1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Portbagaj/Hayon la A4 B5 - inchidere/deschidere din telecomanda / Yala

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de stef37, 11 Ian 2009.

  1. mikaela4

    mikaela4 Platinum Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Barcelona
    Masina:
    Audi A4b5 AFN1,9 TDI feb.1999 Audi A4B5 AFN1,9TDI quattro, august1999
    Vreau sa va arat ceva ce multi dintre colegii de pe forumul strain unde sunt membru, au realizat si functioneaza de vreun an fara probleme, daca sunteti interesati, va explic cum.
    https://www.dropbox.com/s/0ntgap2hk332eqy/20140131_144226.mp4
    P.S. Stiu ca va aparea inevitabil intrebarea : da' nu forteaza inchizatorul? Raspunsul este NU, cu arcurile corespunzatoare!

    :salute:
     
  2. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Asta chiar e o chestie pe care am vrut sa o fac la B5.
    Insa, sistemul de A8 de pe care voiam sa imprumt, la teste am constatat ca nu prea se potriveste pe B5 asa ca am lasat-o moarta.
    Pacat ca nu merge si la avant-uri.
     
  3. hau 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Mar 2013
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    A4 B5 1996
    Apropo de inchiderea centralizata (care ma necajeste si pe mine) - mi-am facut timp ieri noapte si am citit tot topicul, si am gasit informatia (repetata de mai multe ori) ca inchiderea portbagajului se face cu un actuator electric, nu cu pistonas pneumatic; am demontat si am constatat (cu ciuda, pentru ca daca era electric mi-ar fi fost usor sa duc niste fire in habitaclu si sa realizez o alternativa la inchiderea centralizata (bolnavioara, am mai zis) ca este tot un piston; e drept ca sunt si doua randuri de fire: o mufa lasata in aer (probabil ca pentru eventualul actuator) si inca una conectata la un ansablu cu doua limitatoare minuscule, care ar fi trebuit sa sesizeze deschiderea/inchiderea cu cheia (asta in fericitul caz in care butucul nu mi-ar fi intepenit; dar este, si am muncit o gramada sa-l deblochez si tot n-am izbandit; poate doar o imersie si o balaceala in motorina sa ma mai ajute!).

    Nu stiu daca intereseaza pe cineva informatia asta, dar daca tot veni vorba...




    Si o alta (probabil ca la fel de inutila) informatie: ma gandesc sa realizez un artificiu (ca metoda de rezerva) - sa cuplez o sufa (cum sunt cele de la franele bicicletelor) la mecanismul de deblocare a incuietorii si s-o port pana in habitaclu (o varianta ar fi sub bancheta, ca sa fie si accesibil, dar si ascuns; insa mult mai simplu mi-ar fi sa-i las capatul ("butonul") pe capacul portbagajului, si la nevoie doar sa rabatez spatarul banchetei ); pe langa deschiderea portagajului ma mai gandesc si la deblocarea usitei rezervorului - cam in aceeasi maniera as putea sa-i rezolv deblocarea/blocarea. Mai simplu (dar nu la fel de sigur) ar mai fi fost ca, tot sub bancheta, sa intercalez un T ("teu") pe furtunasul care actioneaza incuietorile, prin care sa pot sa imping sau sa trag aer in/din circuit, cu ajutorul unei seringi mai gospodaroase.




    Si, fiind si primul post, va spun si "Bine v-am gasit", si "La multi ani" (cu orice ocazie, nu conteaza), sanatate, "Cristos a inviat!", "Free Gigi!" si orice alta urare potrivita vreunei imprejurari la care ne-am putea gandi.
     
    Ultima editare: 20 Feb 2014
  4. mikaela4

    mikaela4 Platinum Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Barcelona
    Masina:
    Audi A4b5 AFN1,9 TDI feb.1999 Audi A4B5 AFN1,9TDI quattro, august1999
    hau, daca tot vrei sa faci un artificiu dincolo de pompa de vacuum, poti monta un actuator electric de la alta masina si il alimentezi separat, cu un intrerupator la bord.
    In plus, in acest topic nimeni nu spune ca de fapt, la modelele clasice '94-'97 si la pre-facelift '97-'99 actuatorul de la portbagaj este pneumatic, nu electric. Numai la modelele facelift s-au folosit actuatoare electrice !
     
