1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de franare la A3 8P - inlocuire placute si discuri - avertizare in bord BRAKE - modificare

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de OvMov, 13 Sep 2013.

  1. fuelforlife71 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Apr 2014
    Locație:
    cheltenham , uk
    Masina:
    a3 1.9 tdi 2006
    Suierat la frana

    Buna
    Salut tuturor , sunt nou pe forum sper ca am [postat unde trebuie

    masina e un 1.9 tdi 2006 A3 si am o problema care ma enerveaza destul de tare, si am zis sa va intreb ce credeti ca ar putea fi

    la frana am un suierat la roata fata dreapta , foarte puternic , doar cand apas pedala , placutele le-am verificat inca sunt bune (cel putin cea de pe partea exterioara) frana am foarte buna , sa fie cumva etrierul stricat? am mai vazut pe ebay
    http://www.ebay.co.uk/itm/330812632848?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2648
    ar putea fi de ce la acesti pini ?
    au tendinta de a se strica asa usor ?
    va intreb pentru ca e primul audi pe care il am

    multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 26 Apr 2014
  2. nebunu 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi A3
    Salut! Am un Audi A3 8P si de curand am schimbat discurile si placutele de frana. Problema mea este ca atunci cand am dat etrierii jos am descoperit ca placutele spate erau ajunse la fier, pe cand cele fata mai aveau ferodou pe ele. De unde eu trag concluzia ca exista o problema pe spate. Are acest model de masina vreun repartitor pe spate? Unde pot verifica daca la actionarea franei de serviciu spatele franeaza corect? Din cate stiu eu fata trebuie sa franeze in proportie de 70-80%, iar spatele 20-30%.
     
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu exista repartitor pe spate. Toate functiile franarii le indeplinesc etrierii. Explicatia pentru nelamurirea ta este simpla: proprietarul anterior a schimbat mai des placutele fata fara sa inlocuiasca in acelasi timp si placutele spate.
    Pentru: "a verifica daca la actionarea franei de serviciu spatele franeaza corect" folosesti un stand de franare de la orice stand ITP unde se verifica sistemul de franare obligatoriu. Mergi la orice ITP, sui masina cu partea din spate pe standul cu role si cand tragi frana de picior (de serviciu) afli cum se repartizeaza forta de frane pe fiecare parte a masinii. La fel procedezi si cu frana de parcare (de mana) ca sa verifici puterea, actionarea (ca si numar de dinti) si forta de repartizare pe fiecare roata spate.
     
    Ultima editare: 2 Aug 2014
  4. Laurik03 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Mar 2014
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 8P(BMN) 2.0TDI 170 CP 2006
    De curand mi s-a aprins in bord senzorul pentru placutele de frana si vreau sa le inlocuiesc dar am cateva nelamuriri.
    1.senzorul din bord este doar pt puntea fata sau si pentru puntea spate?Am inteles ca uzura este mult mai mare pe puntea fata iar pe spate placutele se uzeaza mai putin.Este obligatoriu sa le schimb pe toate sau le pot schimba doar pe fata?
    2.ca marca, dupa ce am citit mai multe pareri m-am hotarat la ATE dar am vazut ca sunt 2 modele?ATE ceramic si ATE simplu.Care ar fi diferenta intre cele doua?
    3.daca tot schimb placutele ma bate gandul sa schimb si discurile mai ales ca de curand am facut remapare si am cativa caluti in plus si mi-as dori niste frane mai sigure.Aici m-am oprit la Brembo max. So.. brembo max si placute ate este o combinatie ok sau trebuie sa iau si placute si discuri de la acelasi brand?
     
  5. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Senzor exista doar la placutele fata. Este recomandat sa schimbi toate placutele adica fata si spate in acelasi timp.
     
  6. Laurik03 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Mar 2014
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 8P(BMN) 2.0TDI 170 CP 2006
    Inca n am apucat sa schimb placutele.Mai am nevoie de niste pareri referitoare la marca.Sa iau ate ceramic sau ate simplu?
     
  7. eim_mada

    eim_mada 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Apr 2013
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Peugeot 508 GT 2020, 1.6 225cp, 8AT / Honda Civic Sport+ 2020, 1.5 182cp, MT
    Nu te risca sa amesteci firmele intre ele pentru ca s-ar putea sa nimeresti o combinatie ok sau una care sa te scoata din sarite prin uzura prematura, scartait sau chiar performante de franare sub optime. Acest lucru este in special valabil cand vorbim de combinarea placutelor ceramice cu discuri concepute pentru placute normale.

