de Fiat care au functia City ce usor merge servodirectia ... doar suflii si se invarte volanul.
     
  18. Raducu

    Raducu 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    b5.5
    Multumesc blackcat86 ,chiar ma speriasem ca am ceva probleme la servo.
    O seara faina
     
  19. mishu999

    mishu999 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2010
    Locație:
    Slatina/Bucuresti/Craiova
    Masina:
    A4 B6 TDI
    Cum spuneam atunci,zgomotul aparuse din nou asa ca m-am gandit ca o fi fost din pompa ca vezi Doamne era SH.Am comandat pompa noua(800 Ron)schimbat din nou uleiul servo etc.Dupa 5 saptamani face la fel.Nu mai stiu ce sa fac.Mecanicul mi-a zis ca de vina ar fii caseta care ar baga pilitura si mi-ar distruge pompa.E adevarat ca am un joc mititiel in caseta dar nu curge absolut deloc.Mentionez ca atunci cand motorul e rece nu se aude nici un zgomot.Am mai vazut ca daca deschid capacul la uleiul de servo zici ca e jacuzzi si dupa ce opresc motorul ramane spuma.
     
    Ultima editare: 5 Mar 2014
  20. xxbogdanxx

    xxbogdanxx 5th Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2011
    Locație:
    Bârlad
    Masina:
    a4, 1.9 tdi , 2004 , AVF
    Incearca si schimba de cateva ori lichidul de servo.
    Il schimbi de 2-3 ori in aceasi zi si pooate scapi de problema. Citeste postul 115
     

Distribuie pagina asta