    Ultima editare: 21 Feb 2014
  5. hau 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Mar 2013
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    A4 B5 1996
    Ba tocmai am zis eu!

    (e drept ca au am zis in alta parte, dar daca s-a nimerit sa se audi tocmai aici...

    Oricum, nu mai pun niciun actuator (desi am unul fain, care are limitare electrica la ambele capete de cursa), nici seringa
    De mentionat:

    Tentativa de realizat artificiul cu seringa (sa creezi presiune/vid in circuitul pneumatic, in scopul inchiderii/deschiderii usilor si portbagajului) pica, deoarece acest circuit este deschis permanent, si doar atunci cand actioneaza pompa se etanseaza cu ajutorul unei electrovalve din interiorul modulului de inchidere centralizata.

    Pentru situatia cand portbagajul nu poate fi deschis (butuc blocat* - suna cunoscut?), am realizat un sistem de deblocare a incuietorii (o sarma tare si inoxidabila, care la un capat are un inel la care ajung din habitaclu, dupa ce rabatez bancheta; daca o sa se arate cineva interesat, vin cu detalii suplimentare si poze; intentionez sa realizez ceva asemanator si pentru capacelul rezervorului, numai ca acolo o sa pun un cablu de frana de bicicleta, ca sa pot sa si bloche, nu doar sa deschid)
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Feb 2014
    Mugur Joltea apreciază asta.
  6. mikaela4

    mikaela4 Platinum Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Barcelona
    Masina:
    Audi A4b5 AFN1,9 TDI feb.1999 Audi A4B5 AFN1,9TDI quattro, august1999
    Scuze.Nu am observat ca pana la postul #54 nu scrisese nimeni...Noroc cu tine ;)
     
  7. zolik

    zolik Bronze Member

    Înscris:
    10 Iul 2010
    Locație:
    Tg-Mures TRANSILVANIA
    Masina:
    AJM B5 avant 2001+Altea '06 BJB
    Cam ciudata rezolvarea colegului,pana la urma nu-i LADA,dar nah romanul este inventiv....dar ca fapt divers la buburuza este asa ceva,la hayon,este din plastic cablul,cand am desfacut capitonajul m-am tot uitat ce ar fi acel fir,pana cand mi-am dat seama...deci exista
     
  8. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Este si la b6 o tija de plastic rosie, pentru a deschide in regim de urgenta clapeta de la rezervor. Poti adapta una dintr-aia si e oem.
     
  9. cata-audia4 3rd Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2009
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    2000 Audi A4 B5, 1.9 TDI AHH, 90cp+Soft
    Ce as putea sa-i fac la yala de la portbagaj, se inchide doar daca trantesc foarte tare portbagajul
     
  10. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Simplu: sa reglezi cremaliera in care se inchide ciocul portbagajului. ;)
     
  11. pinga_zlg

    pinga_zlg 6th Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2012
    Locație:
    Sighișoara
    Masina:
    AUDI A4 1.9 TDI 116CP BKE 2005
    Si pana la urma cu ce se degripeaza butucul de la hayon? Am bagat WD 40 in el, dar nu si-a dat drumul. Cheie intra numai pana la jumatate. Am vazut ca e o problema comuna ,dar nimeni nu a postat cum a rezolvat-o pana la urma. Eu ma gandesc si la varianta sa fii fost schimbat butucul pentru ca nu functioneaza de cand am cumparat masina. Cred ca am sa-l demontez si-l ,,inec" vreo 2 zile in diluant sau motorina.
     
  12. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Baga in el spray de curatat franele pana poti sa introduci cheia pana la capat. Abia apoi inneaca-l in wd40.
     