    Eu am pus combinatia ATE Power Disc + placute ATE Ceramic si sunt foarte multumit. In 9000 de km si inca nu se vad urme de uzura, nu scartaie, nu se depune funingine pe jante si franarea este foarte buna, dar vin cu 2 mentiuni, si anume:
    1. Aceste placute si discuri sunt facute sa lucreze optim atunci cand sunt calde. La primele 2 franari, in special iarna, nu se comporta extraordinar, dar dupa ce se incalzesc nitel te lipesc de parbriz.
    2. Mi se par mai sensibile decat discurile si placutele normale daca masina stationeaza 5-7 zile si se lasa frana de mana trasa.

    Tu esti in masura sa decizi daca se merita sa platesti mai mult pentru lucrurile mentionate mai sus.

    Spor la elegere.
     
  8. eim_mada

    eim_mada 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Apr 2013
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Peugeot 508 GT 2020, 1.6 225cp, 8AT / Honda Civic Sport+ 2020, 1.5 182cp, MT
    Cum trebuie sa se comporte pedala de frana la A3?

    La A4 trebuia sa apas cam 1/5 din cursa iar pedala era mult mai ferma.

    La A3 este mult mai progresiva, la 1/4 din cursa devine mai ferma, dar daca continui sa apas tare, se lasa pana aproape de fund, desi nu imi dau seama daca ajunge chiar la fund pentru ca raman 2 degete de spatiu sub ea.

    De franat franeaza bine, si nici nu pare sa isi piarda din vlaga la franari lungi. Nu mi-ar fi iesit in evidenta daca nu vedeam diferenta la A4.
     
  9. aiciandrei

    aiciandrei 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Oct 2014
    Locație:
    Piteşti
    Masina:
    A3 8p coupe, 1.6, 2003
    avertizare BRAKE intermitent

    Salutare, o mica mare problema si foarte urgenta dat fiind ca trebuie sa plec cu masina pe o distanta relativ lunga:
    Mi s-a aprins pe computerul de bord martorul pentru brake. Pana aici totul suna ok, doar ca acesta nu a aparut in partea de sus a CB unde apar normal erorile cu galben ci pe tot CB inafara de partea de sus (unde am erorile de la pozitii) cu ROSU palpaind intermitent odata cu martorul de frana de mana din vitezometru (semnul exclamarii incercuit) .
    Avertizarea dispare dupa 2 bip-uri si 5-6 secunde si reapare aleatoriu dau un ex: am pornit am plecat 2km pana undeva si dupa 1km a inceput festivitate ca acum pe seara sa o pornesc fac tot A1 si nu se aprinde decat dupa ce am ajuns la autogara militari .
    Am verificat placutele cat am putut vizual si par ok, cineva mi-a dat o idee chiar inainte sa scriu si anume este posibil sa fie senzorul de la frana de mana?!?
     
  10. aiciandrei

    aiciandrei 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Oct 2014
    Locație:
    Piteşti
    Masina:
    A3 8p coupe, 1.6, 2003
    Problema rezolvata prin completarea de lichid de frana pentru cui i se mai intampla.
     
    Ultima editare de un moderator: 20 Ian 2015
  11. Florinppv

    Florinppv 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2011
    Locație:
    Oradea/Italy
    Masina:
    Audi A3 1.9 TDI 2004
    Salutare tuturor!

    De ceva timp am constatat ca la franare se simt din ce in ce mai tare vibratii in volan si pedala de frana, deci trebuie sa schimb discurile, cu aceasta ocazie desigur voi schimba si placutele. La reprezentanta mi-au dat urmatoarele coduri 1K0615301AK pentru discuri si 1k0698151A pentru placute (280/22) ca echipare de serie. Cautand pe net, am dat peste un site care vinde piese originale, iar acolo pe langa kitul de mai sus mi-au propus cica tot original, un kit alcatuit din discuri JZW615301A ECO si placute JZW698151 ECO (aceleasi dimensiuni) la un pret mai mic cu vreo 25 euro.

    Poate cineva sa imi explice care este diferenta dintre cele doua kit-uri?
     
  12. eim_mada

    eim_mada 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Apr 2013
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Peugeot 508 GT 2020, 1.6 225cp, 8AT / Honda Civic Sport+ 2020, 1.5 182cp, MT
    Din pacate, dupa 15000 de km a aparut o problema cu ATE-urile.

    Desi placutele exterioare fata sunt ca si noi, discurile au facut o depunere iar placutele din interior s-au tocit complet. Posibil sa fie din cauza ca masina nu a fost folosita 3 luni, dar oricum nu mi se pare acceptabil.

    Pentru ca nu am timp de umblat pe la strungari pentru rectificari si nici nu erau pe stoc discuri si placute de care vroiam eu, am ales sa pun niste ATE clasic in locul celor ceramice, ca si masura temporara.

    Aveti idee cum pot scapa de acele depuneri? Sa incing franele si sa le fortez sau sa conduc normal?
     
  13. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    La fel am pățit și eu, am aceleași depuneri de la plăcuțele ceramice. Cineva a schimbat plăcuțele ceramice cu normale și apoi s-au curațat discurile. Eu încă nu am făcut ca trebuie sa rectific și discurile. Deci pune plăcuțele și spera ca vor fi ok. Altfel bănuiesc ca trebuie rectificate un pic.
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Mai 2015
  14. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Depinde si cine iti face schimbul de placute si discuri. Ca doar de inlocuit cele noi in locul celor vechi stiu toti. Ce nu stiu e ca operatiunea asta e mult mai complexa si necesita cateva ore bune de munca. Se verifica jocurile culisantilor, uzura acestora, vaselina din interior(unde e cazul), se verifica "umerii" formati pe port-etrieri si se alezeaza putin daca e nevoie, se curata/degreseaza pistonasele daca se constata ceva depuneri, etc...astea sunt doar cateva operatiuni obligatorii care trebuie efectuate la un schimb .
    La tine era deja una din aceste probleme, deoarece se vede uzura neuniforma a placutei si mult prea mare fata de cea exterioara. E normal sa uzeze cea interioara putin mai mult, dar nici chiar asa;)
     
  15. eim_mada

    eim_mada 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Apr 2013
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Peugeot 508 GT 2020, 1.6 225cp, 8AT / Honda Civic Sport+ 2020, 1.5 182cp, MT
    Functionarea corecta a fost verificata si s-a gresat ce era de gresat. Doar pistonul de la roata pasagerului are un inceput de rugina, dar departe de a se bloca, si oricum, uzura e la ambele roti din fata.

    Din ce am inteles, este un lucru specific placutelor ceramice si nu apare doar la ATE.

    O sa fac 3 ture de Feleac diseara, sa vad daca dispar depunerile cu placutele normale.
     
  16. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    O fi fost verificata functionarea, nu zic nu, dar uzura aia neuniforma pe placuta se datoreaza 101% neculisarii corecte a marginii/ghearelor placutei pe etrier, atunci cand este impinsa de pistonas catre disc, care inseamna ce? Tot neverificarea in totalitate a sistemului. Despre ce vorbim?
     
  17. eim_mada

    eim_mada 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Apr 2013
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Peugeot 508 GT 2020, 1.6 225cp, 8AT / Honda Civic Sport+ 2020, 1.5 182cp, MT
    Dupa cum inteleg eu sistemul de franare, placuta are un suport care o tine, si unul care o apasa.

    Te referi ca placuta nu se misca libera in suportul care o tine? Cel din poza atasata?
     
  18. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Da, la asta ma refer, coroborat cu faptul ca nu la toate tipurile de etrieri se pun acele placute/distantiere metalice din poza atasata si atunci e favorizata uzura in locul in care sta placuta in etrier sau port-etrier, iar daca aceasta uzura nu se aplatizeaza duce duce la culisarea defectuoasa a placutei implicit uzura neuniforma a acesteia.
     
  19. eim_mada

    eim_mada 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Apr 2013
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Peugeot 508 GT 2020, 1.6 225cp, 8AT / Honda Civic Sport+ 2020, 1.5 182cp, MT
    Asta am verificat si eu. Placutele vechi erau oarecum gripate dar cele noi se misca usor. Nu stiu daca e suficient dar locul a fost curatat cu o perie de sarma.
     
  20. eim_mada

    eim_mada 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Apr 2013
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Peugeot 508 GT 2020, 1.6 225cp, 8AT / Honda Civic Sport+ 2020, 1.5 182cp, MT
    Am coborat de 2 ori feleacul cu frana calcata iar apoi am facut cateva opriri fortate 100-0. Rezultatul e ca am scapat de trepidat si de zgomotul specific cauzat de depuneri, dar dupa cum se poate vedea in poza, depunerea inca exista.

    O sa vad ce se intampla in continuare.
     

Distribuie pagina asta