1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

RED Audi A4 B6 2004 1.9 TDI AVF

Discuție în 'Masina mea / Prezentarea membrilor' creată de AlexPTB, 14 Dec 2017.

  1. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Ce om.... ce mod de a fierbe la flcara mica... ai deja 9 like-uri. Iti place sa ma fierbi.. montez pe masina, depinde ce ascunzi.. daca e si cadou, cu atat mai bine :beerchug:
     
  2. K3nT Platinum Member

    Înscris:
    1 Oct 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4B6 1.9TDI AVF 2003 Berlina 155HP 1BV ; A6C7 Avant Quattro 2,0 TDI -DDDA-2018
    Promisiunea este promisiune , sa vedem cum rămâne cu provocarea acuma :))
     
    Chriss_Deejay, Catalin_1987, Andu333 și alți 4 apreciază asta.
  3. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Tocmai s-au mai rotunjit putin cifrele. Aproximativ trei ani si doua luni, 70 000 km. Nu m-a lasat in drum.
     
  4. danutzu_2001

    danutzu_2001 Bronze Member

    Înscris:
    16 Dec 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9 2018 2.0 Diesel IF-14-MHB
    Salut,
    Foarte frumos din partea ei. Când ai grijă de mașină, are și ea grijă de tine. Am citit tot threadul cap-coadă, si apreciez oamenii care se îngrijesc de mașinile lor.

    Bravo.

    Ține.o tot așa. Drumuri bune să aveți

    Sent from my SM-A520F using Tapatalk
     
    AlexPTB apreciază asta.
  5. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Multumesc frumos @danutzu_2001 ! Asemenea iti doresc si tie.

    Am inlocuit bateria din telecomanda, functioneaza bine acum de la distanta. oem N 105 283 01

    A trebuit sincronizata cheia din nou dar am rezolvat-o in cateva secunde.
     
    F33lings și Ciobanu Cristian apreciază asta.
  6. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Mare lucru nu s-a intamplat. In ultimul timp am simtit-o putin mai 'lenesa' si faptul ca pornea o idee mai lung decat de obicei (diferenta nedescoperita de un prieten) dar eu am stiut ca nu e ceva in regula.

    Intr-un final s-a aprins in bord martorul check.

    Am demontat filtrul de aer, l-am spalat, l-am lasat sa se usuce si l-am montat.

    Am facut scanare si aveam eroare 16485: Semnal debitmetru de aer - functie defecta.

    Am sters eroarea, am mai facut o scanare si nu a mai aparut.

    Culmea e ca tragea (putin mai greu) pana la 35-3800 turatii iar ca viteza am depasit lejer "bariera" de 100 km/h. Nu intra in limp mode.

    Pun treaba asta pe seama debitmetrului de aer. Cu urmatoarea "ocazie" il voi inlocui.

    Manifestari:

    - pornea putin mai lung
    - consuma o idee mai mult


    Multumesc pentru ajutor si lamuriri @vladmang si @arazvan2002.
     
    lowlife și vladmang apreciază asta.
  7. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Primul pas a fost montarea tubulaturii si traseului cu al doilea SMIC (Side Mounting InterCooler) de BRD.




    Cea mai grea decizie a fost asupra turbinei. Aveam in calcul cateva variante..

    - turbina stoc AVF hibridizata (am gasit doua firme, la o diferenta dubla de pret)

    Plus de asta ca s-ar putea sa nu tina cine stie cat, nu toate ies reusite, s.a.m.d.

    - turbo BRD stoc

    - turbo BRD cu miez CAHA

    - turbo CGLC (177 HP) cu diverse adaptari: furtun turbo-intercooler de Exeo (doar OEM, doar nou), galerie custom, gasirea si adaptarea conductelor de tur-retur ulei pentru turbo (cea mai costisitoare varianta si cea mai dificila de executat), insa ar fi iesit ceva frumos..

    Overall cu oricare din variantele de mai sus se poate realiza o putere de aproximativ 200 - 200+ CP.


