1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Schimbare ulei + filtru cutie automata - sfaturi diverse - cum procedam ?

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de paulspp, 26 Noi 2008.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. socratestanculescu 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi 100 2.3cod mot.NF,Audi 100 e.2 Turbo,Audi 200 mot.1B
    Cutii De Viteze Automate

    :salute::salute::respekt::respekt::respekt::respekt:
    DRAGILOR,
    DE CE NU MERGETI VOI SA VA LUATI MANUALE DE SERVICE PENTRU MASINUTELE VOASTRE ??
    FIECARE MODEL SI AN DE FABRICATIE-SE PARE-CA ESTE CU ALTE SPECIFICATII=>DE ASTA VA INDEMN SA FACETIACEST LUCRU...
    IN BUCURESTI,PE STR.CORNELIA(SE INTRA PE ACEASTA DIN STR.11 IUNIE)PE LANGA PARCUL CAROL ESTE UN MAGAZIN CU MANUALE DE SERVICE PENTRU-ZICE-SE-TOATE MARCILE SI MODELELE..
    EU PERSONAL N-AM AJUNS PE ACOLO,CU TOATE CA MA "CHINUI"DE CEVA VREME..
     
  2. RevHard

    RevHard 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2009
    Locație:
    -
    Masina:
    1998 A4 1.8
    Uleiul original si recomandat este ESSO LT71141. Dar cum mobil si esso sunt cam legati intre ei (mi-se pare ca mobil a cumparat esso), poti cauta la uleiul original la distribuitori Mobil. O sa fie relativ scump si s-ar putea sa aiba doar la bidon de 20l :(. Poti suna la StarLubricants.

    Eu nu as baga in cuti ulei "Castrol" si "Mobil" cu 30lei din romania. Cine stie, poate sunt contrafacute:). Eu nu le-am gasit nici o fisa tehnica, cel putin scrie pe ele ca sunt minerale, iar Esso-ul original e semisintetic. Evident ca daca faci un astfel de schimb, mai rau ii faci. D-aia zice lumea ca mai bine nu il schimbi. Dar daca masina are peste 10 ani si nu a fost schimbat niciodata, trebuie sa faci ceva.

    Solutii:
    1.Mergi cu ea asa, pana pica si ii pui o manuala care costa 200E :).
    2.O alternativa foarte buna la Esso original este Motul Multi ATF: este sintetic, la proprietati mi-se pare chiar mai bun decat Esso, costa ~50lei/l.
     
  3. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Va salut baieti, si eu am pe masina cutie multitronic, am facut schimbul de ulei la Autoworld Cluj(pt. ca la reprez vw Bistrita nu au stiut:banghead:) si mi-a zis inginerul de acolo ca in cutiile multitronic si tiptronic se pune numai ulei ATF de la reprezentanta,(eu am cautat pe la magazinele de profil si nu am gasit exact codul din etka pt. ulei, numai inlocuitori) , pentru ca numai ei au acest tip de ulei. M-a costat totul 600 Ron cu tot cu manopera, procedura este una mai speciala, se incalzeste cutia la o anumita temp., etc. deci nu cred ca merita riscul folosirii altor uleiuri, deoarece dupa ce am citit aici pe forum despre miile de euro cheltuite de alti colegi pt. reparatii la cutii automate din cauza neschimbarii la timp sau a calitatii uleiului (sorry pt. ei) cred ca putem invata ceva din asta si ne stau banii in buzunar.Asa ca nu va zgirciti la niste bani in plus, economisiti mult mai multi in timp.:hi:
     
  4. socratestanculescu 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi 100 2.3cod mot.NF,Audi 100 e.2 Turbo,Audi 200 mot.1B
    Uleiul Din Cutiile De Viteze Automate

    Salut Domnilor(mai ales pe cei cu"automate"),

    ULEIURILE PENTRU "AUTOMATE"(DIN CATE AU AUZIT SI CITIT)SUNT DEXTRON I II SI III.
    DE EXEMPLU INTR-A MEA "S-A CERUT DEXTRON II SI I-AM PUS MOBIL ATF 220 SI"MERGE" BETOON.
    V-am mai sfatuit si mai"devreme":E MARE LUCRU SA VA LUATI MANUALELE DE SERVICE CA SA STITI CUM "STATI" ??

    NUMAI DE BINE !!
     
