1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de franare la A3 8P - inlocuire placute si discuri - avertizare in bord BRAKE - modificare

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de OvMov, 13 Sep 2013.

  1. darkemy14 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Mar 2015
    Locație:
    romania
    Masina:
    audi
    problema pedala frana intarita

    Salut.
    De cateva zile am pedala de frana intarita si inainte sa o pornesc dar si in timp ce merg cu masina. (uneori un timpul mersul se intareste si imi creaza probleme).
    in bord nu imi apare nici un martor nici cand se intareste nici cand pun frana, niciodata.
    Din ce m-am interesat s-ar putea sa fie servofrana sau o anumita supapa servofrana (pe care nu am gasit-o pe net).
    La cine s-a mai intamplat si cum a rezolvat problema ? si unde as putea gasi acea supapa ? pentru ca as dori sa o schimb pe aceea, sa vad daca isi revine. inainte sa schimb servofrana.
    Multumesc
     
  2. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Problema ta pare sa fie de la presiunea de vacuum. Verifica cu atentie circuitul de vacuum intre pompa tandem si tulumba servofrana, coturi, supape, tot traseul. Inclusiv stutul de iesire din pompa tandem, dar cred ca la modelul tau deja s-a remediat aceasta problema. Sau mergi la un atelier si fa un test de vacuum, atunci o sa vezi pe unde pierde.
     
  3. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Salutare baieti.
    Mi-am schimbat si eu astazi placutele de frana pe fata.
    Mi-am cumparat un set ATE. N-am fost atent daca mesterul de la service a montat si senzorul (am vazut un cablu cu o mufa pe una dintre placute), dar cand pornesc masina, imi zice ATTENTION: BRAKE PADS.

    Tipul mi-a zis sa mai merg cu masina ca o sa dispara mesajul.
    Asa face prima oara dupa ce schimb placutele, sau a uitat sa monteze senzorul, si de lene sa mai dea iar roata jos si sa verifice, m-a aburit? :D.
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Cum sa mergi cu masina si o sa dispara ? :)))
    N-a facut ceva bine, du-te din nou la el.
     
  5. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Si mie mi s-a parut ciudat. Am mai aranjat una alta la masina la el si a fost foarte de treaba de fiecare data, numai ca acum era destul de stresat ca mai erau vreo 5 masini dupa mine care trebuiau sa intre la service si seful lui il tot stresa. Probabil m-a aburit, stiind ca o sa ma intorc maine-poimaine cand o avea timp. Tare.
    Asta e, cand nu te pricepi, ti-o iei. Ori trec eu pe la el, ori dau roata jos in spatele blocului si curat mufa.
     
    Ultima editare: 13 Noi 2015
  6. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Am dat roata jos in spatele blocului, am verificat mufa si era corect conectata.
    Am desfacut-o, am curatat mufa masinii cu un betisor de ureche inmuiat in alcool izopropilic si este ok. La contact nu mai am nici o eroare.
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Posibil sa fi prins ceva mizerie cand a pus-o inapoi. Oricum, bine ca ai rezolvat !
    Pe viitor daca mai ai probleme ia un spray de contacte, nu te mai chinui cu betisorul. :)
     
  8. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Nu aveam nimic la indemana decat izopropilic si fiind sambata nu prea gaseam deschis. Bine ca s-a rezolvat!
    Probabil mecanicu se asteapta sa dau intr-o groapa, poate se misca mufa si se rezolva. Asta este! :D
     
  9. Sergiu Statache 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2016
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A3 8PA, 2.0 TDI BKD
    Salut,
    Am si o problema cu franele. Cand plec la drum, primele 2-3 pedale sunt moi si frana slaba. Daca "pompez" alea 2-3 pedale se intareste si tine foarte bine frana.
    Am shimbat placutele (Ate), lichidul si am si aerisit-o "ca la carte"(primul lucurul care mi s-a spus sa-l faca cand le ziceam ca am frana moale: "aa, ai aer in instalatie"). Se pare ca nu e asta. Lichid nu pierd deci nu am scurgeri.

    Am inteles ca ar mai putea fi garniturile de la pompa de vacuum, pompa tandem... aveti idee daca aceastea se pot schimba? sau trebuie schimbata pompa cu totul? (care nu este ieftina din ce am vazut)

    Merci!
     
  10. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Mai aeriseste odata "ca la carte", sa iasa asa macar vreo 2-300ml de lichid. Ai grija sa completezezi tot timpul in vas.
     
  11. Sergiu Statache 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2016
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A3 8PA, 2.0 TDI BKD
    Asa am aerisit... in 3 oameni, un mecanic la roti (pornind cu cele de pe spate), un mecanic la rezervor (completand pe parcurs), si eu la volan (apasand pe pedala de frana dupa cum imi zicea mecanicul #1).
     