  13. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    Si eu am aceiasi problema cu nenorocitu ala de butuc de la portbagaj. Nu am vazut B5 care sa nu aibe butucul blocat.

    Intrebarea mea...poate stie cineva, am gasit sa cumpar un butuc de pe un B5, 11.1998, functional + cheie, si ma intrebam daca se potriveste plug& play pe B5-ul meu din 1996.

    Vreau sa tin butucul ala functional si din cheie, pentru ca nu sti niciodata cand iti face inchiderea probleme si...ia si ajunge la modul...care e in portbagaj.
     
  14. Zoltan.2009

    Zoltan.2009 3rd Gear Member

    Înscris:
    10 Dec 2009
    Locație:
    Odorheiu Secuiesc
    Masina:
    A4 B5 1.6/ADP
    Salut,
    Interesant ca si eu am avut aceeasi problema- mi-se blocase de la apa si praf - nefiind folosit. Eu l-am desfacut complet yala, l-am bagat partea metalica in motorina si dupa 24 ore am putut sa rotesc yala. Merge si dupa 2 ani bine, LA DESCHIS, dar nu pot sa-l inchid portbagajul din cheie, doar centralizat.
    Oare ce Doamne iarta-ma poate sa aiba? - ca de deschis merge perfect.
     
  15. Zoltan.2009

    Zoltan.2009 3rd Gear Member

    Înscris:
    10 Dec 2009
    Locație:
    Odorheiu Secuiesc
    Masina:
    A4 B5 1.6/ADP
    Vad ca nimeni nu stie ce se poate face.
    Deci mergem pe varianta bine cunoscuta a mecanicilor - nu reparam ci punem unul nou!!! :sign_omg:
     
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu stie nimeni pentru ca mai bine cumperi unul de la dezmembrari si ei de pe ala ce ai nevoie daca nu ai bani sa iei unul nou. Si in al doilea rand poate nimeni nu a reparat aceasta inchidere. Bafta.
     
  17. Zoltan.2009

    Zoltan.2009 3rd Gear Member

    Înscris:
    10 Dec 2009
    Locație:
    Odorheiu Secuiesc
    Masina:
    A4 B5 1.6/ADP
    Da, problema este ca nu am reusit sa-mi dau seama ce are, desi l-am desfacut complet.:respekt:
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Feb 2015
  18. Daniel RR

    Daniel RR 4th Gear Member

    Înscris:
    25 Aug 2014
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A4 B8 - 2.0 TDI CAHA - 2012
    Vier Ringe Asa cum poate stii orice yala are "catei" sau "dinti" care sun facuti dupa cheia ta .. ca sa pot ideschide strict cu cheia ta si nu cu alta cheie .. gandeste-te la optiunea ca a ramas un "catel" dinala blocat si da in perete sau e mizerie pe peretele/arborele yalei .. cand ai desfacut ai scos si cateii cu arcurile alea mici ?
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Feb 2015
  19. Zoltan.2009

    Zoltan.2009 3rd Gear Member

    Înscris:
    10 Dec 2009
    Locație:
    Odorheiu Secuiesc
    Masina:
    A4 B5 1.6/ADP
    NU, yala este OK!
    De dechis deschide bine, nu are joc sau ceva in neregula yala propriu zisa.
    Problema vine cand vreau sa inchid cu cheie - nu se inchide desi yala pot invarti normal - un sfert la stg jumatate dreapta - dar de inchis ioc - nu vrea.
    :banghead: :wtf:
     
  20. Daniel RR

    Daniel RR 4th Gear Member

    Înscris:
    25 Aug 2014
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A4 B8 - 2.0 TDI CAHA - 2012
    Vier Ringe verifica microcontactele , ia un multimetru si ai functia de continuitate cu sunet .. pui pe sondele pe piciorusele microcontactului (scoate mufele masinii din microcontact) si actioneaza microcontactul , vezi daca e bun sau nu .. credeam ca e vorba de ceva mecanic , dar se pare ca e ceva electric la tine ..
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Feb 2015

Distribuie pagina asta