1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Reparatii jante - sudare - indreptare - reparatii zgarieturi - vopsire - cum procedam si unde mergem

Discuție în 'Jante / Anvelope' creată de c0rl30n3_don, 9 Dec 2007.

  1. Cristian S.

    Cristian S. Audi Expert

    Înscris:
    8 Mar 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Mai este un service/vulcanizare pe torontatului la iesire pe dreapta chiar in sosea,dupa ultimul semafor.Mi-au indreptat o janta destul de turtita.

    Ala din spate de la omv mi-a cerut mult mai mult,cred ca 50 de euro + ca nu mi-a oferit garantia ca nu imi va zgaria cromul,iar celalalt 150 ron cu echilibrat.
     
  2. tm69sex

    tm69sex 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Mai 2010
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A3 , 1.6i , 99'
    hm .., mie mi sa parut mai ok ala de langa OMW .... plus ca am buza polishata ... si a indreptat`o fara sa o afecteze. m-am uitat la ele ca prostu si nu mi-am dat seama unde a lucrat. acum ... na ... nu stiu ce sa zic :D parerile is inpartite;)))
     
  3. TM69FAB

    TM69FAB 6th Gear Member

    Înscris:
    31 Mar 2010
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    -)) este a nevestei
    La fiecare om din oras care indreapta roti , cand te duci , roata ta este praf , desi nu este asa...
    Ei cer dupa bunul lor plac , dupa om , mai bine zis... De aceea mai bine o indrepti tu , este foarte simplu , daca vreti o idee de la mine dati un PM si va spun cum se face...

    Sa revenim la Topic , este cel de pe Memorandului , langa OMW , este baiatul de pe Torontalului , este Mimi din Mehala , dar cel mai bun care il stiu eu , se afla la ARAD , chiar langa piata de masini , are un aparat de indreptat foarte bun si este si ieftin...

    Jantele cu bordura , care au buza subtire cum sunt RH-urile lui tm69sex se indreapta mai usor decat cele care sunt normale...
     
  4. tm69sex

    tm69sex 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Mai 2010
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A3 , 1.6i , 99'
    apropo eu la ala de langa OMW le'am indreptat .. ma dus gogu si mi sa parut chiar ieftin .. si m-am chinuit sa imi dau seama unde le-a indreptat
     
  5. cipuiscool

    cipuiscool 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2011
    Locație:
    prin europa
    Masina:
    A4 1.8T '98 B5 AEB
    Ca exemplu, mi'a adus un amic din anglia un set de OZ made in italy cu toate datele pe interior. Clar erau OEM. Am dat intr-o groapa cu una de s-a strambat destul de rau, mergand la o vulcanizare s-a pus nea ion cu barosu si a indreptat-o fara nici o problema. Asta e ceea ce numesc eu o janta OEM. Nenumarate sunt gropile in ro, dar daca exista si calitate se reduc si problemele
     
  6. Norules

    Norules 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Feb 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 | 2.0TDI | 2005
    eu le curat cu solutie pt spalat geamuri + o laveta iar apoi aplic un strat de ceara pe ele. si se pastreaza impecabile.
     
  7. Clauditubv

    Clauditubv 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2010
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80, 1786, 1990
    @pcmarius, ies ca noi dar structura materialului are de suferit prin incalzire, daca nu este facuta recalirea bine, si ma indoiesc ca este facuta, materialul devine ori casant ori prea moale, si fiind vorba de directie......tragi tu singur concluziile.. undeva pe str. Carpatilor, la fostele hale Icim am auzit ca este o firma care le face la rece cu utilaje speciale nemtesti de roluit, eu as prefera sa fie indreptate la rece, la cald, hmm, nu prezinta o siguranta foarte mare.
     