    Am ales sa merg pe turbo BRD si miez CAHA.

    Momentan am miezul nou, va astepta in cutie. Am gasit o turbina cu joc in ax la pret decent (am fost sfatuit sa aleg varianta asta in detrimentul unei turbine cu ax rupt deoarece s-ar putea sa am surprize pe interiorul carcasei). Peste aproximativ doua saptamani o voi primi.

    Nu e graba, am sa revin cu detalii pe parcurs.

    Multumesc inca o data pentru ajutor si sfaturi @arazvan2002 ! :beerchug:

    De ce aleg varianta asta? Nu ma dau la concurs, e masina daily. Vreau sa ramana in continuare fiabila, dar putin mai sprintena.

    Inainte de soft voi discuta cu baietii de acolo sa stabilim daca e necesar sa pun injectoare ARL sau nu.
     
    Ultima editare: 28 Iun 2019
    tavicosma, Gabi_KGT, DonDoneL și alți 9 apreciază asta.
  8. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    Frumos. Urmaresc cu interes rezultatul, mai ales feedback cum se comporta sub 2000 rot/min cu miez CAHA
     
  9. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Multumesc @Stefan

    Am grabit putin lucrurile deoarece am gasit o turbina cu joc axial, dar functionala, cu actuator. Am comandat-o.

    Aseara am primit-o si a fost desfacuta bucati, s-a curatat geometria, carcasele de ulei, filetele suruburilor.. nu am intampinat probleme la desfacerea carcaselor si scoaterea miezului vechi. S-a verificat actuatorul, e functional, geometria s-a verificat, lucreaza usor.

    Nu am facut zeci de poze, miezul CAHA s-a potrivit, am pus putin ulei in turbina, urmeaza montajul (cat de curand sper).
     
    Ultima editare: 4 Iul 2019
    Chriss_Deejay, Gabi_KGT, lowlife și alți 5 apreciază asta.
  10. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Turbina e sus. Functionala. S-au facut cateva eforturi datorita faptului ca am ales sa fac treaba cu masina pe roti in curte si cu scutul montat.
    S-a introdus ulei in turbina, s-au verificat surburi, conducta de alimentare si de scurgere, s-a montat furtunul BRD pe turbina, s-a "infundat" locasul pentru senzor din corpul de evacuare.

    Pornit motorul de doua trei ori, am accelerat progresiv, nu au aparut martori in bord.

    Am dat cateva ture, sa fiu sincer inca nu stiu cum trage sub 2000 rpm.. entuziasmul faptului ca e functionala si ca trage mai bine, mult mai bine (cu acelasi soft) m-a incantat enorm.:arco:

    Actuatorul a ramas setat exact cum l-am primit (configurat pentru BRD), nu intra in limp, trage bine pana sus.

    Vor urma niste loguri si le voi trimite lui @arazvan2002.

    Sunt foarte multumit. Am iesit la pret de-un BRD stoc second hand. (cu interne CAHA pe corp BRD)

    Se cunoaste o diferenta, accelerarea e mai agresiva. Per total multumesc celor ce m-au ajutat, lamurit, sfatuit, se pare ca am facut o alegere buna. @arazvan2002 @vladmang @AlexMaroga @bogdan121 In special lui Razvan, datorita sfaturilor am facut aceasta alegere si nu imi pare rau. :beerchug:

    PS: kit montare turbo Elring.

    PS2: turbina stoc AVF demontata a fost verificata, nu are pic de joc in ax. :)
     
    Chriss_Deejay, adideac, Gabi_KGT și alți 10 apreciază asta.
  11. DonDoneL

    DonDoneL Gold Member

    Înscris:
    26 Oct 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4 1.8T AVJ Stage 2 QUATTRO 02'
    Sa faci un video dupa soft ;)
     
    AlexPTB apreciază asta.
  12. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Ma bucur ca ai reusit sa iti gasesti ce trebuie si sa si montezi, culmea, mai si functioneaza. Turbina nu cred ca o sa fie super rapida la incarcare sub 2000, dar daca avem ceva loguri, poate comparam cu cea de BRD. Asta e dezavantajul cand pui o turbina mai mare, dar poate ceva se imbunatateste dupa resoftarea dedicata acestei modificari, ne tii la curent.
    Iti trage tare ca e compresorul mai eficient si face airflow mai mare. Avantajul e ca ai aer si in turatii mai mari.
    E interesant si video dupa soft, dar in regim de drag race, sigur merge f bine, ca dupa 2000rpm incarca f repede, mai ales ca la schimbul treptelor vorbim de 3000+ rpm.
     