  5. RevHard

    RevHard 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2009
    Locație:
    -
    Masina:
    1998 A4 1.8
    Socrate, tu ti-ai luat manual de service?
    Intreb si eu, pentru ca audi are cutii ZF, care nu prea au treaba cu normele dexron. Nu stiu cum iti cere tie cartea dexron II.
    Ai bagat cel mai prost ulei din piata si ai scris "merge beton" intre ghilimele, sunt confuz, merge bine sau rau.
     
  6. jonix

    jonix 6th Gear Member

    Înscris:
    21 Mar 2010
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 Avant 1.9 TDI, 85kW AJM, Tiptronic, B5-06.2000
    Cred ca postarile in contradictoriu nu ii ajuta pe colegii care au intrebari si nelamuriri... ne putem rezuma la ce am pus fiecare in cutiile noastre (daca stim...) si eventual la efectele si comportamentul ulterior al cutiei.

    Eu de exemplu la Tiptronicul meu fabricat ZF cod 5HP19 am schimbat uleiul (aprox 5.5 Litri, filtrul de ulei si garnitura baie ulei in timisoara la Samer)
    cu 700 ron in iunie. Am deja 15 mii km si nu am nici o problema.

    @alexdell - este unul in timisoara si unul in arad, care au recomandari bune in schimb de ulei, filtru cutie si reparatii automate

    @sabiutza - depinde de modelul cutiei . Din cate stiu la tiptronic la 60 mii km si la multitronic la 90 de mii km... dar daca rasfoiesti topicurile de cutii automate cu siguranta gasesti raspunsul.

    @revhard - daca ar costa doar 200 euro toata treaba ce frumos ar fi... doar ca trecerea pe manuala te duce lejer la 1500.. care oricum e mai lesne decat reparatia automatei care sare de 2000 euro
     
    Ultima editare: 18 Dec 2010
  7. midanius

    midanius 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi A6 2,5 TDI
    salutare , sarbatori fericite tuturor , am si eu o intrebare , unde pot schimba uleiul la o cv multitronic in bucuresti ...la un pret decent ? Multumesc
     
  8. socratestanculescu 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi 100 2.3cod mot.NF,Audi 100 e.2 Turbo,Audi 200 mot.1B
    Schimbul de ulei....

    Salut domnul cu''circul''..:cool:

    Daca ai uleiul.filtrul si un ''loc caldut'' o facem impreuna...
    De stiut un loc cu preturi decente,TU CHIAR CERI PREA MULT..!!:nyah:
    Pan'acu' un minut,pe unde m-am''intors'',am ''dat'' numai de BANDITI:(

    Sanatate si s'auzim numa' de bine !!
    Socrate Stanculescu
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Sep 2011
  9. midanius

    midanius 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi A6 2,5 TDI
    am un loc caldut , chiar service-ul mecanicului meu " care din pacate " nu se pricepe la cutii automate , service-ul este in zona orhideea chiar in curtea fostei fabrici de tigarete . Maine ar fi minunat sa pot schimba uleiul deoarece vreau sa schimb si pe cel de la motor + filtre ca plec din tara marti.Multumesc
     
  10. socratestanculescu 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi 100 2.3cod mot.NF,Audi 100 e.2 Turbo,Audi 200 mot.1B
    O.K....

    Da-mi,ACUM,un telefon la 0744 652 675 sau 0212607560 sa vedem cum o ''punem''..!!:):)
     
    Ultima editare de un moderator: 21 Ian 2011
  11. Stardust

    Stardust 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2008
    Locație:
    Mures
    Masina:
    BMW
    Salutare tutuor,
    Am un Audi A4 Avant, 1,9 TDI, 81kw, motor AFN, an de fabricatie 1997 cu c.v automata.Am achizitionat-o recent si nu stiu cand a fost schimbat uleiul la cutie si preventiv as vrea sa-l schimb.
    As vrea sa stiu urmatoarele:
    -cati litri trebuie

    -ce fel de ulei(am vazut ceva dexron de la castrol habar nu am daca e bun de ceva)

    -daca trebuie desfacuta cuva de la baie pentru inlocuirea filtului

    -daca are buson de scurgere/de umplere sau joja de nivel

    Si totusi sa ne lamurim cu totii, se schimba integral sau partial uleiul din cutie?
     