  12. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Daca s-a facut bine aerisirea, nu prea e normal sa ramana "moale". Oricum se mai aeriseste si singura, dar in cateva zile. Vezi cum se comporta dupa acest timp, iar daca nu se imbunatateste, mai aeriseste odata.
     
  13. Sergiu Statache 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2016
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A3 8PA, 2.0 TDI BKD
    Am in jur de 1800 km de cand am facut treaba asta. Asa am zis si eu, sa se mai aseze placutele, sa se mai aeriseasca in timp... dar a ramas la fel.
    Mai fac o aerisire, daca persista, insist la mecanic sa-mi verifice garniturile, pompa etc...
     
  14. Razvan Tataru 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Apr 2016
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    A3 , 1.9 tdi, 2007
    Am si eu o problema, cand franez, indiferent de viteza, masina tremura, se simte ca si cum ar fi o frana discontinua, nu e o franare "rotunda" ma puteti sfatui? tind sa cred ca jantele nu sunt bine echilibrate, ar putea fii si altceva ?
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Du-te si echilibreata/verifica jantele, daca situatia persista schimba discurile.
     
  16. amotida 3rd Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    A3 sportback 2.0 TDI Quattro, 170 PS, S-line, 2010, Cod motor CBBB
    Va rog, daca se poate un raspuns rapid. Vreau sa schimb maine discuri frana, placute etc. I-am dat telefon mecanicului pt programare si mi-a zis ca daca tot schimbam alea, sa inlocuim si lichidul de frana. Bine, ii zic zi-mi ce cantitate sa iau si marca... imi raspunde ca lasa, nu-i bai, are el ceva de pe la firma nush'care, ca DOT4 trebe... Ii zic, lasa domle, daca tot sistemul meu de franare e ATE si schimb acum cu discuri si placute ATE, mai bine comand eu si lichid de frana tot de la ATE...pitici pe creier (la mine :) )
    Acu', stau si ma tot gandesc, pentru masina din semnatura e ok lichid DOT4 sau cumva trebe DOT4+ ori DOT5? Intreb si io...mai bine intreb de zece ori decat sa fac vreo greseala...
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Scrie mare pe capacul rezervorului. :)
     
  18. amotida 3rd Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    A3 sportback 2.0 TDI Quattro, 170 PS, S-line, 2010, Cod motor CBBB
    :) :idea:
    Iote ca nu ma gandisem. Ma duc sa caut manual, etc
     
  19. amotida 3rd Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    A3 sportback 2.0 TDI Quattro, 170 PS, S-line, 2010, Cod motor CBBB
    Am facut si schimbul de discuri, placute, lichid frane... Chiar daca aerisirea s-a facut de fata cu mine( la modul cum descria si un coleg mai sus, adica eu la pedale facand ce mi se zice si doi mecanici unul cu completarea iar celalalt pe la roti) nush' de ce am impresia ca frana parca prinde acum mult mai jos comparativ cu inainde de a umbla ieri la frane (adica eu ma asteptam sa fie ceva poate chiar mai intarita, nu sa ajunga pedala sa finalizeze o franare mai intensa atat de jos). Inca nu ma pot da la franari foarte intense si bruste deoarece stiu ca e mai bine sa nu se faca abuzuri inutile imediat dupa ce se face un schimb de placute. Astept sa fac "rodajul" placutelor apoi ma apuc de franari serioase sa vad cum se va comporta. I-am telefonat mecanicului zicandu-i ca simt oarecum franarea prea jos, mi-a zis sa mai fac vreo 2-3 sute de km (timp in care sa incerc sa nu abuzez inutil de frane) apoi, in cazul cand tot am impresia ca ceva nu e in regula, mai vorbim, si eventual sa ma trimita undeva unde au aparat pentru testarea parametrilor franelor.
    Faza totusi mi se pare cam ciudata, eu parca m-as fi asteptat ca dupa schimbarea lichidului si aerisirea franelor, in prima perioada sa am pedala mai intarita decat de obicei.
     
  20. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Am si eu o problemuta care ma sâcâie.
    Frâna de mână a masinii se ridica greuț si scarțâie cand o ridic. La voi e la fel, sau merge "ca unsa" ridicarea?
    De tinut, tine cand este pe loc. In mers, daca o trag, nu o înfrânează imediat, ci e ca si cum as apasa frana de pedala incet.

    Am fost cu ea la un service anul trecut si mi-a facut ceva pe sub masina, n-am fost atent ce, dar nu s-a rezolvat mare lucru. A mers binisor o perioada, si iar s-a ingreunat.
     

Distribuie pagina asta