    AlexPTB apreciază asta.
  13. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    @Dooster cel mai probabil revin cu un video.

    @arazvan2002 multumesc. Dupa cum am spus, am luat in calcul cea mai ok varianta, nu m-am complicat prea mult. Trage mai bine de la 2100-2200 si parca si mai "grav" dupa 3000.

    Ca idee, sub 2000 calcand acceleratia cu bun simt se intinde, insa (mi se pare) ca mai greoi decat cu 1.9 stoc. Pe la 1900-1950 simti o crestere de putere iar dupa 2100 merge bine.

    @Stefan

    Am reusit de la montaj si pana acum sa fac 250 km (ieri am facut un drum de aprox 90) si am facut ceva si prin oras. Nu ma incomodeaza faptul ca e ceva mai 'lenesa' sub 2000, totul tine de obisnuita. Prin absurd circul bara la bara daca e ambuteiaj sau cu treapta a doua (la 2000 sau sub), in restul timpului orice treapta e tinuta minim la 24-2500 :D

    Ma repet, reglajul a ramas acelasi. Nu simt ca se plafoneaza chiar daca ajung la 4000 rpm. Nu prea vreau sa-mi bat capul cu reglajul tijei, verificari peste verificari. Cel mai probabil va fi adusa la cineva care are si dyno, sa faca ei reglajele, corectiile si modificarile necesare.
     
    DonDoneL, Stefan și F33lings apreciază asta.
  14. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Am uitat sa mentionez, am facut schimbul vineri cu Ravenol RUP 5W40 (Racing Ultra Performance) USVO (Ultra Strong Viscosity Oil) cu norma PD (50501 50502).

    Rezumat ulei folosit anterior (Ravenol VPD 5W40):

    - primul schimb s-a comporat bine

    - al doilea l-am tinut doar 8676 km deoarece am vrut sa pun ulei nou o data cu montarea altei turbine (am completat aproximativ 200 ml).

    La fel ca la primul schimb, nivelul a inceput sa scada pe la 8000 km aproximativ. Ma repet, mai tarziu decat cu Motul Specific PD (subliniez, in cazul motorului meu).

    Cap-coada, nu am remarcat diferenta de zgomot intre uleiul nou cu 0 km si uleiul uzat cu 10, respectiv 8 000 km.

    Si data trecuta m-am "jucat" cu el la cald si mi-a lasat impresia de ungere buna.

    Am ales RUP deoarece e obtinut prin tehnologia USVO, este un ulei full sintetic (chiar e full, nu doar pe ambalaj) multigrad PAO (poli-alfa-olefine).

    Un lucru in plus ar fi aditivarea cu molibden si tungsten, protectia impotrivii coroziunii, pornire usoara la rece si specificatiile relativ apropiate fata de VPD.

    Atasez tabel cu fisa tehnica VPD si RUP.

    M-am interesat dinainte, TBN-ul e apropiat si chiar mai mare decat la VPD, nu ar fi o problema daca e tinut 10 000 km (sau mai putin, in functie de piticii fiecaruia) in motor.

    In plus, conform catalogului e recomandat si acesta printre alte uleiuri.
     
  15. Lucian189

    Lucian189 Bronze Member

    Înscris:
    3 Ian 2011
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    BMW 335d
    Am turbina respectiva pe CAHA,iar pe evacuarea originala are în plus și alta geometrie fata de cea BRD.
    Nu trage nicidecum wow sub 2k,aceasta turbina își arată punctele forte peste acest prag .
    Că și părere personală...GTC1549...este ce trebuie.
     