  12. #Laurentiu

    #Laurentiu 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 Sportsback, 2.0 TDI, 2005
    Service pentru cutii DSG - Multitronic - Tiptronic - etc.

    Deschid acest thread pentru ca, desi exista discutii pe aceasta tema pe forum, ele sunt dispersate si, personal, gaseam doar bucatele din ce ma interesa.

    Ca posesor de Audi cu CV DSG, stiu cat de important si, in acelasi timp, greu de gasit este un service bun pe astfel de cutii (fie ca e vorba de reparatii, fie ca e vorba de schimb de ulei si filtru), sau informatii, sfaturi si bune practici de la cei care au experienta din acest punct de vedere.

    In aceasta ordine de idei, dedic acest thread tuturor discutiilor/problemelor/raspunsurilor/parerilor despre CV DSG, Multitronic etc.

    Va multumesc!
     
  13. abpostelnicu 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Iul 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 2.0 TDi
    Recomand ca schimbul de ulei sa se faca NUMAI la dealer 6L ulei + Filtru. De asemenea DSG-ul nu se depaneaza singurele doua lucruri care se schimba la el sunt: Mecatronic si Ambreiaje!
     
  14. #Laurentiu

    #Laurentiu 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 Sportsback, 2.0 TDI, 2005
    Sincer sa fiu, cand am fost la Porsche sa-mi schimb uleiul, i-am rugat sa-mi explice un pic inainte procesul de shimb al uleiului la DSG. Singurul lucru pe care mi l-au spus a fost "Stati linistit, avem pompa pentru DSG, avem tot". Nimic de temperaturi pentru etapele de schimb, nimic. Evident ca mi-am luat masina si am plecat.

    In afara de asta, stiu 6 persoane, dintre care 3 cu audi sau vw, toti cu masini cu CV automate care, dupa ce faceau revizia la dealeri, incepeau problemele. Noroc pentru majoritatea dintre ei ca aveau garantie si si-au schimbat cutiile eventual.

    Partea cu mecatronicul e adevarata, insa se strica doar daca nu se face schimbul de ulei cand trebuie si CUM trebuie. Mecatronicul costa cam 2000 euro :D

    Eu am aleg varianta unui service specializat pe CV.

    Spor!
     
  15. abpostelnicu 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Iul 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 2.0 TDi
    Sfatul meu este SA NU deoarece dupa ce se face schimbul de ulei la DSG se face o procedura speciala pe care cei de la serviceul specializat SIGUR nu stiu cum sa o faca. La dealer se face automat pe VAS.
     
    Ultima editare de un moderator: 10 Feb 2011
  16. #Laurentiu

    #Laurentiu 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 Sportsback, 2.0 TDI, 2005
    Ideea e ca cei de la service-ul specializat, mi-au aratat un mare document inainte sa inceapa. In documentul acela era documentatie tehnica pentru DSG si m-am dus la partea de revizie si schimb de ulei si erau o gramada de proceduri acolo.

    Ca or sti mai bine decat dealerii, nu pot zice, insa cel putin m-au informat cum trebuie despre ce o sa se intample si mi-au si aratat documentia, spre deosebire de Porsche, care mi-au zis "sa stau linistit", ca si cum nu-i nicio problema. Plus mi l-au recomandat persoane care au trecut pe la ei si la care si-au reparat cutiile automate, dupa ce dealerii spusesera "n-avem ce face, nu se poate repara, trebuie schimbata".

    Ma abtin de la a recomanda service-ul pentru ca inca nu pot spune daca au facut treaba bine. Insa ma gandesc ca in vreo cateva mii de km ar trebui sa apara probleme daca schimbul nu a fost facut cum trebuie si voi posta aici imediat.

    Spor si succes!
     
    Ultima editare: 10 Feb 2011
  17. tilu

    tilu Bronze Member

    Înscris:
    23 Oct 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Audi A3 8V 2.0 TDI DSG
    Eu schimbul de ulei l-am facut la reprezentanta Skoda din oras, factura mentiona 9 litri de ulei. Asta e cantitatea care intra normal la un schimb de ulei. N-am stat langa ei, deci nu pot confirma daca si faptic intra aceasta cantitate de ulei.
    @giugerty-Nu mi se pare un factor determinant faptul ca nu ti-au spus toata procedura de inlocuire a uleiului, asta nu cred ca inseamna neaparat ca nu stiau procedura corecta de lucru. Si eu am listata procedura de inlocuire, dar asta nu inseamna ca si pot sa o pun in practica!
    La aceeasi reprezentanta am inlocuit si volantul si au facut treaba buna.
    Iar preturile pe care le-am obtinut au fost cele mai mici de pe piata la ora aceea(asta fara sa fiu client fidel sau sa am vreo recomandare "in spate").
     