  8. pcmarius

    pcmarius 6th Gear Member

    Înscris:
    6 Iun 2008
    Locație:
    Canada
    Masina:
    Audi, Allroad, 2.7 BiTurbo, 250cp
    Din pacate ai dreptate, ies ok dar in cateva luni iar se ovalizeaza se inmoaie tot mai mult cu fiecare roluire. :(
     
  9. Clauditubv

    Clauditubv 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2010
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80, 1786, 1990
    Da, probabil ca o racesc cu apa si devine casanta, cele din aliaj sunt si mai pretentioase, conteaza foarte mult cat aluminiu si cat magneziu au in compozitie jantele, nu poti sa pui lampa de autogen pe ea fara sa ai habar macar un pic de metalurgie, este o stiinta, nu orice carpaci poate sa indrepte si pe urma sa si ofere garantie, este totusi vorba de viata noastra in joc, sunt in bransa asta din 1993, am vazut multe si am auzit multe. Era un atelier si-n Noua care repara foarte bine, am inteles ca sunt parteneri acum cu cei de pe str Carpatilor..
     
    Ultima editare: 3 Mai 2011
  10. pcmarius

    pcmarius 6th Gear Member

    Înscris:
    6 Iun 2008
    Locație:
    Canada
    Masina:
    Audi, Allroad, 2.7 BiTurbo, 250cp
    Ideea e ca nu pun lampa pana se inrosesc:),nu da cu ciocanul si nici nu le racesc . Este un aparat special pt asa ceva are flacara automata sub janta, care se fixeaza in 3 prezoane, are niste pedale care actioneaza niste parghii pe janta ....nu prea pot sa explic trebuie vazut.
     
  11. hruby

    hruby 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2010
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A4
    Priviti cum se realizeaza indreptarea unei jante

     
  12. Clauditubv

    Clauditubv 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2010
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80, 1786, 1990
    Din ce vad eu in clip este ca le incalzesc, si ca nu au absolut niciun control asupra indreptarii, de unde stie el cat de mult sa mearga cu intinsul materialului ? Vad ca o face la ochi, sunt sanse mari s-o intinda prea mult, si oricum tot la cald se numeste, ceas comparator nu am vazut sa foloseasca, pistolul acela pneumatic nu este bun de nimic, poate la lovituri minore, dar daca janta este la lovita, adio, o sparge.. Te rog sa ma crezi Hruby ca vorbesc din experienta, au veni si la mine sa-mi vanda asa ceva si le-am demonstrat ca nu este solutia ideala de indreptat jante, daca te uiti bine, roata nu este stransa decat din butuc, restul este libera, materialul se deformeaza cum vrea el, si daca este si descentrata din butuc ce o sa faca ? cum o centreaza ? Plumbii nu rezolva problema daca este roata este descentrata, ce face el acolo este numai de reclama.. Roluit este cu totul si cu totul altceva, si musai ceas comparator, ochiul nu reprezinta un factor de siguranta.. :D
     
  13. mendez 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2009
    Locație:
    Zalău
    Masina:
    Seat Altea
    Aparatul ala indreapta asa relativ janta.
    E vorba de cat chef are persoana sa stea langa ea sa traga de ea. Daca bate stanga dreapta janta, cu aparatul ala nu ii poti face NIMIC.
    Pe langa asta tot timpul e riscul sa-ti crape janta in timpul lucrarii. Daca incalzesti ca ciobanu cu lampa de sudura ingalbenesti, arzi vopseaua, de acea multe jante se prezinta galbene si arse. In acelasi timp calesti materialul, si intradevar il faci ca mamaliga si poti trage de el cat vrei, dar la prima gropita care o prinzi in acelasi loc, o sa o ai mai rau ca inainte pentru ca materialul ramane moale. Daca pui port-cutitul pe ea si in loc sa stai sa o indrepti calumea, tragi unu doua randuri de span de pe ea, o subtiezi si cum e in cazul jantelor de A4/A6 modelul cu gauri rotunde sau ovale, jantele usoare, ramai fara material pe ea ,o faci ca foita si pe urma la prima denivelare se indoaie si crapa.

    In tara sunt multe service-uri care fac treaba calumea, dar mult mai multe care fac treaba de mantuiala, de genul celor de mai sus iti fura banii pe motivul lucrarii efectuate, bineinteles de "cea mai buna calitate". De vulcanizarile sau atelierele care iau janta pe o carpa la ciocane nici nu mai vorbesc.
    Janta reparata nu trebuie doar sa arate rotunda, trebuie sa si fie rotunda. Asigurati-va de asta si nu acceptati replici de genu " atat se poate face".
    O vulcanizare care nu are scule de indreptat , nu are aparat de sudura aluminiu, majoritatea timpului indreapta jantele asa cat de cat, pentru ca cu cat tragi mai mult de ea cu atat creste riscul sa-ti crape, ultimele 2 zecimi is mai grele, si decat sa-si asume riscul mai bine lipeste 10-20-30-40 de grame in plus si te assgura ca treaba e buna.
    Reparatia jantelor auto, implicit indreptatul lor merge mana in mana cu sudura aluminiu. Janta de aliaj orice cuptor ai avea orice lampa orice modalitate prin care s-o incalzesti,poate face faza si sa se rupa, risc pe care putine ateliere s-il asuma.

    Asa ca fiecare pe unde are, pe unde poate si in final de cati bani are, o sa-si indrepte jantele "profesional" cu acel aparat "miraculos" de indreptat jante.
    :detective2:
     
  14. Clauditubv

    Clauditubv 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2010
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80, 1786, 1990
    Mendez, indrept jante din 95, am scule profesionale, unele adaptate de mine pentru nevoile din Romania, dar, sunt jante care oricat de mult le-ai rolui nu mai vin la forma initiala, se indreapta, dar raman mici ovalitati care nu se mai pot scoate, atunci ii spui clientuli ca ''doar atat se poate face'', acum fiecare dintre noi trebuie sa inteleaga ca se face o reparatie, in unele cazuri nu poti sa faci ca nou un lucru vechi ! Si este adevarat ca multi indreapta dupa ureche, am avut foarte multi clienti care au venit sa indrepte jante care in prima faza au fost indreptate prin vulcanizarile si ateliere de prin Brasov, pe unele le-am indreptat, pe altele care erau facute in bataie de joc sau in nestiinta de cauza i-am trimis inapoi (clientii) pentru ca erau compromise si ireparabile, sa se descurce cel care le-a indreptat.
     
  15. mendez 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2009
    Locație:
    Zalău
    Masina:
    Seat Altea
    Tot in bransa asta sunt si eu din 2003, si exact la acele jante facute in bataie de joc ma refeream.
    Am vazut de la jante "sudate" cu poxipol, chit sau mastic , cu pretentia de sudura in aluminiu, jante strunjite pana au ajuns ramele ca foita, incat nu mai aveai de ce sa tragi s-o indrepti, pana la jante lovite cu ciocanul in interiorul ala pe care vine guma incat avea vreo 15fisuri ca un varf de cui ( probabil de la ciocan, incapabilul ala daduse cu varful ciocanului, daca putem spune ca ciocanul are un varf).

    Multi "meseriasi" care se "pricep" la asa ceva si, si mai multi clienti care au de suferit, de multe ori o indoitura banala remediata de acesti "meseriasi"i-ti poate aduce cheltuieli mai incolo.

    Perfect de acord cu tine, o janta reparata e totusi reparata, dar in momentul in care vorbim de jante din accidente unde e stramba din toate pozitiile si sparta. Dar in momentul in care janta prinde o groapa, si are o vibratie in ea, nu mai inteleg de ce e nevoie de barbaria manifestata de unii, cand eu stiu si probabil multi stiu ca nu e foarte complicata tehnic vorbind operatiunea de indreptare.

    Acum zi prostie, nestiinta din partea meseriasului, si in acelasi timp inconstienta si nepasare din partea clientului.

    Motto: Atat sa tina aeru' pana pleaca clientu' ca pe urma nu ma intereseaza.

    Pentru cei care aveti jante strambe si nu e o urgenta sa le reparati, studiati bine piata si ofertele, nu va aruncati in primul atelier pe care il vedeti in cale, intrebati pe unii pe altii, ca riscati sa vi se repare jantele cu metodele mai sus mentionate.
     
  16. Clauditubv

    Clauditubv 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2010
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80, 1786, 1990
    Aici te contrazic un pic, eu zic ca este urgenta sa le repare, daca-ti vibreaza volanu' tare, ce faci ? trebuie s-o repari, sau cumperi alta, oferta este mare !
    Exemplu: de curand am avut un client cu niste jante cumparate de la dezmembari, omul a venit sa le-ndrepte putin. Putinul acela s-a transformat intr-o zi de munca, erau niste jante din accident, aproape irecuperabile, dar clientul era multumit ca a dat putini bani pe ele, cele vechi tot din aliaj erau lovite si nu a vrut sa le mai indrepte.. Concluzi: a dat mai multi bani decat il costau cele vechi la indreptat, si nu tot timpul ce-ti zicea nea' la dezmembrari este si adevarat, acela isi vinde marfa, nu-l interseaza ce faci tu cu ea, mori nu mori este treaba ta !
     
  17. mendez 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2009
    Locație:
    Zalău
    Masina:
    Seat Altea
    Eu ziceam ca daca nu e o urgenta sa le repari, in sensul ca la trecerea de la iarna la vara sau invers in cazul in care nu ai jante de tabla, sau pur si simplu nu e grava treaba. Daca nu mai tine aer sau stiu eu unde trebuie sa pleci urgent atunci nu ai ce face, unde esti acolo o faci.

    Bineinteles ca treaba asta de mantuiala o primesc mai ales cei care sunt in trecere prin oras , in pricipiu tranzit si pentru a mearge mai departe o fac pe unde apuca si iti dai seama ce munca iese. Las'ca io fac la asta si nu il mai vad in veci, asa cat de cat sa tina aerul si la drum cu tine.

    Ma rog, conversam pe un subiect dat. Eu atat am vrut sa zic de la bun inceput, sunt fel si fel de meseriasi, cu fel si fel de scule si aparate, fiecare e bun sau rau in felul lui, eu personal tin la jantele mele, si vazand atatea lucruri, daca nu asa face ce fac, as fi foarte atent pe mana cui i-mi dau jantele.
     
  18. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Domnule, se vede că ştii ce vorbeşti.

    Am "trecut" o jantă (model mai deosebit, care chiar merita să fie salvată, nefiind foarte strâmbă) prin 4 ateliere de îndreptat. Până la urmă tot strâmbă a rămas. Când am dus-o la primul, nu se putea merge cu ea cu 80 km/h. Abaterile s-au corectat cât de cât după cele încă trei tentative de a o îndrepta, dar si acum începând de la 140 km/h bate în volan.
     
  19. RevHard

    RevHard 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2009
    Locație:
    -
    Masina:
    1998 A4 1.8
    Cum ne dam seama de ce e bine si ce e rau?
    Ce aparate/scule ar trebui sa aiba meseriasul?
    Cum ar trebui sa lucreze?
    Ce intrebari ii punem?
     
  20. Clauditubv

    Clauditubv 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2010
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80, 1786, 1990
    1- Exclus indreptata cu ciocanu.
    2- Aparatul care este prezentat mai sus in filmulet, nu prezinta nicio garantie.
    3- Sa aiba presa de roluit.
    4- Intrebari: La cald sau la rece ? La cald nu iese bine, se decaleste, se arde vopseaua, de preferat la rece.
    5- Sa rectifice taloanele jantelor dupa indreptat ! Prin rectificat intelegem o suprafata infima, nu sa taie cu cutiul de strung pana nu ramane decat foita de tigara.
    6- Sa lucreze cu ceas comparator !
    7- Sa aiba traditie, in general vulcanizarile stiu ce si cum, cine le face bine si cine nu.
    8- Sa nu le ROLUIASCA PE STRUNG ! La roluirea pe strung sa modifica in general unghiul talonului, este foarte greu de indreptat dupa !
    E.t.c.
     

Distribuie pagina asta