    AlexPTB apreciază asta.
  16. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Salut @Lucian189 !

    Stiam de varianta cu GTC1549VZ (03L 145 721 B) insa au fost multe necunoscute iar costurile mi s-au parut cam mari pentru un target de aproximativ 200-220 CP.

    Nu stiam daca se potriveau tevile stoc de 1.9 tur si retur pe turbina. Turbina trebuia sudata pe galeria de 1.9 (lucru ce nu e foarte trainic) - as fi optat pentru o galerie custom.. trebuia cautat un furtun de admisie turbo oem care se potrivea intre turbo-intercooler (din ce am aflat, de Exeo ar fi potrivit). Sa exclud furtunul, se putea adapta unul de silicon cu un cot sau doua..

    Plus de asta, am vrut sa pastrez o linie de "originalitate" pentru multe adaptari plug&play si sa aduca totul cat mai "OEM" (prin asta am facut referire la originalitate, nicidecum la sensul de unic).

    La +200 ajungi cu un BRD stoc, cu un CAHA softat ajungi tot acolo, cu 1549 tot pe acolo.. am luat in calcul si utilitatea si usurinta de a gasi piese dar si costul. Cu varianta GTC as fi ajuns pe la un 500E doar cu turbina si galeria custom (fara drum la sudor), plus furtun OEM Exeo, plus altele (tevi tur si retur, spre exemplu).

    Momentan sunt multumit de alegerea facuta, miez CAHA in carcasa BRD. Softul a ramas acelasi momentan. Va urma si o softare.

    Iti multumesc pentru sugestie si parere ! Sper sa nu fie cazul sa fiu nevoit sa caut alta turbina..

    Acum tu ar trebui sa sti, ai avut 1.9 TDI. Crezi ca tevile de tur si retur ulei de 1.9 s-ar potrivi pe GTC1549VZ?
     
  17. Lucian189

    Lucian189 Bronze Member

    Înscris:
    3 Ian 2011
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    BMW 335d
    Țevile nu se potrivesc.
    Totul este custom.(tur -retur.foarte simplu de făcut )
    Sudura tine ,daca se face cum trebuie.
    Turbina din poza este montata pe un BPW.
    La 2k rpm in cap injectoarele dădeau tot ce aveau ...,asta spune ceva.
    Eu sunt de acord....200 cp...sunt 200 cp..
    Dar cea mai mare întrebare...și lucrul după care ar trebui sa ne ghidam..-cand avem acei 200 cp,și ce răspuns avem pana ajungem la acei 200 cp,pt mine asta este important.
    Doar zic..fiecare face ce vrea.


    Trimis de pe al meu ASUS_X00TD folosind Tapatalk
     
    AlexPTB și DonDoneL apreciază asta.
  18. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Cred ca inteleg unde "bati". Dupa cum spuneam, inainte de soft, discut cu baietii, daca ar fi nevoie de alte injectoare, vor fi si ele pe lista. Deja m-am acomodat, nu pot spune ca imi place sub 2000 dar eu n-o tin la acea valoare.

    Sper sa fac niste loguri cat mai curand, iar softul si eventual injectoarele speram ca vor fi tot anul acesta (nu de alta dar sunt in stand-by cu ceva ce as vrea sa cumpar.. nu sunt decis si nici nu m-am inteles cu vanzatorul, inca).
     
  19. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Hmmm.. sneak peek..
     
    K3nT, Scorpyon, DonDoneL și alți 7 apreciază asta.
  20. Scorpyon

    Scorpyon Silver Member

    Înscris:
    10 Iun 2011
    Locație:
    Maramures
    Masina:
    A4 B7, 1.9 TDI
    Cam zgarcit cu pozele :banghead:

    Cand vedem o sedinta interior - exterior ? :haha:
     
    DonDoneL apreciază asta.

Distribuie pagina asta