  18. #Laurentiu

    #Laurentiu 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 Sportsback, 2.0 TDI, 2005
    @tilu - ai perfecta dreptate. Faptul ca nu mi-au explicat inainte procedura, nu inseamna ca nu se pricep. Eu sunt un pic mai panicat de fel si cand vine vorba de masina mea imi place sa fiu cat mai informat si cand ma duc la service, macar sa se prefaca ca-i intereseaza :D.

    Ca preturi pentru schimbul de ulei la DSG, am iesit la 850 RON.
     
  19. roty

    roty 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Mar 2010
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    a4 avant, 1.9 tdi 131 hp, AVF,GJA,2004
    aceeasi problema, mai bine zis dilema o am si eu....

    vreau sa schimb uleiul din cutie si bineinteles k nimeni nu stie ceva exact...

    mai exact: in cutia de viteze multitronic cod gja intra 7.5 litri initial iar la schimb intre 4.5 - 5 litrii

    cantitatea de ulei este clara si vorbesc pe surse nu asa din auzite

    acum adevarata problema este cu schimbarea filtrului...

    1. la tess brasov mi-au spus ca se schimba si acel filtru.. cost total 2000 ron
    2. la nurvil rm valcea aceeasi poveste in jur de 2000 ron
    3. la cardinal motors mi-au spus k nu se schimba filtru si total ca si cost in jur de 700 ron si mi-au spus k acel filtru nu se schimba ca defapt este un racitor de ulei
    4 la pbn la fel nu se schimba si ca si cost in jur de 1000 ron


    si lista continua... porsche timisoara
    in final am intrat pe site-ul oficial audi si am gasit un nr de tel al unui consilier service dt. TEODORESCU, in urma discutiilor mi-a spus k FILTRU NU SE SCHIMBA ci doar uleiul

    am mai citit si eu pe anumite site-uri si intradevar FILTRUL NU SE SCHIMBA, DAR ACEL FILTRU DIN INTERIORUL CUTIEI poate intrebati (ca si mine :) ) de ce?
    ca sa schimbi filtru de ulei din CVT trebuie sa dai cutia jos, sa o faci bucatele, sa ai mare grija ca convertizoare ... etc deci nu umbli la ea decat daca ai probleme mari de functionare...
    ACUM problema se invatre asupra acelui FILTRU DIN EXTERIOR SAU RACITOR DE ULEI (conform cuvintelor spuse de cel de la cardinal motors) acest filtru ,racitor cum draq s-o numi se schimba sau nu???
    eu personal l-as schimba dar problema e pretul 1000 ron ...


    mare grija la schimbarea uleiului se face cu vag-com, la o anumita temperatuta, cu aer comprimat, se schimba vitezele de la 1 la 6 si invers se mai completeaza ..deci mare grija...

    CONCLUZIE: cate service atatea pareri, mai grav e ca sunt reprezentante si te costa de te rupe si nici nu isi fac treaba nici nu isi merita banii

    dupa ce am ascultat tot felul de preri acesti domni fac o confuzie intre filtru DIN CUTIE CARE NU SE SCHIMBA si cel

    P.S. INCA SUNT INTR-O DILEMA..:((

    VA DAU SI CODUL ACELEI PIESE(FILTRU, RACITOR) POATE ARE CINEVA UN PROGRAM SI DUPA COD ISI DA SEAMA CE ROL SI CE FUNCTIE ARE ACEASTA PIESA SI NE LAMURESTE SI PE NOI
    8E0317823L
     
    Ultima editare: 3 Mar 2011
  20. abpostelnicu 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Iul 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 2.0 TDi
    de ce va faceti atatea probleme cand vina vorba de schimbatul de ulei la cutiile de viteze automate, sfatul meu este sa va duceti NUMAI la reprezentanta, nu va mai lauti dupa toate prostiile si NU va duceti la serviceuri care sunt specializate, reprezentata are oamenii instruiti si toate programele care tin de aceasta procedura.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta